1968 Siegen
-
fb171354@skynet - Lid geworden op: 17 apr 2008, 20:55
Ik ben op zoek naar de oud kamergenoten van het 2 a bataljon staff baterij Te Siegen van de lichting 68. Onze kolonel was de Heer Devos. Majoor was de Heer Cromaar. Ik denk dat we op kamer 51 of 59 sliepen.
Wie reageert op dit bericht?
Wie reageert op dit bericht?
-
Herman45 - Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Ik was in 2A te Siegen ( Transmissieafdeling ) van eind oktober 1966 tot eind april 1967 , en raad u aan om eens rond te kijken bij " Legerdienst Siegen" , daar is een en ander te vinden ivm. 2A .
Groetjes Herman45
Groetjes Herman45
REGIS ULTIMA RATIO
-
ronald baert - Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
Hallo, Ik was die periode daar, ik ben in mei 68 in Siegen aangekomen en in februari 69 afgezwaaid. Ik zat in de staff batterij en was chauffeur van een majoor en nadien van de batterij kolonel (weet zijn naam niet meer) maar "de kak" zal je misschien nog wat zeggen hij was officier en zijn hobby was de miliciens hun verlof afpakken als ze met hun handen in hun zakken liepen. Modest (een witte bok) was de mascotte van de batterij wij lagen met acht op een kamer en voeg een foto van de toemalige kamergenoten bij, er was een slagersgast uit westvlaanderen die altijd zei "een tuuter met veel op" wat hij bedoelde wist geen kat, ik zag ook nooit nog kameraden terug.
Ik ben die rechts bovenaan en "den tuuter" staat links van mij.Links onder met bril is Joliet. De foto is met nieuwjaar 68/69genomen

Groeten,
Ronald B.
Ik ben die rechts bovenaan en "den tuuter" staat links van mij.Links onder met bril is Joliet. De foto is met nieuwjaar 68/69genomen
Groeten,
Ronald B.
-
cmg - Lid geworden op: 02 jan 2013, 13:15
ik was ook in 68/69 te siegen bij 2A in de staf batterij het kamer nummer weet ik niet meer maar ik was chauffeur van de stafcar en de opleiding was in turnhout kazerne majoor blairon mijn naam fernand dhont-deinze,toen we aankwamen in siegen waren er nog 2 anciens op onze kamer welke nog een paar maanden mochten dienst doen namen: jansens cornelies van mechelen of daar rond en robeyns zijn voornaam weet ik niet meer die was van tegen brussel groot bijgaarden of anderlecht.
mischien nog een paar namen, heulot philipe-kiel antw.,buysse christian-wevelgem,van dijck chris-wilrijk,van de loo lowie-zolder,dauwe jean pierre-wetteren, van eeckhoutte jaack- ik geloof vichte,emiel valkenborghs-bilzen,
joliet robert.
ik heb hier wel nog wat foto's waar deze opstaan maar er is wel wat werk aan om ze deftig op beeld te brengen.
ik ben onlangs naar siegen geweest(zeer mooie stad) maar alles is daar weg en volledig verbouwd ga maar eens naar google en tikt in siegen webcam dan ziet u daar een ikea magzijn wel daar was in de tijd ons feestje want het achteraf bekeken een mooie tijd met goeie en minder goeie tijden maar zeker geen slechte.
mvg.Fernand
mischien nog een paar namen, heulot philipe-kiel antw.,buysse christian-wevelgem,van dijck chris-wilrijk,van de loo lowie-zolder,dauwe jean pierre-wetteren, van eeckhoutte jaack- ik geloof vichte,emiel valkenborghs-bilzen,
joliet robert.
ik heb hier wel nog wat foto's waar deze opstaan maar er is wel wat werk aan om ze deftig op beeld te brengen.
ik ben onlangs naar siegen geweest(zeer mooie stad) maar alles is daar weg en volledig verbouwd ga maar eens naar google en tikt in siegen webcam dan ziet u daar een ikea magzijn wel daar was in de tijd ons feestje want het achteraf bekeken een mooie tijd met goeie en minder goeie tijden maar zeker geen slechte.
mvg.Fernand
-
Johan49 - Lid geworden op: 11 mar 2013, 16:22
Dag jonge gasten,
Ik was wel geen soldaat bij 2A, maar jullie hebben ons wel geadopteerd in moeilijke omstandigheden. Weet je nog dat in het gebouw van de 1e Infanterie Brigade een brand ontstaan is op een dinsdagavond omstreeks 18.00 uur. Ik was begin november slechts 12 dagen in Siegen ! Bij de bluswerken was onze inboedel volledig nat geworden en we kregen van jullie onderdak om de nacht door te brengen in de gang met onze helm als hoofdkussen. Enkele dagen nadien kregen we bedden toegewezen en hebben de rest van onze legerdienst bij jullie doorgebracht. Wie van jullie heeft mijn bed zo dikwijls in geef acht gezet? Uiteindelijk ging ik maar naast mijn bed slapen tot grote ontsteltenis van de wachtkommandant die ons om zes uur kwam wekken. Modest heb ik ook nog gekend als hij bij de parades op het plein mocht meerijden in één van de Jeeps. Zelf was ik werkzaam als dactylo bij de Staf van de Infanterie Brigade. Namen van de kameraden en collega’s zijn me ontgaan en ik heb, nadat ik alléén afzwaaide en met de Kitzak de Heidenberg afdaalde naar het station, nooit iemand terug gezien. Het is dus wel prettig om na zovele jaren nog iets te kunnen lezen over die goede oude tijd.
Groetjes
Johan49
Ik was wel geen soldaat bij 2A, maar jullie hebben ons wel geadopteerd in moeilijke omstandigheden. Weet je nog dat in het gebouw van de 1e Infanterie Brigade een brand ontstaan is op een dinsdagavond omstreeks 18.00 uur. Ik was begin november slechts 12 dagen in Siegen ! Bij de bluswerken was onze inboedel volledig nat geworden en we kregen van jullie onderdak om de nacht door te brengen in de gang met onze helm als hoofdkussen. Enkele dagen nadien kregen we bedden toegewezen en hebben de rest van onze legerdienst bij jullie doorgebracht. Wie van jullie heeft mijn bed zo dikwijls in geef acht gezet? Uiteindelijk ging ik maar naast mijn bed slapen tot grote ontsteltenis van de wachtkommandant die ons om zes uur kwam wekken. Modest heb ik ook nog gekend als hij bij de parades op het plein mocht meerijden in één van de Jeeps. Zelf was ik werkzaam als dactylo bij de Staf van de Infanterie Brigade. Namen van de kameraden en collega’s zijn me ontgaan en ik heb, nadat ik alléén afzwaaide en met de Kitzak de Heidenberg afdaalde naar het station, nooit iemand terug gezien. Het is dus wel prettig om na zovele jaren nog iets te kunnen lezen over die goede oude tijd.
Groetjes
Johan49
-
ronald baert - Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
Hallo,
Er heeft dit jaar een reünie plaats gevonden van oud soldaten van 2A van klas 68, dit evenement vond plaats in Vlierzele er waren ongeveer 30 leden, volgend jaar doen we het opnieuw. De initiatief nemers waren ook 2A mannen die je kan contacteren jean-pierre.dauwe@telenet.be en dejaegher.bertin@skynet.be
m.v.g
Ronald Baert
Er heeft dit jaar een reünie plaats gevonden van oud soldaten van 2A van klas 68, dit evenement vond plaats in Vlierzele er waren ongeveer 30 leden, volgend jaar doen we het opnieuw. De initiatief nemers waren ook 2A mannen die je kan contacteren jean-pierre.dauwe@telenet.be en dejaegher.bertin@skynet.be
m.v.g
Ronald Baert
-
Willy Henri - Lid geworden op: 29 dec 2009, 20:54
.ronald baert schreef:Hallo,
m.v.g
Ronald Baert
Hey Ronald.
Nu pas u bericht gelezen.
Goed geplaatst en zeker voor anderen die er (nog) niet bij geweest zijn te Vlierzele Hopelijk zien we elkaar en nog anderen daar terug op 24 aug. '14.
M.V.G.
Willy
REGIS ULTIMA RATIO
-
sergio - Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:26
Ben nog altijd op zoek naar legervrienden van de 6 de lansiers te Siegen lichting 1967 - 1968.Ik was er barman in de mess officieren.
Wie kan mij helpen ons deze vrienden terug te vinden alsook officieren.
een zekere Meirisonne was er toen onze baas e luitenant
Wie kan mij helpen ons deze vrienden terug te vinden alsook officieren.
een zekere Meirisonne was er toen onze baas e luitenant