ZWEEFVLIEGEN

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

17 jan 2009, 17:39

SDW schreef:Het gaat vooral in V.Z.W welk aktief zijn in allerlei luchtvaartaktiviteiten, in de verschillende EU lidstaten, met natuurlijk heden vooral de Belgische V.ZW 's
Bij de vele socio-culturele verenigingen is dat verschijnsel schering en inslag. De meeste van die verenigingen worden gedragen door een drietal hoogstactieve bestuursleden die het meeste werk verrichten. Voor de functie van secretaris staan de kandidaten niet aan te schuiven wegens teveel werk. Voor de functie van voorzitter (in de veronderstelling dat er al een secretaris is die het meeste werk doet!) zijn er meestal genoeg gegadigden, wegens de sociale status die dat met zich meebrengt. Als er te werken valt laten die zich verontschuldigen maar ze zijn wel present om op de eerste rij te staan als er toevallig een fotoke genomen wordt! :lol: :evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

bolo
Lid geworden op: 22 jun 2007, 21:55

17 jan 2009, 17:47

SDW, is het dan te simpel, stellen dat raketmotoren in dergelijke gevallen een eventuele optie zouden kunnen zijn? Die motoren werken toch zonder aanzuiging, naar mijn mening alleen volgens het principe actie-reactie?
bakker

17 jan 2009, 18:11

SDW schreef:Een intresante opmerking bolo maar dat heeft iets te maken met het probleem van de turbulentie welk in de inkomende lucht zou vormen door deze rooster.

Ik weet dat daar opzoekingen zijn uitgevoerd en dat op turbines van helicopters zulk een oplossing bestaat maar dan met een beperking van de toegelaten vliegsnelheid, zodat deze oplossing maar enkel in de winter wordt toegepast voor het vermijden van sneeuw en ijs in de turbine te krijgen.

Ik hoop dat deze toelichting u van nut is.

zie ook WWW.VKI.AC.BE
SDW, jaarlijks gebeuren heel wat incidenten met vogels die in de motoren terecht komen, op iedere deftige luchthaven zijn " vogelverjagers " actief.
Dat er opzoekingen gebeurden en gebeuren om hier een oplossing voor te vinden , eventueel via roosters of wat dan ook weet iedereen .
Nu dacht ik dat iemand die zoveel jaren ondervinding heeft in de luchtvaart toch wel duidelijk zou kunnen zeggen waarom die roosters niet kunnen gebruikt worden.
Dat moet toch iedere piloot weten, zo een ingewikkelde uitleg kan dat toch niet zijn ?

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

17 jan 2009, 18:20

bakker schreef:
SDW schreef:Een intresante opmerking bolo maar dat heeft iets te maken met het probleem van de turbulentie welk in de inkomende lucht zou vormen door deze rooster.

Ik weet dat daar opzoekingen zijn uitgevoerd en dat op turbines van helicopters zulk een oplossing bestaat maar dan met een beperking van de toegelaten vliegsnelheid, zodat deze oplossing maar enkel in de winter wordt toegepast voor het vermijden van sneeuw en ijs in de turbine te krijgen.

Ik hoop dat deze toelichting u van nut is.

zie ook WWW.VKI.AC.BE
SDW, jaarlijks gebeuren heel wat incidenten met vogels die in de motoren terecht komen, op iedere deftige luchthaven zijn " vogelverjagers " actief.
Dat er opzoekingen gebeurden en gebeuren om hier een oplossing voor te vinden , eventueel via roosters of wat dan ook weet iedereen .
Nu dacht ik dat iemand die zoveel jaren ondervinding heeft in de luchtvaart toch wel duidelijk zou kunnen zeggen waarom die roosters niet kunnen gebruikt worden.
Dat moet toch iedere piloot weten, zo een ingewikkelde uitleg kan dat toch niet zijn ?
Ik denk (maar wie ben ik?) dat men met die roosters voor een dilemma staat! Ofwel maakt men grote mazen en dan vliegen die vogels er met die hoge snelheid even vrolijk door, weliswaar in stukjes, ofwel maakt met kleine mazen en dan blijven die vogels daarin plakken en verstoppen de inlaat. Men zal dat al wel uitgeprobeerd hebben...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
bakker

17 jan 2009, 18:50

Wel fokke, iets in die zin heb ik ook al enkele malen gelezen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

17 jan 2009, 18:56

bakker schreef:Wel fokke, iets in die zin heb ik ook al enkele malen gelezen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.
Hela Bakkerke, mij niet onderschatten zulle! Mijn eerste solovlucht dateert van 1959! Voor de rest is den dezen maar kleine garnaal...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

17 jan 2009, 19:21

Ik herinner mij uit vroegere incidenten dat het plaatsen van roosters geen oplossing was wegens het effect op de luchtstroom welk dan turbulent wordt en voor gevolg dat de lucht op de turbine verstoord wordt.
Als piloot ben ik niet betrokken bij de onderzoeken dien aangaande en heb aan een expert in stroming der fluidums de uitleg gevraagd.

Ik gaf het voorbeeld voor helicopters omdat ik daar ervaring met turbomotoren heb en het plaatsen van roosters tijdens de winter voor vluchten in sneeuw

ik ben geen lijnpiloot zoals ik reeds melde in het verleden en dus niet bevoegd op deze typen van vliegtuigen, zie mijn profiel op mijn BLOG.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
bakker

17 jan 2009, 19:24

Fokke schreef:
bakker schreef:Wel fokke, iets in die zin heb ik ook al enkele malen gelezen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.
Hela Bakkerke, mij niet onderschatten zulle! Mijn eerste solovlucht dateert van 1959! Voor de rest is den dezen maar kleine garnaal...
Fokke, ik had het ook niet over u :wink:

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

17 jan 2009, 19:47

Tussen haakjes bij mijn normen bestaan er in de luchtvaart geen kleine of grote garnalen hoor.
Een eenvoudige zweefvliegpiloot of een piloot van een Concorde hebben van mij evenveel respect hoor.

Tevens niet vergeten dat de luchtvaart niet enkel bestaat uit piloten maar dat er 92 verschillende gespecialisserde beoepen in de luchtvaart aktief zijn
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

17 jan 2009, 20:19

bakker schreef:
Fokke schreef:
bakker schreef:Wel fokke, iets in die zin heb ik ook al enkele malen gelezen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.
Hela Bakkerke, mij niet onderschatten zulle! Mijn eerste solovlucht dateert van 1959! Voor de rest is den dezen maar kleine garnaal...
Fokke, ik had het ook niet over u :wink:
Dan is 't goe! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
bakker

17 jan 2009, 20:29

SDW schreef:Het gaat vooral in V.Z.W welk aktief zijn in allerlei luchtvaartaktiviteiten, in de verschillende EU lidstaten, met natuurlijk heden vooral de Belgische V.ZW 's
SDW, dat is toch nog iets anders dan het verenigingsleven .
Kan u een paar voorbeelden geven van dergelijke VZW ' s zoadat we er een beter zicht op hebben ?

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

18 jan 2009, 19:43

Hier enkele VZW waar ik verneem dat zij problemen hebben om onbetaalde vrijwilligers te vinden om taken voor hun VZW uit te voeren voor het algemeen belang van de leden:

-RAAC
-VLRI
-KAcb
-VML
-AOPA
-FLAG
-DE DRIE ROZEN
-ACEC
-EUROCONTROL WINGS
-ASA
-JEUGD en LUCHTVAART
-VTB

Men vind gegevens over deze VZW in GOOGLE of in mijn BLOG terug
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
bakker

18 jan 2009, 20:39

SDW, als u zegt : " Hier enkele VZW waar ik verneem dat zij problemen hebben om onbetaalde vrijwilligers te vinden om taken voor hun VZW uit te voeren voor het algemeen belang van de leden"
dan kan ik hier alleen maar de conclusie uit trekken dat die vzw's ofwel te weinig leden hebben om de taken uit te voeren ofwel dat die leden zelf niet genoeg gemotiveerd zijn om de taken uit te voeren.
Als het in het belang van de eigen leden is zijn zij zelf het toch die daarvoor moeten zorgen, of moeten volgens u buitenstaanders die taken komen uitvoeren ?
bakker

19 jan 2009, 20:52

graag een antwoordje op mijn vraag naar uw mening SDW

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

19 jan 2009, 21:03

Ik ga 100% akkoord met uw zienswijze, de betrokkenVZW hebben wel voldoende leden maar er zijn weinig leden welk iets willen presteren voor de vereniging.

Het is nu zo dat bepaalde clubs verplichte werkuren opleggen aan de leden en dat deze kunnen afkopen door geldelijke steun, maar die meestal niet voldoende is om een betaalde werkkracht aan te werven en te betalen voor de nodige prestaties te leveren
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE