Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

sadira

10 jan 2009, 20:24

ik heb gedaan d code zoals beschrven voor de bovenste frame maar dit lukt me niet als ik op voorbeeld klik dan heb ik inderdaad de bovenste frame met mijn hyperlinks erop enz echt zoals het eigenlijk hoort te zijn
maar als ik ze upload dan blijft die als linkse frame staan dus je kunt die knoppen zelf niet bezien ik ben nu op het moment alles aan het proberen maar tot nu toe is het nog steeds niet gemlukt help me aub?

coderunner

10 jan 2009, 22:00

Beste sadira,

Je bedoelt dus dit:
- bovenaan een titel frame (hoofding.html)
- links je menu frame (menu.html)
- en dan het eigenlijke scherm (bv. welkom.html)
Ziehier de code

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"> 

<html>
	<head>
		<title> Sadira's Place </title>
		<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
		<meta name="verify-v1" content="NAsFpiJiMHV8MpFO2y8ENCG0mUfjEnfuRbV9DN1gaw8=" />

</head>

<frameset cols="200,*">
	<frame name="menu" scrolling="no" noresize src="menu.html" frameborder="0">
	<frameset rows="20%,*">
		<frame name="top" src="hoofding.html" frameborder="0">
		<frame name="inhoud" src="welkom.htm" frameborder="0">
	</frameset>
	<noframes>
	<body>

<p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

</body>
	</noframes>
</frameset>

</html>
Op deze manier moet je aan je menu niets wijzigen.
Alleen een nieuwe pagina maken met naam "hoofding.html"

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sadira

11 jan 2009, 14:45

coderunner schreef:Beste sadira,

Je bedoelt dus dit:
- bovenaan een titel frame (hoofding.html)
- links je menu frame (menu.html)
- en dan het eigenlijke scherm (bv. welkom.html)
Ziehier de code

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"> 

<html>
	<head>
		<meta name="verify-v1" content="NAsFpiJiMHV8MpFO2y8ENCG0mUfjEnfuRbV9DN1gaw8=" />

</head>

<frameset cols="200,*">
	<frame name="menu" scrolling="no" noresize src="menu.html" frameborder="0">
	<frameset rows="20%,*">
		<frame name="top" src="hoofding.html" frameborder="0">
		<frame name="inhoud" src="welkom.htm" frameborder="0">
	</frameset>
	<noframes>
	<body>

</body>
	</noframes>
</frameset>

</html>
Op deze manier moet je aan je menu niets wijzigen.
Alleen een nieuwe pagina maken met naam "hoofding.html"

mvg,
Coderunner
dank je en mijn index kan ik die ook steedsgebruiken?

coderunner

11 jan 2009, 15:09

sadira schreef:dank je en mijn index kan ik die ook steedsgebruiken?
Beste sadira,

Bovenstaande html code vervangt je index.html.
Je vorige index.html zou in principe alleen de frameset moeten bevatten die je vroeger gebruikte nml. links je menu en rechts de inhoud
Afbeelding
Bovenstaande html code voor de nieuwe frameset geeft je nu dat extra frame bovenaan zoals je gevraagd had.
Afbeelding
m.a.w. je hebt nu:
- index.html --> de frameset pagina
- menu.html --> de menu pagina
- hoofding.html --> de titel pagina
- welkom.html --> de pagina's die je ziet wanneer je een link in je menu aanklikt.
In het menu moet bij elke link die je aanmaakt de extra tag target="_inhoud" staan zodat de pagina in het grote vak getoond wordt

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sadira

11 jan 2009, 16:05

coderunner schreef:
sadira schreef:dank je en mijn index kan ik die ook steedsgebruiken?
Beste sadira,

Bovenstaande html code vervangt je index.html.
Je vorige index.html zou in principe alleen de frameset moeten bevatten die je vroeger gebruikte nml. links je menu en rechts de inhoud
Afbeelding
Bovenstaande html code voor de nieuwe frameset geeft je nu dat extra frame bovenaan zoals je gevraagd had.
Afbeelding
m.a.w. je hebt nu:
- index.html --> de frameset pagina
- menu.html --> de menu pagina
- hoofding.html --> de titel pagina
- welkom.html --> de pagina's die je ziet wanneer je een link in je menu aanklikt.
In het menu moet bij elke link die je aanmaakt de extra tag target="_inhoud" staan zodat de pagina in het grote vak getoond wordt

mvg,
Coderunner
ik heb een klein probleempje ik heb namelijk gedaan zoals gezegd (denk ik toch) maar mijn titel hoofding.html krijg ik er niet op als ik op voorbeeldje druk dan komt hte er helemaal op te staan zoals het hoort maar als ik het upload dan komt enkel het linkse frame zichtbaar kun je me hierbij helpen?

coderunner

11 jan 2009, 16:15

sadira schreef:ik heb een klein probleempje ik heb namelijk gedaan zoals gezegd (denk ik toch) maar mijn titel hoofding.html krijg ik er niet op als ik op voorbeeldje druk dan komt hte er helemaal op te staan zoals het hoort maar als ik het upload dan komt enkel het linkse frame zichtbaar kun je me hierbij helpen?
Beste sadira,

Je hebt de oude index.html er nog opstaan, deze met 2 frames zijnde links menu en rechts inhoud.
Je moet bovenstaande html code met 3 frames kopiëren en opslaan als index.html en opladen naar de webhostserver.

mvg,
Coderunner

coderunner

11 jan 2009, 16:51

Beste sadira,

Wil je nu ook die frame borders weg, dan neem je onderstaande html code en noem die index.html

<html>
<head>
</head>

<frameset cols="200,*" frameborder="no" framespacing="0" border="0">
<frame name="menu" scrolling="no" noresize src="menu.html">
<frameset rows="30%,*">
<frame name="top" src="hoofding.html">
<frame name="inhoud" src="welkom.htm">
</frameset>
<noframes>
<body>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>
mvg.
Coderunner

sadira

11 jan 2009, 19:04

coderunner schreef:Beste sadira,

Wil je nu ook die frame borders weg, dan neem je onderstaande html code en noem die index.html

<html>
<head>
</head>

<frameset cols="200,*" frameborder="no" framespacing="0" border="0">
<frame name="menu" scrolling="no" noresize src="menu.html">
<frameset rows="30%,*">
<frame name="top" src="hoofding.html">
</frameset>
<noframes>
<body>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>
mvg.
Coderunner
ok denk je ik zal het eens proberen :D

sadira

11 jan 2009, 19:08

dank je wel het is allemaal in orde gekomen nu :D

coderunner

11 jan 2009, 21:56

Beste sadira,

Wil je de hoofding liever over de volle breedte van de pagina zoals op onderstaande afbeelding
Afbeelding

dan is de html code voor je index.html

<html>
	<head>
	</head>

<frameset rows="200,*" frameborder="no" framespacing="0" border="0"> >
	<frame name="hoofding" scrolling="no" noresize src="hoofding.html">
	<frameset cols="150,*">
		<frame name="menu" src="menu.html">
	</frameset>
	<noframes>
	<body>

</body>
	</noframes>
</frameset>

</html>
mvg,
Codrunner

sadira

13 jan 2009, 13:06

mijn popup viewer werkt niet meer ik heb er niets aan veranderd enkel mijn index en menu heb ik verandert aan mijn foto's heb ik ook niets verandert

en nu wilt die popup viewer niet meer werken ook al laad ik deze mee op :?:

kun je me helpen?

sadira

13 jan 2009, 13:35

ik denk dat ik te vroeg geroepen heb het probleem is al opgelost :)

audry

14 jan 2009, 23:04

Beste coderunner

Ik denk dat ik op de pagina KALENDER het frame zal moeten verwijderen , want het is daar dat je het skynet adres blijft zien.
In mijn e-service is alles correct aangemaakt , het heeft goed geweest tot ik met het frame ben begonnen .
Maar nu weet ik geen alternatief, als er al een bestaat :?: Ik kan zelf Rollovers maken maar ik zit dan nog met het frame ?????

mvg

A.

coderunner

15 jan 2009, 14:27

audry schreef:Beste coderunner

Ik denk dat ik op de pagina KALENDER het frame zal moeten verwijderen , want het is daar dat je het skynet adres blijft zien.
In mijn e-service is alles correct aangemaakt , het heeft goed geweest tot ik met het frame ben begonnen .
Maar nu weet ik geen alternatief, als er al een bestaat :?: Ik kan zelf Rollovers maken maar ik zit dan nog met het frame ?????
Beste audry,

Op het moment zie ik ook geen alternatief maar is het werkelijk zo'n probleem dat men alleen op die pagina (kalender.htm) je skynet url ziet ? Trouwens wanneer je met de muiscursor op een link gaat staan, ook op andere pagina's van je site, je skynet url wordt steeds getoond onderaan links in je browser (zie schermfdruk)

Afbeelding

mvg,
Coderunner

audry

15 jan 2009, 16:08

Beste coderunner

Een probleem is dat eigenlijk niet , ik weet dat het op de andere links ook te zien is nochthans was dat niet voor het frame( alee denk dat toch);
ik heb nog een vraagje in verband met foto's ; ik heb een webpagina gemaakt in photoshop ,en zo zou ik er een paar albums op één pagina plaatsen , moet ik dan van iedere fotomap een klein afbeeldingje maken en op die pagina plaatsen? of zit dit in de webfotogalerie,

mvg

A.