ZWEEFVLIEGEN
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
- Locatie: Noorderkempen
Bij de vele socio-culturele verenigingen is dat verschijnsel schering en inslag. De meeste van die verenigingen worden gedragen door een drietal hoogstactieve bestuursleden die het meeste werk verrichten. Voor de functie van secretaris staan de kandidaten niet aan te schuiven wegens teveel werk. Voor de functie van voorzitter (in de veronderstelling dat er al een secretaris is die het meeste werk doet!) zijn er meestal genoeg gegadigden, wegens de sociale status die dat met zich meebrengt. Als er te werken valt laten die zich verontschuldigen maar ze zijn wel present om op de eerste rij te staan als er toevallig een fotoke genomen wordt!SDW schreef:Het gaat vooral in V.Z.W welk aktief zijn in allerlei luchtvaartaktiviteiten, in de verschillende EU lidstaten, met natuurlijk heden vooral de Belgische V.ZW 's
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
SDW, jaarlijks gebeuren heel wat incidenten met vogels die in de motoren terecht komen, op iedere deftige luchthaven zijn " vogelverjagers " actief.SDW schreef:Een intresante opmerking bolo maar dat heeft iets te maken met het probleem van de turbulentie welk in de inkomende lucht zou vormen door deze rooster.
Ik weet dat daar opzoekingen zijn uitgevoerd en dat op turbines van helicopters zulk een oplossing bestaat maar dan met een beperking van de toegelaten vliegsnelheid, zodat deze oplossing maar enkel in de winter wordt toegepast voor het vermijden van sneeuw en ijs in de turbine te krijgen.
Ik hoop dat deze toelichting u van nut is.
zie ook WWW.VKI.AC.BE
Dat er opzoekingen gebeurden en gebeuren om hier een oplossing voor te vinden , eventueel via roosters of wat dan ook weet iedereen .
Nu dacht ik dat iemand die zoveel jaren ondervinding heeft in de luchtvaart toch wel duidelijk zou kunnen zeggen waarom die roosters niet kunnen gebruikt worden.
Dat moet toch iedere piloot weten, zo een ingewikkelde uitleg kan dat toch niet zijn ?
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
- Locatie: Noorderkempen
Ik denk (maar wie ben ik?) dat men met die roosters voor een dilemma staat! Ofwel maakt men grote mazen en dan vliegen die vogels er met die hoge snelheid even vrolijk door, weliswaar in stukjes, ofwel maakt met kleine mazen en dan blijven die vogels daarin plakken en verstoppen de inlaat. Men zal dat al wel uitgeprobeerd hebben...bakker schreef:SDW, jaarlijks gebeuren heel wat incidenten met vogels die in de motoren terecht komen, op iedere deftige luchthaven zijn " vogelverjagers " actief.SDW schreef:Een intresante opmerking bolo maar dat heeft iets te maken met het probleem van de turbulentie welk in de inkomende lucht zou vormen door deze rooster.
Ik weet dat daar opzoekingen zijn uitgevoerd en dat op turbines van helicopters zulk een oplossing bestaat maar dan met een beperking van de toegelaten vliegsnelheid, zodat deze oplossing maar enkel in de winter wordt toegepast voor het vermijden van sneeuw en ijs in de turbine te krijgen.
Ik hoop dat deze toelichting u van nut is.
zie ook WWW.VKI.AC.BE
Dat er opzoekingen gebeurden en gebeuren om hier een oplossing voor te vinden , eventueel via roosters of wat dan ook weet iedereen .
Nu dacht ik dat iemand die zoveel jaren ondervinding heeft in de luchtvaart toch wel duidelijk zou kunnen zeggen waarom die roosters niet kunnen gebruikt worden.
Dat moet toch iedere piloot weten, zo een ingewikkelde uitleg kan dat toch niet zijn ?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Wel fokke, iets in die zin heb ik ook al enkele malen gelezen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
- Locatie: Noorderkempen
Hela Bakkerke, mij niet onderschatten zulle! Mijn eerste solovlucht dateert van 1959! Voor de rest is den dezen maar kleine garnaal...bakker schreef:Wel fokke, iets in die zin heb ik ook al enkele malen gelezen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Ik herinner mij uit vroegere incidenten dat het plaatsen van roosters geen oplossing was wegens het effect op de luchtstroom welk dan turbulent wordt en voor gevolg dat de lucht op de turbine verstoord wordt.
Als piloot ben ik niet betrokken bij de onderzoeken dien aangaande en heb aan een expert in stroming der fluidums de uitleg gevraagd.
Ik gaf het voorbeeld voor helicopters omdat ik daar ervaring met turbomotoren heb en het plaatsen van roosters tijdens de winter voor vluchten in sneeuw
ik ben geen lijnpiloot zoals ik reeds melde in het verleden en dus niet bevoegd op deze typen van vliegtuigen, zie mijn profiel op mijn BLOG.
Als piloot ben ik niet betrokken bij de onderzoeken dien aangaande en heb aan een expert in stroming der fluidums de uitleg gevraagd.
Ik gaf het voorbeeld voor helicopters omdat ik daar ervaring met turbomotoren heb en het plaatsen van roosters tijdens de winter voor vluchten in sneeuw
ik ben geen lijnpiloot zoals ik reeds melde in het verleden en dus niet bevoegd op deze typen van vliegtuigen, zie mijn profiel op mijn BLOG.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
Fokke, ik had het ook niet over uFokke schreef:Hela Bakkerke, mij niet onderschatten zulle! Mijn eerste solovlucht dateert van 1959! Voor de rest is den dezen maar kleine garnaal...bakker schreef:Wel fokke, iets in die zin heb ik ook al enkele malen gelezen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Tussen haakjes bij mijn normen bestaan er in de luchtvaart geen kleine of grote garnalen hoor.
Een eenvoudige zweefvliegpiloot of een piloot van een Concorde hebben van mij evenveel respect hoor.
Tevens niet vergeten dat de luchtvaart niet enkel bestaat uit piloten maar dat er 92 verschillende gespecialisserde beoepen in de luchtvaart aktief zijn
Een eenvoudige zweefvliegpiloot of een piloot van een Concorde hebben van mij evenveel respect hoor.
Tevens niet vergeten dat de luchtvaart niet enkel bestaat uit piloten maar dat er 92 verschillende gespecialisserde beoepen in de luchtvaart aktief zijn
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
- Locatie: Noorderkempen
Dan is 't goe!bakker schreef:Fokke, ik had het ook niet over uFokke schreef:Hela Bakkerke, mij niet onderschatten zulle! Mijn eerste solovlucht dateert van 1959! Voor de rest is den dezen maar kleine garnaal...bakker schreef:Wel fokke, iets in die zin heb ik ook al enkele malen gelezen.
Ik begrijp alleen niet dat een " ervaren " piloot die reeds meer dan 50 jaar actief is in de luchtvaart geen simpel antwoord heeft op deze vraag , maar enkel zegt dat hij weet dat er onderzoek gedaan werd .
Dat van die helicopters heeft er niets mee te maken, het gaat over de vliegtuigen.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
SDW, dat is toch nog iets anders dan het verenigingsleven .SDW schreef:Het gaat vooral in V.Z.W welk aktief zijn in allerlei luchtvaartaktiviteiten, in de verschillende EU lidstaten, met natuurlijk heden vooral de Belgische V.ZW 's
Kan u een paar voorbeelden geven van dergelijke VZW ' s zoadat we er een beter zicht op hebben ?
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Hier enkele VZW waar ik verneem dat zij problemen hebben om onbetaalde vrijwilligers te vinden om taken voor hun VZW uit te voeren voor het algemeen belang van de leden:
-RAAC
-VLRI
-KAcb
-VML
-AOPA
-FLAG
-DE DRIE ROZEN
-ACEC
-EUROCONTROL WINGS
-ASA
-JEUGD en LUCHTVAART
-VTB
Men vind gegevens over deze VZW in GOOGLE of in mijn BLOG terug
-RAAC
-VLRI
-KAcb
-VML
-AOPA
-FLAG
-DE DRIE ROZEN
-ACEC
-EUROCONTROL WINGS
-ASA
-JEUGD en LUCHTVAART
-VTB
Men vind gegevens over deze VZW in GOOGLE of in mijn BLOG terug
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
SDW, als u zegt : " Hier enkele VZW waar ik verneem dat zij problemen hebben om onbetaalde vrijwilligers te vinden om taken voor hun VZW uit te voeren voor het algemeen belang van de leden"
dan kan ik hier alleen maar de conclusie uit trekken dat die vzw's ofwel te weinig leden hebben om de taken uit te voeren ofwel dat die leden zelf niet genoeg gemotiveerd zijn om de taken uit te voeren.
Als het in het belang van de eigen leden is zijn zij zelf het toch die daarvoor moeten zorgen, of moeten volgens u buitenstaanders die taken komen uitvoeren ?
dan kan ik hier alleen maar de conclusie uit trekken dat die vzw's ofwel te weinig leden hebben om de taken uit te voeren ofwel dat die leden zelf niet genoeg gemotiveerd zijn om de taken uit te voeren.
Als het in het belang van de eigen leden is zijn zij zelf het toch die daarvoor moeten zorgen, of moeten volgens u buitenstaanders die taken komen uitvoeren ?
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Ik ga 100% akkoord met uw zienswijze, de betrokkenVZW hebben wel voldoende leden maar er zijn weinig leden welk iets willen presteren voor de vereniging.
Het is nu zo dat bepaalde clubs verplichte werkuren opleggen aan de leden en dat deze kunnen afkopen door geldelijke steun, maar die meestal niet voldoende is om een betaalde werkkracht aan te werven en te betalen voor de nodige prestaties te leveren
Het is nu zo dat bepaalde clubs verplichte werkuren opleggen aan de leden en dat deze kunnen afkopen door geldelijke steun, maar die meestal niet voldoende is om een betaalde werkkracht aan te werven en te betalen voor de nodige prestaties te leveren
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE