1969/70 Ludenscheid kazerne de Leie 6de TTR
-
50+- - Lid geworden op: 30 okt 2007, 16:58
Hmmm ...lisputje schreef:hallo, ben nog lang geen senior ,maar citeer hier mijn legerdienst in1977 in de Leie als barman en kelner in de mess OOff
mijn naam is Vandenplas michel en mijn lapnaam was Guust ?
Onze 5 latter in de mess was De Brabander Roland
Voor degenen die nog wat zoeken over 6 TTR, Google eens en zie welke fotos er uit de bus komen
grts Guust
-
nr6 - Lid geworden op: 20 jul 2008, 23:13
Hei de mannen van 6TTR,
Ben in Ludenscheid bij het 2éJagers geweest als OLT, in De IJzer.
We kwamen dikwijls eten in de Ambiorix, dat was de Mess Offr , vlakbij kazerne De Leie. Ik kwam af en toe in jullie kazerne.
Het was de periode van 1974-75.
Vele legergroeten.
Ivan.
Ben in Ludenscheid bij het 2éJagers geweest als OLT, in De IJzer.
We kwamen dikwijls eten in de Ambiorix, dat was de Mess Offr , vlakbij kazerne De Leie. Ik kwam af en toe in jullie kazerne.
Het was de periode van 1974-75.
Vele legergroeten.
Ivan.
NR6
-
ernesto55 - Lid geworden op: 06 okt 2008, 16:33
Hallo iedereen.Ik was ook gelegen in Ludenscheid 2e JTP van September 1974 tot Juni 1975 in het a escadron.Met de beste wil van de wereld kan ik mij niet veel namen meer herinneren.De enige 2 die ik nog ken zijn Frank VanWijnsberghe uit Hemiksem en een zekere Moonen uit Arendonk denk ik.We waren samen MAN chauffeurs en de laatste 2 maanden ook barman in ons gezellig barke op het 3é verdiep recht tegenover onze slaapkamer.Was dat handig zeg.Ik kon me vanachter de bar recht in bed laten rollen
.Hopelijk komen we ooit elkaar nog eens tegen.Groeten.
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
-
koleos - Lid geworden op: 10 okt 2008, 15:11
hei frankie,ook chaufeur van 6ttr.staf cie.piet paniek was 'n bekende figuur net zoals mijn chef gaston dierckx(stonne)ben van 73 tot mei 74 aanwezig geweest en heel veel in de knightscorner gezeten,wie weet hebben we samen nog shnapps gedronken!groetjes,guy mievis herk de stad.
-
Gast
per toeval ben ik op deze site geraakt
alle namen die ik hier zie zijn van mensen waarmee ik op de kamer heb gelegen van 1.04.1975 tot en met 31.12.1975 deze lichting kwam van vilvoorde
j.p. de keukelaire (de kolonel)
johan de paepe (napoleon) werkzaam bij rtt merelbeke
mark van duysse (mickey) was bij de scouts
marc roelandt (cram)
bobby was waarschijnlijk de persoon die drank gaf tijdens de middag
onder de bar bv bij het restaurant
ronny de trompetter herrinner ik mij niet zo goed
met andere woorden alle kameraden uit een en de zelfde kamer,maar een mankeert noch,pstttttttttttttttttttt flipper pstttttttttttttttttt ik heb jullie gevonden,cram,mickey en napoleon weet je noch van die jeep die op hol sleeg hahaha
-cram weet je noch van de golfstube in hembrand wald op maneuvers
-cram-mickey weet je noch van onze avonden naar de bv bars
-cram weet je noch van goossens die met een gebroken neus binnen kwam de nacht dat we naar huis kwamen
-weten jullie noch onze bijverdienste als ober bij feestjes voor extra verlof en dringeld
-en de mooiste die lege fles corner en advocaat die uit de trein vloog en 6 pv opleverde
alle ga jullie laten,het was aangenaam jullie te vinden
alle namen die ik hier zie zijn van mensen waarmee ik op de kamer heb gelegen van 1.04.1975 tot en met 31.12.1975 deze lichting kwam van vilvoorde
j.p. de keukelaire (de kolonel)
johan de paepe (napoleon) werkzaam bij rtt merelbeke
mark van duysse (mickey) was bij de scouts
marc roelandt (cram)
bobby was waarschijnlijk de persoon die drank gaf tijdens de middag
onder de bar bv bij het restaurant
ronny de trompetter herrinner ik mij niet zo goed
met andere woorden alle kameraden uit een en de zelfde kamer,maar een mankeert noch,pstttttttttttttttttttt flipper pstttttttttttttttttt ik heb jullie gevonden,cram,mickey en napoleon weet je noch van die jeep die op hol sleeg hahaha
-cram weet je noch van de golfstube in hembrand wald op maneuvers
-cram-mickey weet je noch van onze avonden naar de bv bars
-cram weet je noch van goossens die met een gebroken neus binnen kwam de nacht dat we naar huis kwamen
-weten jullie noch onze bijverdienste als ober bij feestjes voor extra verlof en dringeld
-en de mooiste die lege fles corner en advocaat die uit de trein vloog en 6 pv opleverde
alle ga jullie laten,het was aangenaam jullie te vinden
-
Gast
ik geniet het ware zo van deze site dat ik mij noch wat informatie herriner voor de collega's van toen.
zoals jullie weten was mijn bijnaam flipper,
nu wat ik wilde zeggen is,herriner jullie annie noch,van de eerste lichting vrouwen,zij is overleden.
dan had je noch gentila klein blond getrouwd tijdens onze dienst,maar zie ik af en toe.
-we hadden dan noch paulus de boskabouter (jean claude desmedt) van brussel,heb toevallig met hem 9 jaar gewerkt,hij woont momenteel in oostende
ik heb hier gelezen dat men veel sprak over deze cm van de leie,maar de cm zal op heden noch weten van de eerste bh aan de vlagge stok op zondag morgen.
mickey,cram verwarm je je noch met alcohol potjes in de winter,maar pas op van je slaapzak
weten jullie noch van de kabel die uit de bomen viel op een personenwagen op maneuver.
weten jullie noch toen de kolonel ons uit cafe haalde op maneuvers en de avond dat we niets anders of melk dronken,daar de avond ervoor we te veel worsten hadden geeten en de kaart afliepen te beginnen met frisdrank,waarna de wedstrijd tegen die duitser ad fundum snaps tegen bier
kan oneindig doorgaan beetje per beetje komt terug,maar de mooiste en de warmste was,die keer dat mijn zakken vol zat met warme bouletten en saus en een zak sprong,je moet toch iets overhebben als we vroeg uitgingen.
zoals jullie weten was mijn bijnaam flipper,
nu wat ik wilde zeggen is,herriner jullie annie noch,van de eerste lichting vrouwen,zij is overleden.
dan had je noch gentila klein blond getrouwd tijdens onze dienst,maar zie ik af en toe.
-we hadden dan noch paulus de boskabouter (jean claude desmedt) van brussel,heb toevallig met hem 9 jaar gewerkt,hij woont momenteel in oostende
ik heb hier gelezen dat men veel sprak over deze cm van de leie,maar de cm zal op heden noch weten van de eerste bh aan de vlagge stok op zondag morgen.
mickey,cram verwarm je je noch met alcohol potjes in de winter,maar pas op van je slaapzak
weten jullie noch van de kabel die uit de bomen viel op een personenwagen op maneuver.
weten jullie noch toen de kolonel ons uit cafe haalde op maneuvers en de avond dat we niets anders of melk dronken,daar de avond ervoor we te veel worsten hadden geeten en de kaart afliepen te beginnen met frisdrank,waarna de wedstrijd tegen die duitser ad fundum snaps tegen bier
kan oneindig doorgaan beetje per beetje komt terug,maar de mooiste en de warmste was,die keer dat mijn zakken vol zat met warme bouletten en saus en een zak sprong,je moet toch iets overhebben als we vroeg uitgingen.
-
Gast
zoals ik zie en lees komen er veel herrineringen boven bij collega's zoals met mij ook
-ik herriner me dat we ooit de jackpot leeggehaald hebben in een dancing waar veel vreemde waren en we moeten vluchten hebben,maar we hadden dan ook eerlijk gespeeld,dit was op het einde van ludenscheid in een kelder
-de stamcafe was zoals van iedereen knights corner
-maar we hadden ook onze leveranciers bij de vrouwen voor sterke drank van cmc
-j.p keukeleure was van sint nicklaas,werkte boven de 6ttr en verkocht alles uit de stock wat verkoopbaar was
-mickey heeft gans de scouts bevoorraad met legermateraail
-we hadden dan ook noch ischvak de duitser die bij ons was,eens is zijn tv ontploft en zijn kamer uitgebrand
-cram als je feest breekt je noch ruiten,denk aan het laatste feestje voor afzwaai
-en dan hadden we de ruiter dj-en zelfmoordenaar uit gent,al quida is te laat geboren voor hem
-dirk van nieuwkerke die bij de cm werkte heeft een zaak in westkapelle
-goossens brak zijn neus bij een gevecht in de knights corner de dag dat we naar huis kwamen s'nachts uit hagen,natuurlijk was de 6 ttr aanwezig
-wie hadden we noch marnix de barman van 6 ttr uit deinze
-patrick 2 de barman 6ttr uit brugge en clubzot
ik heb maanden gewerkt aan de miniatuurgolf voor de stafcompagnie weten jullie dat noch,en ik was controleur van het eten,daarom had ik regelmatig eten mee s'middags zodat we s'avonds konden eten op de kamer en bijgevolg vroeg stad binnen waren.
-ik herriner me dat we ooit de jackpot leeggehaald hebben in een dancing waar veel vreemde waren en we moeten vluchten hebben,maar we hadden dan ook eerlijk gespeeld,dit was op het einde van ludenscheid in een kelder
-de stamcafe was zoals van iedereen knights corner
-maar we hadden ook onze leveranciers bij de vrouwen voor sterke drank van cmc
-j.p keukeleure was van sint nicklaas,werkte boven de 6ttr en verkocht alles uit de stock wat verkoopbaar was
-mickey heeft gans de scouts bevoorraad met legermateraail
-we hadden dan ook noch ischvak de duitser die bij ons was,eens is zijn tv ontploft en zijn kamer uitgebrand
-cram als je feest breekt je noch ruiten,denk aan het laatste feestje voor afzwaai
-en dan hadden we de ruiter dj-en zelfmoordenaar uit gent,al quida is te laat geboren voor hem
-dirk van nieuwkerke die bij de cm werkte heeft een zaak in westkapelle
-goossens brak zijn neus bij een gevecht in de knights corner de dag dat we naar huis kwamen s'nachts uit hagen,natuurlijk was de 6 ttr aanwezig
-wie hadden we noch marnix de barman van 6 ttr uit deinze
-patrick 2 de barman 6ttr uit brugge en clubzot
ik heb maanden gewerkt aan de miniatuurgolf voor de stafcompagnie weten jullie dat noch,en ik was controleur van het eten,daarom had ik regelmatig eten mee s'middags zodat we s'avonds konden eten op de kamer en bijgevolg vroeg stad binnen waren.
-
Gast
ik heb hier verder gezien dat barley in 1975 de wacht heeft verzorgd op het koninklijk paleis,maar ik weet noch dat dit niet kon zonder dat de 6ttr aanwezig was,het was een snikhete zomer,toen de dikke mp van ons van zijn stokje ging,ik was kok van dienst bijgevolg heb ik nooit wacht gelopen,ik weet noch dat we een weddingschap hadden in onze vrije tijd in het wachtlokaal om een konijn te schieten in de tuin van het paleis,gelukkig is het zover niet gekomen,maar 6ttr was er altijd bij als er ergens een grap moest uitgehaald worden.
toen de uninog over kop ging die van het zwembad kwam, met 4 mensen van ons,deze keer was ik er niet bij,maar die dikke mp lag toch wel boven op de 3 andere.
toen de uninog over kop ging die van het zwembad kwam, met 4 mensen van ons,deze keer was ik er niet bij,maar die dikke mp lag toch wel boven op de 3 andere.
-
Barley - Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26
Hoi Flipper,
ik ben blij nog wat van je te horen, jij woonde toennertijd in Knokke dacht ik, ben je daar nog steeds woonachtig, getrouwd? Kinderen? Kleinkinderen?
ja, ik kan mij zo nog het één en ander herinneren van de historie's die jij hier ophaalde. De kolonel werkte in de qm en verkocht idd alles wat hij kon verkopen.Bobby is een paar jaar geleden verhuisd naar Lovendegem, dat is het laatste wat ik van hem hoorde.
Mickey heb ik onlangs teruggevonden, maar 'k ben zijn e-mail adres kwijtgespeeld door een computercrash.
groetjes en tot een volgende
Cram
ik ben blij nog wat van je te horen, jij woonde toennertijd in Knokke dacht ik, ben je daar nog steeds woonachtig, getrouwd? Kinderen? Kleinkinderen?
ja, ik kan mij zo nog het één en ander herinneren van de historie's die jij hier ophaalde. De kolonel werkte in de qm en verkocht idd alles wat hij kon verkopen.Bobby is een paar jaar geleden verhuisd naar Lovendegem, dat is het laatste wat ik van hem hoorde.
Mickey heb ik onlangs teruggevonden, maar 'k ben zijn e-mail adres kwijtgespeeld door een computercrash.
groetjes en tot een volgende
Cram
Hasta la victoria siempre
-
'k Heb nog aan zijn baard getrokken , en hij werd "bijna" kwaad...
-we hadden dan noch paulus de boskabouter ....
Zitten er hier tussen die één van de zotjes hieronder herkent ?

Een Satcom wachtploeg , samen in 1975 met de paleiswachters van Luedenscheid naar Brussel gereisd.
-
Veel weet ik er ook niet meer van. 'k Weet alleen dat Mark ( mickey ) toen ergens in de omstreken van Gent woonde ( Ledeberg ? , Destelbergen ? ) , met een Morris-mini ( of Austin-mini ) reed en nogal goed auto's kon tekenen. 'k Zag er een nieuwe Bertone of Pininfarina in (
) , maar 'k weet niet of hij het in die richting heeft kunnen schoppen.
-
Barley - Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26
haha, Flipper, das een foutje in je geheugen, Mickey was nooit bij de Satcom-wacht. Volgens mij waren dat mannen (op de foto) van de Cie UItbating Radio.
De varkenscompagnie was alleen maar goed om de vuile klussen op te knappen, zoals op het eind v/d maand jerrycans met mazout gaan uitgieten. Elke maand moesten er zoveel liters mazout verreden zijn en indien er overschot was, GEWOON WEGKIEPEREN!
De avonden in de kantine waren meestal gewoon zuip en braspartijen als Ctrz in de buurt was. Remember de sluiting v/d kantine, naar aanleiding van een ingestampte deur.
Na een aantal dagen moesten de negers de kantine opnieuw openstellen, of er gebeurden moorden.
Of die keer dat de Ardense varkens bij ons op het verdiep logeerden, s' nachts moest er een patrouille die mannen bewaken of ze werden gewoon gekeeld.
De grote vergadering die werd gehouden met alle leidinggevenden, naar aanleiding van onze afzwaai, ze hadden schrik dat we de ganse kazerne zouden afbreken, wat ook bijna gebeurd is.
Zo kan ik nog wel wat anecdotes ophalen, maar dat zal voor een andere keer zijn.
Groetekes
Barley
De varkenscompagnie was alleen maar goed om de vuile klussen op te knappen, zoals op het eind v/d maand jerrycans met mazout gaan uitgieten. Elke maand moesten er zoveel liters mazout verreden zijn en indien er overschot was, GEWOON WEGKIEPEREN!
De avonden in de kantine waren meestal gewoon zuip en braspartijen als Ctrz in de buurt was. Remember de sluiting v/d kantine, naar aanleiding van een ingestampte deur.
Na een aantal dagen moesten de negers de kantine opnieuw openstellen, of er gebeurden moorden.
Of die keer dat de Ardense varkens bij ons op het verdiep logeerden, s' nachts moest er een patrouille die mannen bewaken of ze werden gewoon gekeeld.
De grote vergadering die werd gehouden met alle leidinggevenden, naar aanleiding van onze afzwaai, ze hadden schrik dat we de ganse kazerne zouden afbreken, wat ook bijna gebeurd is.
Zo kan ik nog wel wat anecdotes ophalen, maar dat zal voor een andere keer zijn.
Groetekes
Barley
Hasta la victoria siempre