nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria

26 nov 2008, 18:50

Bomi schreef:Zeg naaktkalender 't is goed he! ik ben gene brandweerman he! ziet ge mij al op zo'n ladder kruipe in mijn evakostuum, 'k durf véél maar daar heb ik toch mijn bedenkingen bij, goed doel of nie.

'k Zal wel wat anders vinden om geld in te zamelen, wafelenbak, cakedag, pannenkoekendag, 'n borrel met een kus van de juffrouw ( Mathilde) een omarming van de tante ( ria ) een extra massage van de buurvrouw ( neske ) en een stamp onder hun achterste van mij na.

Akkoord of nie.
DAMES, ne profiteur dat hij is, die neef van mij.
Wat hij zo niet klaar krijgt, gaat hij dan maar op een loesche manier proberen.
Nonkeltje heeft hier juist over mijn schouder meegelezen.
"NAAKT", heeft hij gezegd, dat mag alleen bij mij en in uiterste nood bij den dokteur.
En veur éne keer vind ik dat nonkeltje overschot van gelijk heeft.

DUS NEEF, schrab mij maar van uwen lijst.

Ik zou nu moeten gaan eten, maar al die taart ligt zwaar op mijn maag.
Assa, bedankt hé, 'k heb ook eens geproefd, ni slecht, moet ik zeggen.

Vrouwkes en mannekes ik gaan nu mijn manneke eens aan den tand voelen, wat die staat zo wat te zwijmelen op zijn benen.
Tien, en rapke heeft toch nooit niks in huis, die drinkt het liever zelf op.
Waar zou hij dan nog gezeten hebben.
Bij Bomi, ja, ze heeft het verklapt, ze heeft nog bezoek gehad.

THEOOOOOOOO, kom eensssssssssssssssss....!!!!!

tanteke :lol:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

bo'ke

26 nov 2008, 19:31

:?: :?:

Zo een straffe whisky
rapkes hersens uit chemie
n'n man kan daar niet tegen
hij loopt beter wat in de regen

hij ziet zichzelf al lopen in z'n nakie
denkend dat wordt er een makie
de dames mag hij daar vergeten
dat had hij toch moeten weten

dus volgend jaar zien we rapke
alleen op een naaktkalender, hé
nu denkt hij: 'lach maar vriendinnen
ik ga ervoor, ik ga winnen. :roll:

bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

26 nov 2008, 19:50

Eindelijk eens weer een gedichtje, dank je wel Bo'ke :lol:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

26 nov 2008, 19:51

Oei oei oei, nonkelke gaat het mogen uitleggen. Mijn naam is haas zunne 8O
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

26 nov 2008, 19:54

Bomi is fameus aan den drank :twisted: Nog een paar porto's en ik moet al niet meer vragen voor op die ladder te kruipen :twisted:

neske

26 nov 2008, 20:38

Wat is er hier gez...p..., gedronken zeg terwijl ik de afwas deed en geen druppel voor mij overgehouden. :? Sloekers allemaal!!

Dat zou de rap wel willen, wij in ons blootje en hij ook, maar achter ons verstopt zeker.

Ps. ik ben nog nuchter ik zou kunnen op de ladder kruipen, maar ik durf dat niet :oops:

Rapke tof gedaan met je nonkeltje hoor :lol: :lol:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

26 nov 2008, 21:05

Goed, ik neem er eventjes de tijd voor en plaats hier het 6de en laatste deel van het boek over mijn tante Ria. Ondertussen heb ik kunnen vaststellen dat iedereen al door heeft dat het verhaal gegrepen is uit het leven en in het bijzonder de vrijage (of poging tot) tussen tante Ria en nonkel Leo. Derhalve vind ik het niet nodig om verder schuilnamen te gebruiken.
Tevens wil ik er op wijzen dat dit werk niet geschikt is als voorleesboek voor minderjarigen. Expliciete seksscènes werden tot nu toe uit het plot geweerd, maar spanningsopbouw en dalende verkoopcijfers nopen ons er toe van deze zienswijze af te stappen. Waarvoor onze verontschuldigingen.

RAPKE EN HET LIEF VAN RIA (6de en laatste deel, herziene versie)

Het begon al de volgende morgend. Zoals bekend sliep nonkel Ambroos tijdens de wintermaanden in de keuken. Bijgevolg zoemde de kachel al lustig zijn liedje toen ik beneden kwam. De voltallige familie was al rond de ontbijttafel geschaard, en ik merkte direct dat de sfeer nogal bedrukt was.
Zeven ogen keken mij doordringend aan - Eulalie was blind op één oog - en al had ik op die jonge leeftijd nog nooit over de inquisitie gelezen, toch had ik het ongemakkelijke gevoel dat ik er midden in zat. Onopvallend proberen te zijn in een gezelschap waar je het middelpunt van bent is moeilijk, zoniet onmogelijk, maar ik probeerde het toch.
Een boterham van de gesmeerde stapel nemend schoof ik behoedzaam op het uiterste puntje van de bank naast nonkel Ambroos.
Het kruisteken werd gevolgd door het geluid van klokkende koffie die in ronde kommen werd gegoten en het geslurp waarmee de drank werd genuttigd. Nu en dan schraapte iemand zijn of haar keel, maar voor de rest werd er geen woord gesproken. Je voelde de sneeuw tegen de voordeur aanjagen maar de warmte die de kachel uitstraalde was niet bedoeld voor achtjarigen.
Gisteren nog had nonkel Ambroos slecht weer voorspeld, en hij was daar heel erg goed in. Niemand kon het weer zo goed voorspellen als nonkel, maar op de orkaan die mij zou treffen had hij me niet voorbereid.
"Rap!" zei mijn moeder opeens onverwachts. "Gij moogt straks naar Zulma om die bollen breiwol te halen die ik besteld heb".
Een steen viel van mijn hart. Temeer daar die 10 frank nog steeds gaten in mijn broekzak brandde.
"En ge moogt mijnen vélo gebruiken als ge hem niet kapot rijdt" sneerde nonkel, en hij loerde zo vals naar mij dat ik onmiddellijk een adder onder het gras vermoedde.
En die adder bleef niet verborgen...
"Wat hebde gij met mijnen Leo gedaan !?" schreeuwde tante, terwijl ze woedend rechtsprong. Daarbij wees ze met trillende arm in mijn richting.
Ik was nog wel maar acht jaar, maar de bibliotheek van stavele had aan mij toch al een vaste klant. Voor mijn leeftijd was ik dus al flink belezen. Het eerste wat de drie vrienden uit mijn lievelingsboeken 'De Drie Vrienden' deden, was hun kalmte bewaren. In crisissituaties zetten ze hun automobiel aan de kant en gingen ze in een broodjeszaak een worstenbroodje kopen. Natuurlijk, in het Eversambos waren er geen automobielen, geen broodjeszaken en zeker geen worstenbroodjes. Maar er bleef toch iets hangen.
"Leo ? ... Welken Leo ? "
Als verdediging tegen tante's woede stelt zo'n vraag niets voor.
"Den...den...den LEEEEOOOOO!!!!" ...en schreiend verdween ze zolderwaarts.

De tijd heelt alle wonden, en Leo heeft toch de weg naar ons boswachtershuisje gevonden. Van het vervaardigen van vogelkastjes naar het plaatsen van wegwijzers is maar een kleine stap.
Rapke zelf is ook wat wegwijzerig geworden, mede dank zij de gerestaureerde fiets die hij van nonkel Leo gekregen heeft om naar het college in de grote stad te rijden.
Het bolleke dat ik nooit in de familie wou hebben ontpopte zich tot mijn meest geliefde nonkel (na Ambroos). Ik moet er echt binnenkort nog eens op bezoek, want ik hoor hem toch zo graag vertellen over dat lange pad in het Eversambos.

Nawoord van de schrijver
Het was een mooie jeugd daar in het bos van Stavele, maar nog altijd heb ik spijt dat ik mijn goede vriend Robertje uit het oog verloren heb.
Onlangs hoorde ik viavia dat hij het geluk gevonden heeft in Vlaams - Brabant, maar wat heet geluk, als ge met uw treintjes niet moogt spelen?

Lees ook van dezelfde schrijver de roman :
"HET ONTSPOORDE TREIN -STEL"

rapke

26 nov 2008, 21:17

Bomi schreef:-
-

Alhoewel ik hem visite gehad en zit met een glas porto langs mijn
pécé
niet er voor, niet er achter maar er langs :roll: wat dien drank toch allemaal doet he met de vrouwen :roll:

rapke

26 nov 2008, 21:25

Bomi schreef: 'k Zal wel wat anders vinden om geld in te zamelen, wafelenbak, cakedag, pannenkoekendag, 'n borrel met een kus van de juffrouw ( Mathilde) een omarming van de tante ( ria ) een extra massage van de buurvrouw ( neske ) en een stamp onder hun achterste van mij na.

Akkoord of nie.
En een gesponsord etentje met Rapke

gustilpe

26 nov 2008, 21:26

Rapke,
je schreef:
Tevens wil ik er op wijzen dat dit werk niet geschikt is als voorleesboek voor minderjarigen. Expliciete seksscènes werden tot nu toe uit het plot geweerd, maar spanningsopbouw en dalende verkoopcijfers nopen ons er toe van deze zienswijze af te stappen. Waarvoor onze verontschuldigingen.
gelukkig voor tanteke bleven die sekscènes toch achterwege, wat zou nonkel leo daar niet over gezegd hebben, je zou nooit meer binnen mogen en dan kreeg je nooit meer een nieuwjaar hé!
Goed gedaan!

en proficiat voor je verhaal,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Assa

26 nov 2008, 21:30

Rapke,waarom bent u geen schrijver geworden :?:

ik hebgenoten van het laatste deel,je hebt in ieder geval een mooie
jeugd had :)

Het volgende gaat dus over u vriend Robertje dat met zijn treintjes niet
mag spelen :lol: :lol:
zeg en die naaktkalender gaat niet door,en waarom altijd vrouwen voor
zoiets,ik zou liever eens zien dat ze ne mannen kalender maken :wink:

Groetjes aan iedereen assa :)
Groetjes van assa

rapke

26 nov 2008, 21:30

Bedankt Gustilpeke, en graag gedaan. Vergeet niet dat ik waarschijnlijk meer plezier beleef aan het schrijven van het verhaal dan jullie aan het lezen er van.
Moest je geïnteresseerd zijn in de "ongekuiste" versie van het boek, dan kun je dat via pb bestellen :lol:

rapke

26 nov 2008, 21:41

Assa schreef:Rapke,waarom bent u geen schrijver geworden :?:

Geen tijd he Assa, altijd maar met die kalenders bezig :wink:

ik hebgenoten van het laatste deel,je hebt in ieder geval een mooie
jeugd had :)

juist

Het volgende gaat dus over u vriend Robertje dat met zijn treintjes niet
mag spelen :lol: :lol:

Ik mag daar nog niet te veel over vertellen, Assa, maar zijn vrouwke Peske gaat niet content zijn zunne :oops:

zeg en die naaktkalender gaat niet door,en waarom altijd vrouwen voor
zoiets,ik zou liever eens zien dat ze ne mannen kalender maken :wink:

Assa duidelijk hebt ge dat programma niet gezien. En die naaktkalender gaat wel door, want iedereen die lid wordt van sennet moet zich akkoord verklaren met de regels, en één van de regels is : doen wat Rapke zegt 8O

Groetjes aan iedereen assa en Rapke :)

rapke

26 nov 2008, 22:17

Ik heb een vraagske.
Daarjuist lees ik in een tv-boekske dat ze een nieuwe aflevering gaan opnemen van 'De Bedenkers", ge weet wel, met al die uitvinders he :lol:
Ewel, ik zou daar willen aan mee doen, maar wel met een verbeterde versie van de uitvinding die de vorige keer gewonnen heeft, ge weet nog wel zekers, DE SLIPLIFT , zo'n gestel om uwen onderbroek aan te trekken zonder te bukken.
Het grote verschil is dat die van mij volautomatisch is. Eén druk op de knop en uwen slip zit gelijk gegoten. :lol:
Allez ja, er is nog een beetje werk aan, want dat mechaniek springt soms in een schok naar boven, en de laatste keer dat ik het uitgetest heb was ik er niet te goed van :oops:
Maar ja, 't moet nog verbeterd worden he 8O
Zou ik daaraan mogen mee doen ?

Rapke, uitvinder - schrijver :wink:

Assa

26 nov 2008, 23:08

Grapjas Rapke,

Voor mij mag je gerust meedoen :lol: eerlijk gezegt het gaat niet zo goed voor te tippen :lol: ik heb de slappe lag :lol: :lol: de tranen lopen uit mijn ogen,ge zijt niet te doen Rapke 8)

maar gij zijt het proefkonijn voor den test met de Sliplift :lol: als jij dubbel zal lopen zal het niet van het lachen zijn,maar aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii oeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Lachende groetjes assa :lol: :lol: :lol:
Groetjes van assa