1979/80 - 6ttr ludenscheid
-
Tilly - Moderator SeniorenNet
Ties schreef:
omaatje schreef:
Emteechauffeurke schreef:
Ties schreef:
erdero schreef:
schanulekes schreef:
Ties schreef:
Tarzan schreef:
schanulekes schreef:
Ties schreef:
heinz1 schreef:
schanulekes schreef:
Ties schreef:
daniel85 schreef:
omaatje schreef:
weet er iemand wie veel zaken kan opzoeken ? zelf zou ik niet weten waar ik moet zoeken om oude legermakkers terug te vinden. ofwel ben ik nog te jong ......... : 47 jaar
omaatje schreef:
Ties ,
misschien hier even gaan rondneuzen
http://1genie.write2me.nl/
groetjes omaatje
Hoi Ties,
't Ja, wat zoekt ge eigenlijk?
-Welke eenheid?
-welk lichtingsjaar?
-Zijn er bepaalde trefwoorden?
-Belgie of BSD?
Misschien ff. wat meer uitleg?Het kleinste detail kan soms al veel betekenen!
GRTZ,
ROBERT
-Lichtingsjaar 79
Alvast bedankt Emteechauffeurke en omaatje ook bedankt
Hoi Ties,
Ja, nu heb je al een behoorlijk beginnetje!!!!
Nu misschien een paar sites van de legereenheden afgaan, en hier op dit forum een oproep plaatsen, en wie weet!!??
GRTZ,
ROBERT
Hoi Ties,
Kijk eens op www.museum-bsd.de en dan links klikken!!
suc6!!!!!
GRTZ,
ROBERT
Op DGHR in Nederoverheembeek kun je alle namen en geboorte datums krijgen van uw lichting die je zoekt,adressen dat is een andere zaak,daar moet je iemand hebben die kan en mag zoeken op het Rijksregister.
Ties schreef:
hey schanullekes,
dank u wel voor de inlichting .
wat is dghr en hebben die een site ?
Tarzan schreef:
Van die mijnheer heb ik onlangs nog een adres doorgekregen van een legerkameraad !
Xavier.VanTilborg@mil.be
schanulekes schreef:
Wel Ties bij die persoon die Tarzan zegt kan je die info krijgen,die werkt op de dienst DGHR van het leger en daar heb ik ook namen en geboorte datums gekregen,adressen hebben ze ook niet.
Ties schreef:
Naar boven
dank julie wel
ik ga dit zeker proberen,men zegt soms dat de legertijd
de mooiste tijd van je leven is.
het was zeker een tijd om te koesteren
heinz1 schreef:
Hoi Ties,
't is toch plezant zo wat nakeuvelen over de legerdienst bij de kiné, en zeker als er personen bijzijn, die van het leger enkel negatieve gedachten hebben.
Grt en tot maandag.
Heinz
hoy heinz
degenen wat legerdienst niet meegemaakt hebben
hebben iets speciaal gemist. ze zullen dit niet geloven maar wij weten wel beter eh . tot op de volgende kine
en schanulekes bedankt eh
daniel85 schreef:
omaatje schreef:
Ties ,
misschien hier even gaan rondneuzen
http://1genie.write2me.nl/
groetjes omaatje
Omaatje jij zit ook overal
daniel85
@Daniel85 , zou graag Willy zijn legermakkers samen kijgen voor zijn 60ste verjaardag , maar zal niet lukken . Toch al zijn beste vriend van vroeger terug gevonden en gecontacteerd . Dus op hoop van zegen doe ik voort .
Groetjes omaatje
-
Tilly - Moderator SeniorenNet
oude topics met zelfde vraag hier toegevoegd:
Ties schreef:
Ties schreef:
Geplaatst: Di 05 Feb 2008, 18:49 Onderwerp: 1979/9-80 ludenscheid lichting
--------------------------------------------------------------------------------
hallokes allemaal
dit word mijn ultieme oproep om legermakkers terug te vinden.
ik heb men dienstplicht gedaan in de leie van aug 79 tot maart 80.
6 ttr stafcompany en was werkzaam in de mess onderofficieren als kok.
dolgraag zou ik de gasten uit die tijd terug vinden maar ik heb al zoveel geprobeerd zonder succes. dus bij deze : kom op gasten , laat iets van julie horen. bleukes
grtjs ties
-
club 2000 - Lid geworden op: 09 dec 2008, 23:42
Hallo hier nog eens iemand van 6TTR Lüdenscheid was er van nov.1980 tot eind april 1981 in de 2e cie onze Lt was toen Lt Eerens.Ik zelf was chauffeur in peleton staf.Fijne tijd gehad.namen weet ik zo niet meer ,nog van 1 serg. Bertoen of zoiets .Heb spijtig genoeg toen weinig foto's genomen.Als er iemand iets heeft ze zijn altijd welkom.Op men kamer lag er toen een zekere Eddy Pike uit Eeklo-eddy krachtmann uit pajotteland- Chris -dominique .En een Johan Theuns maar die is spijtig genoeg overleden in een verkeersongeluk in de jaren 80.Ken ook nog Muriel Schepens en een zekere Nicole uit wilrijken de Bv Batello. is me ook bij gebleven Hopelijk vind ik ook nog een paar oude leger makkers terug
DUS MENSEN REAGEREN !!!!! niet te lang wachten he ,we worden tenslotte alle ouder en de tijd staat niet STIL
Lüdenscheid 6TTR 2e cie
-
koleos - Lid geworden op: 10 okt 2008, 15:11
Hallo allen,zalig kerstfeest en een goed 2009 voor allen en speciaal
voor de mannen van de staf cie 6ttr ludensheid de leie (1973-74)Toen was
er nog sneeuw soms zwarte,toch was het mooi(achteraf bekeken)Zijn er nog sm.of andere leden van die tijd........zijn nergens te zien.prettige dag
nog.guy mievis 7325908.
voor de mannen van de staf cie 6ttr ludensheid de leie (1973-74)Toen was
er nog sneeuw soms zwarte,toch was het mooi(achteraf bekeken)Zijn er nog sm.of andere leden van die tijd........zijn nergens te zien.prettige dag
nog.guy mievis 7325908.
-
Cashtex - Lid geworden op: 08 jan 2009, 23:31
Hallo,
Het was hier wat stilletjes geworden. Daarom dat ik even tussenkom want je weet maar nooit dat er iemand van de oude makkers ook hier eens terecht komt. Van 1 december 1971 tot eind februari 1972 in Baron Michel te Mechelen opleiding genoten tot tp operator. Fijne tijd gehad (achteraf bekeken toch). Dan verder gestuurd naar de 6de Ttr in Kazerne de Leie te Ludenscheid en daar terecht gekomen bij Uitbating (een van de afdelingen naast CTR Z en Staf). Een paar maanden veel wacht (De Leie, Stilleking) , brandpiket, piket geklopt. Dan op CTR gaan werken als Tp operator, maar dat was nogal saai en zodoende wat ambiance in het leven gebracht en via de kienavonden en de mess onder officieren (als vervanger van de gekwetsten van de dodenmars) de bediening en barman gespeeld en dan tot op het einde van de rit uitbater van de kantine van Uitbating. Tot zover in een notedop de militaire carrière. Namen die me bijgebleven zijn Frans Buelens ( de vervanger op het CTR, zodat ik kon overstappen naar cantine), Lucien Goegebeur (gentenaar en medewerker in de cantine), Adjudant VanRoeiy, Kapitein Leys, Korporaal Vangastel (wapenmagazijn). En dan nog zo wat namen, die me te binnen vallen, Roland Vandermeeren, André Bracke, Guido Poffé, Franky Barrezeele, Hubert Vanlaeken (voorganger in de cantine), Geert Huyghebaert en nog zoveel meer.
Ziezo, zijn er nog mensen, die daar in die periode hun tijd sleten.
Groeten,
Het was hier wat stilletjes geworden. Daarom dat ik even tussenkom want je weet maar nooit dat er iemand van de oude makkers ook hier eens terecht komt. Van 1 december 1971 tot eind februari 1972 in Baron Michel te Mechelen opleiding genoten tot tp operator. Fijne tijd gehad (achteraf bekeken toch). Dan verder gestuurd naar de 6de Ttr in Kazerne de Leie te Ludenscheid en daar terecht gekomen bij Uitbating (een van de afdelingen naast CTR Z en Staf). Een paar maanden veel wacht (De Leie, Stilleking) , brandpiket, piket geklopt. Dan op CTR gaan werken als Tp operator, maar dat was nogal saai en zodoende wat ambiance in het leven gebracht en via de kienavonden en de mess onder officieren (als vervanger van de gekwetsten van de dodenmars) de bediening en barman gespeeld en dan tot op het einde van de rit uitbater van de kantine van Uitbating. Tot zover in een notedop de militaire carrière. Namen die me bijgebleven zijn Frans Buelens ( de vervanger op het CTR, zodat ik kon overstappen naar cantine), Lucien Goegebeur (gentenaar en medewerker in de cantine), Adjudant VanRoeiy, Kapitein Leys, Korporaal Vangastel (wapenmagazijn). En dan nog zo wat namen, die me te binnen vallen, Roland Vandermeeren, André Bracke, Guido Poffé, Franky Barrezeele, Hubert Vanlaeken (voorganger in de cantine), Geert Huyghebaert en nog zoveel meer.
Ziezo, zijn er nog mensen, die daar in die periode hun tijd sleten.
Groeten,
-
hovenier - Lid geworden op: 22 feb 2009, 09:13
Ik was eveneensin 6TTR in 1981 en heb zowat overal gelogeerd, van de eerste Cie tot de Stafcompagnie, omdat ik rechtstreeks afhing van de RSM, mijn goeie vriend adj-chf Vercoutere zaliger. Ik was hovenier van het ganse domein en men kwam me zowat overal tegen. Men kende me als "marcello" en ik trok 's avonds en 's nachts veel op met de mannen van de info Frank Willemse en Marksken, evenals met de coiffeur, kortom de sectie "plantrekkers". Doordat ik veel ouder was dan de rest (25 jaar) voelde ik me eerst wat onwennig, maar ik heb er nadien een mooie tijd gehad en ik ben misschien de enige milicien die ervaren heb dat de strenge RSM, eigenlijk een doodbrave mens was met een goed hart.club 2000 schreef:Hallo hier nog eens iemand van 6TTR Lüdenscheid was er van nov.1980 tot eind april 1981 in de 2e cie onze Lt was toen Lt Eerens.Ik zelf was chauffeur in peleton staf.Fijne tijd gehad.namen weet ik zo niet meer ,nog van 1 serg. Bertoen of zoiets .Heb spijtig genoeg toen weinig foto's genomen.Als er iemand iets heeft ze zijn altijd welkom.Op men kamer lag er toen een zekere Eddy Pike uit Eeklo-eddy krachtmann uit pajotteland- Chris -dominique .En een Johan Theuns maar die is spijtig genoeg overleden in een verkeersongeluk in de jaren 80.Ken ook nog Muriel Schepens en een zekere Nicole uit wilrijken de Bv Batello. is me ook bij gebleven Hopelijk vind ik ook nog een paar oude leger makkers terugDUS MENSEN REAGEREN !!!!! niet te lang wachten he ,we worden tenslotte alle ouder en de tijd staat niet STIL
Ook ik herinner me nog zeer goed BV Batello en VBV Ginette
-
punishmen - Lid geworden op: 07 apr 2006, 14:22
Hey beste "Ludenscheiders"..
Zal ook eens even m'n verhaal doen...Heb gelogeerd in de stafco. naast de toenmalige kantine.Dit tussen sept.'74 en einde mei '75.Ik werkte in de MT voor serg.-maj. De Caluwé samen met een legervriend en kamergenoot De Keukeleire J-P. uit Nazareth tegen Gent.Ik zelf was en ben van Eeklo.Ik kende in de Mt ook de toenmalige chef ,luit. Wynants,serg.maj. Maessen en Haveneers en ene korporaal Joris en anderen wiens naam mij momenteel schuldig lijkt..De commandant van de stafco. was toen kapitein Formesyn,een bruggeling met bril op..en zijn adjunct luitenant Goemaere.Het 6e TTr werd toen geleid door kolonel Matton.Op mijn kamer zaten ook mensen die bij de "Groepen" werkten,naast de Mt garage en op de administratie.Anderen bij mij op de kamer waren bv.Erik Arijs van Ninove,dan ene die ze Napoleon noemden,ene Danny Boes uit Waarschoot en ene Niemegeers uit Gentbrugge ,evenals ene Christiaan Schepens.Was een leuke tijd daar.Gingen uit naar het cafe van "Frantz" in dezelfde straat.Naar dancing "The Knightcorner" en naar pub "Paris"op de hoek van de winklerstrasse waar een knappe dienster onze pintjes kwam serveren.Monique noemde ze en ze had de mooiste benen van Ludenscheid onder haar minirok!!hahaha.....Vele groeten en tot hoors,Mellaerts Frankie.
Zal ook eens even m'n verhaal doen...Heb gelogeerd in de stafco. naast de toenmalige kantine.Dit tussen sept.'74 en einde mei '75.Ik werkte in de MT voor serg.-maj. De Caluwé samen met een legervriend en kamergenoot De Keukeleire J-P. uit Nazareth tegen Gent.Ik zelf was en ben van Eeklo.Ik kende in de Mt ook de toenmalige chef ,luit. Wynants,serg.maj. Maessen en Haveneers en ene korporaal Joris en anderen wiens naam mij momenteel schuldig lijkt..De commandant van de stafco. was toen kapitein Formesyn,een bruggeling met bril op..en zijn adjunct luitenant Goemaere.Het 6e TTr werd toen geleid door kolonel Matton.Op mijn kamer zaten ook mensen die bij de "Groepen" werkten,naast de Mt garage en op de administratie.Anderen bij mij op de kamer waren bv.Erik Arijs van Ninove,dan ene die ze Napoleon noemden,ene Danny Boes uit Waarschoot en ene Niemegeers uit Gentbrugge ,evenals ene Christiaan Schepens.Was een leuke tijd daar.Gingen uit naar het cafe van "Frantz" in dezelfde straat.Naar dancing "The Knightcorner" en naar pub "Paris"op de hoek van de winklerstrasse waar een knappe dienster onze pintjes kwam serveren.Monique noemde ze en ze had de mooiste benen van Ludenscheid onder haar minirok!!hahaha.....Vele groeten en tot hoors,Mellaerts Frankie.
-
Jacques56 - Lid geworden op: 01 jun 2011, 20:21
Ik zoek legermakkers van lichting 1975 in Lüdenscheid 2de artillerie
B Batterij van het kwartier (kazerne) Yzer.
ik herriner mij enkele kamergenoten.
Marc van Rompuy uit Hemiksem (Antwerpen)
Freddy Loppez Bola uit Antwerpen
Patrick Pannekoecke uit Kortrijk
Merckx uit Zemst
Rudy Voet Woonplaats onbekend
hebben dienst gedaan in 1975 onder Luitenant Boon
zijn afgezwaaid op 31 oktober 1975
aanvang legerdienst 3 januari Majoor Blarion in Turnhout
wie kan mij helpen zoeken of herrinert zich deze mensen?
laat iets weten alstublieft zou graag mijn legermakkers eens terug zien.
Hier zijn enkele foto's van vanuit mijn legertijd.

B Batterij van het kwartier (kazerne) Yzer.
ik herriner mij enkele kamergenoten.
Marc van Rompuy uit Hemiksem (Antwerpen)
Freddy Loppez Bola uit Antwerpen
Patrick Pannekoecke uit Kortrijk
Merckx uit Zemst
Rudy Voet Woonplaats onbekend
hebben dienst gedaan in 1975 onder Luitenant Boon
zijn afgezwaaid op 31 oktober 1975
aanvang legerdienst 3 januari Majoor Blarion in Turnhout
wie kan mij helpen zoeken of herrinert zich deze mensen?
laat iets weten alstublieft zou graag mijn legermakkers eens terug zien.
Hier zijn enkele foto's van vanuit mijn legertijd.

-
Gast
Jajajajajapunishmen schreef:Hey beste "Ludenscheiders"..