Mijn gedachten en gevoelens.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Bomike,
ik kwam eventjes bij jou op bezoek.
'Vleugels' heel mooi hoor, jouw inspiratie blijft maar komen!
Het is inderdaad stiller geworden maar we zijn blij met elk bezoekje niet?
lieve groetjes,
gustilpe
ik kwam eventjes bij jou op bezoek.
'Vleugels' heel mooi hoor, jouw inspiratie blijft maar komen!
Het is inderdaad stiller geworden maar we zijn blij met elk bezoekje niet?
lieve groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
-
Hartelijk dank aan alle bezoekers, met of zonder berichtje.
Een grijze dag
Al bij het openschuiven van de gordijnen is het te zien. Acht uur en nog altijd is het donker, de straatverlichting is nog aan. In huis kan je nergens beginnen zonder de lichten aan. Ik schuif het glasgordijn een beetje opzij en zie buiten alleen maar nat. Een grijze lucht met nevel die valt en alles doet glimmen, net of iemand heeft er een doorschijnend laklaagje over gestreken.
De rijbaan de stoeptegels, bomen en struiken alles blinkt. Rechtover zie ik de rode pannendaken ook zij hebben een glans, aan de dakgoten hangt een rand van neveldrupjes, af en toe valt er ééntje met een ‘plets’ naar beneden.
Een trieste aanblik het best zou zijn je om te draaien en weer in bed te duiken. Het kuiltje in je hoofdkussen lonkt uitnodigend, als je wil kan je het warme plaatsje in bed nog voelen. Toch maar niet, de plicht roept ook senioren hebben nog een dagtaak. Raam open zetten, via de badkamer naar beneden. Een rilling loopt over je rug automatisch trek je, je kamerjas een beetje vaster rond de hals. Pas na een eerste warme kop koffie begin je weer een beetje meer op ’n mens te lijken, niet meer die automaat die vóór de koffie rondliep.
Met een kopje koffie in de hand sta je nu het tuintje te bekijken, hetzelfde trieste beeld. Achter in de hoek vóór de hulststruik staat een stenen uil op een houten paaltje, rondom begroeid met klimop, ook hij ziet er anders uit dan gewoonlijk. Normaal dofgrijze steen, heeft hij nu ook een beetje glans gekregen. Toegegeven het charmeert hem wel, hij is één van mijn favorieten!
De tuin ook al ziet hij er zo verlept uit, is toch nog aantrekkelijk genoeg voor de vogels uit de omtrek. Merels en spreeuwen, een paar vinken en mussen allemaal kennen ze de voederplaats. De rode bessen van de hulststruik, die nog een laatste beetje kleur gaven, zijn haast allemaal verdwenen. Keer na keer duiken de merels de hoge struik in, komen er met rode bek weer uit. Wat ze laten vallen wordt door de spreeuwen gulzig naar binnen gewerkt. Het zijn enge beesten voor mij, boven op de uil zitten ze geduldig te kijken hoe de merels af en aan vliegen, gewoon wachtend om alles wat valt op te pikken.
In ’t kleine speeltuintje naast ons staat een rij hoge platanen, in het topje goed afgetekend zie ik twee nesten van eksters. Het lijken mooie vogels met hun wit zwarte pak aan, voor mij zijn ze te groot, ze jagen alle kleinere vogels genadeloos weg. Doet me denken aan de film “ The Birds “ van Hitchcok. Die grote beesten die over de hoofden scheren met maar enkele millimeters tussenruimte, akelig!
Een klein roodborstje haalt me uit m’n nare gedachten, het is de laatste dagen een vaste klant geworden, samen met een paar mezen.
Tijd voor ’n ontbijt, gevolgd door eerst het doorbladeren van de krant, mijn man en ik wisselen af en toe van stuk, daarna mijn kwartiertje home – trainer. Weer naar boven toilet maken en de dag kan beginnen. Benieuwd wat hij vandaag voor ons in petto heeft!
Bomi
( 2003 )
Een al ouder stukje dat perfect past in dit seizoen.
- - - - - -
-
-
Hartelijk dank aan alle bezoekers, met of zonder berichtje.
Een grijze dag
Al bij het openschuiven van de gordijnen is het te zien. Acht uur en nog altijd is het donker, de straatverlichting is nog aan. In huis kan je nergens beginnen zonder de lichten aan. Ik schuif het glasgordijn een beetje opzij en zie buiten alleen maar nat. Een grijze lucht met nevel die valt en alles doet glimmen, net of iemand heeft er een doorschijnend laklaagje over gestreken.
De rijbaan de stoeptegels, bomen en struiken alles blinkt. Rechtover zie ik de rode pannendaken ook zij hebben een glans, aan de dakgoten hangt een rand van neveldrupjes, af en toe valt er ééntje met een ‘plets’ naar beneden.
Een trieste aanblik het best zou zijn je om te draaien en weer in bed te duiken. Het kuiltje in je hoofdkussen lonkt uitnodigend, als je wil kan je het warme plaatsje in bed nog voelen. Toch maar niet, de plicht roept ook senioren hebben nog een dagtaak. Raam open zetten, via de badkamer naar beneden. Een rilling loopt over je rug automatisch trek je, je kamerjas een beetje vaster rond de hals. Pas na een eerste warme kop koffie begin je weer een beetje meer op ’n mens te lijken, niet meer die automaat die vóór de koffie rondliep.
Met een kopje koffie in de hand sta je nu het tuintje te bekijken, hetzelfde trieste beeld. Achter in de hoek vóór de hulststruik staat een stenen uil op een houten paaltje, rondom begroeid met klimop, ook hij ziet er anders uit dan gewoonlijk. Normaal dofgrijze steen, heeft hij nu ook een beetje glans gekregen. Toegegeven het charmeert hem wel, hij is één van mijn favorieten!
De tuin ook al ziet hij er zo verlept uit, is toch nog aantrekkelijk genoeg voor de vogels uit de omtrek. Merels en spreeuwen, een paar vinken en mussen allemaal kennen ze de voederplaats. De rode bessen van de hulststruik, die nog een laatste beetje kleur gaven, zijn haast allemaal verdwenen. Keer na keer duiken de merels de hoge struik in, komen er met rode bek weer uit. Wat ze laten vallen wordt door de spreeuwen gulzig naar binnen gewerkt. Het zijn enge beesten voor mij, boven op de uil zitten ze geduldig te kijken hoe de merels af en aan vliegen, gewoon wachtend om alles wat valt op te pikken.
In ’t kleine speeltuintje naast ons staat een rij hoge platanen, in het topje goed afgetekend zie ik twee nesten van eksters. Het lijken mooie vogels met hun wit zwarte pak aan, voor mij zijn ze te groot, ze jagen alle kleinere vogels genadeloos weg. Doet me denken aan de film “ The Birds “ van Hitchcok. Die grote beesten die over de hoofden scheren met maar enkele millimeters tussenruimte, akelig!
Een klein roodborstje haalt me uit m’n nare gedachten, het is de laatste dagen een vaste klant geworden, samen met een paar mezen.
Tijd voor ’n ontbijt, gevolgd door eerst het doorbladeren van de krant, mijn man en ik wisselen af en toe van stuk, daarna mijn kwartiertje home – trainer. Weer naar boven toilet maken en de dag kan beginnen. Benieuwd wat hij vandaag voor ons in petto heeft!
Bomi
( 2003 )
Een al ouder stukje dat perfect past in dit seizoen.
- - - - - -

Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
_Nele_ - Lid geworden op: 06 feb 2007, 19:20
Lieve Bomi,,
dank je voor je bezoekje!
We hadden inderdaad geen kleinzoon meer verwacht.
De kleindochters zijn 16 en 13 jaar!
Een godsgeschenk,en een lief
baasje ,wat die ondeugend oma ook
durft schrijven!
We hadden ook af te rekenen met een operatie
van mijn man.Het leven slaat en zalft.
lieve groeten
Nele

dank je voor je bezoekje!
We hadden inderdaad geen kleinzoon meer verwacht.
De kleindochters zijn 16 en 13 jaar!
Een godsgeschenk,en een lief
baasje ,wat die ondeugend oma ook
durft schrijven!
We hadden ook af te rekenen met een operatie
van mijn man.Het leven slaat en zalft.
lieve groeten
Nele

-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Bomike,
Ik heb daarstraks nog eens een tekstje van jou uit mijn mapje gaan lezen. Van enkele maanden terug bij Rapke, van die "vrai gentille homme" (Célestinke)
Weet je 't nog?
Ik heb er nog eens van genoten.
Nog een fijne dag
Neske
Ik heb daarstraks nog eens een tekstje van jou uit mijn mapje gaan lezen. Van enkele maanden terug bij Rapke, van die "vrai gentille homme" (Célestinke)
Ik heb er nog eens van genoten.
Nog een fijne dag
Neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Bomi-ke
Met een grijze dag starten
en laten eindigen met de zon
dat moet onze betrachting zijn
niet dat dit altijd hoeft de lukken
maar het proberen op zich is
al een pluim waard.
'een grijze dag' : graag gelezen
bo
Met een grijze dag starten
en laten eindigen met de zon
dat moet onze betrachting zijn
niet dat dit altijd hoeft de lukken
maar het proberen op zich is
al een pluim waard.
'een grijze dag' : graag gelezen
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
-
-
Neske,
Wat mij betreft lijkt het gebeurd ( Celestin )in een vorig leven, rapke wil niet meer gestoord worden, wat zijn goed recht is dus blijft het zo.
Ik heb gisteren een sneer gekregen, een reactie op een in mijn ogen wel plagend schrijven maar zeker niet verkeerd bedoeld. We hebben ooit al andere dingen geschreven.
Omdat ik je anders niet kan bereiken doe ik het hier maar, pb. is geen oplossing nu weet de rest ook waaraan ze zijn, ALS ze tenminste lezen wat een ander schrijft.
-------------------
Boke,
Altijd blij als ik jou ' signature ' zie staan.
Bedankt voor de vriendelijke woorden!
Gisteren naar de eedaflegging zitten kijken, wat een last draagt
die man op zijn schouders, er wordt zoveel van hem verwacht.
Het is een man met een sterk karakter en een visie, laten we hopen
dat hij snel een succes kan boeken dat geeft vertrouwen.
Ben vroeg op vandaag, al bij de dokter geweest en spuitjes bijgehaald.
Nu ga ik mijn potje koken, zal eens in mijn DV kijken.
Groetjes,
Bomi.
- - - - -
-
Neske,
Wat mij betreft lijkt het gebeurd ( Celestin )in een vorig leven, rapke wil niet meer gestoord worden, wat zijn goed recht is dus blijft het zo.
Ik heb gisteren een sneer gekregen, een reactie op een in mijn ogen wel plagend schrijven maar zeker niet verkeerd bedoeld. We hebben ooit al andere dingen geschreven.
Omdat ik je anders niet kan bereiken doe ik het hier maar, pb. is geen oplossing nu weet de rest ook waaraan ze zijn, ALS ze tenminste lezen wat een ander schrijft.
-------------------
Boke,
Altijd blij als ik jou ' signature ' zie staan.
Bedankt voor de vriendelijke woorden!
Gisteren naar de eedaflegging zitten kijken, wat een last draagt
die man op zijn schouders, er wordt zoveel van hem verwacht.
Het is een man met een sterk karakter en een visie, laten we hopen
dat hij snel een succes kan boeken dat geeft vertrouwen.
Ben vroeg op vandaag, al bij de dokter geweest en spuitjes bijgehaald.
Nu ga ik mijn potje koken, zal eens in mijn DV kijken.
Groetjes,
Bomi.
- - - - -

-
-
-
Al mijn bezoekers wil ik danken, voor 't komen en gaan
de vriendelijke woorden ' welgemeende ' neem ik aan
woorden die warmte brengen van een klein straaltje zon
warmte, om je te koesteren, je kan de dag weer aan.
Groetjes.
- - - - - - - - - -
-
Al mijn bezoekers wil ik danken, voor 't komen en gaan
de vriendelijke woorden ' welgemeende ' neem ik aan
woorden die warmte brengen van een klein straaltje zon
warmte, om je te koesteren, je kan de dag weer aan.
Groetjes.
- - - - - - - - - -

-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Bomike,
'een grijze dag' vertelt zodat je alles mee beleeft, dat is typisch bomi, als je begint te lezen wil je zeker doorgaan tot het eind!
Hier ook een grijze dag, de brandweer voor ons deur met drie wagens + nog drie van de civiele bescherming, nochtans zie ik geen brand, toch moet er iets aan de hand zijn. De buren waren gaan werken en zijn net thuisgekomen, iemand moet toch iets gezien hebben, misschien vanuit het schooltje achteraan.
En straks naar de begrafenis, niets opwekkends start deze dag!
Of toch, een goeie morgen met een vaasje bloemen!
groetjes,
gustilpe
'een grijze dag' vertelt zodat je alles mee beleeft, dat is typisch bomi, als je begint te lezen wil je zeker doorgaan tot het eind!
Hier ook een grijze dag, de brandweer voor ons deur met drie wagens + nog drie van de civiele bescherming, nochtans zie ik geen brand, toch moet er iets aan de hand zijn. De buren waren gaan werken en zijn net thuisgekomen, iemand moet toch iets gezien hebben, misschien vanuit het schooltje achteraan.
En straks naar de begrafenis, niets opwekkends start deze dag!
Of toch, een goeie morgen met een vaasje bloemen!
groetjes,
gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 22 jan 2009, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
-
-
Dromen.
Leven in een roze wolk
waar alles kan en mag,
wat nu ' verleden ' is
wordt gewoon je toekomst!
Tijd bestaat niet meer,
is onbelangrijk, je doet
wat je doet heel relaxed
niet meer kijken naar de klok
gejaagdheid is verbannen
je voelt je weer licht en jong
het onbekende lonkt
uitdagend, aantrekkelijk.
De wereld is in één klap
spiksplinternieuw, anders
erg vreemd, maar toch ook
weer een klein beetje bekend.
Beelden die je blijkbaar,
ooit, eens ergens hebt gezien
doen je twijfelen, stilstaan.
Als een bliksemschicht
dringt het besef tot je door
tijdloos bestaat niet,
je lichaam herinnert je eraan
die roze wolk kan je wel dromen
maar je eigen ik leert je om
weer op aarde te komen.
Wie zei het ook weer,
voor de allereerste keer,
dromen zijn bedrog?
Bomi
( 2008 )
-
Dromen.
Leven in een roze wolk
waar alles kan en mag,
wat nu ' verleden ' is
wordt gewoon je toekomst!
Tijd bestaat niet meer,
is onbelangrijk, je doet
wat je doet heel relaxed
niet meer kijken naar de klok
gejaagdheid is verbannen
je voelt je weer licht en jong
het onbekende lonkt
uitdagend, aantrekkelijk.
De wereld is in één klap
spiksplinternieuw, anders
erg vreemd, maar toch ook
weer een klein beetje bekend.
Beelden die je blijkbaar,
ooit, eens ergens hebt gezien
doen je twijfelen, stilstaan.
Als een bliksemschicht
dringt het besef tot je door
tijdloos bestaat niet,
je lichaam herinnert je eraan
die roze wolk kan je wel dromen
maar je eigen ik leert je om
weer op aarde te komen.
Wie zei het ook weer,
voor de allereerste keer,
dromen zijn bedrog?
Bomi
( 2008 )
-
elisa20 - Lid geworden op: 01 nov 2008, 18:10
Lieve Bomi,
Ben even langs gekomen en heb 'vleugels' en 'dromen' gelezen
Het zijn woorden die beklijven en die mij bekoren,
En dromen, ja daar begint alles mee, daarna in actie treden , volgens ieder zijn kunnen!
Liefs van elisa20
Ben even langs gekomen en heb 'vleugels' en 'dromen' gelezen
Het zijn woorden die beklijven en die mij bekoren,
En dromen, ja daar begint alles mee, daarna in actie treden , volgens ieder zijn kunnen!
Liefs van elisa20