nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Assa

11 dec 2008, 23:16

Rapke,

Ik zal het fritvet verversen voor ik aan de krokettejes begin en of ik Neske ken,vuil fritvet ik zou nogal iets meemaken,

Rapke de schumwijn van de Aldi,dat gaat ge ons toch niet aandoen :evil:
ik heb een beter idee,ne Bernard massard wat denk je daarvan is lekker
en de prijs valt nog mee,

ik hoop als ik teveel gedronken heb dat ik ook eens op dat rustbed mag gaan liggen,ons Neske kan dan maar verder bakken,later zal ik dan aan de afwas helpen,wat denk je ervan :lol: :lol:
Groetjes aan iedereen :)
assa
Ps: Rapke gaat eens naar de Topic van Bomike ze is bijna genezen :!:
Groetjes van assa

rapke

12 dec 2008, 05:07

gustilpe schreef:rapke,
't is goed hoor, ik wil wel wijn serveren en dan eten met het keukenpersoneel, ik ben dat toch gewoon, ben hier altijd keukenpersoneel.

Gustilpe, gij onderschat jouw taak ! Niet enkel wijn inschenken, maar ook mijn bord opscheppen, mijn stoel bijschuiven, allez al het werk dat een butler doet he

Omaha,
op het koordiner moet ik ook niets doen hoor, maar we richten een kaas-en wijnavond en ook vleesschotels waarop iedereen kan komen eten om geld in te zamelen voor onkosten koor en voor onze projecten, en dan werk ik ook hé!

Wie zingt er nu in een koor ? Omaha of Gustilpe ? Neske heeft me laten weten dat Omaha niet mag zingen als ze de vuilnisbakken buiten zet, want er zijn al genoeg klachten van de buren over nachtlawaai, vooral rond een uur of vijf 's morgens

allez, nog efkens in de zetel en dan gaan slapen,
Waarom in de zetel ?

slaapwel iedereen!
gustilpe

rapke

12 dec 2008, 05:17

Assa schreef:Rapke,

Ik zal het fritvet verversen voor ik aan de krokettejes begin en of ik Neske ken,vuil fritvet ik zou nogal iets meemaken,

Assa, bedoelt ge nu dat Neskes' frietvet altijd proper is ? Bomi heeft me wel andere verhalen verteld hoor :twisted:

Rapke de schumwijn van de Aldi,dat gaat ge ons toch niet aandoen :evil:
ik heb een beter idee,ne Bernard massard wat denk je daarvan is lekker
en de prijs valt nog mee,

Ah ja, die hebben ze ook in den Aldi (Dat noemt daar Bernard Massage geloof ik, maar 't is hetzelfde spul zunne)

ik hoop als ik teveel gedronken heb dat ik ook eens op dat rustbed mag gaan liggen,ons Neske kan dan maar verder bakken,later zal ik dan aan de afwas helpen,wat denk je ervan :lol: :lol:

Dat zal niet gaan Assa. Als jullie allemaal gaan afkomen met zo'n foefkes en zelf het werk gaan verdelen onder elkaar dan zal er niks gebeuren
Groetjes aan iedereen :)
assa
Ps: Rapke gaat eens naar de Topic van Bomike ze is bijna genezen :!:

Ik zal daar wel eens gaan kijken als ze helemaal genezen is, geen goesting om dat te betrapen zo just voor de feestdagen zunne :?

rapke

12 dec 2008, 05:32

gustilpe schreef: op het koordiner moet ik ook niets doen hoor, maar we richten een kaas-en wijnavond en ook vleesschotels waarop iedereen kan komen eten om geld in te zamelen voor onkosten koor en voor onze projecten, en dan werk ik ook hé!

Dus Gustilpeke, als ik het goed begrijp kan ik daar gratis op een wijnavond met kaas - en vleesschotel komen eten :?: :idea:
Wanneer is dat ? En 't is voor geld in te zamelen ? Daar ben ik goed in zunne, als gij voor de prijzen zorgt dan richt ik wel een tombola in of zo.
En omdat het voor een goed doel is moet ge enkel mijn reiskosten 1ste klas terugbetalen. Ik zie het al helemaal zitten :lol:
PS : Niet voor 15 Januari, want ik ben al volledig volgeboekt met de feestdagen
:roll:

rapke

12 dec 2008, 05:36

Hallo goede morgen :lol:
Is dat just dat een gedicht van 13 jarige Hugo Claus binnenkort zal geveild worden ?
Ik heb hier nog Nieuwjaarsbrieven liggen van toen ik klein was.

8O

bo'ke

12 dec 2008, 08:08

pepalien,

Als nieuwkomer moet je verwend worden, daarom krijg jij mijn plaats aan de tafel. Hopelijk ben je tevreden met het wijnglas.

En zo heb ik nog een goeie daad gedaan, want de Lieve Heer, liet me verstaan dat ik er nog veel moet doen tegen Kerstdag. En den rap zegt, dat ik veel liever moet worden. Je ziet, ik ga gas mogen geven om mijn leven te beteren.

Amuseer jullie hier verder, ik ben weg.

:wink: juf mathilda
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

pepalien

12 dec 2008, 08:29

Bo ,merciekes plezant dat je zo goed voor je medemens zorgt,das dan al een goei daad ,al één goei punt ,ben wel gene nieuwkomer, maarja hier wel hee
mag van de Rap ook naast hem komen zitten voor een kennismakig babbeltje ,zie ik ook wel zitten :lol: :lol: eens zien wat die allemaal wil weten ,en werken op feestdagen doe ik niet ,mag niet ,zon en feestdagen zijn om te rusten ,ik hou me daaraan :lol: :lol:
maar nu ist nog werkendag en zal ik er eens aan beginnen hier
Bo je wijnglas is goed hoor :lol: :lol:
Gelukkig zijn is niet een bestemming maar een manier van leven

neske

12 dec 2008, 09:11

:lol: :lol: Rapke toch, allé ik heb toch al ne smile op. Maar mijn kleindochtertje is hier ze wil altijd dat kindje Jezus nemen, dan vind ze het niet meer en moet ik het zoeken.

Dus... wat ik wou zeggen, ik ga straks antwoorden op ons lief vriendje en zijn trouwe fans. :roll:

Oei, 't kleintje laat de stofzuigerstok vallen.
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

gustilpe

12 dec 2008, 09:20

aan iedereen een goede morgen,

rapke,

't is al goed, 'k zal wel butler spelen op voorwaarde dat het eten echt lekker is.

rap, niet komen profiteren hé, de kaas- en wijnavond is niet gratis maar voor het goede doel hé en dat is voor mensen die het écht nodig hebben niet voor profiteurkes!

en waarom zou ik niet mogen in de zetel zitten? met een boekje en wat mooie achtergrondmuziek, heerlijk toch?

neske, ik had hier gisteren hetzelfde voor, mijn driejarige kleinzoon wou ook altijd het kindje Jezus uit de kribbe halen, ik liet hem een kusje geven aan het kindje en dan terugleggen, maar hij pakt ook de schapen, amai dat belooft tijdens de kerstdagen met nog een tweejarige kleinzoon erbij.

'k ben weg en voor de ganse dag!

groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Bomi

12 dec 2008, 10:01

-
-

Goede morgen rapke en vrouwelijk schoon!

Met een half oog, ben ik eens over dit laatste blad gelopen, het enige wat ik lees is over eten en drinken ( zware kuch kuch . . even neus snuiten . kuch ) . .
Wie geeft er een fuif, wie speelt voor gastheer of -vrouw?

Goede raad van bomi, lees de reklameblaadjes van de grote winkels, je kan bijna gratis drinken ttz. als je nog leeft dan. Ze gooien je bijna dood met al dat papier.
Een mens mag er niet over nadenken wat dat allemaal kost + wat ze met al dat geld beter hadden kunnen doen.

Kuch . . . kuch . . ben nog nie in mijnen haak maar ben blij dat ik hier weer efkes was.

Groetjes

Bomi.

- - - - -
Afbeelding
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

neske

12 dec 2008, 10:33

Bomieeekeee!
Wat fijn je terug te zien! De Rap zal ook heeeeel blij zijn, hij heeft je ook gemist hoor, ook al zal hij het niet toegeven.

Inderdaad, dat er hier gefeest wordt, kijk maar naar zijn tekeningske :roll: Meneer (denkt dat hem de sjah is)
Zijn harem MOET voor hem (allemaal gratis natuurlijk): koken, hem bedienen, afwassen, de vuilnisbakken buiten zetten.
Hem animeren? :roll: daar is nog een discussie over, Pepalien, Assa, Schrijverke, gaan er een "strooke" voor trekken, als er geen stro te vinden is zal ik een luciferke geven. Diegene die het langste trekt mag mee op zijne sofa. :roll:
En ik kijk dat "het spel" eerlijk verloopt. :wink:

Bomi op wie gok jij?? Ikke zet op.... P.A.S.

a propos: wie zou de eunuch zijn? Hier zijn toch geen ander venten meer? :roll:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Assa

12 dec 2008, 10:55

Goede morgen Rapke en vriendinnekes,welkom back Bomike :)

Neske ge moet eens goed lezen,ik mag zelfs niet rusten van de Rap :twisted: altijd maar kroketten bakken,
gaan ze nu echt de hele avond kroketten eten??

Animeren dat kan ik vergeten:ik zet op N.P.G.

dat een woord dat ge daar uitspreekt dat durf ik niet meer schrijven,ik zal maar zeggen zijn vrouwelijke bezoekers :lol: :lol:

alle tot straks,assa
Groetjes van assa

Bomi

12 dec 2008, 11:27

-
-

Nu ik een beetje van den eersten trak bekomen ben . . .

Rap kan op zijn kop gaan staan!

Iedereen wacht tot ik geariveerd ben!

Pas als ik binnen kom zal ik de taakverdeling bekendmaken!

Rapke mag als " Eenzame " wel als eregast behandeld worden,

alleen op onze voorwaarden!

Het is bijna Kerst en wij huldigen de kristelijke gedachte . .

. . . " nodig een eenzame uit "

We zullen hem zodanig bedelven onder aandacht en attenties met liefde, eten drinken, zijn mondje afvegen, handjes wassen tussen elke beet of
slok, hem naar zijn bedje leiden, toedekken, wakker maken voor de volgende plat, slofkes weer helpen aandoen, haartjes kammen een beetje eau de toilette spuiten EN DAT 14 DAGEN AAN EEN STUK.

Geloof mij na 2 à 3 dagen spurt hij naar de spoorlijn en neemt de eerste de beste trein is ons dan allemaal ZIEKELIJK beu.

Dan vriendinnen begint HET groooooote feest! We zijn ff van hem verlost.

Bomi met de grote hoed!

Tot later!
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

12 dec 2008, 11:34

@ Juf Mathilda : ge hebt precies niet veel tijd vandaag ? En 'Rap' zeggen tegen 'Rapke' da's nie lief zunne :?

@Pepalien : Dat is maar voor één keer dat ge bij mij aan tafel moogt zitten hoor ! Als ge het hier nog een jaar volhoudt, dan zult ge toch ook in de keuken vliegen zunne 8)
Maar van de jaar gaan we eens een goe klappeke doen :lol:

@Neske en @ Gustilpe
Wat doet dat kindeke Jezus nu al in die kribbe ? Ge moogt dat op Kerstavond pas in zijn bedje leggen he. Alhoewel, volgens een nieuw onderzoek zou Jezus in de maand Juni geboren zijn, volgens de stand van de sterren zoals de drie wijzen ze beschrijven :?:

Pffffffffff :roll: ik zal mijn vriendinnen wat beter moeten uitzoeken denk ik :? Door al die driejarige kleinkinders hebben ze geen tijd meer voor Rapke :cry: Pepalien, zit gij ook met zo'n dreumessen ???

BOMI WELKOM TERUG BIJ RAPKE
Blij dat ge aan 't beteren zijt. Ge moet je niet vermoeien met te gaan lezen wat ze hier allemaal over jou geschreven hebben :evil: Ik zal het kort samen vatten : Gij staat met Neske aan de afwas !!!!! Zie foto boven ergens. :lol:
Allez, verzorg je goed zodat je bruikbaar zijt met de feestdagen he.

@Neske : Niks animatie. Na de middernachtmis gaan we pokeren. Voor 2 € de ronde!!! Zie maar dat jullie genoeg moneten bij hebben, want ik droog jullie af :o

@Assa : Gij zijt een braaf meiske gij, mss moogt ge wel samen met Rapke en Pepalien het dessert nuttigen. Gustilpe zal wel een dessertbordje bij zetten, he Gustilpe ???

rapke

12 dec 2008, 11:40

BOMI !!!!! Niet beginnen he, weet ge wat, een compromis : Gij moogt baas zijn over Neske aan de afwas :lol: Ge gaat achter haar vodden mogen zitten zunne, want ik heb de indruk dat ze niet content is met het mooiste plekske in de keuken. Leg er de zweep maar over zunne!!!! :twisted:
En verder : MOEIT U NIET !!!!! Ge zijt nog een beetje ziekskes :roll: