USA
-
ribbedebie - Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:01
hier toevallig langsgekomen en ... in ene keer doorgelezen - even down on memory lane - spijtig dat ik dit mooie land zo laat heb leren kennen ..
De foto's van Galveston: kippenvel
schrijven jullie maar verder, ik kom zeker lezen
De foto's van Galveston: kippenvel
schrijven jullie maar verder, ik kom zeker lezen
De waarheid over de wereld waarin ik leef: de ene heeft eten, de andere niet.
........
Intel(R)Pentium(R)D CPU 2,8 Ghz 1,5Gb RAM
NVIDIAGeForce7500LE HD 320Gb VISTA Thunderbird
........
Intel(R)Pentium(R)D CPU 2,8 Ghz 1,5Gb RAM
NVIDIAGeForce7500LE HD 320Gb VISTA Thunderbird
-
spiksin - Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Ik heb het geluk gehad om enkele maanden in de staat Washington te verblijven voor een intensieve scholing in de appelencultuur . nl in een stadje , toen 50.000 inwoners nu ong 80.000 , Yakima genoemd . ( ga eens googelen ) . Weinig mensen schijnen te weten wat " Yakima " betekent . Ik vroeg het aan een indiaan op 't reservaat en hij legde uit dat yakima betekent in zijn taal " dikke buik " en was eigenlijk een zwangere vrouw .
Wij , mijn vrouw en ik , hebben daar een prachtige zomer en een indrukwekkende winter doorgebracht . Het was hard werken en lange dagen , de appelenverwerkende industrie werkt tijdens de oogst 7/24 en tijdens de winter onderhouds werken en investeringen uitvoeren maar toch nog tijd genoeg om te genieten . Veel geld hadden we niet en hadden we ook niet nodig , ik had een firmawagen en gratis tankkaart , en logies was op kosten van de firma . Modest maar voldoende en top kwaliteit .
Wij rookten toen nog beide en we deden sommige aankopen in het reservaat waar geen taxen moesten betaald worden .
Wij , mijn vrouw en ik , hebben daar een prachtige zomer en een indrukwekkende winter doorgebracht . Het was hard werken en lange dagen , de appelenverwerkende industrie werkt tijdens de oogst 7/24 en tijdens de winter onderhouds werken en investeringen uitvoeren maar toch nog tijd genoeg om te genieten . Veel geld hadden we niet en hadden we ook niet nodig , ik had een firmawagen en gratis tankkaart , en logies was op kosten van de firma . Modest maar voldoende en top kwaliteit .
Wij rookten toen nog beide en we deden sommige aankopen in het reservaat waar geen taxen moesten betaald worden .
-
Even tussendoor , over het noodweer in het Noorden van de US , ik zat eens vast op een avond in een kleine vlieghaven in de buurt van St Paul , ik moest daar overstappen naar de Twin cities maar het sneeuwde dicht . Ongeveer een uur later kwamen daar speciale voertuigen van de burgerwacht al het nodige brengen om te overnachten en eventuele zieken mee te nemen . Ik heb daar zo'n 15 uur gezeten maar had niks tekort ! Toch naar St Paul geraakt waar de temp - 16° C was ! De firma waar ik op bezoek was , een 14 tal dagen , kwamen mij dagelijks afhalen aan ' hotel waar ze de wagen tot aan de voordeur reden zodat ik niet echt buiten moest en ze zetten mij af aan de deur van het bedrijf . de man die mij vervoerde , een van de managers daar , was zeer bezorgd voor mij wegens die koude . Ik ben vergeten welke wagen hij had maar , zoals zeer veel voertuigen daar , was die uitgerust met een sneeuwschop , hij verklaarde dat het noodakelijk was dat IEDEREEN hielp om de wegen vrij te houden 
-
Deze topic geraakt onder 't stof , en alhoewel het eigenlijk meer over het verleden gaat dan over de toekomst temporiseer ik even tot mijn kameraad George vertrokken is en mijn nietkameraad Barak alles begint op te lossen .
Nu maak ik toch wel een verschil tussen de mentaliteit van een regering en die van het volk , George wilde een Amerikaanse wereld , wat de nieuwe wil is nog niet duidelijk ?
Mijn ervaringen komen uiteraard uit het verleden en zijn zeer positief .
Ge hebt natuurlijk al wel gemerkt dat ik veel geluk heb gehad voor een bedrijf te werken dat investeerde in opleiding van het personeel . Mijn opleiding heeft nogal wat gekost en ik heb dankbaar hard gewerkt om het waard te zijn . Het hielp natuurlijk dat ik pro the US was/ben en dat ik het Amerikaans beheerste . Hun mentaliteit was mij goed bekomen en ik maakte snel vrienden .
See you later .
Nu maak ik toch wel een verschil tussen de mentaliteit van een regering en die van het volk , George wilde een Amerikaanse wereld , wat de nieuwe wil is nog niet duidelijk ?
Mijn ervaringen komen uiteraard uit het verleden en zijn zeer positief .
Ge hebt natuurlijk al wel gemerkt dat ik veel geluk heb gehad voor een bedrijf te werken dat investeerde in opleiding van het personeel . Mijn opleiding heeft nogal wat gekost en ik heb dankbaar hard gewerkt om het waard te zijn . Het hielp natuurlijk dat ik pro the US was/ben en dat ik het Amerikaans beheerste . Hun mentaliteit was mij goed bekomen en ik maakte snel vrienden .
See you later .
-
inro - Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:38
happiness is a good health and a .... bad memory