nieuw rapke
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
-
Lieve Ria en al de anderen.
Wat kan ik je goed begrijpen Ria, alhoewel het voor mij een troost is, ook ik ben de weg hier kwijtgeraakt, of de draad of de kluts of hoe ge 't noemen wilt.
Mààààààr de oplossing is nabij, ons Lieve Neske die iedereen helpt waar ze kan zal ons wel begeleiden en een resuméke voor ons maken. Als ze een stylo kan dragen, poten en oren koken, met haar ventje spelen ( met de treintjes he ) zal dat wel lukken.
Gelukkig moet ik me voor die wedstrijd, die vrij langdradig ( gesponnen over Holland, als ik het goed begrijp ) is uitgevallen, geen zorgen maken. Ik lag toch al in de patatten, niet in de gratin das veel te heet, mijn tere velletje kan daar niet tegen. De nieuwe huidcrème die ik van de Aldi meebracht ( RAPKIPVET ) helpt daar niet veel aan. Als er rap instaat ? . .
Zo te lezen heeft Silver een heel regiment familie in de strijd gegooid, zonder veel resultaat blijkbaar. We zullen doorgaan . . .
Boke die hoop ijzer, sorry manneke van jou, kan die ook breien, Ik maar breien om een stuk familie in elkaar te flansen maar de steken vallen even snel. Kan niet te veel bukken om op te rapen met mijn artrose, hoor dan het gebeente rammelen.
Binnenkort komt elk botje hier apart binnen!
Voor iedereen goejendag
Bomi
-
-
Wat kan ik je goed begrijpen Ria, alhoewel het voor mij een troost is, ook ik ben de weg hier kwijtgeraakt, of de draad of de kluts of hoe ge 't noemen wilt.
Mààààààr de oplossing is nabij, ons Lieve Neske die iedereen helpt waar ze kan zal ons wel begeleiden en een resuméke voor ons maken. Als ze een stylo kan dragen, poten en oren koken, met haar ventje spelen ( met de treintjes he ) zal dat wel lukken.
Gelukkig moet ik me voor die wedstrijd, die vrij langdradig ( gesponnen over Holland, als ik het goed begrijp ) is uitgevallen, geen zorgen maken. Ik lag toch al in de patatten, niet in de gratin das veel te heet, mijn tere velletje kan daar niet tegen. De nieuwe huidcrème die ik van de Aldi meebracht ( RAPKIPVET ) helpt daar niet veel aan. Als er rap instaat ? . .
Zo te lezen heeft Silver een heel regiment familie in de strijd gegooid, zonder veel resultaat blijkbaar. We zullen doorgaan . . .
Boke die hoop ijzer, sorry manneke van jou, kan die ook breien, Ik maar breien om een stuk familie in elkaar te flansen maar de steken vallen even snel. Kan niet te veel bukken om op te rapen met mijn artrose, hoor dan het gebeente rammelen.
Voor iedereen goejendag
Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
toen ik nog een meisje wasBomi schreef:-
-
-
Voor iedereen goejendag
Bomi
een kindje lief van zeven,
moest ik naar de eerste klas,
wat was me daar een leven
ik leerde toen van miet
van aap en noot,
maar aan het breien
had ik een broerke dood
"kom kindje" zei mijn moeke toen,
ik zal eens dat breien aan je voordoen,
ze pakte toen mijn broddel-brei,
"maar kindje toch,
ge hebt uw steken laten vallen,"
"neen moeke lief, dat waarde gij,"
meteen dook ik onder mijn stoel,
maar ook geschrei
"ik kan mijn steken niet meer vinden"
geproets, gelach en ook gejoel,
kom kindje lief, zei moeke toen,
ZO moet je dat in het vervolg doen.
En zo kwam het toch nog goed,
als ik nog steken laat vallen,
en dat gebeurt van langsom meer,
dan moet ik me niet meer bukken,
Bomike, heeft jouw mama u dat niet geleer(d)
ria
lieve vriendinnen bedankt om mij mee op schok te willen nemen,
want juist gelijk mijn steken toen,
weet ik ook niet (meer), wat ik hier eigenlijk kom doen!!!
tante ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
-
-
Ria, ha ha ha
Neen mijn moeder heeft me dat nooit geleerd, het woordje
broddelen in ( verband met breien ) deed me deugd, heb ik
jarenlang niet meer gehoord.
Wat breien betreft ik denk dat ik vrachtwagens vol gebreid heb
in mijn leven, als thuiswerkende moeder was dat normaal, van babygoed tot later dikke truien, mutsen, sjaals enz. Om van de kleinkinderen nog maar te zwijgen.
Slukes
Bomi
-
Ria, ha ha ha
Neen mijn moeder heeft me dat nooit geleerd, het woordje
broddelen in ( verband met breien ) deed me deugd, heb ik
jarenlang niet meer gehoord.
Wat breien betreft ik denk dat ik vrachtwagens vol gebreid heb
in mijn leven, als thuiswerkende moeder was dat normaal, van babygoed tot later dikke truien, mutsen, sjaals enz. Om van de kleinkinderen nog maar te zwijgen.
Slukes
Bomi
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Lap, weer allemaal Rapmans zijn schuld zunne
Wie niet volgen wil moet voelen
Daarbij, dat was niet mijn idee om die Hollandaises erbij te betrekken
Maar ja, Rapke is weer de boeman he, pffffff, altijd 't zelfde.
Had ik dat geweten, 'k had me ook zo'n treintjes aangeschaft gelijk Neske's ventje. Diene mens wordt tenminste gerust gelaten op zijn zolderkamerke
Pfffffff
Schoon gedichtje, tante, maar ge weet toch dat gij niet mee moogt doen he
MHG (Met Hollandse Groetjes)
Rapke (terrein betreden op eigen risico, maar dat wisten jullie op voorhand)
Daarbij, dat was niet mijn idee om die Hollandaises erbij te betrekken
Maar ja, Rapke is weer de boeman he, pffffff, altijd 't zelfde.
Had ik dat geweten, 'k had me ook zo'n treintjes aangeschaft gelijk Neske's ventje. Diene mens wordt tenminste gerust gelaten op zijn zolderkamerke
Schoon gedichtje, tante, maar ge weet toch dat gij niet mee moogt doen he
MHG (Met Hollandse Groetjes)
Rapke (terrein betreden op eigen risico, maar dat wisten jullie op voorhand)
-
Rapmans begin je maar voor te bereiden 't is bijna Sinterklaas,
haal de wortelen maar binnen of ze bevriezen eer de Sint komt, ge weet toch dat die ouwe man ook een borrel lust he!
En kom nie af met Hollandse jenever, ( pompwater ) er is maar één jenever om U tegen te zeggen en dat is Hasseltse. De goedheiligeman kent het verschil wel.
Begin maar met een gedichtje schrijven voor de sint, een proper bord zoeken, uw schoenen uitkuisen, een proper tafellaken zoeken en zorg dat uw kiekes niet op den drempel hebben gesch...ten.
Zou het niet beter zijn de Sint de prijsuitreiking ( van uwen gedichtenwedstrijd )te laten doen, in Holland klaasavond, hier op SN klaasdag en gij kunt voor Zwarte Piet spelen dat zal nie moeilijk zijn he! Niemand gaat het versschil zien.
Vol verwachting beginnen we al aan de Sint te denken, de chrysanten zijn nu toch allemaal verkocht!
Bomi, oud maar niet versleten!
Bomi
haal de wortelen maar binnen of ze bevriezen eer de Sint komt, ge weet toch dat die ouwe man ook een borrel lust he!
En kom nie af met Hollandse jenever, ( pompwater ) er is maar één jenever om U tegen te zeggen en dat is Hasseltse. De goedheiligeman kent het verschil wel.
Begin maar met een gedichtje schrijven voor de sint, een proper bord zoeken, uw schoenen uitkuisen, een proper tafellaken zoeken en zorg dat uw kiekes niet op den drempel hebben gesch...ten.
Zou het niet beter zijn de Sint de prijsuitreiking ( van uwen gedichtenwedstrijd )te laten doen, in Holland klaasavond, hier op SN klaasdag en gij kunt voor Zwarte Piet spelen dat zal nie moeilijk zijn he! Niemand gaat het versschil zien.
Vol verwachting beginnen we al aan de Sint te denken, de chrysanten zijn nu toch allemaal verkocht!
Bomi, oud maar niet versleten!
Bomi
-
------------------------------NIEUWSFLASH---------------------------------
Vannacht om 02:30 Hr is een woonboot gelegen aan de Da Costa kade gekapseisd en daarna gezonken. Gelukkig vielen er geen slachtoffers te betreuren. De woonboot was eigendom van onze nationale trots, de dichteres Veemke Moerstra.
Een bij haar logerende Belg met name een zekere R.R., werd opgepakt en opgesloten in het huis van bewaring aan de Havenstraat. Deze persoon wordt er van verdacht met opzet de boot te hebben doen zinken.
Verder onderzoek volgt, maar de Officier van Justitie hecht weinig geloof aan de verklaring van de verdachte dat hij een bad wou nemen en vergeten was de kraan dicht te draaien.
R.R. wordt ook nog in verdenking gesteld van het organiseren van illegale gok - en dichtwedstrijden in zowel België als hier bij ons.
Meer hierover in onze laatavondeditie.
----------------------------------NIEUWSFLASH---------------------------------
Vannacht om 02:30 Hr is een woonboot gelegen aan de Da Costa kade gekapseisd en daarna gezonken. Gelukkig vielen er geen slachtoffers te betreuren. De woonboot was eigendom van onze nationale trots, de dichteres Veemke Moerstra.
Een bij haar logerende Belg met name een zekere R.R., werd opgepakt en opgesloten in het huis van bewaring aan de Havenstraat. Deze persoon wordt er van verdacht met opzet de boot te hebben doen zinken.
Verder onderzoek volgt, maar de Officier van Justitie hecht weinig geloof aan de verklaring van de verdachte dat hij een bad wou nemen en vergeten was de kraan dicht te draaien.
R.R. wordt ook nog in verdenking gesteld van het organiseren van illegale gok - en dichtwedstrijden in zowel België als hier bij ons.
Meer hierover in onze laatavondeditie.
----------------------------------NIEUWSFLASH---------------------------------
-
Psychiatrisch ziekenhuis
St Agatha Christie
Zenuwenstraat 11
Zottegem
Tel : 09/797204
----------------------------------opsporingsbericht-----------------------------
Om 23:00 Hr is een patiënt uit de gesloten afdeling door gebruikmaking van aaneengeknoopte lakens ontsnapt uit onze instelling.
De heer Zevenslagers Fred was opgenomen wegens een dwangidee waarbij hij dacht dat hij bedrogen was door een zekere Rapke in verband met de verdeling van de winst die geboekt werd tijdens een illegale gokwedstrijd. (Wat natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen is).
We wensen te benadrukken dat Fred gevaarlijk zou kunnen zijn, temeer daar er in zijn kamer het volgende gedicht achter het behangpapier werd gevonden.
Het bootje zal zinken
ik ben bij de pinken
Tralala, tralaliere
Faldera, falderliere
In holland drijft een huisje
dat vergaat met man en muisje
Hoeperdepoep, floeperdefloep
ik hou van lekkere snoep
een gaatje hier en eentje daar
het bootje is in gevaar
Hieperdepiep, hieperdepap
en in 't kot zit diene Rap
Wie informatie heeft over deze persoon wordt verzocht bovenstaand nummer te bellen
Mdbg (Met DankBare Groeten)
De directrice
Machteld Tegendraads
St Agatha Christie
Zenuwenstraat 11
Zottegem
Tel : 09/797204
----------------------------------opsporingsbericht-----------------------------
Om 23:00 Hr is een patiënt uit de gesloten afdeling door gebruikmaking van aaneengeknoopte lakens ontsnapt uit onze instelling.
De heer Zevenslagers Fred was opgenomen wegens een dwangidee waarbij hij dacht dat hij bedrogen was door een zekere Rapke in verband met de verdeling van de winst die geboekt werd tijdens een illegale gokwedstrijd. (Wat natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen is).
We wensen te benadrukken dat Fred gevaarlijk zou kunnen zijn, temeer daar er in zijn kamer het volgende gedicht achter het behangpapier werd gevonden.
Het bootje zal zinken
ik ben bij de pinken
Tralala, tralaliere
Faldera, falderliere
In holland drijft een huisje
dat vergaat met man en muisje
Hoeperdepoep, floeperdefloep
ik hou van lekkere snoep
een gaatje hier en eentje daar
het bootje is in gevaar
Hieperdepiep, hieperdepap
en in 't kot zit diene Rap
Wie informatie heeft over deze persoon wordt verzocht bovenstaand nummer te bellen
Mdbg (Met DankBare Groeten)
De directrice
Machteld Tegendraads
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Rapke en Bomi toch, ik heb hier op mijn ééntje eens goed gelachen.
HIJ heeft nogal een sigaar gekregen van ons Bomi, een mens (zoals ik) zou er al kompassie met krijgen)
goh.... gaat die er met de grove borstel door zeg
Maar wal wil je: Ze heeft zich 3 weken koest moeten houden, gelukkig is de maand uit en komt ze terug (joepie)
Maar Boke, ik denk dat Rapke onschuldig is, als dieje Fred echt ontsnapt is!
Gelukkig woon ik niet in de buurt van Zottegem!
Ik ga verder poetsen :
-
Gezien in de rubriek zoekertjes
Stad Diksmuide zoekt enkele dames (liefst uit O-Vl, Vl-Br of Limburg) voor de heksenverbranding morgen om 21:30Hr op de grote markt aldaar.
Kandidates zich wenden tot de gemeentesecretaris de heer Ekpar op Tel Nr 058/797204
(geen retourticket nodig)
Stad Diksmuide zoekt enkele dames (liefst uit O-Vl, Vl-Br of Limburg) voor de heksenverbranding morgen om 21:30Hr op de grote markt aldaar.
Kandidates zich wenden tot de gemeentesecretaris de heer Ekpar op Tel Nr 058/797204
(geen retourticket nodig)
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
hahahaha
een heksenverbranding
onze magie doet ons natuurlijk ontsnappen
maar
Een Hasseltse koffie,
zou ik daar dan wel lusten
terwijl we ons Neske
duidelijk maken dat
den Rap niet zo onschuldig
is dan hij laat uitschijnen.
bo
een heksenverbranding
onze magie doet ons natuurlijk ontsnappen
maar
Een Hasseltse koffie,
zou ik daar dan wel lusten
terwijl we ons Neske
duidelijk maken dat
den Rap niet zo onschuldig
is dan hij laat uitschijnen.
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
Boke en al de anderen,
Natuurlijk moeten we dat iedereen aan zijn groot of klein verstand brengen, 't is nie zevendinges die kranjorum is het is verdorie ( excuseer ) den rappe zelf.
Gaatjes prikken heeft hij van zijn kiekens geleerd, als ge met de hond slaapt krijgt ge vlooien. Rap heeft de manieren van zijn scharminkels over genomen.
Dat hij maar rap boven water komt, hij moet naar de AMMAG gaan voor stopverf, maken dat die koten toe zijn. Bootje lek! al eens gedacht aan al die kindjes volgende maand? den egoïst!
Da van die heksenverbranding klopt niet, ze braden daar kiekens om uit te delen aan de armen, wij vrouwen zullen pannenkoeken bakken. Dames haal uw gerief maar uit de kast.
Nu nog wat rondjes zetten,
Bomi ZVZEER VERONTWAARDIGD.
Natuurlijk moeten we dat iedereen aan zijn groot of klein verstand brengen, 't is nie zevendinges die kranjorum is het is verdorie ( excuseer ) den rappe zelf.
Gaatjes prikken heeft hij van zijn kiekens geleerd, als ge met de hond slaapt krijgt ge vlooien. Rap heeft de manieren van zijn scharminkels over genomen.
Dat hij maar rap boven water komt, hij moet naar de AMMAG gaan voor stopverf, maken dat die koten toe zijn. Bootje lek! al eens gedacht aan al die kindjes volgende maand? den egoïst!
Da van die heksenverbranding klopt niet, ze braden daar kiekens om uit te delen aan de armen, wij vrouwen zullen pannenkoeken bakken. Dames haal uw gerief maar uit de kast.
Nu nog wat rondjes zetten,
Bomi ZVZEER VERONTWAARDIGD.
-
Dienen Hasseltse koffie daar wordt voor gezorgd, voor de dames natuurlijk! hmmmm!
Tijdens de pannenkoekenbak, met één hand bakken met de andere hand HEFFEN, breng allemaal een borstel mee om op te leunen, geleerd van de stadswerklui !
Remember, Louis Neefs zijn ' Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb . . '
Tijdens de pannenkoekenbak, met één hand bakken met de andere hand HEFFEN, breng allemaal een borstel mee om op te leunen, geleerd van de stadswerklui !
Remember, Louis Neefs zijn ' Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb . . '
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Bomi Boke Neske, en al wie hier nog binnekomt
Tot over enkele dagen dacht ik ook dat Rapke ne brave kiekeboer was,
ben wel van gedacht verandert,
en nu gaat hij Heksen vebranden,en die Heksen zijn wij
oké Bomi wij gaan lekker pannekoeken bakken,en Rapke mag niet mee eten,
Groetjes assa,
Tot over enkele dagen dacht ik ook dat Rapke ne brave kiekeboer was,
ben wel van gedacht verandert,
en nu gaat hij Heksen vebranden,en die Heksen zijn wij
oké Bomi wij gaan lekker pannekoeken bakken,en Rapke mag niet mee eten,