nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Bomi

27 nov 2008, 09:52

-
-

LLLLleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeoooooooooo

Iedereen komt als Leeejjjoooo roept

zeg dat het niet waar is he! heeft hij nu zijnen mond nie kunnen houwen

Ze zeggen dat vrouwen kwebbelen maar mannen kunnen er ook wat van!

Tanteke nie kwaad zijn het was maar een halve fles, de rest bewaar ik voor als hij nog eens komt, moest ge meekomen verwittig dan dan haal ik een fles limonade voor jou, das toch lief he!

Dames ik heb een voorstel;

Als we nu eens allemaal samen leggen voor zo ene schietlap ik ben dat zo beu gelezen, de kerstman gaat dat toch nie brengen, en zeker die poeferkes niet want hij heeft een verdrag mee ondertekend tegen " Wapengeweld " Elk € 1 dat moet toch lukken dan kan rapke schieten, oei als hij maar niet op de vogeltjes schiet. Hij moet maar op z'n eigen ruiten schieten. !

Ik hoor het wel.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

Bomi

27 nov 2008, 10:13

Rapke een vraagje waar moest ik dat glas porto anders zetten?
Voor mijn PC gaat niet want dan zie ik niks om te typen, erachter is helemaal te zot moet ik altijd opstaan voor elk slokje, blijft over erlangs. 'k Moet zeggen dat ging heel goed.

En ja die wedstrijd om iets nieuw uit te vinden is zeker op je lijf geschreven, daar gaat ge zeker winnen.

Die wedstijd heeft ook geheime krachten gisteren op TV gezien. De man van de sliplift en de dame van de speculoospasta kunnen nu alletwee vliegen. Echt waar met eigen ogen gezien. Daar moet je voor bij één zijn. Ze hebben wel een jaar kunnen oefenen he! Waar weet ik nie, Zaventem, Kleine Broghel, of hier op Aero Kiewit. Dat valt te achterhalen he!
Rapke werk aan de winkel als je wil winnen.

neske

27 nov 2008, 10:28

Zeg, ik kan mis zijn he, maar ik dacht dat Mia of Ria moest trouwen. :oops: Vroeger was dat toch zo: die bedrukte sfeer, Ria die in huilen uitbarst... volgens mij heeft de rap dat gauw veranderd. :lol: :lol:

Maar het was echt goed. Al wie humor brengt die zeggen toch dat humor brengen veel moeilijker is dan iets anders.

Rapke, als je iemand nodig hebt om dat automatisch machientje in de stekker te steken? Ik denk dat ze er hier voor gaan vechten. :lol: :lol:
Maar het zal wel een groot verschil zijn hoor Rapke, die versleten broek zonder rekker schoot naar omlaag, en de deze schiet naar boven hè. :roll:
Dat is alleen wat pijnlijker, maar kom...da's even wennen...

Bomike, ik was zo eens aan het denken, zouden we allen ook niet eens "proberen" om over Rapke iets te schrijven?? Ieder één deeltje (een lang) :wink:
We "kennen" hem toch al een beetje :roll: van in zijne clochard periode in dat krot van de Robbe??
Haha, het zal wel wel van bijlange niet zo goed en grappig zijn maar ik ga er toch eens over nadenken. 8)
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

ria

27 nov 2008, 11:45

Rapke, ge schrijft GRANDIOOS.

Maar ge moet ook toegeven dat er interactie is, niewaar?

Ge hebt ze allemaal onder uwen knoet,
die dames, in dat warme nest van jou
(figuurlijk, natuurlijk)

Neske, één rechtzetting, tanteke was een braaf meisje
en nonkeltje een brave jongen,
"moeten" trouwen, niks van, getrouwd uit LIEFDE,
zoals dat toen nog heette en nu nog altijd is.

Weet ge wat ik vind, als we hier nu allemaal de revue
gepasseerd hebben, dan zouden we toch eens SAMEN,
er ene moeten op drinken of klinken.

WIE DOET ER EEN VOORSTEL???

tanteke :wink:

UIT DANK AAN MIJN GOEDE NEEF, RAPKE en aan alle poëzieliefhebbers,
dit mooie gedicht van Herman de Coninck

Afbeelding
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

neske

27 nov 2008, 11:56

Ria, dat zou eeeeenig zijn, allemaal samen, maar zouden we dan ook allemaal zoveel praat hebben? :lol: :lol:

Maar ik dacht dat er nog een verhaaltje kwam, of...durft HEM niet meer? :lol:

Potverdorie, ons Bomike blijft maar over drank zeuren, ze zal nu toch niet verslaafd geworden zijn zeker, dan is het jullie fout zenne.
Met al dat gebras gisteren. Ik zal haar moeten in 't oog houden, of ze slaagt elke dag een fles sterke drank binnen. :roll:

Mooiiii gedicht Ria :)

Bomi

27 nov 2008, 12:50

Neske, een goed gedacht, jij bent de uitvinder, jij mag beginnen. Ik lees wel en zal dan proberen te volgen op jouw schrijfsel.

We zijn weer vertrokken met de humoristische trein, iedereen die meerijdt verdient een aflaat voor vergeving van zijn zonden of zondekes. Zeg nu niet dat je nooit zondigt want dat gelooft niemand.

neske

27 nov 2008, 13:22

Bomi eerst is het Rapke zijn beurt. :wink: Daarbij, ik moet nog poetsen :?

Bomike, IK zondig nooit. :oops: :oops:
Maar wat bedoel je met zondigen? Dat kan je zolang rekken zoals rapke zijn broek zonder rekker. :wink:

rapke

27 nov 2008, 13:26

Beste medelidmaatschapsgenoten van seniorennet, beetje veel tijd kwijt gespeeld met dat verhaal, dus heb ik ff overlopen welke berichten ik nog geen antwoordje gegeven had. :oops: Tante heeft mij altijd geleerd van beleefd te zijn, ze zei altijd tegen mij : "Rapke, kijk zo gelijk ik moogt ge dat nooit doen tegen de mensen!!"
Maar allez, vooruit met de geit,

@Bomi, ga zelf maar eens kijken. Ge zegt heel duidelijk : "... en zit hier met een glas porto LANGS mijn pécé ..."
Dus ge ZIT wel degelijk LANGS uw pécé MET PORTO EN AL !!!!!!!
En ze kent weer alles van whisky zunne. :roll: Als ge zo slim zijt gelijk Rapke, en ge hebt goesting op een Cola - Whisky, dan neemt ge goeiekope whisky. De duurdere houd ge voor pur of on the rocks!
En zwijgt over Clouseau, ik hoor die zageventen niet graag, de zeemsmeerders, chocolazangers...

@Tante Ria
In dat stukske waar dat gij Rapke een profiteur noemt he, en over die loensche manieren van mij he, ewel daar schrijft gij toch iets dat ik van nonkeltje en jou niet had verwacht, amaai...
Ik heb altijd gedacht dat jullie op zedelijk gebied een voorbeeld waren voor mij, maar wat gebeurt er nu ??? Ik citeer : "Naakt", heeft hij gezegd, dat mag alleen bij mij en in uiterste nood bij den docteur Einde citaat
Ewel merci zunne, maar zeg mij dan ne keer tanteke, hoe weet gij dan wanneer dat diene docteur uiterste nood heeft ? Belt hij jullie dan op of wa ? En moet gij dan direct gaan ? Allez, da's ook geen leven he tanteke :?

@ Bomi : Ofwel zegt ge 't just, ofwel zwijgde!!!
't Is niet : "Iedereen komt als Leo roept", maar wel "Iedereen komt als JE Leo roept"
Jamaar Bomi, 't is een verschil he. In jouw versie van die reclameslogan is Leo een mens die roept, in de juiste versie is Leo een stuk chocolat!!!!
Allez, just is just he Bomi
Ah ja, samenleggen voor een schietlap ? ge moogt dat doen, maar ik moet wel het geld in handen hebben, want ik laat mijn schietlappen op maat maken.

@ Neske : Gij zijt weer aan 't stoken he. Tanteke en nonkeltje moeten trouwen :evil: wat peisde gij wel van ons familie??? Let op he, 't heeft dikwijls niet veel geschild zunne, ja, jong zijn he, en let op, nonkeltje durfde wel al zo ne keer van achter ne boom springen om tante te doen verschieten. En de vrouwkes zijn kwetsbaar he als ze aan 't verschieten zijn. En let op, nonkel had wel korte armpkes, maar hele grote handen, en daar komde ook al een heel eind mee nietwaar ? :wink:
Duidelijk wezen Neske, mijn uitvinding heeft geen prise nodig. Ze is gebaseerd op het princiepe van de automatische paraplus. Vanzelf op en neer, ook handig als ge naar het toilet moet!!!
Over Rapke schrijven, laat maar zitten, jullie weten niks over mij!!!!

@ Tanteke, Rapke IS grandioos, tante
Samen ene drinken ? Moeilijk zunne, Rapke is mensenschuw en bang van het vrouwvolk.
Raar gedicht van den Herman, en moeilijk he!!!! Allez, dat zou ik niet kunnen zunne zo ..... allez ja zo ..... zo raar vind ik !!!

@ Neske, dat verhaal is klaar, maar toen ik het herlas vond ik dat gij er te goed uit komt, dus moet ik het herwerken he

@ Bomi, één verkeerd woord over Rapke en ge gaat onder uwen computer zitten in plaats van er langs :twisted:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

27 nov 2008, 13:39

neske schreef:Bomi eerst is het Rapke zijn beurt. :wink: Daarbij, ik moet nog poetsen :?
Zo is Neske he, eerst van alles in gang steken en dan niet durven. :lol:
Weet ge wat Neske, drinkt wat minder zeewater, hahahahahahaha
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

ria

27 nov 2008, 13:56

rap, nu dacht ik toch dat gij wat rapper waart.
zo'n schoon gedicht, en da in den grond boooren.

Allé, hier dan een zelfgemaakt.

Toen rap nog een rapke was,
ging hij niet graag naar school,
hij verschanste zich in de hooihopper
't is daar dat hij zich verschool.

Maar op een vrijdagmorgen,
tanteke en nonkel Ambroos
zouden er eens voor zorgen,
dat hij zou gaan naar school.

Met pinnekesdraad gewonden,
in 't hart van dat zachte hooi,
hebben ze rapke vol schaamte gevonden,
zijn broek gescheurd
en zijn achterwerk bloot.

Krabben, krassen, scheuren,
en rapke jankte luid,
tanteke, nonkeltje, 't zal nooit,
nooit nie meer gebeuren.

En inderdaad, rap had
zijn pinnekesdraad-les geleerd,
voortaan ging hij braaf naar school,
en hij heeft hem nooit meer
in de toelomst nog gesmeerd.

uw tanteke, een altijd bij de handeke :lol:

Rap, ge kunt nie alles weten hé,
maar mijnen docteur is een madame,
en moeder van vijf kinderen.
Geen gevaar dus, ik mag er van nonkeltje
zelfs alleen naar toe gaan.
VOILA na wette da oak wer!
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Assa

27 nov 2008, 14:14

Hallo Rapke,en de vriendinnekes :)

Ria,een mooi gedichtje en ne mooie achtergrond prachtig,
en dat over Rapke das de moeite :lol:

Neske wilt een verhaaltje schrijven over Rapke,en Bomi gaat ook schrijven,schrijf maar Neske en Bomi ik kom wel lezen :lol:

Ik heb aan iets gedacht,in zijn verhaal was Rapke 8j met zijn Kurkgeweertje,als ik goed tel is Rapke geboren in 1949 :wink:

Vele lieve groetjes assa :)
Groetjes van assa

neske

27 nov 2008, 14:16

Zeg Ria, pinnekesdraad dat is gevaarlijk zenne, daar kan je tetanos van krijgen. :?
Ik dacht dat gij zo een braaf meisje waart? :roll:

Rapke, da's waar we weten niet veel van jou, maar genoeg om hier neer te schrijven. Maar IK heb ook nog wat opzoekingswerk te doen, wat noteren, in 't klad maken enz....
Natuurlijk zal het aan jouw verhalen niet kunnen tippen. Maar.... daar kan ik mee leven. :wink:

En als we eens afspreken dat moet die mensenschuwe er ook bij zijn, dat zou tof zijn. Rapke ge moet zelf uw naam en adres niet zeggen hoor. En we blijven van jou wel af!! :lol: :lol:
Ik zal mij uitgeven als bv. Gustilpe en Bomi zegt dat ze Omaha is, Ria en Assa kunnen ook switchen en gij... gij... ? als eum.. klein rapke!! :lol:

Mij laten zeewater drinken en zij whisky, wijn, jenever en wat nog allemaal :twisted:

Assake, ik zie je nog juist staan, alles in orde?? :wink:

rapke

27 nov 2008, 14:58

@ tanteke, dat is tenminste een schoon gedichtje, qua vorm he, de inhoud kan ik minder appreciëren :evil:
Al dat gedoe waar dat ge tien keer moet nadenken om er iets van te begrijpen, en dan nog, da's niks voor mij. Ik ben maar eenvoudig opgevoed onder de vleugels van een tante die er enkel op uit was om mij een ... allez ge weet wel he :wink:

@Assa, als ik nu zeg dat ik bijna exact 10 jaar jonger ben dan tanteke ... :roll:

Neske !!!!! weeral aan 't stoken ???? :x

Assa

27 nov 2008, 15:23

Dan klopt dat toch Rapke :) of kan ik niet meer rekenen :roll:
Tanteke is van 1939 denk ik toch en tien jaar jonger,
enfin ik zal toch nooit het fijne ervan weten,

Ik ga zodanig in dat verhaal op,dat ik Tante Ria voor de echte Tante neem,mijn berekening kan natuurlijk niet kloppen :oops:
ben ne kieken,
het is niet belangrijk Rapke hoe jong ge nog bent :wink:

Wanneer komt dat verhaaltje,of moet Neske eerst beginnen :?:
ben benieuwd.

Lieve groetjes assa,
Laatst gewijzigd door Assa op 27 nov 2008, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van assa

rapke

27 nov 2008, 15:32

ria schreef: 69 TEL ZE MAAR EENS.
tanteke
Assa, ik heb nog een keer in 't archief gaan zien, en ge hebt gelijk, 't is geen 10 jaar verschil :oops: maar ik ga nu toch niet heel dat boek gaan herschrijven zunne, noem het maar dichterlijke vrijheid :wink:

BR (Braaf Rapke)