GEZOCHT: voor interview - deelname W.O.II
-
kimberly - Lid geworden op: 04 sep 2008, 19:06
beste mensen,
voor mijn jaartaak geschiedenis ben ik op zoek naar mensen die als soldaat actief deelgenomen hebben aan WOII , een collaborateur, iemand die in het verzet zat , iemand die deelnam aan de Koreaanse oorlog of iemand die in Belgisch Congo leefde.
Het is dus de bedoeling da ik één iemand interview en vragen stel ivm het bepaalde onderwerp, ik heb ook documenten en foto's nodig van de betrokken periode.
ook journalisten of historici die zich geroepen voelen om mij te helpen bij deze taak zijn welkom
graag reacties en alvast bedankt
mvg
Kimberly
voor mijn jaartaak geschiedenis ben ik op zoek naar mensen die als soldaat actief deelgenomen hebben aan WOII , een collaborateur, iemand die in het verzet zat , iemand die deelnam aan de Koreaanse oorlog of iemand die in Belgisch Congo leefde.
Het is dus de bedoeling da ik één iemand interview en vragen stel ivm het bepaalde onderwerp, ik heb ook documenten en foto's nodig van de betrokken periode.
ook journalisten of historici die zich geroepen voelen om mij te helpen bij deze taak zijn welkom
graag reacties en alvast bedankt
mvg
Kimberly
-
Gast
Kimberly, misschien ben je beter af om eens contact op te nemen met Vaderlandslievende verenigingen, typ dit eens in in google, wat je daar vraagt is niet minnetjes, oudstrijders zijn nu al minstens een eindje in de tachtig, collaborateurs ? oeioei, welke meestal nog oudere grijsaard gaat zich hier voor geroepen voelen om naast een verzetsman te gaan zitten ? En van die laatste soort zijn er velen die verzetsman/vrouw werden na de bevrijding...ik zou zeggen...proberen maar. Veel succes...maar ik vrees dat je het enkel met historici en misschien een Korea-veteraan zult moeten stellen. 3Para in Tielen noemt men het Korea-bataljon. Ook bij ons in de artillerie zaten er een paar...helaas al overleden. Steek daar ook eens je licht op.
Gr Willem
Gr Willem
-
kimberly - Lid geworden op: 04 sep 2008, 19:06
BesteTilly schreef:Even deze topic naar boven halen.
Kimberly, zoek je nog steeds naar een persoon?
Laat eens iets weten aub.
Tilly
Ik heb ondertussen iemand gevonden. Die persoon is wel al 87 jaar en heeft een slechte gezondheid. De jaartaak loopt over het hele schooljaar en mocht er met die persoon iets gebeuren dan moet ik terug opzoek naar iemand anders
vriendelijke groetjes
Kimberly