nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Omaha

23 nov 2008, 20:49

Amaai, amaai, dat gaat hier nogal vooruit.

Ik kan niks komen schrijven nu want ik zit vast in de sneeuw.

Meezingen wil ik wel graag doen en Bomi gaan vereren met een bezoek ook.

Nu verder sneeuw gaan zien ruimen.

Slaapwel en een fijne nacht.

Liefs

Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

rapke

23 nov 2008, 20:52

Omaha, wat is 't nu, gaat ge slapen of zit ge vast in de sneeuw ? Of gaat ge slapen in de sneeuw ?
Duidelijkheid is ook niet uw sterkste kant geloof ik :roll:

Rapke :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Omaha

24 nov 2008, 07:10

Dag rapke,

Ne goeie verstaander heeft toch maar een half woord nodig zeggen ze in de volksmond ?

Nu ben ik van miserie uit mijn bed op zo'n ontiegelijk uur :D

Aan eenieder een fijne dag en wees extra voorzichtig als je buiten moet.

Vroeger moesten we zagemeel of as van verbrande steenkool voor ons uitstrooien als we buitengingen om niet te vallen; ik denk niet dat dit nu nog gedaan wordt, of wel ? :roll:

Afbeelding

Liefs

Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

rapke

24 nov 2008, 08:28

Goede morgen beste mensen, dag Bomi :wink:

Omaha, als ge die prullen nu buiten werpt word je opgepakt voor sluikstorten :!:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

24 nov 2008, 09:46

-

- - - STOP - - - STOP - - -

Vandaag tijdelijk buiten strijd, 6 machines was draaien en drogen
( dochter haar wasmachine in panne, dan maar naar mama he! )

Amuseer jullie!

Groetjes,

Bomi.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

24 nov 2008, 10:05

Oef, zweet, zweet... :oops:
En ik dacht dat ze weer kwam reclameren.... :o

Ik ben nog aan het werken aan de avonturen van Ria en Leo op vrijersvoeten.
Het is al zo lang geleden, maar ik herinner me steeds meer details die het vermelden waard zijn.
Ik zal daar nog even zoet mee zijn :twisted:

Rapke

PS : Wasmachien in panne en al direct 6 machines was voor Bomi ???
Volgens mij is dit een geval van voorkennis 8O
Daarbij, ik geloof daar niks van. Ge kunt toch geen 6 machines ineens doen draaien he, en wat zal bomi doen terwijl de eerste machine aan het draaien is, er op staan kijken of wa ???
Volgens mij zoekt ze een uitvlucht om Neske niet te moeten tegenkomen in dit topic, want die twee zijn ferm in ruzie zunne :?

neske

24 nov 2008, 10:13

Goede morgen meneer Rapke en iedereen (zeg wij worden wel erg beleefd en.... vriendelijk tegen elkaar, vinden jullie ook niet?

Bomike, zie dat je toch af en toe eens kunt binnenspringen hoor, please..... :(
(de rap en wij kunnen je niet missen) :wink:

Wat ik nog wou zeggen (alleen tegen het vrouwvolk)
Hebben jullie het gezien?? Onder zijn streep, HIJ heeft eens iets anders gevraagd, nu weer aan de Kerstman (die zal hem ook al wel kennen zeker! :roll: ) Als die "poefferkes" die bommekes zijn van vroeger, pas dan maar op voor jullie nylons als je er nog draagt.
Eindelijk heeft hem dan toch die broek zonder rekker weggesmeten, ze hing al tot op zijn schenen! :roll:
En dan nog zo een schreeuwerige kleur van een string die hem aan had (alle zoveel dat ik er van gezien heb, want een string... dat is toch smal hoor. :lol: :lol: :lol:
Haha, sorry Rapke voor dit grapke, :lol: :lol: :wink:

Oja, bijna vergeten: uit goede bron gelezen dat Ria morgen verjaart?
Ja watte, Rapke dat is al de vierde schorpioen, als die allemaal gaan bijten??(of steken die?)
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

24 nov 2008, 11:26

Beste mevrouw Neske,
het zou er nog aan mankeren dat IK, als liefste neefke niet zou weten dat het morgen tante haar verjaardag is!!!!!!
Hebt ge dan dat extreem mooie winterfruitbloemstukje niet zien staan op haar vensterbank????
Yep, van Rapke gekregen voor haar verjaardag :lol:

Met de meest hooggewaardeerde groeten
Rapke

Bomi

24 nov 2008, 11:59

Neske tussen twee machienen door, laat je niet doen, en zeker niet tegen elkaar opzetten, tante ria en nonkel Leo op vrijersvoeten, rap ge moest u schamen das privé en dat moet ge nie aan de grote klok hangen, . . .
van den andere kant .... .. .. in de boekskes verkoopt een love -story altijd goed . . . ben terug naar de wasplaats, droogkast leegmaken, ander insteken ..... oef!
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

24 nov 2008, 12:11

Bestebovenstebeste wasbeer Bomi
Die vrijage van tanteke en leooke dateert uit mijn jeugdjaren, dus mag ik daar wel over schrijven.
punt
Rapke

rapke

24 nov 2008, 12:36

Het is niet zo dat ik me schuldig voel tegenover Bomi wegens mijn uitspraak als zou ik dat sprookje over die zes wasmachines in twijfel trekken.
MAAR : Mij is zojuist per pb ter ore gekomen dat Bomi maar beschikt over een miniwasch van amper één kilootje.
Dat kon ik niet weten, en dat lost idd het mysterie van de zes machines op.
Blijft nu nog de vraag of haar droogkast ook maar één kilo kan bevatten :?: Dat zou me wel verwonderen, want ten huize Bomi wordt die droogkast ook gebruikt om ajuinen en sla te drogen, en dat zijn wel meerdere kilo's ineens :?
Wie kan in deze zaak opheldering brengen ?

Rapke (met vragen)

ria

24 nov 2008, 13:01

...en mij is ter oren gekomen DAT
een zekere Heer RAPMANS, zijne spaarpot heeft leeggemaakt
om alle artikelen te kunnen betalen, die hij plaatst in ALLE
streekkranten, van ruim 100 km. in het rond.

WAARVOOR, zal je vragen???
Wel, toen nonkeltje en ik elkaar de eerste KUISCHE zoen gaven,
lag Rapmans nog in de luiers. (toen nog geen pampers, maar echte
kaka in echte flanel.....en stinken, stinken).

Om alles dus wat geloofwaardiger te maken en NIET HEEL DE TIJD
LEUGENS TE VERZINNEN, zoekt hij alle familieleden en vrienden
uit onze jeugd.
AWEL RAPMANS, ik hoop dat je geluk hebt.

Dan kan je een SCHOON verhaal vertellen over twee brave jonge mensen,
een kajotter en een kajotster, die naar de verloofdenclub
gingen, zoals dat toen gebruikelijk was.
En nog heel veel schoon andere dingen, waar de jeugd van vandaag
nog zou kunnen van leren.

En vooral rapmans dat ze elkaar beloofden: "in goede en kwade dagen".

DA WAREN DE GOEDE DAGEN:

Afbeelding

er was toen nog geen "kleurentelevisie"

Afbeelding

en da, zijn de mindergoede dagen, alhoewel, we mogen nie klagen...

Allé Rapmans, zoek maar verder, ik ben benieuwd...

uw zeer toegewijd en genegen tanteke

(nonkeltje weet van niks en da wil ik zo houden ook,
hij zou zeker zijne zegen NIET geven aan al dat geroddel hier.)
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

gustilpe

24 nov 2008, 13:08

rapke, die schietlappen waarvoor zal je dat gebruiken, dat zal de kerstman wel vragen hoor!

Bomike, amai, zes wasmachines, je weet wat gedaan vandaag, maar zoals neske zegt, tussen door...

tante ria, wat zal uw neefje hier niet allemaal verzinnen, hij porbeert je een toer te lappen hoor, denkt waarschijnlijk dat jij hem zal omkopen... misschien voor een schietlap die hij niet zal krijgen van de kerstman!

aan allen groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Assa

24 nov 2008, 13:15

Riake, de lievde is toch mooi,(knap koppel) :)
vroeger waren wij braaf,veel te braaf :roll:

Neske, ik heb u horen roepen tot hier achter Bomike,ge kan ze niet missen
dat doet mij aan iets denken!
Shorpioenen die steken :wink:

Rapke,het is te hopen dat Bomike haar was niet samen met de sla en ajuinen in de droogkast steekt,hopelijk niet Dochter zou niet gelukkig zijn :lol: :lol:

Grt assa
Groetjes van assa

rapke

24 nov 2008, 14:12

@ tanteke,
Niet overdrijven he, het verhaal dat ik aan het schrijven ben is gebaseerd op onze stamboom!!! Dus was ik acht jaar toen jij er 18 werd :lol:
Maar ge hebt gelijk, lees het maar eerst zelf voor ge er ook maar één woord over aan nonkelke vertelt. Ik zou niet graag mijn drinkgeld met nieuwjaar verliezen zunne!!!
BTW : Ik schrijf eerst het hele verhaal in 't klad, en dan pas zal ik het publiceren, als er vraag naar is tenminste. 'k Zal het in hoofdstukskes verdelen, anders wordt het te vervelend om alles in één keer te lezen :wink:
PS : Mooie foto, idd

@ Gustilpeke,
Die schietlap is voor in te kaderen, ge denkt toch niet dat ik die echt zou gebruiken zekers :(

@ Assa,
Na zes machines weet Bomi het verschil niet meer tussen een ajuin en een onderbroek. Het dochterke zal ajuinen kunnen strijken, en bij Bomi is het soep à la string vannavond :lol: