nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

29 nov 2008, 14:17

neske schreef:
Jaaa Rap, ik was wel mee Trein: een ijzer gevaarte op rails
Stel: een paar ook een afk. van veronderstelling

:roll: NEEN Nes, stel : getrouwd koppel

Ik kan vandaag eigenlijk niet lachen, onze auto is in de garage (iets van een as gebroken of zo, voor rond de 600 euro kosten, amaai....
Het lachen is me opeens vergaan :roll:
Ge komt er nog goedkoop van af, in 't zwart laten doen zekers ?????

neske

29 nov 2008, 14:53

Neeeje!! :evil:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

ria

29 nov 2008, 15:31

EUREKA,

IK BEN GERED!

neske , ga naar E-bay,
daar vind je ALLES:

auto-onderdelen,
hele auto's

zelfs een goed humeur!

WETEN JULLIE WAT IK DAAR GEKOCHT HEB?

Een spraakcomputer, nog ene uit de tijd van Lernaut en Hauspie,
voor 19,99 euro, zonder onkosten aan huis geleverd.
Gedaan met typen, schouder in perfecte rust.

Maar ik moest wel eerst een proef met hem doen,
want hij verstaat alleen maar Westvloamsch.
Van achter den Ijzer; Van Bachte de Kuppe...

Cjanse da kikke under den oorloge nog in Westvleteren éé gewuunt.
't Kliekte van den eerjsten keere!

Maar gelijk ne nieuwe auto moet hij nog ingereden worden.
Dus, sjporadisj godde ma ier wel eensj tegenkoomen.

Neske, probeer het ook eens, misschien vind je er wel een goede
auto voor een spotprijsje. :idea:
Als dat niet het geval is wel dan heb ik met jou te doen.

K'en moete stoppe, mijnen pc loept hete! :x
tanteke 8)
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

gustilpe

29 nov 2008, 15:37

wel rapke, ik weet niet of er de 29ste december nog plaats zal zijn voor jou, zie je, het is ook vakantie en naast die gasten zijn hier dan ook nog een aantal kleinkinderen, twee of drie denk ik.

in elk geval cadeautjes zullen ze niet meehebben, het zijn jongeren tussen 18 en 35 jaar, ze zoeken zo goedkoop mogelijk te kunnen verblijven voor een week, ze komen met 30.000, uit verschillende landen van Europa en zoeken gastgezinnen in Brussel tot 30km errond, en ik ben kandidaat!

Weet je rapke, een duts dat versta ik hoor, eigenlijk ben ik een uitgeweken West-Vlaming.

en Rap wat je schrijft over bomi, 'zo gierig als een pin', wel daar geloof ik nu niks van! En Bomi gaat elke week naar de kapper las ik toch tussen de lijntjes ergens.

aan iedereen nog een fijne dag verder,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

schrijfster

29 nov 2008, 16:03

Eindelijk rapke ! moest ik bij je op het matje komen 8)
nu mag ik het plaatje dat ik in gedachten had voor jou laten zien.
Dit had ik in gedachten toen ik jou,met al het vrouwen volk zag ringeloren dat is nederlands ,oftewel donder jagen :wink:
wens jou een fijn weekend,en maak het de meiden niet te lastig hè.
Meiden,plaag rapke niet met deze creatuur,die ik voor hem bedacht heb he.
rapke toch niet gedacht dat ik je voor altijd afgebeeld op topic laat staan
ik vond hem leuk zo zag ik jouw ingedachten als je aan het[kibbelen was] :wink: :P

lieve
groet schrijfster.
Laatst gewijzigd door schrijfster op 29 nov 2008, 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

rapke

29 nov 2008, 16:21

Ik leer hier alle dagen bij :o
Iedereen is opeens uit West-Vlaanderen afkomstig, of is er ooit al eens geweest. Maar ik ben geboortig in Bachten de kuppe en dat is een speciaal stukske van de Vlaanders.
Amaai Gustilpeke, 30000 man, dat is niet niks zunne, daar wil ik wel een exemplaar van in huis nemen, maar dan moet die wel goed met de vélo kunnen rijden als ze wil in Brussel geraken :lol:

Tanteke, let op met die verkoopsite, voor ge 't weet zijde nonkelke kwijt!!!!!!

Schrijfster lijkt me nogal een agressief vrouwke te zijn, daar ga ik een apart vensterke aan wijden

rapke

29 nov 2008, 16:24

gustilpe schreef:wel rapke, ik weet niet of er de 29ste december nog plaats zal zijn voor jougustilpe
Gustilpeke, ge gaat dat nog nooit merken dat ik daar geweest ben 8O
Allez, ik bedoel, als ge de lege flessen niet telt he :wink:

schrijfster

29 nov 2008, 16:27

Rapke,als ik het even niet zie zitten,kom ik bij jou door je topic spitten.
Hou ik het even voor gezien,hier krijg ik weer energie voor tien!groetjes schrijfster.
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

rapke

29 nov 2008, 16:43

Allerbestebovenstebeste Schrijfster
kom gerust in Rapkes' wereld, meng u tussen Bomi,Neske, Bo, Gustilpe en al de anderen die nu gaan reclameren dat ze niet vernoemd zijn :roll:
Rapke is de slechtste nog niet

Maar discipline moet er zijn, anders doet iedereen zijn (meestal haar) goesting he

om jou een warm welkom te geven, de volgende limerick

uit mijn bundel : "Limericks ook over de grens" het volgende dus
(ben wat tijd aan 't winnen want mijn limericks zijn nog artisanaal, ik maak ze zelf...)

Een vrouwtje uit Nijmegen
had voor Rapke een zegen
vinger omhoog
als eerbetoog
liet ze een prentje achterwege

Welkom Schrijfster in dit doolhof
:lol: Rapke

rapke

29 nov 2008, 16:48

[quote="Silver
zaten we hier toch met enkele vragen.

bedoel je met "hier" Brugge ? Of een andere plaats waar geen bommen gevallen zijn ?
En wie is "WE" ?

In Cambodja gebruiken ze daarvoor afgerichte honden en op andere locaties zelfs ( getrainde ) ratten.
Dat die sukkels van Polen, hier die munitie komen opscheppen, lijkt toch erg bizar.

Wens je een politiek debat? Verkeerd departement(indien niet, pb graag, met uitvoerige uitleg waarom je hier ingesukkeld zijt)

MOGELIJK, dat "schrijfster" daarnaar verwees met haar prentje ???

Wat heeft schrijfster nu met uw ziekelijke fantasie te maken?

Afbeelding

Vannut de leupgroaven

S. W.[/quote]

SW? altijd welkom, maar ik zie het verband niet
sorry
geen natrappen gewenst

Bomi

29 nov 2008, 17:11

-
-

Dag lieve vriendjes allemaal,

Eindelijk weer een beetje tijd gevonden voor de pc.
Gisteren een nogal zware dag gehad, vandaag voorbereidend werk gedaan voor 't eten van morgen.

Zitten morgen met 10 aan tafel, had gezegd dat ik niet meer kookte voor zo een hoop maar ze krijgen mama altijd zo ver dat ze zegt ' kom maar af ' Dat is het nadeel van mama zijn, je kan niet neen zeggen.

Rapke, ik moet je bedanken voor al de komplimentjes die ik van je gekregen heb. Was zo verlegen dat ik na pag 95 gestopt ben met lezen.
Het wordt tijd dat ik weer eens mijn scheve hoed opzet.

Ria las ik moet rusten en daar kan ik inkomen, ze heeft er ook nogal op los getokkeld de laatsten tijd.

Neske is onverslijtbaar, ik was er zo gerust in dat ze tijdens mijn afwezigheid de honneurs zou waarnemen. Als je getrouwd bent met een treinliefhebber leer je manieren want die van het spoor zijn altijd correct, klokvast.

Assa heeft zo te zien de stijl om hier mee te doen voorgoed te pakken, blijven oefenen meiske.

Gustilpe is de enige van het gewone volk die zich nog een beetje gedeisd houdt, ze moet nog leren ' hoe bijt ik van mij af '

Juf Mathilde telt niet mee met het gewone volk tegen een schooljuffrouw met of zonder stylo moet je beleefd blijven of je hebt er gelegen en vliegt met een rode kaart naar huis ( of is dat in 't voetbal? )

Schrijfster een nieuwelinge komt hier binnen gevallen met al dadelijk een grote mond en onbetamelijke prentjes, iets waar ik mijn kleink. voor op de vingers tikte. Maar ja 't is een Nederlandse, begrijpelijk he!

Als ik iemand vergeten ben, sorry, maar dat wijt ik aan de leeftijd, handig de leeftijd is dan toch ergens goed voor.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

Assa

29 nov 2008, 17:19

Hey Rapke,

ik ben terug zaterdag winkeldag het was zeer druk en file op de baan,

Heb een beetje achteruit gaan lezen,Bomi bij Tante mag Nonkel gaan verzorgen :lol:
Neske zit in de penarie met den Auto,onvoorziene kosten dat is nooit plezant,

En nu zal je dat niet geloven maar ik ben geboren Bachten de kuppe,en zeer korte familie van mij wonen in Kortrijk Ieper en op den Zwartberg,
en Rapke als ge de Zwartberg niet weet zijn zijde gij niet van Bachten de kuppe :wink:

Groetjes aan iedereen assa :)
Groetjes van assa

rapke

29 nov 2008, 17:29

He Bomi, toch ontsnapt aan de haardampkap ? Levend bedoel ik he, ik had dat wel anders afgesproken met uwe coiffeur zunne :twisted:
Maar allez, blij dat ge 't overleefd hebt, gij toch he :lol:
Weet ge wat het probleem is met jou Bomi, dat is dat gij altijd het voorbeeld geeft aan ons moeder Fabiola, en dat zal de staatskas weer ettelijke €'s kosten aan haarlak

graagekapte groetjes
Rapke

rapke

29 nov 2008, 17:34

Assa schreef:Hey Rapke,

en Rapke als ge de Zwartberg niet weet zijn zijde gij niet van Bachten de kuppe :wink:

Groetjes aan iedereen assa :)
Assa, zwarteberg, rodeberg, kemmelberg, geen berg waar ik nog niet met mijne vélo gevallen zijn. Ik heb er zelfs nog gepist vanuit de kabelbaan

VG (vochtige Groetjes)
Rapke

Bomi

29 nov 2008, 17:34

-
-

Assa ik weet niet wat jullie verstaan onder ' Bachte de kupe '

Hier wordt die uitdrukking gebruikt om aan te duiden ' het is iemand van héél ver, wijd weg, een beetje een achterlijk gebied '

Ik weet dat aan de kust hetzelfde gezegd wordt over het ' verre Limburg ' ook bedoeld als lomp, achterlijk, niet méé met de tijd '

Of dat ook zo is, laat ik in 't midden, dat is een ander twistpunt.

Groetjes, bomi.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!