nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Assa

13 dec 2008, 16:57

hey Rapke en vriendinnekes :)

Voorzichtig Rapke met wat je aanneemt,
Bomike was het lekker,Brocollie stomp lust ik ook wel,

Neske een goei mop,maar Bejaarde mensen zijn soms veel netter dan veel jonge mensen,daar zou ik meer dan een verhaal kunnen over vertellen,maar ik ben gebonden aan het Beroepsgeheim dus mondje dicht,

het was anders leuk om lezen, :)

Groetjes aan iedereen,
assa
Groetjes van assa

Assa

13 dec 2008, 17:35

Goede avond Rapke,

Afbeelding
Vele groetjes aan iedereen,
assa
Groetjes van assa

rapke

13 dec 2008, 18:12

Ik zie het al, ik ga me hier niet te veel moeien. Normaal gezien ga ik om deze periode altijd op retraite, maar de paters zijn hun klooster aan het verbouwen dus zal ik mijn retraite hier houden.
Stop !!!!!!!! Niks vragen, ik zal het uitleggen.
Neske !!!!!!!!!!!!! Wat heb ik gezegd????? Niks vragen heb ik gezegd!!!!!!
Gustilpe, schenk mij nog maar een glaasje wijn in. Dank u
Dus, waar was ik, ah ja, de retraite 8O
Wat zegt ge Assa ? .... Neen, daar wordt geen poker gespeeld, en neen juf Mathilda, vrouwen mogen daar niet bij zijn :oops: !!!!!!
Zoals gezegd, omdat er geen plaats is bij de paters zal ik de harde beproeving van mijn retraite op mijn eentje doorstaan :cry:
Natuurlijk is het voordeel daarvan dat ik mijn tijd zelf kan indelen :lol:
Bomi !!!! ik zeg wel MIJN tijd hé :roll:
Vroeger, toen ik op retraite was bij de paters mocht er familie op bezoek komen. Weet ge nog tante Ria, hoe ge u geamuseerd hebt met broeder portier ?? Neen zekers, dacht het wel :roll:
Zo'n retraite kan alle kanten uitgaan, maar deze keer wil ik me toeleggen op de verstandhouding met buitenlanders. :P Dus, beste Schrijfster, gij zijt de enigste die mij mag contacteren via mijn e-mail adres. Maar zou je ff aan Omaha kunnen vragen om wat partituren van gezangen door te geven ? Mag van een vrouwenkoor zijn, de paters zingen dan gewoon een toon hoger ( Ah ja, die zitten allemaal bij mij thuis tijdens de verbouwingen)
En dan is er Pepalien, de novice, :roll: zij mag opdienen, drank serveren en de zatte paters naar hun brits begeleiden om onder te stoppen 8)
Rapke zal er in elk geval als een beter mens uit terug komen :wink:

Met dank voor uw medewerking
Rapke

neske

13 dec 2008, 19:00

Rap wat voor een zever is dat weer allemaal. Als Riaake dat gaat lezen dan zul je flink onder je voetjes krijgen.

Retraite..... mijn voeten trappist drinken zeker. :roll:

Ook dorstig
Neske

Wij gaan morgen ene pakken in Grimbergen heel ver van ons hoor.
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Assa

13 dec 2008, 20:16

Rapke,veel plezier met al die Paters in huis,
als je geen ..... poker speelt wat speel jij dan wel?????

Retraite.....Pepalien Novice nu moet ik toch :lol: :lol:
niet te veel Paterkes bier drinken, twee en stop :wink:

Grt assa,en slaap wel :)
Groetjes van assa

pepalien

13 dec 2008, 20:49

ja ja da Rapke voeld zich echt in zijn nopjes hier tussen de vrouwen
en maar comanderen ,
ja assa lach daar maar mee ,pepa die de zatte paterkes in hun bedje moet stoppen en rapke is daar zeker nie bij :roll:
gooi gewoon al wa zat is door de venster
,kan daar nie tegen tegen zatte venten
drink liever zelf een trapistje
maar liefst met wat blokjes belegen kaas bij
Gelukkig zijn is niet een bestemming maar een manier van leven

pepalien

13 dec 2008, 20:58

En Rapke ben niet zo een lieveke hoor
en laat mij nie comanderen door een Rapke
was me da nu
en ik een Novise :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Gelukkig zijn is niet een bestemming maar een manier van leven

rapke

13 dec 2008, 21:35

sorry, daarjust een half konijn op en tijdens de kampioenen te veel chocolattewafertjes gegeten, voel me niet zo goed, slaapwel he, ik zal morgen wel antwoorden :oops: :?

Bomi

13 dec 2008, 23:44

-
-

Rapke en zijn gezellinnen,

Voor elk nen goejen avond, laatavond dan wel.

Tja wat rapke op z'n bord krijgt weet niemand, daar heeft hij als ik het goed heb onthouden van zijn schrijfsels ( heel leerrijk en amusant ) toch met z'n vrouw in de kamer geslapen naast die van Neske en haar ventje. Je weet wel de man van de treintjes vooral die van 10 over of vóór vijf, 'k weet het nie meer.

Of dat lieve schepseltje ( Mevr. Rapke ) ook handig is in de keuken weet niemand. Eigenlijk zou ik weer eens contact moeten opnemen met Célestinke en die eens om een beetje uitleg vragen. Heb het nooit gedaan, ben geen nieuwsgierig type.

Babbel liever over mezelf dan kan ik geen roddels vertellen over anderen, nog een oeroude wijsheid.

Eerst schrijft rapke een zondagsgedicht en daarna gaat de juffrouw de ronde vormen en de smaak van een kotelet de hemel inprijzen. Raar . . . zéér raar . . . die twee . . . zou Madame Rapke het daar mee eens zijn dat die twee samen schrijven. Op zich is daar niets mis mee he!
Eigenlijk zit ik hier ook tegen en op dat scherm te palaveren, onzin natuurlijk.

Kan misschien nog vertellen dat ik van gistermiddag en avond enz. tot nu al 5 plaatjes heb gemaakt die jullie ( elk ééntje ) volgende week op je topic krijgen. Geloof me er is wel wat werk aan, vraag maar aan Assa, Neske, Schrijfster, Bo-ke dat weet ik niet ik dacht het wel, enfin tijd en geduld moet je hebben.

Nog even mijn menu voor morgen meegeven

Kip in de oven gebakken,

Partjes appel gebakken in de pan, gekaramelliseerd en over-( goten ) -sprenkeld met porto en kaneel + een paar drupjes karamelsaus.

Aardappelpuree ( gemaakt in veelvoud )

Dessert; Vanillepudding met blanke rozijnen op smaak gebracht met kaneel en een ( scheutje ) drupje rhum.

Het ganse menu wordt gemaakt voor 2 dagen, maandag kookvrij!!!

Allemaal zonder vet en met dieetsuiker klaargemaakt daarom de karamelsaus om de appeltjes wat kleur te geven.

Puree zonder ei, alleen lichte boter en halfvolle melk en kruiden.

Nog een goede nacht en zalige dromen gewenst, niet over geld dat komt toch nooit uit. Trouwens waar zouden we het hier in ons rijke westen dringend voor nodig hebben. Hier zie je geen mensen die honger hebben ( tenminste naar buitenuit niet )

Maar allez het is te laat om te filisoferen.

Bomike.

Afbeelding

Mijn kleindochter waar ik ontzettend fier op ben, de jeugd kan nog volop dromen he!
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

Bomi

13 dec 2008, 23:55

-
-

Oei oei . . .

Het spel is alweer op de wagen,

en ik die dacht dat het zo kalm was.

Er is maar één ding waar rap over zwijgt dat is over madam rap, ofwel komt de pastoor, of hij is vrijwilligerswerk aan 't doen. De dorstigen laven is ook een goed werk he! De notaris niet vergeten, journalisten over de vloer. Potverdorie een echte bekendheid. Zou hij per uur betaald worden?

Nu is hij weer 't heilig varken aan 't uithangen en zit te retraiteren door te pintelieren, HIJ leent zijn huis met plezier de PATERS den trappist.

Waar zitten die kiekens ondertussen? opgefret? allemaal de nek omgevrongen, zou hem die ook uitgedeeld hebben? Aan de rapkes ja!

Allez . . . het zij zo.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

gustilpe

14 dec 2008, 07:44

Bomi-ke, je hebt een lieve kleindochter!

Rapke, hoe smaakt de trappist op retraite en hoelang duurt die retraite? en wat ben je daarna van plan, een retraite moet toch voor iets dienen hé!

aan iedereen fijne zondag, ik heb veel werk vandaag!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

neske

14 dec 2008, 09:41

Goede morgen iedereen :wink:

Wij hebben ons overslapen dat is in geen jaren gebeurd denk ik.
Bomike, :lol: tof je epistel hierboven. De menu amaai... ik krijg er al goesting voor. Maar vandaag komen de kinderen eens niet eten, we gaan straks naar de kerstmarkt (voor eens buiten te komen want het is hier nog altijd maar verbouwen).

Ik had eerst ook zin in konijn in rode wijn, maar mijn goesting is precies over! Daarbij ik heb er geen. :roll: (konijn)

Rapke, ons Bomike gaat voor ons een mooi prentje maken 8) Gij zult wel een "specialleke" krijgen. En niet vergeten... in 't mapke...
Zeg maar ik heb geen topic, 'k zou zeggen dat ik er toch maar eens ééntje opnieuw ga openen, maar waar? en over welk onderwerp? en wie zou er bij mij komen? Met zo'n reputatie??
Misschien onder een andere naam die niemand hier kent?
"Yep" (zou de rap typen) ik weet het :idea: mijn nieuwe nickname is Peske, geen kat dat mij hier zo kent hè. :lol:

Fijne zondag nog en Rapke... vergeet je pilletjes niet... die tegen je koppijn bedoel ik hè. :roll:

Neske :wink:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Assa

14 dec 2008, 09:55

Goede morgen lieve vriendinnekes en Rapke :)

Rapke ziek,van konijn toch niet met vacht en al opgeéten :roll:
en dan nog schokolade wafeltjes :!:

Bomike,een mooie en lieve kleindochter daar moogt ge fier over zijn,

het is mij ook al opgevallen van Juff en Rapke dat zijn twee handen op ene buik :lol: :lol:

Groetjes aan iedereen,
assa
Groetjes van assa

Assa

14 dec 2008, 09:59

Neske,ik hab u niet gezien,

Onderwerp voor een Topikske, treintje vijf na vijf....is dat geen goed idee :lol:
grt assa
Groetjes van assa

rapke

14 dec 2008, 10:08

Neske : Hoe zever, wat zever ?Tante Ria zal hardstikke blij zijn te horen dat haar neefje op retraite is!!! 8)
En Neske, als ge dorst hebt, er staat nog een emmerke zeewater onder jouw lijntje :twisted:

Assa : Ik doe normaal gezien mijn retraite bij de paters van Westvleteren, maar ze zijn hun abdij aan het verbouwen, dus komen ze nu eens bij mij voor de verandering :lol:
Vader abt vertelt bij het avondeten altijd de parabel van de oude bok en het groene blaadje. Daarom is Pepalien dus novice 8O , snap je ? :oops: (Allez, gewoon voor op te dienen en zo he :wink: )

Pepalien : Nuance !!! Zeg nooit zatte vent tegen een zatte pater!!! Het is er aan te zien dat gij die mannekens niet kent :roll: Anders zou je weten dat bij mijn vrienden het volgende geldt : "Hoe zatter hoe heiliger!!"
Dus als novice zit ge hier compleet veilig :D En ge moogt er gerust ene mee drinken, die paterkes zien graag eens een zatte novice bezig :o .
En wie commandeert er jou ? Als gij doet wat gij moet doen zal niemand jou commanderen zunne :? Zo'n braaf paterkes, en Rapke op retraite :wink:

Bomi : Gij moogt van geluk spreken als Neskes' man dit niet zal lezen. Roberke kan daar absoluut niet tegen als ze zeggen dat zijn vijf na vijf niet op tijd is :evil:
Wat is een zondagsgedicht ? Madame Rapke weet dat ik goed bevriend (zeg maar 'very close') ben met Neske :P
Vijf plaatjes nog maar ????? Ja, ik zie het al, Rapke gaat weer op zijn kin mogen kloppen :evil:
Zeg Bomi, diene menu van jou, amaai, pffffff Ik lust geen kaneel, en geen puree zonder ei. Ik mag ook geen rozijnen en al helemaal geen artificieel gekleurde appeltjes. En dan nog voor twee dagen ?????? :x
En hoe, geen honger ? ikke wel zunne, op retraite enkel droog brood en water :cry:
Amaai Bomi, schoon kind, jouw kleindochter. Vader abt zit hier naast mij en vraagt of ze geen novice wil worden (in de plaats van Pepalien, zegt hij hé)
En mijn kiekens leven hier vrij en zonder zorgen. Dat is ooit nog anders geweest toen een oud vrouwtje uit Hasselt de buurt hier onveilig maakte en zelfs wegens kippendiefstal in 't cachot moest !!!!!! Maar dat zijt ge al vergeten zekers he ???? :roll:

Gustilpeke : Gij zijt een braaf meiske gij :lol: Gij interesseert je nog voor Rapkes' zieleheil. Natuurlijk dient mijn retraite voor iets : ik beter mijn leven!!! Ik heb zelfs al onder impuls van vader tuinier die ook een dichter is, een nieuwe stichtende bundel gemaakt, waarvan het eerste gedicht "vergiffenis" heet. Ik plaats het straks wel nadat de novice mijn koffie heeft gebracht :)
Maar ... Gustilpe !!!! Veel werk ???? Op de dag des Heeren ???? Mag niet he :oops:

Een devote groet aan allen
Rapke :?