1951/52 Kroo Vivloorde - 6eTTr arnsberg
-
loui - Lid geworden op: 26 nov 2008, 10:09
Wel ,wel ,we komen er nog
Ben niet zeker van die Verstuift.Maar was o.l welke vescheidene uitstellen heeft gekregen .was burgerlijk ing.
Maar ge kent Denisse ! goeie gast ,maar aan regels ,daar moest 'm niets van weten ,hij was 3 maanden voor ons opgeroepen en is er ingeslaagd van ons uit te wuiven!!
Die Wille,ken ik niet,maar Vesstappen en o.l schatteman die hebben wel eens op mekaars gezicht getrommeld.het mocht,ze hadden bokshandschoenen aan!! Zo'n gasten die moeten toch terug te vinden zijn!
Denisse en Verstappen waren antwerpenaars,Schatteman van kesselo?
De tijd is wel onze vijand .Sommige zullen wel al tegen een zijs gelopen zijn
De tijd vliegt ,nietwaar. Gegroet Pitteke.
Ben niet zeker van die Verstuift.Maar was o.l welke vescheidene uitstellen heeft gekregen .was burgerlijk ing.
Maar ge kent Denisse ! goeie gast ,maar aan regels ,daar moest 'm niets van weten ,hij was 3 maanden voor ons opgeroepen en is er ingeslaagd van ons uit te wuiven!!
Die Wille,ken ik niet,maar Vesstappen en o.l schatteman die hebben wel eens op mekaars gezicht getrommeld.het mocht,ze hadden bokshandschoenen aan!! Zo'n gasten die moeten toch terug te vinden zijn!
Denisse en Verstappen waren antwerpenaars,Schatteman van kesselo?
De tijd is wel onze vijand .Sommige zullen wel al tegen een zijs gelopen zijn
De tijd vliegt ,nietwaar. Gegroet Pitteke.
-
Herman45 - Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Beste Pitteke ,
gebruik eens www.wittegids.be , vul links de naam in die je zoekt ( zonder voornaam of 1e letter ) , en rechts de vermoedelijke provincie . Je zal versteld staan hoe veel je kan vinden . Als je naar sommige belt , kom je soms bij een zoon of dochter of ander familielid , en je bent vertrokken .
Bebruik ook eens www.familienaam.be , dan zie je in welke streek de naam meest voorkomt en of hij goed geschreven is .
Veel succes met de zoektocht .
gebruik eens www.wittegids.be , vul links de naam in die je zoekt ( zonder voornaam of 1e letter ) , en rechts de vermoedelijke provincie . Je zal versteld staan hoe veel je kan vinden . Als je naar sommige belt , kom je soms bij een zoon of dochter of ander familielid , en je bent vertrokken .
Bebruik ook eens www.familienaam.be , dan zie je in welke streek de naam meest voorkomt en of hij goed geschreven is .
Veel succes met de zoektocht .
REGIS ULTIMA RATIO
-
pitteke - Lid geworden op: 03 nov 2006, 17:57
Loui, wanneer ben jij opgeroepen geworden en naar Duitsland gekomen.
Het is waarschijnlijk ol Verstuyft en die had verscheidene malen uitstel gekregen want ik denk dat zijn vader ook in Duitsland was en een redelijk hoge piet was in het leger.
Dat er reeds enkelen de hoek om zijn zou me niet verwonderen want het is toch al 55 jaar geleden.
groeten. pitteke.
Het is waarschijnlijk ol Verstuyft en die had verscheidene malen uitstel gekregen want ik denk dat zijn vader ook in Duitsland was en een redelijk hoge piet was in het leger.
Dat er reeds enkelen de hoek om zijn zou me niet verwonderen want het is toch al 55 jaar geleden.
groeten. pitteke.
is en blijft een vlaming.
-
Ben m'n 3 dagen gaan doen in Gent DE Dollain kaz.
Binnen in mechelen ,Baron M. 3maanden opleiding.Amai niet voor niets
de paardenkaz.De sgt.zij ons(bij drill)dat we gingen als paarden,en zo voelden we ons ook!!Dat was op 1/6/51 De refter wos ,verdomme een echte stal,de kaseien lagen er nog!
Met een volle trein jongens naar Duitsland. Waarheen wisten we niet.Rond de middag vertrokken,en om middernacht zaten we nog met 7 op dat ding . Eindelijk werden we afgehaald met een vrachtwagen ,en zie
Arnsberg!Wat een verschil,de refter,de tafels ,proper,we werden opgediend door 2 vrouwen! er stond zelfs wijn op tafel.Wat denkt u?Dat blijft niet !!dat met die vrouwen is niet bleven duren.maar het eten is goed
gebeven Afgezw. 26/2/53 Terug opgeroepen op 19/7/54.tot8/8/54
Da'wast. de tijd is tegen ons.
,
Binnen in mechelen ,Baron M. 3maanden opleiding.Amai niet voor niets
de paardenkaz.De sgt.zij ons(bij drill)dat we gingen als paarden,en zo voelden we ons ook!!Dat was op 1/6/51 De refter wos ,verdomme een echte stal,de kaseien lagen er nog!
Met een volle trein jongens naar Duitsland. Waarheen wisten we niet.Rond de middag vertrokken,en om middernacht zaten we nog met 7 op dat ding . Eindelijk werden we afgehaald met een vrachtwagen ,en zie
Arnsberg!Wat een verschil,de refter,de tafels ,proper,we werden opgediend door 2 vrouwen! er stond zelfs wijn op tafel.Wat denkt u?Dat blijft niet !!dat met die vrouwen is niet bleven duren.maar het eten is goed
gebeven Afgezw. 26/2/53 Terug opgeroepen op 19/7/54.tot8/8/54
Da'wast. de tijd is tegen ons.
,
-
Pitteke, een terug gevonden
Groeseneken Th .Herent.Kent sgt Godts .Verder:Komm.was Lemaitre.
Herrinert nog st.Geerts . Meewen?
Weet U nog die grote maneuvers in 52? Dorpje achterhaald,t'was in Ringelheim, Salsgitter,bij Braunsweig.Ook nog Helmstedt.
Herman en lofty nog bedanken.Ps :merk dat er soms fouten in staan,
sommige letters zijn onder mijn trommelmachien blijven zitten,sorry ,zal wat beter opletten. En die zijs dat was een ZEIS hé,jammer genoeg.
Groeten
Louis
Groeseneken Th .Herent.Kent sgt Godts .Verder:Komm.was Lemaitre.
Herrinert nog st.Geerts . Meewen?
Weet U nog die grote maneuvers in 52? Dorpje achterhaald,t'was in Ringelheim, Salsgitter,bij Braunsweig.Ook nog Helmstedt.
Herman en lofty nog bedanken.Ps :merk dat er soms fouten in staan,
sommige letters zijn onder mijn trommelmachien blijven zitten,sorry ,zal wat beter opletten. En die zijs dat was een ZEIS hé,jammer genoeg.
Groeten
Louis
-
Pitteke
Beste wensen voor het nieuwe jaar...En een sucsesvolle zoektocht naar
Uw vrienden.Heb nog wat namen van lijnleggers: o.l Defruit,sgt.D'Hond,sgt.Van Houtven.Sold.Cremers ,Boonen,Van Cauwenbergh,Geerts mathieu,schepers,Kwinteliers,Bammens,Willes,Van de Castelen,die is ongelukkig ten val gekomen met de ladder,is naar het hospitaal gegaan en niet terug gekomen .verder nog Schietecatte:in de refter.+De vorige namen
Groeten
Louis
Beste wensen voor het nieuwe jaar...En een sucsesvolle zoektocht naar
Uw vrienden.Heb nog wat namen van lijnleggers: o.l Defruit,sgt.D'Hond,sgt.Van Houtven.Sold.Cremers ,Boonen,Van Cauwenbergh,Geerts mathieu,schepers,Kwinteliers,Bammens,Willes,Van de Castelen,die is ongelukkig ten val gekomen met de ladder,is naar het hospitaal gegaan en niet terug gekomen .verder nog Schietecatte:in de refter.+De vorige namen
Groeten
Louis
-
Hallo,pitteke
Ik heb lang gezocht, maar de twee vrienden zijn gevonden.
Achteraf gezien gemakkelijk:Onze generatie,die trouwde nog en de meesten bleven nog (soms) samen .
Eerst veel gebeld,maar geen sucses:daarna op internet ingegeven,(Gouden bruiloft van.....) en ja hoor, ze staan er op !!
Ben al via tel.met hen in verbinding geweest .Maar ze hebben geen internet,en dat zal bij de meesten het geval zijn,dus...
Ik wilde U die mogelijkheid mededelen.
Delva, van Veurne naar Wommelgem.
Groeseneken, van Hoegaarden naar Herent.
Wens U veel geluk(dat is nodig)
Louis
Ik heb lang gezocht, maar de twee vrienden zijn gevonden.
Achteraf gezien gemakkelijk:Onze generatie,die trouwde nog en de meesten bleven nog (soms) samen .
Eerst veel gebeld,maar geen sucses:daarna op internet ingegeven,(Gouden bruiloft van.....) en ja hoor, ze staan er op !!
Ben al via tel.met hen in verbinding geweest .Maar ze hebben geen internet,en dat zal bij de meesten het geval zijn,dus...
Ik wilde U die mogelijkheid mededelen.
Delva, van Veurne naar Wommelgem.
Groeseneken, van Hoegaarden naar Herent.
Wens U veel geluk(dat is nodig)
Louis
-
beste Loui,ik heb ook al veel in het rond gekeken op internet maar nog niemand gevonden.
de mogelijkheid dat ze geen internet hebben zou me verbazen maar alles is mogelijk,ik ga nu eens proberen langs de telefoon of de gemeente om te zien of ze zo bereikbaar zijn.
ik zou het erg vinden moesten wij de laatsten zijn.
vele groeten.
pitteke..
de mogelijkheid dat ze geen internet hebben zou me verbazen maar alles is mogelijk,ik ga nu eens proberen langs de telefoon of de gemeente om te zien of ze zo bereikbaar zijn.
ik zou het erg vinden moesten wij de laatsten zijn.
vele groeten.
pitteke..
-
Pitteke,
De gemeenten mogen geen adressen geven !
Een groot nadeel is dat we van velen hun voornaam niet kennen.
Of kent U er wel?
Van de twee die ik gevonden heb kende ik hun voornaam,
En twee hebben ons reeds verlaten.Dat ik weet.
Groetjes. Maar de tijd,die is tegen ons !
[/img]
De gemeenten mogen geen adressen geven !
Een groot nadeel is dat we van velen hun voornaam niet kennen.
Of kent U er wel?
Van de twee die ik gevonden heb kende ik hun voornaam,
En twee hebben ons reeds verlaten.Dat ik weet.
Groetjes. Maar de tijd,die is tegen ons !
[/img]
-
loui,van de sgt ken ik nog de namen van Bob Neuhard,Louis Godts,Daniel Geleyn,Jos Jacobs,Frans Willems en nog een andere maar niet de voornaam en dat is Vanderstuift.Allemaal van mijn klasse.
Volgens mij waren zij bijna allen uit Vaams-Brabant en meer bepaald van rond Leuven.
pitteke.
Volgens mij waren zij bijna allen uit Vaams-Brabant en meer bepaald van rond Leuven.
pitteke.