nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

neske

04 sep 2008, 20:22

Ria, Ria, ik moest toch efkes lachen, met dat bruin kleurke in het toilet.
Ge hed goei ideeën zenne. :wink: Spijtig dat ge MOET mee helpen om de zwaar potten verf te versleuren, ook veel te goe zeker?? :roll:
Maar het is een lief dametje.

Bomi ook al zo een slim vrouwke, en pas op als ze uit heur sloffen schiet. (of dat ze er mee gooit :roll: Maar het is een schat.

Ons "uffra" Mathilda, amaai, als dat klein rapke in haar klas zit :roll:
Ik denk dat die nog erger is dan "de witte van Zichem." (Als hem aan zijn broer tiert toch zeker). En de juffrouw :roll: dat is de vriendelijkheid zelve.

Rapke, ocharme, (kun je nu geloven dat ik er al kompassie mee krijg)??? :oops: :oops:
Zo ben ik hè te goe van hart, wij zitten hier elke dag op zijn "kap" of op zijne "graat." Ik weet niet dat gijlie dat verstaat. (rijmt :o )
Maar zelfs zonder poen, :?: laat hij hem niet doen. (Meer durf ik hem niet te bestoefen, want anders is het ambras onder het "zwakke geslacht"

Dus blijf jullie nog maar op seniorennet, ipv naar het RVT. :wink:

Van ook een tof vrouwke :roll: :oops:
neske,
Ja zeg, :? ik mag over mijzelf toch ook eens stoefen zeker.

rapke

04 sep 2008, 21:03

@ Bomi

Ondankbare ... :twisted:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

04 sep 2008, 23:10

-
-
Neske,

je moet maar veel ocharme spelen :evil:

en je schrijft zonder poen, waar haalt hij dan ineens
dat kasteel vandaan . . . zonder poen . . . mijn klak ja!

Dikke profiteur :twisted: :twisted: ( rapke dan he! ) contract . . geblinddoekt . . niet goed wijs . . . onnozelaar 8O

denk dat 'k er ga van dromen deze nacht gelijk sommige anderen :oops: :? :lol:
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

05 sep 2008, 12:45

Daar Bomi haar toekomst zo onbeheerst in de weegschaal werpt is de job van gids in mijn kasteel weer vacant :roll:
Aan gevoelige kijkers zou ik afraden het eerste versje van volgend gedichtje over te slaan, ik krijg al genoeg kritiek :evil:

De job

Bomi is weer op oorlogspad
met een veer in haar haar
en een pluim in haar gat

Ze zit weer op het vurig paard
pijl en boog heeft ze dreigend klaar
waarom blijft ze niet gewoon bij de haard ?

Zo gemakkelijk had het kunnen wezen
haar toekomst was zonneklaar
maar 't geluk heeft ze afgewezen

Daardoor krijgt Neske nu de job
allez, geef toe, het is toch waar
dat wordt voor Bomi een harde klop

Gedaan met Rapke aan te vallen
beteuterd* staat ze daar
kan een dolle mina lager vallen ?

Neske, waar je vooral op moet letten
juf Mathilda staat voor je klaar**
om les te geven in adellijke etiquette

Want zo'n job in Rapkes kasteel
geloof me, het is echt wel waar
vraagt slimme blondjes en er zijn er niet veel

Beste Neske, doe nu maar hevig je best
want tante Ria stond ook al klaar
en er is maar plaats voor één in Rapke's nest

* sip, zuur kijkend, zich bewust van gemiste kansen
** elke dinsdag- en donderdagavond van 17 tot 21 hr (ministerpapier en stylo zelf mee te brengen)

Mvg
Werkgever van het jaar
Rapke :wink:
Laatst gewijzigd door rapke op 05 sep 2008, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

05 sep 2008, 14:11

Zeg Rapke :? (zuur lachje heb ik niet)

Gij denkt toch zeker niet dat ik Bomike haar plaats zal afpakken. 8O
(In jouw zogezegd :?: kasteel!!)

Ja, ik dacht dat gij maar een arme sukkelaar waart.. maar dan met veel geld zeker. :evil:
Daarbij, ik geef geen rondleidingen (ik wordt overal al zelf genoeg rond geleid (omweg door: werken, koersen enz....)

Een contract tekenen geblinddoekt??? Hallo!!! denkt gij nu omdat ik van de boerenbuiten ben, dat ik zoiets zou tekenen.

Wacht maar, want de Robbe zal gauw terugkomen, eens zien of hij dan nog zoveel praat heeft :o
neske

Bomi

05 sep 2008, 15:08

-
-

Neske laat je niet opjagen, doe ik ook niet . . .

Allemaal lulkoek . . . blufpoker . . .

En die pluim steekt niet in mijn g. . . maar op mijn hoed. Ge moet een beetje uwen wereld kenne.

Hoed; Een grote in zwart vilt, met brede slaphangende rand, ik kan dan met mijn donkere bril op mijn gezicht daar handig onderuit loeren.
Kasteelheren wees op je hoede!

Hoe zou het met Ria zijn, zou ze al geverfd zijn? . . . zal die man werk hebben.

rapke

05 sep 2008, 15:46

Allez 't is goed, ik zal dan maar tante Ria aanvaarden zekers ?
En maar klagen en maar zagen dat ze geen werk vinden, en als het hun dan in de schoot wordt geworpen bedanken ze er voor :roll:
Maar eigenlijk is het mss wel goed zo, juf Mathilda had al haar twijfels geuit aangaande jullie morele geschiktheid voor dit cultureel hoogstaand werk :? Toen ze hoorde dat ze Neske zou moeten onderrichten in de omgang met gecultiveerde mensen is ze het woedend afgetrapt :oops: .
Ik hoorde haar nog iets mompelen in de zin van 'onbegonnen werk ...'.
Jullie hebben een kans gehad he, kom achteraf niet met hangende pootjes en hoedranden uw beklag doen, basta!!!
gegroet,
Rapke (uw ex werkgever) :evil:

ria

05 sep 2008, 17:56

Bomi schreef:-
-

Hoe zou het met Ria zijn, zou ze al geverfd zijn? . . . zal die man werk hebben.
gij durft nogal ze ne bomi, edde uwe eigen comisvoor al is goe bekeken.
't is nie omdat ge 't me rapke aan de stok et, da ge et oep mij moet
uitwerken hé,! :!: :!: :!: :x

Afbeelding

da's 't bruin van mijnen toilet.
morge begint het sleuren van de valiezen, pardon de verfpotten, echt.
dag sjoekes, tot binnen ik weet nie wanneer.

braaf zen é.
tante ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

neske

05 sep 2008, 18:59

Vrouwkes toch, ts ts ts

Ge ziet het goed dat het slechte weer op (hun) humeur begint te werken.

Maar dat is maar een vriendinnenruzieke hoor, rapke ge moet er ook niet tussen komen, ik moei mij er ook niet mee. :roll:

Want nu wil hij (rapke) weeral ambras tussen juf. Mathilda en mij stoken.
Die zou nooit zoiets zeggen over mij van die "omgang met geculti.... dinges mensen en onbegonnen werk :twisted: zenne. :cry: :cry:
Ik ken mijn manieren en mijne wereld. :(
Altijd doet die mij wenen, en :cry: en ik lach zo graag.

Ria, het is een passend kleurtje vind ik, niet te donker, niet te licht. :lol:
allé een normaal kleurtje laat ons zeggen. :lol: :lol:

Bomi, jij met uw hoed (met brede slaphangende rand) op daar kunnen vele kasteelvrouwen nog een lesje aan nemen, want die "nouvelle" chichimadammen kennen het niet hè. :wink:

rapke

05 sep 2008, 20:41

Ik heb elk jaar een worstenstand op Waregem Koerse. De hoeden die ge daar ziet... geen slappe gevallekes zoals die van Bomi zunne :lol:
En décolletés, amaai, zelfs mijn paard is er soms niet goed van :oops:
Voor de rondleiding in mijn "huis" heb ik eigenlijk een madammeke nodig die ook in die kringen thuis is. Ze moet champagne kunnen zwelgen en toch op niveau blijven :roll: Dat zie ik zo Neske en Bomi niet direct doen :) .
Tante Ria daarentegen....
Of mss juf Mathilda zelf, die spreekt Frans alsof het er in gegoten is, en bij 'le beau monde' die ik nu frekwenteer is dat wel een must 8O .
Let op, mijn keuze is nog niet gemaakt, er zijn hier vrouwkes genoeg die mss niet zo dikwijls in mijn topicske komen, maar die ik nog ken van in het toneel :idea: da's een gedacht, daar zal ik eens werk van maken se 8)
Bijvoorbeeld Lotte, maar da's nu echt niet een naam waarmee ge indruk maakt, die zouden we beter veranderen in Lotté
allez, ik denk na
groetjes, Rapke

Assa

05 sep 2008, 21:06

Rapke....Juff Mathilda-Bomi-Neske en tante Ria,grappig hoor :) doe zo verder er mag ook eens gelachen worden,en Rapke die mooie poes kunt ge mischien boven u bed hangen :)
Nog een fijn weekend :(

GroetjesAfbeelding
Assa de stille lezer :) :)
Groetjes van assa

rapke

05 sep 2008, 21:41

ASSA
Amaai, da's nu eens een naam die indruk maakt :D
Assa, het smelt op de lippen, nog voor je het uitgesproken hebt 8) .
Zo zie je maar he NES en BOM, de kanditates rondleidster vallen als rijpe druiven uit de lucht.
Yes, jullie zullen echt nog spijt krijgen dat je zo'n kans hebt laten voorbij gaan :twisted:
@Beste lieve Assa, ge moogt u volgende week dinsdag om 17 hr melden bij juf Mathilda om de opleiding te starten (vergeet het ministerpapier en uw stylo niet :wink: )

allez, Rapke heeft het weer geflikt
gegroet

rapke

05 sep 2008, 22:02

ria schreef:
Bomi schreef:-
-

gij durft nogal ze ne bomi, edde uwe eigen comisvoor al is goe bekeken.

Afbeelding

Lieve tante Ria,
Schoon boompke, zou niet mis staan in mijn collectie 8)
Maar waarvoor ik bel : goed van jou dat je ingezien hebt dat "De Bomi" niet echt een vriendin is voor jou :P 't is toch 't niveau dat telt he.
Spijtig dat ge naast de job gegrepen hebt, maar ge zult ook wel inzien dat Assa daar beter voor geschikt is he :wink:
Daarbij, gij hebt te veel werk met verven in uw kelder :roll:
Nog veel plezier gewenst met uw verfrollen :D
Rapke

rapke

05 sep 2008, 22:37

Gustilpe, das ook een mooie naam, maar dan moet ze wel languit uitgesproken worden, gelijk : Guuuussstieeeelllpeeeeeeee, of mss toch iets korter ?
Enfin, we komen er wel uit, enkel nog ff laten weten of ge Frans spreekt en champagne kunt zui.. verdraagt :)
Ik zal uw kandidatuur in overweging nemen
Rapke (mss uw toekomstige werkgever)

Bomi

06 sep 2008, 02:24

-
-

Ik ben net thuis gebracht door enen vrais gentilhomme de bonne famille,
't is wij had een soiréé, champagne a volonté, ene buffèt complêt
avec tous que vous voulez. Et le service messieurs dammes, jij drink glas un fois et vous avez une autre immidiamento.
Et encore entre nous, sans payer tous est gratuit.Wij niks betalen hebben moeten. De seure van ons MatildA elle was la aussi. Veel aangeschoot! je le vu, ik gezien heb.

En die champoooeees pas de prul he! Dom Perignon of de madame van de dom, ik niet zo goed meer weet. Et toutes les dame in des robes soiré.
les modelles grand classe en de bijoux , mon dieux ca coute un petit peux prits de kapitalle.

Et la musique! magnifieke, on a danser tout le soir. Als gi dans gij moet drink gij hebt du soif wa drink gij dan, une coupe de champagne, et encore, et encore Naturellement nous avons besoein de l'air fraiche et on a fait des promenades, et parla, l'amour est arrivee. Entre noue et entre les autre.

Et des garcons mes amis ni te tellen, wij niet kunnen. Impossibilé. Dans ce troup des pauvres hommes on a trouvez un meuble curieusement. Un grande homme il sappelle Nouveau rappeke enen homme teribel avec deux mains gauches, il ne peut pas faire quelqeu chose. Ni slim genoek justement bien pour la vaiselle. Toen wij hadden gedaan ze moesten nettoyer cette grand chateaux, une grote travail

Les voitures arrivez pour allez bij ons et cest incroiable mes vrais het was de petite van de raps, een petite paysan tout court ene lummélEt puis jai rieeé rieé pas pour la premiere fois, no pour toutes da avond.
Enfin nous sommes ici chez nous, on va bien dormez ensemble, bien sur.

Peut etre a demain.

Oui encore une verre cherie, j'arrive mon cher, o oiu j'arrive mon chouchou. Nu es nie mie publiek, nu es privé.