1971-72 - 43A Brakel
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Zeg dat wel. Ik moet er altijd zo een 180 km voor rijden maar ... doe dat met plezier hoor. De kleine heeft het volste recht om naar het graf te gaan zeg ik altijd en mijn partner is er wel altijd bij maar gaat dan altijd in de Chopin zijn krantje lezen en een koffietje drinken en als het in de namiddag is, dan gaat hij een Kasteelbiertje drinken.asfaltvreter schreef:dan ligt hij korter bij mij als bij jullie.........
ik woon daar 500m vandaan.........
Dus rij ik altijd je deur voorbij als ik daar naartoe ga dan???
groetjes, Sonneke
-
asfaltvreter - Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
heyy emtee,
ja , ik reed daar met alles van de infirmerie......
maar naar soest meestal met soepkarreke (R4eke)
en in de week met da vw buske.........
die met da kruis op ,da was voor als t echt miserie was e ........
sonneke,
ge zijt wa bekend in brasschaat e,
wel ik woon in de valeriaan.......
da s de eerste straat links als ge van de civiele bescherming naar t kerkhof rijd.........
heb hier 5jaar geleden gebouwen.......
sonneke,
da s de eerste straat links als ge van de civiele bescherming naar t kerkhof rijd.........
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....
-
eliseke - Lid geworden op: 28 nov 2008, 12:17
Hallo.Ik ben van de lichting 70-71 Soest 6a A batterij was richter in richting op stuk anita.Zijn er nog vrienden die daar ook waren.Ik herinner mij nog volgende bvs (boeffers) knockaert Bentein oyen van haverbeke van houtte com.lenaerts.
vermeire johan
vermeire johan
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Ja zenne. Ik weet waar dat is. Makkelijk te vinden hé. Kon sneller mijne weg in Brasschaat vinden als in Brussel. Heb altijd een hekel aan Brussel gehad. Weet niet waarom ... gewoon zo een gevoel. Na de mutatie uit Brakel hebben we een tijdje in Brussel (St. Agatha-Berchem) gewoond maar was blij dat we daar toen weggingen. Daarna nog een korte periode in Liedekerke gewoond maar daar kwam je, als ex-BSDer, ook niet aan de bak. Het was daar altijd van ...of ja, da zijn die Duitsers. Typisch boeren hé. Ben je daar niet geboren, dan hoor je er ook niet bij.asfaltvreter schreef:heyy emtee,
sonneke,
groetjes, sonneke
-
asfaltvreter - Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
zo werkt da e,
da is op veel plaatsen zo zenne
oh gij zijt van antwerpen.......
pats stempel op da voorhoofd.......
en ge kunt vertrekken.
maar hier is t idd heel rustig he
vroeger toen ik nog geregeld pinten ging pakken in t polygon kwam ik regelmatig militairen tegen.......
maar sinds de legerdienst afgeschaft is , is dat ook veel verminderd.
da is op veel plaatsen zo zenne
oh gij zijt van antwerpen.......
pats stempel op da voorhoofd.......
en ge kunt vertrekken.
maar hier is t idd heel rustig he
vroeger toen ik nog geregeld pinten ging pakken in t polygon kwam ik regelmatig militairen tegen.......
maar sinds de legerdienst afgeschaft is , is dat ook veel verminderd.
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....
-
peetje40 - Lid geworden op: 15 jul 2008, 15:39
He asfaltvreter,
Ik heb mijn legerdienst gedaan van mei tot december 1981 en woon nu in Brecht , dus niet zo ver van Brasschaat. Ben in augustus nog eens afgezakt naar Brakel en de verschillende site's nog eens op gezocht. Ik was verbaasd dat er nog zoveel stond. 's Avonds zijn we nog een pint gaan pakken bij den Alex die de 27 ste december een bijeenkomst organiseert voor alle ex Brakelaars.
Het is altijd plezant om nog eens iets terug te horen van die goeie oude tijd.
Ik heb mijn legerdienst gedaan van mei tot december 1981 en woon nu in Brecht , dus niet zo ver van Brasschaat. Ben in augustus nog eens afgezakt naar Brakel en de verschillende site's nog eens op gezocht. Ik was verbaasd dat er nog zoveel stond. 's Avonds zijn we nog een pint gaan pakken bij den Alex die de 27 ste december een bijeenkomst organiseert voor alle ex Brakelaars.
Het is altijd plezant om nog eens iets terug te horen van die goeie oude tijd.
-
gen - Lid geworden op: 27 mei 2008, 22:23
dat cafe is in het midden van de stad schuin tegen over van de discothek natuurlijk in duitslandpetrol schreef:gen schreef:kleine treff voor de mensen die den 27.12.2008 in brakel zijn . bei alex in cafe om 20.00 uhr met een belgische pint van vat (jupi) en vlaamse muziek iedreen is welkom groetjes uit brakel
waar in Brakel is dat cafè gelegen?
-
Wim Tölke 007 - Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:07
Inderdaad, er was een Belgierntreff in Brakel bij Alex Vandewalle. Er waren een 30-tal Belgen aanwezig, onder andere Marcel Kuppens, je weet wel, dat sportbeest van destijds waar iedereen bang van was. Hij zou nu 73 zijn. Ook Peter Standaert was aanwezig (voorzitter van Vriendenkring 43A). 21 Mei 2009 is er terug een reünie van de Vriendenkring 43A in de Stadthalle van Brakel. Ik was in Brakel begonnen als Soldaat milicien, aangekomen op 01 september 1985. Toen was Rudi Bonjé QM-onderofficier van de StDst Bij, CLC Wojciechowskie was zijn bediende. Ik was tewerkgesteld op BOC als Wachtfuselier, nadien werd ik planton BSM, bij toen Adjt Himschoot (veruit de enigste Adjt destijds, met heel veel gezag). Later werd ik STV (FCO in Bosseborn), nog later werd ik onderofficier (Launchercommandant in de C- Bij, later ook QM-onderofficier StDst Bij waar ik Alex Baldewijns opvolgde...)...
Alles klar, Herr Komissar!? (Falco, österreich)