leger terug invoeren ja/ neen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Leger ja/neen

Ja
176
89%
Neen
22
11%

Totaal aantal stemmen: 198

Genieterke

17 nov 2008, 21:46

Ik ben voorstander om alle legers naar de schroothoop te verwijzen.
En als er dan morgen iemand met een stok aan de deur staat, wat dan?

Het heeft nu al niet veelgescheeld of wij waren deze postings in het Duits aan 't schrijven.

Toch best even nadenken!

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

Aime1955

17 nov 2008, 21:52

boemer schreef:
Aime1955 schreef:Ik ben voorstander om alle legers naar de schroothoop te verwijzen.

Mijn voorstel is om ouders eens goed te onderrichten hoe ze hun kinderen wat discipline en zelfbeheersing eerst thuis kunnen bijbrengen in plaats van dat over te laten aan onderwijzend personeel!

EUTOPIE - EUTOPIE - EUTOPIE :cry: :cry: :cry:
Ik ben niet de enige!

„ZIJ zullen hun zwaarden tot ploegscharen slaan. En hun speren tot snoeimessen: natie zal tegen natie geen zwaard opheffen. En zij zullen de oorlog niet meer leren.”

Die woorden staan gegraveerd in een muur op de United Nations Plaza in New York.

papafreddy

17 nov 2008, 22:19

Aime1955 schreef:
„ZIJ zullen hun zwaarden tot ploegscharen slaan. En hun speren tot snoeimessen: natie zal tegen natie geen zwaard opheffen. En zij zullen de oorlog niet meer leren.”

Die woorden staan gegraveerd in een muur op de United Nations Plaza in New York.
Beste Aime

Eindelijk kan ik het niet meer laten om hier op te antwoorden.
Wat je daar schrijft weet je wel waar dat vandaan komt???

Het komt uit de Bijbel, wat dacht je wel. NBG vertaling (Nederlandse Bijbel Genootschap)
Namelijk het boek Jesaja (oud testament) Hoofdstuk 2: "HET KOMENDE VREDERIJK"

Het woord, dat Jesaja, de zoon van Amoz, aanschouwd heeft over Juda en Jeruzalem.
En het zal geschieden in het laatste der dagen, dan zal de berg van het huis des HEREN vaststaan als de hoogste der bergen, en hij zal verheven zijn boven de heuvelen. En alle volkeren zullen derwaarts heenstromen en vele natien zullen optrekken en zeggen: "Komt laten wij opgaan naar de berg des HEREN, naar het huis van de GOD Jakobs, opdat wij zijn paden bewandelen." Want uit Sion zal de wet uitgaan en des HEREN woord uit Jeruzalem. En HIJ zal richten tussen volk en volk en rechtspreken over machtige natiën. Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen en zij zullen de oorlog niet meer leren. Huis van Jakob komt, laten wij wandelen in "het licht des HEREN"
De zelfde tekst komt ongeveer ook terug in het boek MICHA, hoofdstuk 4 vers 1 tot 5 waar het ook gaat over het komende Vrederijk.

Zover mijn opsomming.
Dit zal ooit maar eens gebeuren bij de terugkomst van onze HEER Jezus.
Want al de rest is uitopie zoals hier al is geschreven.
Want in het scheppings verhaal loopt het in het begin al mis, zo zijn wij mensen.
Namelijk de eerste zonde en de ruzie tusen Kaïn en Abel, waarbij Kaïn zijn broer doodde, was dit soms geen kleine oorlog tussen de 2 broers!
Waarom zegt men altijd het dieren rijk en het mensdom.
Heb je al dieren zien doodden voor hun plezier, bij de mensen wel.
Dus geen leger meer over gans de aarde is een utopie, want de mens wil over de mens heersen door de zondeval.
Dit is maar op te lossen zoals ik eerder al schreef.

Dit alles lag een beetje op mijn maag of lever.

MVGr.
PapaFreddy

55

29 nov 2008, 04:09

Als gewezen beroeps ben ik geheel tegen een nieuwe invoer van legerdienst en wel om volgende redenen. Van al degenen die naar " Het klein Kasteeltje" moesten waren al een heel deel vrij, afgekeurd door bevriende politiekers enz.. enz..Vrouwen waren al helemaal vrijgesteld.
Degenen die toch moesten waren een jaarloon kwijt, wel te verstaan het laatste jaarloon, wat een hele invloed heeft op het pensioen. Vele "jongens " hebben er ongetwijfeld iets bijgeleerd, heelfijn, maar anderen vonden het verloren tijd, helemaal niet fijn. eerst op latere leeftijd ben ik binnengegaan, misschien daardoor ook dat ik veel relativeerde. Iets wat ik zelf niet graag deed liet ik ook niet door miliciens of BV's doen, moest het toch gedaan worden ,deed ik ook mee tegen mijn goesting. Van ijzervreters had ook ik mijn buik vol, want het waren meestal de minst intelligente, die dan ook nog elke avond zich moed gingen indrinken voor de volgende dag. Officieren ware altijd heel vriendelijk, als ze wisten dat er voor hen veel op het spel stond, vb een nakende oefening of Tac-eval. Als men alles zwart wit zag, was men in mijn ogen een klootzak, relativeren was de boodschap.
Bij Weibenfassnacht, de donderdag voor rosenmontag, kwamen 4 diensplichtigen 2 uur telaat toe op het wachtlokaal, zeiknat. Ik heb hen geloofd op hun woord, geen baldadigheden of andere dingen zoals vechten gedaan. Ze konden gewoon geen taxi krijgen vanuit Marsberg en waren tevoet 7 km door het bos gekomen. Ze waren zeer dankbaar want ze wisten wat hun anders te wachten stond. Eén is me nog komen bedanken toen hij afzwaaide en dat doet nog altijd goed. Later heb ik nog mensen geholpen die in de shit konden gerakenmaar de tijden waren veranderd en veel dankbaarheid heb ik niet meer mogen ontvangen, spijtig

Danny.

29 nov 2008, 06:49

55 schreef:... kwamen 4 diensplichtigen 2 uur telaat toe op het wachtlokaal ... en waren tevoet 7 km door het bos gekomen ...
Welwel, om welk uur hebben ze dan vastgesteld dat er geen taxi te vinden was om die 7 kilometer af te leggen?

En waar is de tijd dat er 9 km in 70 minuten moest afgelegd worden?

Men kon inderdaad velen iets wijs maken :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

wieke45

29 nov 2008, 11:55

Wat men nu bedoeld als legerdienst zou voor jonge criminelen een MILITAIRE strafcompagnie moeten zijn. Met al die jeugdige boefjes zou men een volledig battaljon kunnen samenstellen. Wedden dat na afloop van de straf meer dan de helft op het goeie pad geraakt.

De tijd van die 9 km en zelfs de 16 heb ik ook mee gemaakt, in volle uitrusting (+15kg) dit terloops.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.

SDW

29 nov 2008, 12:22

Tijdens mijn opleiding in het leger was het 16 KM te beeindigen op de hindernisbaan weet niet meer in hoeveel tijd we daar voor kregen??
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Danny.

29 nov 2008, 13:01

SDW, het gaat hem niet om de 9 of de 16 kilometer, maar om wat 50 daar verteld van die 4 dienstplichtigen die zeiknat kwamen vertellen dat ze geen taxi gevonden hadden en 7 kilometer door het bos gelopen hadden.
Als je ziet dat ze voor 7 kilometer 2 uren gebruikt hebben dan hebben ze toch heel snel iemand kunnen overtuigen ....

Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

jeronimo

29 nov 2008, 14:18

swd, daarvoor hadden we 2 uur maar het bijzonderste was dat
we samen moesten aankomen, dus de minder goede moesten
wat geholpen worden, eventueel hun rugzak of wapen dragen.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

voorn

29 nov 2008, 14:30

En voor de kandidaat reservisten die bij de eersten alleen aankwamen een dikke nul op code moraal.

trippel

06 dec 2008, 19:01

Zeker terug invoeren voor 18 maanden ,jeugd van tegenwoordig is véél te
tam en kennen géén respekt !
Ikzelf heb mijn legerdienst gedaan in Déllbruck(72)

55

05 mei 2009, 19:24

55,
Al ben ik beroeps geweest, mijn antwoord is neen. In het verleden zijn alleen de ongelukkigen MOETEN gaan de rest is langs politieke weg er aan ontsnapt. Ook meisjes hebben deze "dienst aan het vaderland" niet moeten doen
Voor al die er toch aan denken beroeps te worden veel succes. Ik was gewoon blij dat het er voor mij opzat, veel vreugde was er niet meer te rapen.

mud

10 mei 2009, 10:47

Er is niemand gestorven aan een jaartje legerdienst, integendeel, voor velen de mooiste periode van hun leven. Mijn drie jaar beroeps heb ik op mijn persoonlijke eigenzinnige manier beleefd, met meer downs dan ups, maar ook daar ben ik niet aan dood gegaan.
God zal me wel vergeven. Dat is zijn vak

hendrikjozef

10 mei 2009, 13:14

:evil: Ben 36 jaar bij de luchtmacht geweest en heb de tijd meegemaakt dat er nog tucht was, in die tijd hadden de jongens die naar het leger MOESTEN tot nog een beetje meer manieren dan die van nu. ik heb ook de tijd meegemaakt dat de legertijd opgeschort werd, iedereen was blij en wij als beroeps zeer zeker want vanaf die tijd is de opvoeding van de jeugd sterk achteruit gegaan, de ouders lapte de opvoeding aan hun laars "het leger moest dat maar doen" welnu na al die jaren wordt er weer aan gedacht om de legerdienst terug in te voeren omdat de ouders hun eigen kroost niet meer de baas kunnen. begin bij het begin en voedt uw kroost zelf op dan hoeft ge niet ergens aan de klaagmuur gaan te staan, maar dan moet ge zelf wel ook manieren hebben en gebruiken want "woorden wekken en voorbeelden trekken"
8)

Aime1955

14 mei 2009, 23:44

mud schreef:... voor velen de mooiste periode van hun leven.
'n beetje zielig...

Inderdaad veel mensen maken van hun leven een puinhoop,de muren van de kazerne konden dit nog tijdelijk beletten.