nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

03 dec 2008, 10:21

Bomi, pijn in uw teen, vraag raad aan onze vriendin Schrijfsterke. Die was vroeger bij het Rode Kruis :lol:
Tja, ge zegt daar wat van die chantage, en eigenlijk feitelijk zit ik daar niet mee in. Het probleem is dat ik bij het hele verhaal ook Gustilpeke zou moeten vermelden, want die twee waren vroeger veel samen door omstandigheden die ik hier nu niet zal vertellen. Moest het over Mathildake alleen gaan, het boek lag al in de rekken, mar ik kan dat Gustilpeke niet aandoen he, zo'n braaf meiske dat dat geworden is vergeleken bij de tijd dat ze met juf Mathilda in ... Maar kijk, ik vertel al bijna te veel, ik wil geen proces aan mijn been.
Maar ik zeg u he, als ze zo blijft doordrammen over dat stom stylootje en al die percenten dan ...dan ... spijtig dan voor Gustilpe, maar ja, juf haar schuld he :roll:

A.R. (Aarzelend Rapke)

gustilpe

03 dec 2008, 10:38

allez, rapke dat boekske ga je toch niet opendoen zekers, doe mij dat niet aan hé, dat is verleen tijd zunne!

bg (bange gulstilpe)
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Assa

03 dec 2008, 10:39

Hey Rapke :)

Spijtig dat het gedaan is,ge moet de pen van juff Mathilda niet terugeven
gebruikt ze nog eens voor dat sappig verhaal over haar :lol: :lol:

Nu over Brommi,er is iets dat ik niet begrijp?
na de zatpartij mocht ge een nachtje bij Brommi overnachten,heb je die nacht je werk niet goed gedaan?dat ze je twee jaar in en vogekooi opgesloten heeft,ze was anders wel stapelzot van u,en nu zit je in de Psychiatrie voor af te kikken,weet je laat mij weten waar dan kom ik je bezoeken en zal een beetje maiskolven meebrengen :lol: :lol:

Groetjes aan iedereen
Groetjes van assa

schrijfster

03 dec 2008, 10:45

Neske die pijl was beslist niet voor oudjaar hihi je mag kiezen oftewel een klapper op voor jullie verhalen ooooofffffff wat denk je je kunt er ook rook pluimen in zien.

Bomi volgens mij ben jij van het zelfde sop overgoten als rapke alleen vrouwelijke vorm ,ik snap soms niet hoe je het voor elkaar krijgt al die gein.

Bo aangezien ik wel namen lees maar nog niet allemaal precies weet of er nu en man of vrouw achter de naam steekt,bij jou had ik dat al snel begrepen ,maar dat jij juf matilde was had ik totaal niet meegekregen.

ik ga nog een beetje kuizen,moet mijn leerstof bijhouden!
ps.rapke als ik een precentje van je krijg,mag ik dan een puntzakje patatekes!

groetjes schrijfster.
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

rapke

03 dec 2008, 11:03

Gustilpeke meiske, ik heb echt met jou te doen hoor. Gij zijt onwetend in die onfrisse zaak meegesleurd, maar ge zijt er ook onmogelijk van los te koppelen :? Maar weet ge wat, als het ooit zo ver komt dan zal ik een schuilnaam voor jou verzinnen, oké, bijvoorbeeld Justineke, niemand zal dan weten dat het over jou gaat 8O
Maar 't is nog niet voor direct, wees gerust. Voor het geval dat uw vriendin (toenmalig) problemen maakt ben ik al begonnen aan wat opzoekwerk over jullie vroegere misstapkes!!

Met Rapke nooit in de problemen :wink:

rapke

03 dec 2008, 11:26

@ Assa
Die nacht met Mvr Brommi heb ik er bewust uitgelaten beste Assa !
Dat was een nacht vol gruwel en ellende die ik jullie devote lezeresjes wou besparen. Stephen King zou er een nieuw boek uit kunnen putten, enkel over die nacht alleen al. Mvr Brommi wou wraak !!!!!!
Het was allemaal opgezet spel. Ik zoek iemand om met die vrouw te vergelijken, en ik vind die in de persoon van ons Bomi. Niet omdat Bomi ook in Hasselt woont, maar omdat zij zoniet meer dan wel evenveel kan 'zuipen' als Mvr Brommi. (ze zijn dan ook al als baby begonnen nietwaar ?).
Om een lang verhaal kort te maken : Mvr Brommi was niet zat die avond !!!!! Ze deed maar alsof !!!!!!! Ze was enkel uit op wraak!!!!!!!! Herinner u die matras in het Eversambos, in het boswachtershuisje. Ewel daar draaide het hele drama om. Ik had daar onder het eten wat zitten over stoefen, met die elleboogstoot en zo, weet je nog ? Maar eigenlijk was er niets gebeurd in dat bos. Waarom niet ?vraagt ge. Gewoon omdat ik geen goesting had, die pluimen he!!!! Ze had weer die hoed met die pluimen op, en ik had in het geheel geen goesting om HET te doen met een opgewonden struisvogel!!!!!!
Allez, gij zult dat wel begrijpen he Assaake, maar Mvr Brommi dus niet, en ze zon op wraak. Samen met die chauffeur van haar heeft ze mij dus opgesloten in die stomme kooi, en het is pas nadat ze hem om de één of andere futiliteit ontslagen had, dat die gefrustreerde gast naar het gerecht gestapt is.
Voilà, nu weet ge 't, en ik ben blij dat ik het eens heb kunnen uitleggen.

O.R. (Opgelucht Rapke)

PS : Maïskolven zijn welkom, maar enkel die die in honing gedrenkt zijn, dank u wel

rapke

03 dec 2008, 11:35

Schrijfster toch, patatten in een puntzak, maar mens toch :roll:
Zeg BTW, Bomi en ondergetekende zijn twee heel verschillende karakters hoor!!!!!! Grote misvatting van de meeste mensen die hier nieuw zijn. :cry:
Ge moet maar eens teruggaan in de tijd, daar zult ge al de goede eigenschappen vinden die ik over mezelf heb neergepend, maar over Bomi ? Niks ,nada, want, .... dat mag je zelf invullen, is mij te gevaarlijk :oops:
Nog zo'n misvatting is dat BO en Juf Mathilda dezelfde zijn. Nu kan dat kloppen, maar vroeger was de juf geen katje om zonder handschoenen aan te pakken :roll: Alhoewel, BO'ke is dat nu ook nog niet, ik geraak er zelf niet wijs uit :?

O.R. (Onwetend Rapke)

ria

03 dec 2008, 11:45

RAPKE, de verhalenschrijver met een grote V.

en zijne harem,

ik groet jullie allen met ontzag.

tante ria, :x veroordeeld tot de zijlijn,
maar broedend op ..........ooit zullen jullie het wel weten,

WE WANT MORE, hé neske
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

rapke

03 dec 2008, 12:17

Tantekeeeeeeeeee ZIJLIJN???????????????????????
Uw perikelen met uwen vrijer Leo zinderen nog na in de hoofden van mijn harem. Ik heb er mijn handen aan vol, en dan die zaak met Neskes' treinconducteur !!!!! Ze willen allemaal tsjoeketsjoeke spelen, en dan nog liefst om 5 uur 's morgens, ik heb geen rust meer :roll:
Nu pas merk ik de gevolgen van mijn soms onbezonnen schrijfsels :?
Dat is de reden waarom ik nu wat aarzel om verdere onthullingen te doen, temeer daar - en nu ga ik bijna mijn boekje weer te buiten - het verhaal van juf Mathilda en Gustilpeke (sorry, Justineke) ook ingrijpende wetenswaardigheden over jou en nonkel aan het licht zou kunnen brengen, als ik niet oplet. En ge kent mij he, niks dan de waarheid he, zo is uw neefke wel !
Wees dus blij dat je even langs de zijlijn moogt toekijken, het zou veel erger kunnen zijn :twisted:

R.M.E.V.Z.T. (Rapke Met Eerbied Voor Zijn Tanteke)

PS : Hoe zit dat voor Nieuwjaar ? Wanneer mag ik langskomen voor mijn drinkcens bij nonkeltje ?

Assa

03 dec 2008, 12:25

Rapke de schrijver met een grote V :) gelijk tante Ria zegt

lust alleen maiskolven doordrenkt met honing,vliegen vangen ze ook met honing :lol:

Gustilpe,ge moet niet bang zijn,Neske zegt dat wij de twee braafste zijn!

Groetjes aan iedereen :) assa
Groetjes van assa

neske

03 dec 2008, 12:49

Zeg ik heb gisteren ergens gelezen dat lachen goed is voor de buikspieren! :roll:

Zodus...
Dat vorig intervieuw van meneer P. Fampers was niet naar de zin van zijn baas. Dus zocht hij mij terug op. Ik stond daar in het portaaltje van de bakker. "Ha, daar staat ze". "Ze" was juist haar gebreide donkerblauwe kousenbroek (die aan mijn kuiten zo een beetje "tegendraaide en jeukte) ongemerkt? aan het optrekken.
"Eh, mevr..juffrouwke, mag ik je nog eens storen?" " 'k Zeg wat nu weer?"
P: Euh, ik heb nog enkele vraagjes omtrent Rapke: waar heb je hem leren kennen? Ik antwoord, "Oh, dat was in de zomer toen we ergens op vakantie waren in West Vlaanderen. Mijn zus en ik waren jong mooi en nog geen rimpels hè en... ze wou (zoals ze bij ons zeggen) ne schaar doen." P: begrijpt het en zegt:" dus een lief zoeken?" We waren daar ergens gaan fietsen en zagen dat het daar kermis was en wij fietsten tot daar. We staan daar wat te kijken en er komen twee jonge gasten afgereden ook met de fiets, lange haren maar proper gewassen zenne. Ik geef mijn zus een por en vraag: " Ene bij aan je goesting?" Mijn zus knikt en zegt stillekes: " Die zonder dikke snor." Natuurlijk had die snorloze haar al in de gaten en wou nog om indruk te maken nog meer moeilijke nummertjes uitvoeren op zijne vélo. Maar ineens "kling klang" valt hij daar op de grond bijna voor onze neus. Zijn voet verdraaid tussen zijn wiel.
P: medelijdend, aai ai toch, zo'n letsels kunnen problemen geven bij het ouder worden hoor, ik zeg zo maar wat: bv. een verkeerde beweging doen, arthrose door krijgen, het slechte weer, de koude en niet te vergeten: de scheuten die er kunnen inschieten!
Ik bezie die P eens en vraag: "Jij spreekt zeker van ondervinding, maatje?"
P: blozend, nee nee, maar ik kan het me inbeelden. (stillekes zegt hem die ros..) vertel verder... Hewel Rapke zat daar nog op de grond met veel minder jannestreken over zijn voet te wrijven en zei: " Goh... ik had me een tikkeltje misrekend. Hij bekijkt haar met (naar hij denkt) een innemende glimlach en zegt: "Jij lijkt erg op Wendy Van Wanten! (Had hij toen geweten dat jaren later Wendytje een man zou zoeken!!" Daar komt een klein manneke voorbij gereden, stopt en vraagt: "Waarom zit jij op de grond, ben je gevallen?" Rapke, de kindervriend zegt nors:" Ga naar huis snotaap, je moeder heeft viskes gebakken ( dat zeiden ze tegen ons ook altijd). Mijn zus blijft hem maar aanstaren zeggende:" Jij hebt precies wat van Elvis weg, die ogen zo..." De Rap fier en in zijn nopjes.
P zegt: " Ooh, liefde op het eerste gezicht en kijkt zo romantisch naar mij." Ik denk die wil mij versieren en zeg:" Hey maatje, bij jou misschien maar niet bij mij."
P schrikt zich bijna een aap en roept: " Nee nee bij Rapke en je zus."

en nu ga ik begorie eten!
Laatst gewijzigd door neske op 03 dec 2008, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

bo'ke

03 dec 2008, 14:55

Bomi-ke,
Gelukkig weet jij hoe het zit met die stylo. :)
Jij houdt van roddelen. Ik ook, maar het erge is dat ik alles geloof.

Gustilpe-ke,
Maakt rapke het te bont, dan kennen we wel de weg om ons te verdedigen.
En je weet, wie roddelt, zegt meer over zichzelf dan
over anderen. Als men met één vinger wijst naar iemand
blijven drie vingers naar zichzelf staan.

Assa-ke
Je wilt hier blijven komen lezen, wat ik begrijp, maar 't zal dan toch zonder mijn stylootje zijn.

Ria-ke,
Kom maar even op adem, ik denk dat dit nodig is voor de storm.
Je bent hier meer dan nodig.

Schrijfster-ke,
'k Wist het na een tijd zelf niet meer. Een feit is zeker, 'k ben geen man.
Je zal hier wel jouw werk hebben met het verzorgen van zere schouders, tenen, knieën...

Omaha-ke
En jij maar oefenen en oefenen met het zingen. Je zal veel te lezen hebben wanneer je komt piepen.

Nes-ke,
Je kan schrijven zonder dienen stylo, dat kan tellen.
graag gelezen

grtj.
juf mathilda
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

neske

03 dec 2008, 15:04

Bomi schreef:-
-

Goede morgen,

'k heb net geprobeerd wat te schrijven, maar 't wil niet vlotten, onzin uitkramen is veel plezanter.
Dat doet mij nu pijn zie, onzin!!!

Rapke je kan vervolgd worden voor chantage he! die stylo moet ofwel betaald ofwel teruggeven.
Mijn naam is haas zegt de Rap, ge kent die toch? (en goed me dunkt)

Als gij nu dreigt met een groot geheim openbaar te maken is dat chantage, nu moet de juf kiezen he! ofwel ligt ze op de pijnbank ofwel haar stylo terug.
Wij willen verhaal (ocharme de Rap, nog goed dat er hier geen 50 madammen komen!

Natuurlijk willen wij allemaal dat grote geheim kennen er van smullen, roddelen onder elkaar, GEWELDIG. . . . Je moet het natuurlijk wat aandikken een laagje er bovenop leggen, dat is pas plezant.
Ah ge weet het he Bomike, wij verstaan dat he jong!

Allez 'k ga verder. ( dat gaan is huppelen nog altijd pijn in mijnen teen, die stom Nes ) Neske met een pralineke of twee drie vier kunt ge 't goedmaken.
:lol: :lol: :lol: sorry Bomi!

Groetjes
dada

Bomi
en Neske
Ik ga ook verder doen
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

schrijfster

03 dec 2008, 15:24

Hallo allemaal ik heb mijn EHBO kofferke klaar staan hoor! :roll:
Maar ik heb denk ik zelf hulp nodig, als ik bij jullie op bezoek ben,krijg ik lachkrampen of ik wil of niet.Schudden jullie de boel zo uit de mouwen of zo. :?:
Vooral je moet niet vergeten jullie taaltje lees schrijftaal is heel anders
dan het zo lijkende saaie nederlands komt helemaal koddig over kortom
voor ik de boel vertaalt heb lig ik al dubbel[heb ik ff nodig!

lieve groetjes schrijfster.
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

rapke

03 dec 2008, 15:25

BO59VR schreef:Bomi-ke,
Gelukkig weet jij hoe het zit met die stylo. :)
Jij houdt van roddelen. Ik ook, maar het erge is dat ik alles geloof.
Alles wat Rapke vertelt moogt ge geloven (maar ge moet niet)

Gustilpe-ke,
Maakt rapke het te bont, dan kennen we wel de weg om ons te verdedigen.
Ah ja? daar ben ik nog zo zeker niet van.
En je weet, wie roddelt, zegt meer over zichzelf dan
over anderen. Als men met één vinger wijst naar iemand
blijven drie vingers naar zichzelf staan.
Anatomie, als het niet over voortplanting gaat, HET vak waar het meest gespijbeld wordt! Waar is de vijfde vinger?

Assa-ke
Je wilt hier blijven komen lezen, wat ik begrijp, maar 't zal dan toch zonder mijn stylootje zijn.
Ge moogt die stylo gebruiken die iemand hier vergeten is, Assa, maar veel inkt zit er niet meer in

Ria-ke,
Kom maar even op adem, ik denk dat dit nodig is voor de storm.
Je bent hier meer dan nodig.
Antwoord graag ook wat mijn drinkcens voor Nieuwjaar betreft

Schrijfster-ke,
'k Wist het na een tijd zelf niet meer. Een feit is zeker, 'k ben geen man.
Je zal hier wel jouw werk hebben met het verzorgen van zere schouders, tenen, knieën...
En mijn nek en mijn rug en mijn scheenbeen waar altijd tegen getrapt wordt en mijn polske ocharme en mijn rechter duim en mijn achillespeeske en da's alles
Omaha-ke
En jij maar oefenen en oefenen met het zingen. Je zal veel te lezen hebben wanneer je komt piepen.
Kan dat zingen wat wachten tot ik terug ben van de apotheker met mijn oordopjes ?

Nes-ke,
Je kan schrijven zonder dienen stylo, dat kan tellen.
graag gelezen
Neske schrijft nog met ganzeveren

grtj.
juf mathilda en Rapke