nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

neske

27 sep 2008, 09:35

Rapkeeee!!

Wij hebben ook kippetjes, mijn ventje had er drie gekocht, maar sinds vorige week is er ééntje minder. Ineens ....

En lekkere eitjes, hmmm, en je mag er wel van eten, maar niet overdrijven hè.

Zeg, als je er een haan bijzet, die is toch de baas in het kippenhok?? :roll:
Dat is zoals hier hè, éne haan kan er veel aan. (haha)
Sorry, onze wolf is ook een haantje :oops:

De kippenkenner :roll:
neske

neske

27 sep 2008, 09:44

Rapke,

Als je nu gaat kakelen (want een hele dag bij die kippen zitten om te ontstressen??) dan gaan we je hier niet meer verstaan hoor. :roll:

Of wordt het "kukelekuuuuuu" :?:

't Is maar een vraagje hè

Ik ga tomatensaus maken voor in de vriezer, van ons tomaatjes ( allé er zijn er bij van 690gram!!

daâg
Afbeelding

Bomi

27 sep 2008, 10:13

-
-

Goede morgen iedereen, als het morgen nog zo een morgen is als deze morgen dan hebben we een goede morgen, morgen.

Waarom al die morgens, de kersverse echtgenoot had met zijn vrienden afgesproken dat hij het woord ' morgen ' zou zeggen voor elke keer hij gepresteerd had de voorbije nacht, tel maar uit. ( stoefer )

Het schoot me door het hoofd toen ik las van Neske haar uitleg over twee hanen in het kippenhok. Stel je dat voor; ' collega wie is er voor jou aan de beurt, vraagt de ene haan aan de andere. Geweldig zou E. . . zeggen.

Nog over hanen, een buurvrouw zei me onlangs toen haar dochter alleen was gaan wonen; ' ah ja he, twee hanen op ene mesthoop dat geeft elke dag oorlog ' haar dochter was nogal bemoeiziek en zijzelf is ook geen gemakkelijke.

Rapke ik zeg het niet graag, maar ik heb me bijna een breuk gelachen, een mens moet al eens vriendelijk zijn af en toe. Wat ik schreef is waar, volgens mijn moeder en die kon het weten, moeders liegen nooit. Toen onze kinderen klein waren, eeuwen geleden was de jenever vervangen door hoestsiroop, heb het zelf nooit gedaan EERLIJK.
Nog iets over jenever, elke avond voor het slapen gaan, na je avondgebedje, een glas cola met een borrel ( kleintje of grote naar smaak ) erin 3 à 4 ijblokjes en je slaapt als een rozeke! Cola- tic goed voor allerlei kwalen.

Dat was nu eens een ernstige tussenkomst, ben de laatste wasjes aan 't doen, alles aan 't klaarleggen om morgen in te pakken. Maandag ben ik voor een weekje weg.

Groeten,

Bomi.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

27 sep 2008, 10:28

neske schreef:Rapkeeee!!

Wij hebben ook kippetjes, mijn ventje had er drie gekocht, maar sinds vorige week is er ééntje minder. Ineens ....

Overreden door zijn treintjes zekers ? :twisted:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

27 sep 2008, 10:30

neske schreef:Dat is zoals hier hè, éne haan kan er veel aan. (haha)

Ik zeg altijd : "wat baten kip en bil, als de haan geen liefde wil?"
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Assa

27 sep 2008, 10:34

Als Rapke van huis is dansen de kippen in't kippehok.......

Afbeelding

Bomi...als u echt op verlof gaat,wens ik u een fijn verlof toe,
Assa
Groetjes van assa

rapke

27 sep 2008, 10:34

neske schreef:Rapke,

Ik ga tomatensaus maken voor in de vriezer, van ons tomaatjes ( allé er zijn er bij van 690gram!!

690 gr, volgens mij is jouw ventje geen tuinier maar verzorger van coureurs (wielrenners), en heeft hij het spuitje in de verkeerde tomaat gezet :P

rapke

27 sep 2008, 10:57

Assa schreef: Bomi...als u echt op verlof gaat,wens ik u een fijn verlof toe,
Assa
Doet me plezier dat er nog zijn die hun twijfels hebben over wat zij allemaal vertelt :twisted:

rapke

27 sep 2008, 10:59

[quote="Bomi

Rapke ik zeg het niet graag, maar ik heb me bijna een breuk gelachen,

Shit, opdracht mislukt :evil:

rapke

27 sep 2008, 11:28

daâg
Afbeelding
allez zeg, is dat nu een prentje om naar een volwassen man te zenden???

bo'ke

27 sep 2008, 11:30

een goeie morgen,

Een weekje is ons bomi hier niet
even rust ligt in haar verschiet
maar verdorie...
hopelijk loopt ze niet verloren
of nog erger...
een rare kerel die haar komt storen.

Afbeelding

Een fijne week !
:) bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

neske

27 sep 2008, 11:49

rapke schreef:

daâg
Afbeelding
allez zeg, is dat nu een prentje om naar een volwassen man te zenden???
:lol: :lol: :lol: :lol:
Maar zeg ik kan niet altijd hier zijn en dan nog uren prentjes zoeken of zelf maken hè.
Hier heb ik ook veel pret dus Rapke ....... ZAAG NIET!! :twisted:

En nog iets:
Zeg gij bent zo in uw g.t gebeten vandaag. :?
Of kon je uw kippetje(s) niet "pakken" en gingen ze van jou lopen :?:

Mijn ventje kon er mee lachen met dat treintjesgedoe... IK ni :twisted:

Ons tomaten krijgen geen spuiten, daar wordt tegen gepraat, elke dag ging ik vertellen wat er HIER werd getypt, toen ik over jou vertelde werden ze zo rood (als een tomaat :roll: ) en opgeblazen van koleire,
ja zo kunnen wij er maar goed mee zijn hè. 8)

Bomike, daarom dat je met ons niet mee op reis ging zeker.
Allé, 't is je vergeven en geniet er maar van hoor.

neske

27 sep 2008, 11:52

Bomi
:lol: :lol:
Dat was ik vergeten van die goede morgen stoefer en eh... zeggen dat kan iedereen zenne. :lol:

ria

27 sep 2008, 12:40

Bomi, mogen we niet weten waar je naar toe gaat???
In ieder geval een fijne vakantie!!!

je vriendinnetje,
tante ria :wink:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Bomi

27 sep 2008, 13:03

-
-

Ik weet dat er hier zijn die me graag zien vertrekken, nog even geduld, het laatste goed is gestreken.

Morgen voormiddag inpakken, namiddag opendeurdag, IEDEREEN WELKOM. Een hapje en een drankje en veel leut, als ze weg zijn afwassen en opruimen en doodmoe maar gelukkig naar Witse kijken.

Maandag D- Day! Zeitje ik kom!

Rap ik denk dat je me nog gaat missen, die met die grote klep hebben allemaal een klein hartje, ik zal een cadeauke meebrengen voor Célestin een windmolenke, je weet wel! Je blaast toch zo graag hoog van de toren dan mag je meeblazen. liefs! bomike. :oops: 8O
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!