Cursus website maken
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Op het eerste zicht lijkt alles nu te werken.
Ik zou alleen het menu frame iets groter maken zodat je alles te zien krijgt en niet moet scrollen naar rechts
Zijn er nog problemen dan laat je het maar weten.
mvg,
Coderunner
Ik zou alleen het menu frame iets groter maken zodat je alles te zien krijgt en niet moet scrollen naar rechts
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
sadira - Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:12
ok dank je wel :dcoderunner schreef:Op het eerste zicht lijkt alles nu te werken.
mvg,
Coderunner
-
Beste sadira,sadira schreef:ok dank je wel :d
Dat is graag gedaan en bedankt om dit hier te melden.
Je menubalk is veel beter zo, er moet niet meer naar links gescrold worden en de menuafbeeldingen staan er helemaal op. Mooie site trouwens over je hond sadira!
Veel succes met je website en natuurlijk met "sadira"
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
audry - Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33
Beste coderunner
Hier ben ik nog eens terug , maar nu eens voor een vraagje .Ik ben een tabel aan het maken waar er 70 namen moeten inkomen , ik heb al een vb gemaakt, maar ik weet niet of er daar spaties mogen instaan alsook de streepjes tussen de telefoon nr.Zou je eens willen bekijken of ik goe bezig ben want ik ben er niet zo zeker van.het e-mail adres kan ik dat laten aanklikken of kan dat niet???
<html>
<head>
<title>Website_WTC_centrum_sportief/bestuur</title>
<br>
<br>
<br>
</head>
<body bgcolor="#99CCFF"text="#00003C">
<h1 align="center"><font color="#00003C">Clubleden<font></h1>
<table width="75%"border="3"bordercolor="#00003c"align="center">
<tr>
<td align="center">Naam</td>
<td align="center">Adres</td>
<td align="center">Telefoon of Gsm</td>
<td align="center">E-mail</td>
</tr>
<tr>
<td align="center">Willems Adri</td>
<td align="center">Blakstraat 82 9900 Eeklo</td>
<td align="center">09/3772857---0472421428</td>
<td align="center">adri.willems@skynet.be</td>
</tr>
Hier ben ik nog eens terug , maar nu eens voor een vraagje .Ik ben een tabel aan het maken waar er 70 namen moeten inkomen , ik heb al een vb gemaakt, maar ik weet niet of er daar spaties mogen instaan alsook de streepjes tussen de telefoon nr.Zou je eens willen bekijken of ik goe bezig ben want ik ben er niet zo zeker van.het e-mail adres kan ik dat laten aanklikken of kan dat niet???
<html>
<head>
<title>Website_WTC_centrum_sportief/bestuur</title>
<br>
<br>
<br>
</head>
<body bgcolor="#99CCFF"text="#00003C">
<h1 align="center"><font color="#00003C">Clubleden<font></h1>
<table width="75%"border="3"bordercolor="#00003c"align="center">
<tr>
<td align="center">Naam</td>
<td align="center">Adres</td>
<td align="center">Telefoon of Gsm</td>
<td align="center">E-mail</td>
</tr>
<tr>
<td align="center">Willems Adri</td>
<td align="center">Blakstraat 82 9900 Eeklo</td>
<td align="center">09/3772857---0472421428</td>
<td align="center">adri.willems@skynet.be</td>
</tr>
-
Beste audry,
Je bent goed bezig
Eén klein foutje: je bent de font vergeten af te sluiten
In verband met ...
1- ... gebruik van streepjes, dat is geen probeem.
2- ... gebruik van spaties, daar kan je de code gebruiken.
3- ... emailadreslink, als je dat als een aanklikbare link wil maken, dan moet je de onderstaande code gebruikenMAAR: door emailadressen zomaar in de broncode te plaatsen, werp je de emailadressen te grabbel voor spamrobots en zullen de personen na een tijdje overdonderd worden met spam.
Om spamrobots te "misleiden", kan je deze emailadressen omzetten naar een reeks tekens en cijfers bv. {.
Hierover kan je meer lezen op mijn site onder nummer "1- Methode omzetting naar "ASCII-code".
Ook heb ik een "converter" online gezet waar je dan het emailadres moet invullen in het eerste vak en na de knop "codeer" indruk te hebben, wordt in het tweede vak de omzetting van het emailadres getoond. Kopieer dit en plaats dit in de link achter "mailto:" EN op de plaats waar het emailadres staat (dus 2x) in je tabel.
Je moet dit gecodeerd emailadres dus twee keer inbrengen nml achter de "mailto:" en tuussen <a href..></a> m.a.w.
<a href=mailto:hier>hier</a> anders is er nog steeds één zichtbaar voor spambots.
Wanneer je de pagina dan online bekijkt dan zie JIJ/bezoeker wel de emailadressen maar spambots die de broncodes afschuimen niet.
Hopelijk is het zo duidelijk.
mvg,
Coderunner
Je bent goed bezig
Eén klein foutje: je bent de font vergeten af te sluiten
moet hier </font> zijn.Clubleden<font></h1>
In verband met ...
1- ... gebruik van streepjes, dat is geen probeem.
2- ... gebruik van spaties, daar kan je de code gebruiken.
3- ... emailadreslink, als je dat als een aanklikbare link wil maken, dan moet je de onderstaande code gebruiken
Code: Selecteer alles
< a href="mailto:naam@domein.com>naam@domein.com</a>Om spamrobots te "misleiden", kan je deze emailadressen omzetten naar een reeks tekens en cijfers bv. {.
Hierover kan je meer lezen op mijn site onder nummer "1- Methode omzetting naar "ASCII-code".
Ook heb ik een "converter" online gezet waar je dan het emailadres moet invullen in het eerste vak en na de knop "codeer" indruk te hebben, wordt in het tweede vak de omzetting van het emailadres getoond. Kopieer dit en plaats dit in de link achter "mailto:" EN op de plaats waar het emailadres staat (dus 2x) in je tabel.
Je moet dit gecodeerd emailadres dus twee keer inbrengen nml achter de "mailto:" en tuussen <a href..></a> m.a.w.
<a href=mailto:hier>hier</a> anders is er nog steeds één zichtbaar voor spambots.
Wanneer je de pagina dan online bekijkt dan zie JIJ/bezoeker wel de emailadressen maar spambots die de broncodes afschuimen niet.
Hopelijk is het zo duidelijk.
mvg,
Coderunner
-
beste coderunner
Een vraagje,sory voor de vele vragen, als ik op contact klik , dan gaat er een webpagina open die hij niet kan vinden en dan pas gaat er een lege e-mail open . Hoe kan ik de lege pagina vermijden?Het kleur die ik opgeef pakt hij ook niet?
<table width="75%"border="3"bordercolor="#3300FF"align="center">
<tr>
<td align="center"colspan="3"><b>Bestuur</td>
</tr>
<tr>
<td align="center"><b>Organisaties</td>
<td align="center"rowspan="2"><b>Clubleden</td>
<td align="center"><b><a href="http://picasaweb.google.com/home"<font color="#3300FF">Fotoalbum</font></a></td>
</tr>
<tr>
<td align="center"><b>kalender</td>
<td align="center"><a href="mailto:adri.willems@skynet.be"<font color="#3300FF">Contact</font></a></td>
</tr>
</table>
<br>
<br>
</body>
</html>
Een vraagje,sory voor de vele vragen, als ik op contact klik , dan gaat er een webpagina open die hij niet kan vinden en dan pas gaat er een lege e-mail open . Hoe kan ik de lege pagina vermijden?Het kleur die ik opgeef pakt hij ook niet?
<table width="75%"border="3"bordercolor="#3300FF"align="center">
<tr>
<td align="center"colspan="3"><b>Bestuur</td>
</tr>
<tr>
<td align="center"><b>Organisaties</td>
<td align="center"rowspan="2"><b>Clubleden</td>
<td align="center"><b><a href="http://picasaweb.google.com/home"<font color="#3300FF">Fotoalbum</font></a></td>
</tr>
<tr>
<td align="center"><b>kalender</td>
<td align="center"><a href="mailto:adri.willems@skynet.be"<font color="#3300FF">Contact</font></a></td>
</tr>
</table>
<br>
<br>
</body>
</html>
-
Beste audry,
Er staan enkele fouten in nml.
1- je opent een html tag, maar je sluit ze niet terug af bv.
2- Goed opletten dat je geen tekens,... vergeet, één schrijffout en je krijgt al problemen, nml.
en ook hier
3- Respecteer ook spaties tussen de html tags
mvg,
Coderunner
Er staan enkele fouten in nml.
1- je opent een html tag, maar je sluit ze niet terug af bv.
moet zijn<td align="center"colspan="3"><b>Bestuur</td>
en zo staan er een aantal <b> in die je niet afsluit.<td align="center"colspan="3"><b>Bestuur</b></td>
2- Goed opletten dat je geen tekens,... vergeet, één schrijffout en je krijgt al problemen, nml.
er staat geen > achter ...home"<td align="center"><b><a href="http://picasaweb.google.com/home"><font color="#3300FF">Fotoalbum</font></a></td>
en ook hier
er staat geen > achter ...skynet.be"<td align="center"><a href="mailto:adri.willems@skynet.be"><font color="#3300FF">Contact</font></a></td>
3- Respecteer ook spaties tussen de html tags
beter is<table width="75%"border="3"bordercolor="#3300FF"align="center">
4- Welke kleur wordt er niet getoond ?<table width="75%" border="3" bordercolor="#3300FF" align="center">
mvg,
Coderunner
-
sadira - Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:12
nog eens een klain vraagje als ik bv muziek op mijjn website wil plaatsen hoe kan ik dit doen dus bv
als mijn website geopend word dat diezelfde lied begint te spelen
ik dacht dat je dan iets moet doen in het menu vak maar welk dan precies?? en kan het ook met een mp3 of moet dat een ander bestand zijn?
ik dacht dat je dan iets moet doen in het menu vak maar welk dan precies?? en kan het ook met een mp3 of moet dat een ander bestand zijn?
-
Beste coderunner
Inderdaad er staan heel wat tekens tekort in , maar in mijn tabel staat er een link bij contact en daar gaat eerst een webpagina open die hij niet kan vinden en dan een lege e-mail , je moet toch direct een lege e-mail krijgen ?
In vb met het coderen van een e-mail dat is goed gelukt.
Inderdaad er staan heel wat tekens tekort in , maar in mijn tabel staat er een link bij contact en daar gaat eerst een webpagina open die hij niet kan vinden en dan een lege e-mail , je moet toch direct een lege e-mail krijgen ?
-
Beste audry,audry schreef:Beste coderunner
Ja wanneer je op de emaillink klikt, moet direct het emailprogramma opengaan. Waar die pagina vandaan komt weet ik ook niet. Anders moet je de pagina tijdelijk online zetten zodat ik kan zien of er ergens een code instaat die dat veroorzaakt.
mvg,
Coderunner
-
Beste sadira,sadira schreef:nog eens een klain vraagje als ik bv muziek op mijjn website wil plaatsen hoe kan ik dit doen dus bv
Op de pagina menu.html plaats je bv. onder je menu de volgende code
Code: Selecteer alles
<embed src="naam_liedje.wma" autoplay="true" loop="true" width="70" height="18">- autoplay: begint al dan niet te spelen bij openen pagina naargelang je "true" of "false" invult;
- loop: liedje blijft al dan niet continue afspelen naargelang je "true" of "false" invult;
- width: de breedte van de getoonde speler;
- height: de hoogte van de getoonde speler;
Op deze wijze kan de bezoeker de achtergrondmuziek aan- of uitzetten
Wil je dat de muziek altijd speelt en de optie aan-of uitzetten niet wil tonen, dan is de waarde voor width en height gelijk aan "0".
Nog vragen ... , je weet waar je moet zijn.
mvg,
Coderunner
-
Natuurlijkaudry schreef:Beste coderunner
Mag ik de broncode doorgeven want mijn webruimte is nog niet geactiveerd.