USA

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

spiksin

05 nov 2008, 09:18

Dank voor het medeleven Air . :cry:

We hadden nooit die Belgische controleurs naar ginder mogen sturen , zij hebben ons ( republicans ) de kans op foefelen ontnomen , en ge ziet het resultaat :!:

Ik ga der nog eene drinken :!: tegen het verdriet .

Mvg :wink:

air

05 nov 2008, 10:48

Neem maar een Americano (koffie hé, als men dat bruin water koffie kan noemen :? )
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

50+-

05 nov 2008, 13:56

air schreef:
Indien Obama zijn beloftes waar maakt, de troepen uit Afghanistan terugtrekt en met het vrijgekomen geld de 'armen' aan werk helpt, met sociale voorzieningen enz. zal hij nogal wat tegenstand krijgen. Is de crisis niet ontstaan toen Obama een reeële kans begon te maken?
USA (rijk=blank=joods) bestaat alleen door de gratie van de rijken.
Misschien heeft men de crisis juist doen escaleren ( want die was er al , wel 'gesmoord' ) om Obama een lift te geven. Nu ja , Obama zal delegeren , niet heersen. En in het binnenlands beleid zal Hillary wel de plak zwaaien ....
Een logisch vervolg van het vorige is:Moord! want iedere keer dat een president zijn nek uitsteekt wordt hij vermoord!
Dus, nog voor de inauguratie of wie weet -met een opera scenario-op de dag zelf: pang pang! 8)
Die kans zit er inderdaad dik in. Het zou een wonder zijn moest er nooit en aanslag op Obama plaatsvinden.

inro

05 nov 2008, 20:16

Die kans zit er inderdaad dik in. Het zou een wonder zijn moest er nooit en aanslag op Obama plaatsvinden.
Bij Pim Fortuyn was er nogthans veel gejuig ,
vooral van mensen met een overontwikkelde linker hersenkwab .

Afbeelding
happiness is a good health and a .... bad memory

spiksin

09 nov 2008, 13:43

Tussen haakjes ( 50+ ) heb ik je al bedankt voor de hulp bij het plaatsen van die foto's :?: Hartelijk dank :!:

Ik wil wel verder vertellen over mijn wederwaardigheden in de U.S
In m'n laatste posting sprak ik over de machines geplaatst in Londen waar ik vertaalwerk deed :!: tussen yankies en cocknies :roll: . Door verkeerd geleverde electrisch motoren die moesten vervangen worden bleef ik langer dan gepland met de Amerikanen en de Engelsmannen werken en , hoe goed ik ook kan opschieten met de Engelsen ging mijn voorkeur toch uit naar mijn US collegas .

Dan werd ik terug naar de States gestuurd om de productie van die machines te leren . Het bedrijf , in Zuid San Francisco , dat die machine produceerden was in onderaanneming van het bedrijf waar ik werkte en was volledig bemand met een 100 tal doofstommen :!: :!: :!: De berijfsleider was niet doofstom maar had en schooling van een jaar gekregen om met die mensen te kunnen samenwerken , wat hun zeer goed gelukt was .
Ik heb daar enkele verbazingwekkende weken doorgebrachjt die mij snel overtuigde van de uitzonderlijke kwaliteit van het geleverde werk . Het was voor een groot deel plaatwerk , allemaal roestvrij staal met zeer mooie resultaten in de afgewerkte machines . In de jaren 1964/65 (geloof ik) heb ik twee van deze machines om ice lollies te maken , hier in Belgie geplaatst , met groot succes . Als ik mij niet vergis deden die machines 40.000 lollies per machine per uur vol automatisch :!:

Tot volgende zitting :wink:

spiksin

15 nov 2008, 09:24

Ik herstel maar niet van die schok bij de uitslag van de verkiezing . 8O

't Zal nog even duren voodat ik terug luchthartig over de US kan schrijven . Ik heb al mijn medeleven betuigt aan de vrienden en kennisen ginder en hen asiel aangeboden hier in Belgie . :roll:

Sorry maar de tranen..........

spiksin

22 nov 2008, 09:56

Lap 't zit erop , de enige die op binnenlandse zaken goed zou kunnen doen voor de gewone burger krijgt buitenlandse zaken :roll:

50+-

22 nov 2008, 19:42

spiksin schreef:Lap 't zit erop , de enige die op binnenlandse zaken goed zou kunnen doen voor de gewone burger krijgt buitenlandse zaken :roll:
Dat is een onderhandelde positie , nl. de belangrijkste ! Volgens mij bestaat er geen twijfel dat ze ook op binnenlands vlak haar stempel zal drukken ( eventueel via iemand anders ). Is al geweten wie binnenlandse zaken krijgt ?

spiksin

23 nov 2008, 10:00

Obama kan niets beslissen vóór Thanksgiving .

Het zal mij niet verbazen dat Hilary BZ toegewezen krijgt . Zij is een van de sterkste pro Israél politici . ( met nadruk op toegewezen :!: ) .

spiksin

23 nov 2008, 10:34

Eindelijk begin ik stilaan uit mijn shock toestand te geraken geholpen door a fifth Jack Daniels . ( die "stress " en " shock " toestanden is dat eigenlijk niet typisch ollands :?: ) . :roll:

De cijfers sijpelen binnen en wat al duidelijk was wordt bevestigd ( zie Washington Post van vandaag ) , dat de GOP verloren heeft door de onbuigzaamheid van de partij leiding ( racistisch :?: ) en de donkere kiezers , en mass , naar de Demo's heeft gejaagd .

' t Is niet de eerste keer dat er daarover een burger oorlog uitgelokt wordt .

50+-

23 nov 2008, 15:21

spiksin schreef: ' t Is niet de eerste keer dat er daarover een burger oorlog uitgelokt wordt .
Moeten WIJ dan NAVO strijdkrachten sturen ? :lol:

spiksin

23 nov 2008, 17:31

Alleen De Crem is genoeg 't schijnt :!: :!: :!:

50+-

23 nov 2008, 18:58

spiksin schreef:Alleen De Crem is genoeg 't schijnt :!: :!: :!:
:lol: Als ze hem nog een keer zien afkomen kunnen ze niet meer vechten van 't lachen :) .

spiksin

24 nov 2008, 09:15

De foto van een bejaarde dame die Inro ergens anders op' t forum plaatste deed mij denken aan de 80 tiger jaren toen ik ginder woonde .
Er was toen een wervings actie aan de gang bij de senior citizens om te gaan werken omdat de job aanbiedingen niet ingevuld geraakten wegens geen werklozen :!: ( in California ) .Bedrijven zoals Mac Donald deden erg hun best om ouderen binnen te halen . Wat mij altijd opgevallen is ginder is dat die mensen met uiterst respect behandeld werden door werkgevers , collegas en klanten . Velen vonden het hun plicht om te gaan werken !

Wat ginder ook opviel was het vele vrijwilligers werk dat er gedaan werd .

Wordt vervolgd .

spiksin

08 dec 2008, 12:04

In de Washington Post vroeg iemand zich af wat Osama denkt te doen aan de 70% ( !!!!! ) van de zwarte vaders die niet naar hun familie omzien . ( niet dat het in Belgie veel beter is ) .

Osama beloofd méér werk . Aan wie ???