nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

neske

08 dec 2008, 18:55

:lol: :lol:
Nog vergeten openb... verv... steken apart... ajaa hè
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

bo'ke

09 dec 2008, 07:25

Rapke,

't Leven is nu toch niet eerlijk, jouw gedichtjes worden in een mapje bewaard. Dames zijn toch lief niet.
Ik ga dat eens vragen of de mannen bij boëzie dat ook doen? Ik denk het niet. Mannen houden zich daar niet met bezig, denk ik. :(

Verdorie : 'k moest een man zijn :roll: dan zouden dames ook mijn gedichtjes bewaren.

geniet van jullie dag :)
juf mathilda
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

09 dec 2008, 08:51

neske schreef::lol: :lol:
Nog vergeten openb... verv... steken apart... ajaa hè
Ik vraag om uitleg en ge maakt het nog moeilijker :roll:

rapke

09 dec 2008, 08:57

BO'ke,
Ik zou dat wel doen zunne, die gedichtjes bewaren in een mapke. Maar ik heb geen printer, dus kan ik dat niet he. :(
Neske print ze altijd dubbel uit, en als ze kwaad is op mij dan neemt ze zo'n gedichtje uit het mapke en begint ze dat wild te scheuren, niet zomaar in vier he, neen, veel erger en wilder, in duizend stukskes :cry:
Daarom maak ik mijn werkjes soms extra lang, dan heeft ze twee bladzijden, en dat scheurt wat moeilijker. Dan begint ze nog te roepen en te tieren ook, en haar gezicht wordt dan helemaal rood,hahahahahaha

Yep :wink:
Rapke

neske

09 dec 2008, 09:58

Rapkeeee!!

Ik heb horen zeggen dat ze hier op sennet een kerststal gaan zetten. Ze vragen of wij geen zin hebben om mee te doen!
Gij als de OS :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
en ik als de ezel :cry: :cry:

Ik heb wel toegezegd voor jou 8) Maar voor de ezel ... dat moest ook een man zijn dus... ik mag niet meedoen. :D

Boke, ge moet niet triestig zijn, gij zit immers ook in mijn mapje, maar ver van de Rap zenne want dieje met een schoon vrouwke?????
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

09 dec 2008, 10:28

Ik doe daar niet meer aan mee, al die dierentoestanden. :x Onlangs vroegen ze me nog of ik me als schaap wilde verkleden, en was ik niet weggelopen dan hadden ze me verdorie gekeeld :twisted:
Tot voor een jaar of twee heb ik 't kindje in de kribbe mogen spelen, de mensen waren ontroerd door mijn onschuldig gezicht, er waren er zelfs veel die een traantje moesten wegpinken toen ze mij daar zo zagen liggen in dat strooi. Maar verleden jaar was ik de avond voor ik moest optreden te lang op café geweest, en ik kwam ongeschoren 'on the job'.
Tja, 't was gedaan met mijn carrière, en nu moet er niemand meer afkomen, ook de paashaas kunnen ze vergeten :evil:

Asociaal Rapke :evil:

rapke

09 dec 2008, 11:54

Waar ik wel nog kandidaat voor wil zijn in deze donkere dagen : de actie 'nodig eens een eenzame uit' :P
Om uitgenodigd te worden wel te verstaan.
Wat is nu het voordeel van Rapke uit te nodigen ?
Rapke is een kei in het samenstellen van feestmenu's. Ge hebt daar echt geen werk meer aan, want iedereen weet hoe lastig zoiets kan zijn he :roll:
Maar geen nood, ik stel dat samen, ik mail het door, en het enige verwaarloosbare werk dat je dan nog hebt is de boodschapkes doen en klaar maken. En let op, als ik ergens uitgenodigd ben, dan ben ik altijd heel stipt op tijd, dus er is geen gevaar dat het eten koud wordt :lol:
Normaal moogt ge de wijnen zelf kiezen, maar in deze tijden van wildgerechten gaat mijn voorkeur toch uit naar een Bourgogne, en die hoeft niet eens zo duur te zijn, vanaf 12 € hebt ge al een goei fleske hoor, en als ge ze per zes neemt krijgt ge nog korting bovenop. De witte mag wat zoet zijn, geen probleem. De courvoisier heb ik liever niet uit de frigo, mijn maag verdraagt geen koude cognac :(
Of ik blijf overnachten ? Ah ja, daar had ik nog niet aan gedacht omdat ik al bezig ben met de menu 8O . Natuurlijk blijf ik slapen, en ik heb graag een fleske Perrier op het nachtkastje dat best niet hoger is dan 50 cm, anders kan ik niet in slaap geraken.
Voor 't ontbijt dan, liefst niet van die gediepvriesde pistolets gelijk ge in de hotels krijgt :roll: . Lekker vers van de warme bakker (niet zo ene waar ze het brood naartoe brengen om te verkopen.
Kijk maar eens naar Gustilpe, die nodigt zelfs mensen uit van over de hele wereld, en niet voor een schamel dagje he, voor een hele week !!!!!
Allez, wie eerst is met de uitnodiging die heeft geluk he 8)

H.R. (Hongerig Rapke)

bo'ke

09 dec 2008, 14:23

Rap,

Is dat een eigenschap van jou om uw eigen uit te nodigen?

De menu's samenstellen, daar zijn wij dames, al lang mee klaar. Maar ik heb hier een tijd geleden gelezen dat jij een kei bent in koken, dus kom maar af, om voor alle dames van dit topick'ske het eten te prepareren.
Je mag gratis ons fornuis gebruiken, het bestek, het servies, enfin, al wat je nodig hebt, zal er zijn.
Of misschien, rap, breng zo'n 6 fleskes van die wijn mee. Versta me niet verkeerd, we willen niet profiteren, maar hier geven ze geen korting. ... inderdaad een schande...

'k ga verder werken,
juf mathilda

'zalig genieten'
.

rapke

09 dec 2008, 16:31

@JUF Mathilda,
Ja, ik zet JUF in het vet, waarom? Omdat het JUF is :roll:
Iedereen denkt hier dat JUF HAHAHAHA Mathilda een kleuteronderwijzeres is of iets in dien aard. Hahahaha, sta mij toe even te grijnslachen :)
JUF Mathilda is geen lerares, JUF Mathilda is een JUFFROUW!!!!!!
Ik citeer even Van Dale : " Voorheen de titel van iedere vrouw uit de deftige stand (bvb : Bomi -nvdr); thans nog voor zulk een ongehuwde vrouw van zekere leeftijd" (einde citaat)

Wat betekent dit ? Juf Mathilda is gewoon op zoek naar een moderne man die kan koken en afwassen. Punt,andere lijn.
Juf Mathilda is van plan van Rapke in een gouden kooitje op te sluiten, maar Rapke heeft daar al in gezeten, alhoewel, 't was er eentje van verroest metaal :?
Maar goed, Juf Mathilda, neen dank u, ik prefereer een getrouwd koppel waar ik nog op mijn gemak kan eten zonder aan ontsnappingswegen te moeten denken. :twisted:
Goed dat ik u op tijd door had he Juf :lol: 8)

O.R. (Oplettend Rapke)

rapke

09 dec 2008, 16:32

Hoe is't met Bomi ??? :x

bo'ke

09 dec 2008, 17:00

Bomi, 'k had het jou gezegd : 'Den rap zal je missen.' :)
Dat hij jou hier maar een knuffel geeft, dat je vlug geneest. :wink:

rap,

Strubbel nu eens niet tegen, zo één goeie daad in 't jaar, dat moet kunnen.
Zeg nu zelf : verdienen de dames dit niet? :roll:

Assa : Omdat ze altijd deze topic hier met plezier komt opfleuren.
Bomi : Omdat ze nog wat ziekjes is en daarna van uw kookkunst wil genieten.
Gustilpe : Omdat ze moet uitgerust zijn om de jongeren op te vangen.
Neske : Omdat zij al jouw gedichtjes in een mapje bewaard.
Omaha : Omdat ze eindelijk eens tijd kan nemen om lekker te eten na al dat repeteren.
Ria: Omdat ze nog altijd last heeft van haar schouder en je nog nooit voor jouw tanteke hebt gekookt.
Schrijfster : Omdat zij niet de kans wil missen om van de Belgische keuken te proeven, door een chefkok klaargemaakt.
juf mathilda : Omdat het dan vakantie is, en ze even wil uitblazen.
en dan nog voor lezers...

dus rap, redenen genoeg :)

groetjes
juf mathilda
Laatst gewijzigd door bo'ke op 09 dec 2008, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

'zalig genieten'
.

rapke

09 dec 2008, 17:14

Betekent dit dat ik nu voor al die dames een menu moet gaan samenstellen die ze dan voor mij zullen klaarmaken ?
Pfffffffff, 8 menu's, 5 gangen, ik ga der mijn pluk aan hebben
Met wie zou ik beginnen :P

N.R. (Nadenkend Rapke)

rapke

09 dec 2008, 17:44

Pepalien,
Op uw naam afgaande zou ik voor het mexicaanse menu kiezen. (op het nachtafeltje wel twee fleskes Perrier)
Peper is natuurlijk het voornaamste ingrediënt van de menu die ik voor jou zal uitkiezen. Ah ja, Pepalien, dat trekt op Peperlien :P
Deze morgen heb ik nog iets gelezen over een eetbare cactus, dat zal van pas komen :lol:
Hebt gij soms miniatuurtreintjes ? Dan kom ik een beetje vroeger, oké ?

Allez, 'k zal je de menu opsturen zunne :wink:

R.D.V.A.D.A.V.D.Z.E.N.J.Z.
(Rapke Die Vraagt Aan De Andere Vrouwen Dat Ze Effe Niet Jaloers Zijn :roll: )

rapke

09 dec 2008, 17:52

Allez zeg, wilt er iemand Rapke zijn topicske kapot of wa ?
Eergisteren kreeg ik 's nachts een bericht op de topic van iemand die ik nu niet wil noemen maar die me wel bekend is.
Daarstraks krijg ik een bericht van Pepalien, ik ken dat menske niet, zeggende dat ze ook geïnteresseerd is in mijn menu.
Ik hoop dat we volwassen genoeg zijn om te weten dat er ook eens mag gegrapt worden.
Ik antwoord op het bericht van pepalien en als ik op ok klik staat haar bericht er niet meer.
Het is dus alsof ik antwoord op iets dat niet gepost is, en in het bijzonder dan nog door iemand die hier nooit geweest is.
Wat is er gaande ?

bo'ke

09 dec 2008, 17:54

rap,

Op wat mogen we niet jaloers zijn? Op uw kookkunst?
Wij hebben nog geen eten gezien, hoe zouden we dan jaloers kunnen zijn? :roll:

Wat je pepalien voorschotelt, dat is niet te eten zeker?

grtj
juf mathilda

'zalig genieten'
.