1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

BCA

16 okt 2008, 14:52

Ik zal eens in mijn archieven kijken.
Denk dat ik nog een luchtfoto heb van Tietelsen en Bossenborn.
Groetjes
BCA

Emteechauffeurke

16 okt 2008, 16:51

Goeiedag!!

Op www.rocla.de vindt je in het Brakel fotoalbum een luchtfoto van de A-site in Tietelsen!! Niet duidelijk is wel of het al dan niet een von damals betreft!??
In ieder geval is het een zwart-wit foto die doet vermoeden dat het waarschijnlijk toch een is van in operationele toestand!

GRTZ,EMTEEKEN :wink:

PS: 30 jaar geleden vandaag nog presies 11 dagen te gaan!! :P
Suuuupppeeers yes!!!!!

BCA

17 okt 2008, 11:37

Hallo Gents,
Hier een luchtfoto van A-Site te Tietelsen anno 1989.
Groetjes
BCA
Afbeelding

hendrikvp

20 okt 2008, 11:40

Beste Emteechauffeurke,

De foto van de refter werd genomen van aan de ingang. Je had een glazen dubbeldeur waar je rechtsweg in de kantiene van de miliciens kwam en linksweg was de refter miliciens, die iedere avond omgetovred werd tot ofwel cinemazaal ofwel een optreden van één of andere belgische artist, Urbanus, willem vermandere, Toots Tielemans en Will Tura zij er enkele die mij nu te binnen schieten.
De Mess van de BV's, Onderofficieren en officieren paalden allemaal aan de centrale keuken. Ik ben 7 maand refectorist geweest waarvan 3 maand chef refectorist, iedere morgen om 5 uur uit bed om broden en boter te snijden voor het ontbijt.
Mijn directe overste was Chef Vandevelde.
Groetjes aan alle anciens en laat maar van U horen zou ik zeggen...

Emteechauffeurke

20 okt 2008, 12:45

Beste Hendrikvp,

Bedankt voor je antwoord! Ja in mijn tijd waren wij al gezegend met een cinemacomplex aan de ingang van de kazerne, nog hagelnieuw denk ik!
Het verhaal dat de kantien en reftergedeelte dagelijks omgetoverd werd tot cinemazaal is mij idd. bekend! Maar wij konden dus als wij goesting hadden naar de cinema buiten!! Het was een groot imposant gebouw dat volledig met zwarte leistein was bekleed! Mijn bezoeken daar waren daar zeer beperkt daar wij daar in de zomerperiode waren! Wij zochten liever het openluchtzwembad op dan zeg maar een cinemaake pikken! In passant hadden we zicht op de plaatselijke schonen!! :P :P :P :P Een film die ik mij nog herrinner is Die brave soldaat Sweik!! Maar soit! Ik meen nog te weten dat er een aantal al dan niet vaste miliciens daar van corvee waren om de kaartjes te knippen!! Of die telkens geleverd werden van de batterij van karwei??Ook waren daar Suzy wafelkes , Marskes en Bountykes te koop voor in pauze! Een democratisch pilske daarentegen niet!! :? :?
Nu heden ten dage maakt deze deel uit van een keten cinemazalen en is in mei vorig jaar grondig vernieuwd!!

PS: 30 jaar geleden vandaag nog 7 daagjes te gaan....!!! :lol:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

20 okt 2008, 12:56

Hallookes

Ja ik ben nog even terug!!
Die Chef Vandevelde was dat geen KPL- chef???Ik meen mij daar in de keuken nog iemand te herinneren! Hij was nogal redelijk kort geblokt nogal een bolvormig dikwijls rood aangelopen aangezicht en dikwijls redelijk zenuwachtig van aard! In mijn tijd...1978... moet hij ong. 55 jaar zijn geweest denk ik! Daar was ook meen ik de keuken een apart burooke waar hij de scepter....in dit geval de pollepel... zwaaide! :P :P Ook droeg hij zeer zeker een bril!! Nog even meegeven dat ons dagelijks brood gebakken werd in AROLSEN en dagelijks door een vrachtwagen van meen ik de Staf en Diensten werd aangevoerd!!

Suuuupppeeers yes!!!!!

motorijder.

20 okt 2008, 17:40

hallo emteeke,ik denk dat jij lucien bonsar bedoelt,die was klein ,rood van gezicht en werkte in de keuken,ik heb het nooit geweten tot nu,ik dronk regelmatig een pint met hem na mijn werk in oostende,hij is enkele jaren terug in een rushuis beland.ik denk dat hij nu inmiddels gestorven is ,maar weet het niet zeker.

gr jm
hallo ik ben vermussche jean-marie,wie kent mij nog,ik zat in 43A in 1980.

Emteechauffeurke

20 okt 2008, 18:38

Hoi Motorrijder!

Dank voor Uw antwoord!! :wink: Nu je de naam Lucien vernoemd gaat er bij mij een belletje rinkelen! Telkens als ik van keukendienst was moest ik gezien mijn lengte goed zien dat ik dat manneke niet omverliep!! :P :P
Idd. zijn hoofd paste zowaar bijna in mijn oksel! :P Manman wat hebben we daar met bakken zeepsop gestoeid!!Echt waar ik zweer het men kon daar toen met gemak een buikschuifwedstrijd organiseren maar de ribstruktuur van de vloer zou dat erg moeilijk gemaakt hebben!! :P :P
Normaal gezien als je batterij van karwei was kon je verwachten dat je zoiets aan je been gelapt werd !! :cry: En passant was de site in alarmstatus , dacht ik 20minuten! Dus voor pinten te pakken was er in dit geval weinig tijd!! :? Jongens de memories weeral heee...!!

GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

motorijder.

20 okt 2008, 18:54

hoi ,ja dat was juist daar konde buikschuiven,ik was veel van karwei altijd gestraft,het laatste jaar dat ik er zat in 80 was er een andere en dat was denk ik vandevelde ,een hele strenge,die zei dat ik als gestrafte nieks mocht zeggen ,hij ging in zijn bureel ,en ik was weg naar de spielbar,man die was kwaad toen ik terug kwam tegen 00u moest ik direkt int cachot.die vandevelde was mijne bsm in de delta,of wel mis ik van naam.

gr jm

Emteechauffeurke

21 okt 2008, 06:47

Goeiemorgen iedereen!

Beste Motorrijder. wat betreft die Lucien Bonsar ben ik eens mijn licht gaan opsteken op de MSN- site van onze goede vriend Maurice!
Daar heb ik eens de lijst van de overleden collega's overlopen doch niet die
naam gevonden!Wat enigzins doet vermoeden dat Lucien mogelijk nog in leven is!
Ondertussen 30 jaar geleden was daar te temperatuur.....figuurlijk dan....aan het stijgen want die o zo betrachte 27ste oktober was behoorlijk aan het naderen!! :lol: :lol: :P Overbodig geworden spulletjes werden deskundig geliquideerd!! :lol: Een blik op onze lintmeter leerde ons dat deze nog slechts 6 luttele centimeters lang was!! Jiehaa!! :P
Wat toen nog toekomst was en nu een wetenschap is het feit dat Brakel en de rest van Duitsland niet lang daarna ten prooi viel van een strenge winter!
De winter 78-79 staat daar in de geschiedenisboeken! :?

PS:30 jaar geleden vandaag nog 6 daagjes te gaan!!! :lol:
Suuuupppeeers yes!!!!!

brulleke

21 okt 2008, 11:39

Hallo 43ers de naam is Lucien Bossaer werkte inderdaad in de keuken samen met Maria Vanden Hove.De adtj Van de Velde was ook in de keuken tewerkgesteld maar was voordien BSM van de Delta Batt.

Emteechauffeurke

21 okt 2008, 13:02

brulleke schreef:Hallo 43ers de naam is Lucien Bossaer werkte inderdaad in de keuken samen met Maria Vanden Hove.De adtj Van de Velde was ook in de keuken tewerkgesteld maar was voordien BSM van de Delta Batt.
Hallo beste Brulleke!

Dank voor de reactie! :wink: Nu ben ik me weer de grijze massa aan het
aanporren om die Maria Vanden Hove! :? Wie ik mij daar herinner als vrouw
was iemand die toen...1978....nogal vrij jong was en zwart halflang haar had!
Ik meen dat zij toen de zelfbedieningstoog van de miliciens superviseerde??
Maar dat weet ik niet goed meer! Een anecdote is dat ik, zonder het te beseffen in de keuken de kolonel himself passeerde in tenue zonder de obligatoire begroetingstoestanden in acht te nemen!! :? :? :cry:
Toevallig was Lucien daar getuige van en zoals eerder beschreven kreeg ik wat schrik dat zijn rood aangeschoten hoofd ging ontploffen!! :P Manman kreeg ik daar een veeg uit de pan van die gast!! :roll:
Die kon goed meegaan met dat ander krikkel manneke daar bij ons op den MT!! :P Ik denk dat kenners weten wie ik bedoel...in ieder geval huisde hij in de eerste poort op de rechtse zijde!!Als je wat te rap kwam aanrijden stormde die met een soortgelijk rood kopke uit de poort om
ongezouten zijn mening te zeggen over het gebeuren! :? Ik denk dat toen de bloeddrukmeters tilt sloegen bij die gast!! :P :P College's van hem waren ene Boxtaele en ene Max Robben!
Ondertussen is het een tijdje geleden dat ik nog een mailtje kreeg van Chef Desomer van de MT- Delta!! Hij was mijn chef!!

GRTZ, EMTEEKEN :P

PS: Toen nog 5 en een half daagjes te gaan!!! :lol:
Suuuupppeeers yes!!!!!

motorijder.

21 okt 2008, 17:47

hallo meteeke,die maria,was ne blonde ,de vrouw van jean vanloo.

brulleke

22 okt 2008, 10:36

Ja De Somer was ook mijn chef MT en de Salliau,maar die ene daarvoor in de eerste poort dat moet de chef Patje Eeckhout geweest zijn die werkte daar om de voertuigen door te zien voor en na dat ze van Arolsen terug kwamen.Die vrouw met haar half lang zwart haar werkte ook in de keuken is later getrouwd met een BV van de A Bat heb de gezichten voor mij maar toch dat moet Rosette geweest zijn en haar man noemde Jean Pierre geloof ik.tenminste Groetjes brulleke

pioneer

22 okt 2008, 16:15

brulleke schreef:Hallo 43ers de naam is Lucien Bossaer werkte inderdaad in de keuken samen met Maria Vanden Hove.De adtj Van de Velde was ook in de keuken tewerkgesteld maar was voordien BSM van de Delta Batt.

Hey mannen,
adtj Van de Velde,noemden ze die niet de visoog ???