nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

13 nov 2008, 11:08

Bovenstebeste Bomi,
wat een mooi gedichtje, spijtig voor jou, maar Sint Maarten is gisteren geweest en Rapke heeft zijn kurkgeweer eindelijk gekregen. Ik ben dat nu aan het ombouwen, zodat ik veel verder kan schieten :twisted:
Tja, Sinterklaas, dat bestaat hier niet bij ons he :?

Maar luistert, ik heb een nieuw spelletje uitgevonden. IK doe dat graag, maar jullie moeten dat niet doen he, allez, niet in mijn topicske, doe het in uw eigen gebied, ok?
Allez 't gaat als volgt : ik maak een zin, en de tweede zin begint met het laatste woord van de eerste, de derde zin met het laatste woord van de tweede, enz ...
een voorbeeldje, plezant zunne, en zelf uitgevonden he :lol:

leuk zo'n spelletjes
spelletjes doe ik veel
veel meer dan vroeger
vroeger deed ik er ook
ook buitenshuis soms
soms binnen ook wel
wel niet altijd
altijd kijken ze naar mij
mij doet dat niks
niets is te veel
veel is nog te weinig
weinig mensen weten dat
dat is moeilijk
moeilijk gaat ook
ook als 't niet gemakkelijk is
is het slecht weer buiten
buiten spelen is leuk
leuk meisje waarmee ik buiten speel
speel je veel dan eet je veel
veel vrouwen zijn dik
dik worden is normaal
normaal ben ik zo niet
niet dat het me kan schelen
schelen Piet is omver gereden gisteren
gisteren was ik thuis
thuis is het beter
beter vroeg gaan slapen
slapen is gezond
gezond voel ik me niet
niet altijd bedoel ik
ik ben nu weg
weg met dat dom spelleke :roll:

Pfffffffffffffff
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

13 nov 2008, 11:18

:lol: :lol:

Rapke, die nonnen namen een beetje meer vlees, maar het deed ook pijn zenne,
en inderdaad ik heb een beetje ingewikkeld geschreven, maar dat komt omdat mijn kleindochtertje hier bij mij is en dan vraagt ze mij allerlei (zo'n schatje hoor)
en ja zeg, IK kan geen twee dingen meer tegelijk. :?

nu ga ik jullie kattengeschrift verder lezen, (ik ben in geen goede bui) omdat ik WEER geaffronteerd werd door?? :evil:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

13 nov 2008, 11:20

Allerbovenstebeste Omaha,
Rapke leest selectief 8O
Maar eigenlijk zie ik niet in waarom gij daar inspraak zou in hebben. Omdat het 'bijna ' in uw hof staat ? Het staat niet echt in uw tuin he, en ge moet er ook niet dagelijks door he, tenzij ge op reis gaat 8)
Of tenzij ge bij Rapke soep komt drinken morgen, want er door gaat ge, willen of niet :P

MDDG (Met DoorDrijvende Groeten)
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

13 nov 2008, 11:30

neske schreef::lol: :lol:
maar dat komt omdat mijn kleindochtertje hier bij mij is en dan vraagt ze mij allerlei (zo'n schatje hoor)

Uitvluchten, altijd maar uitvluchten :x Jamaar en dan de schuld op dat zielig kindje steken he. Te pas en te onpas sleurt Nes(ke) dat kind over de vloer van mijn topicske. Zeg Neske, moet dat kind niet naar de kleuterklas? En wat zegt uw ventje daarvan ? Ge zult me niet wijsmaken dat hij dat graag heeft dat zijn treintjes dooreen gesmeten worden terwijl hij gaan werken is he :)

nu ga ik jullie kattengeschrift verder lezen, (ik ben in geen goede bui) omdat ik WEER geaffronteerd werd door?? :evil:
Door wie zijt gij geaffronteerd Neske ? Door wie, zeg het mij en ik ga die persoon eens opzoeken se :evil:

neske

13 nov 2008, 11:42

Aha, je bent hier nog!

Dat meisje is bijna 27maanden oud en gij zou dat schaapje al naar school sturen? :twisted:
Gij zijt ook niet mee met uwen tijd, gij... ze mogen maar van 2,5 jaar naar school gaan.
Volgend jaar met Pasen zou ze gaan, ik vind het toch jong die kleintjes, ocharme. Maar ze is er wel rijp voor hoor, en een slimmeke dat het is, echt waar.
Ze komt met een cd van The Beatles af en zegt dan "yeah yeah opzetten"
Allé tot straks

Nog vergeten, door wie ik word vernederd?? :twisted:
Dat zeg ik niet want anders krijg je van je harem morgen twee blauwe oogjes.
Dan zou je ons nog niet KUNNEN zien :lol: :lol: :lol:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

13 nov 2008, 11:51

Een mens moet toch echt stiepelzot zijn om zeewater te drinken he :roll:
Het kleinste kind weet dat dat zouterig is,pffffff :roll:

Ik heb een speciale bundel, half poëzie, half proza, en het meeste daarin is aan Neske gewijd. Hieronder volgt een uittreksel :

Op een dag is Neske helemaal alleen naar de kust gekomen. Zonder haar kleindochtertje.
Toen zag Neske al dat water, en daar ze zojuist op de menukaart van een restaurant, EN in haar portemonnaie gekeken had dacht ze bij zichzelf : "Een gratis slokske uit deze grote beker, wie daarop reclameert is een kiekenkweker"
Dus liep Neske in het zilte nat, waarbij ze de gevaren van ebbe vergat.
In Engeland aangespoeld werd ze door douane aan de tand gevoeld
Tot haar groot verdriet geloofden de engelsen haar niet
Ze werd van the cliffs of Dover gesmeten en direct vergeten
En wat deed ze ? ze zwom, gelukkig dat ze nu en dan een slokske drinken kon :wink:

RDGNP (Rapke Die Graag Neske Plaagt) :wink:

Assa

13 nov 2008, 11:51

Hallo vriendinnen en vrienden en Rapke,

Zeg Rapke dat woorden spelletje zeer leuk,
maar ik denk dat u dat bij Bomi gezien hebt,
ik moet nog proberen of ik het kan,

En Blootscan Brrrrr :twisted:

Groetjes voor iedereen assa :)
Groetjes van assa

rapke

13 nov 2008, 12:03

Lap, 't begint weer he, nu gaan ze nog proberen van mijn primeur af te pakken :evil: Maar 't zal niet pakken :evil:
Van Bomi afgekeken, foei, hoe kun je zoiets ook maar denken Assa?????
Ik ga direct naar de hoofdzetel van sennet, en vraag het monopolie op dat spelleke aan, want sebiet is ze daar voor te zeggen dat zij dat uitgevonden heeft :x
Ik kom nooit in Bomi haar topic, laat staan dat ik er spellekes zou weggappen :roll:
Assa, ge zijt een bovenstebeste, en ge moogt nog altijd soep komen eten bij mij (op voorwaarde dat ge door de scanner gaat), maar ge moogt mij niet beschuldigen van spelletjesplagiaat. Ik zou dat mijn beste allerbovenstebeste vriendin Bomi toch nooit kunnen aandoen, zeg nou zelf!!!!!!!!!!

MTG (met Trieste Groeten)
Rapke

rapke

13 nov 2008, 12:32

Heb je ook soms het gevoel dat je van alle kanten aangevallen wordt ? Ik wel. :? En vind je ook dat je soms niet tijdig kunt reageren ? Ik vond dat vroeger ook, maar nu heb ik DE oplossing gevonden.
EEN DUBBEL ABONNEMENT BIJ SENNET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vanaf nu kan ik zowel op mijn vaste computer als op mijn laptop reageren op de aantijgingen die mij hier te beurt vallen :P
Ik zit bijvoorbeeld op het toilet terwijl Bomi -zoals steeds vanuit een hinderlaag - haar gal begint te spuwen, ewel, ik kan direct de aanval pareren. Toch een goeie uitvinding, dat dubbel abonnement 8O
Er zit zelfs een 'negeerschakeling' op. Bijvoorbeeld, als Neske weer eens over haar kleinkindje begint, dan filtert mijn laptop dat er gewoon uit, handig toch ?
Het handige hebbedingetje zal morgen in alle exclusiviteit te koop aangeboden worden tijdens Rapke's soepdinner.
allez, tot dan he
Rapke

Bomi

13 nov 2008, 13:28

p-
-

Soep ! ! !

Welke soep ???

Omaha bij jou, wij allemaal!

Dat Sinterklaas nie bij jullie komt kunt de goed heilige man niet kwalijk nemen, hij zal zo zijn redenen hebben. Alleen een stomme wortel in die schoen is nie genoeg daar moet jenever bij en nog wel een stevige borrel.

Rapke ik geef toe het spelleke kan er mee door,
een beetje stroop smeren mag he !
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

gustilpe

13 nov 2008, 13:37

Rapke, ik zie uit naar de soep, niet te veel peper hé! Maar ik moet die blootscan niet passeren, ben daar al voorbij!

Bomi, breng jij ook jenever mee of is het daar enkel bier drinken? Voor mij mag ook wel een glas wijn, of moet ik de wijn zelf meebrengen, 'k heb nog even tijd om naar de Lidl te gaan.

groetjes en tot morgen!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke

13 nov 2008, 13:40

Ik ben woedend :evil: jamaar, echt woedend he!!!!!!!!!! :evil:
Op Gustilpe
Dank zij mijn dubbel abonnement bij sennet heb ik gemerkt dat zij (pfffffffff) op bezoek geweest is bij Bomi (13:13 hr) en bij Ferry (13:21 hr) 8O .
Denkt ge dat ze mij is komen goeien dag zeggen ? Neen dus :cry:
Het is nu 13:33 hr, en geen Gustilpe te zien :x
Vinden jullie dat normaal ????
Ik niet!!!!!!!!!! :!:
Ik zit hier te smachten naar een bezoekje van Gustilpe, maar wat krijg ik ? Bomi's en Neske's :(
Geef toe, ge zou voor minder in de put geraken he!!!!! Is dit nu het befaamde seniorennet, waar ouderlingen (zoals Bomi) smachtend zitten uit te kijken naar wat menselijke warmte, en dan de bezoeksters aan hun neus zien voorbijgaan?????
't Is niet eerlijk

Pffffffffffffffff,
Rapke

PS : Maar voor die lekkere soep zal ze daar wel staan zekers ? :roll:

rapke

13 nov 2008, 13:43

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Sorry, gustilpe, ik kan dat allemaal uitleggen hoor, toevallig hebt gij in mijn topicske gepost terwijl ik aan 't reclameren was.
Maar da's allemaal Neske haar schuld zunne, ik leg je dat wel uit tijdens de soepmaaltijd

VR (verlegen Rapke)

PS : Bestebovenstebeste Gustilpe, eigenlijk had ge ook eerst bij mij kunnen langs komen he, dan was dat misverstand niet eens gerezen :?
Ik raad het iedereen aan, eerst bij Rapke passeren voor ge ergens anders gaat, dan is dat ventje helemaal niet meer kwaad :wink:

rapke

13 nov 2008, 14:20

Nu dat ik toch problemen heb met Gustilpe, kan ik even goed een gedichtje plaatsen uit de bundel die exclusief aan haar gewijd is, nl de bundel GUSTILPE

gustilpe

Gustilpe,
in 't Frans : la tulipe
als een tulp in mijn hof
voor haar niets dan lof
ze is er altijd voor mij alleen
maar nooit om kwart na één
Dan gaat ze in vreemde oorden,
bij Bomi en Ferry verwoorden,
wat ze evengoed bij mij kan doen,
maar neen, zelfs geen lieve zoen.

Gustilpe,
weinig woorden rijmen op gustilpe,
't is ook wel een rare naam
ik zou er niet mee door 't leven willen gaan

Gustilpe,
ik moet nu stoppen met dit gedicht
vandaag is Rapke voor jou gezwicht

Rapke :lol:

Assa

13 nov 2008, 14:33

Hey Rapke,hoe kan dat kurgeweer nu onploft zijn?????Sinterklaas moet nog komen,
het is wel erg u laat het al onploffen voor dat u het hebt,

iets anders nu wij hebben zitten raden van welk jaar ge zijt,maar hebben nog geen antwoord gekregen,ik had 1951 gezegd zit ik er naast of niet??

Groetjes aan iedereen assa :)
Groetjes van assa