Katana's hoekje

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Voel mij al te oud hier

Je bent nooit te oud hier
15
25%
SeniorenNET , mijn eerste keus
6
10%
Zal steeds blijven , zoals ik gebekt ben
6
10%
Mis wat hier , de verdwenen rebels
21
36%
Viva bomma en patatten
11
19%

Totaal aantal stemmen: 59

Mathieu

29 jan 2009, 15:33

katana schreef:Na een jaren lange ervaring met het auto rijden , voelt katana , ondanks oplettendheid dat het mindert , de aandacht en de correctheid , voel mij nu verplicht , mijn oplettendheid weer te verbeteren , leren uit mijn fouten ...
Daarom een goede raad ; als je het verkeer invoegt of verlaat , kijk goed uit uw doppen , wees waakzaam , andere chauffeurs kunnen u ook in verlegenheid brengen ( zelfs jongeren 'sommige' die zijn er op uit om senioren te tarten :) Graag jullie mening en ervaring ....

Groeten katana

Dat is een punt dat eeuwig zal blijven bestaan. Want in de ogen van deze personen zijn we gewoon oude zakken die beter van de weg gepliukt worden opdat zijn meer beweging hebben.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

29 jan 2009, 15:34

Jempi schreef:
katana schreef:Na een jaren lange ervaring met het auto rijden , voelt katana , ondanks oplettendheid dat het mindert , de aandacht en de correctheid , voel mij nu verplicht , mijn oplettendheid weer te verbeteren , leren uit mijn fouten ...
Daarom een goede raad ; als je het verkeer invoegt of verlaat , kijk goed uit uw doppen , wees waakzaam , andere chauffeurs kunnen u ook in verlegenheid brengen ( zelfs jongeren 'sommige' die zijn er op uit om senioren te tarten :)
Graag jullie mening en ervaring ....

Groeten katana
Niet dat ik mij met iets wil moeien, Katana, maar ik lees hier regelmatig dat er een Duvel naast je zetel staat. 8)

Jempi
Met de fiets op een terras misschien wel, maar naast hem in de wagen daar geloof ik nu zelf eens niets van.

Mathieu

29 jan 2009, 15:36

air schreef:Hoe moeilijk het ook is om dat te willen aanvaarden maar ouder worden en achter het stuur blijven is aan de ene kant onverantwoord en aan de andere kant pijnlijk omdat men dan genoodzaakt is om zijn eigen beperkingen onder ogen te moeten zien.

Je in het verkeer begeven is tegenwoordig niet echt een lachertje, je moet er constant de aandacht bij houden om situaties juist in te kunnen schatten.

De reflexen van een 25 jarige zijn niet dezelfde van iemand dubbel in leeftijd, hoe een bekwame chauffeur die persoon ook mag zijn.

Daarom ben ik voorstander dat vanaf de leeftijd van 45 jaar een jaarlijks oog- en motoriek onderzoek te ondergaan.
Slaag je niet, rijbewijs weg.

Dat laatste doe ik zo wie zo elk jaar : ogentest, bloedtest en hart en longen test. En alles is nog oké Dus waarom daar een verplichting van maken, voor de beroepsbestuurders neem ik dat wel aan en zeker voor de autobusbestuurders die rijden ten slotte met een hoop mensenlevens in hun handen.

Mathieu

29 jan 2009, 15:38

spiksin schreef::lol: 1930 Air , het jaar van de goei :!:

Maar effekes ernstig ( héél moeilijk voor mij :!: ) men zou beter de geestesgesteldheid onderzoeken vóór men iemand een rijbewijs geeft en een potentieel moordwapen ( auto ) en zeker als die een 30 tonner gaan besturen :!: Maar verder heb je natuurlijk gelijk , ik wordt dit jaar 79 en gebruik de wagen alleen nog als het echt nodig is en en ik wéét dat mijn ervaring en inschatting voldoende zijn om het nog een tijdje vol te houden .
, maar ook dat ik moet opletten :!:

Moet zeggen dat ze niet allemaal over dezelfde kam moeten geschoren worden. Er zijn inderdaad cowboy's tussen, maar ook heel verantwoorde brestuurders.

Mathieu

29 jan 2009, 15:42

air schreef:Renegade schreef:
Ik denk dat oudere mensen wel uit zichzelf zullen beslissen om te stoppen met autorijden wanneer het werkelijk niet meer gaa
Sommigen misschien Renegade of dat zeg je nu maar als de tijd daar is? Uitstellen dat wordt er gedaan. Ik heb het met mijn vader en schoonvader meegemaakt, glaucoom hebben en niet willen stoppen,he! Dan zijn het de jongeren niet meer die een gevaar op de weg betekenen!
Nu vinden wenigen zichzelf oud, ergens heeft men altijd het gevoel van jong te zijn (tot het moment dat je in een spiegel kijkt :? ) maar mij maak je niet wijs dat je reflexen hetzelfde zijn als toen je twintig was! Hoe moeilijk het ook is want zowel mijn ouders of schoonouders denken of dachten dat een auto hun vrijheid was en soms is het dat ook maar een dure auto houden dat is nikske, want alles samengeteld is een auto een pure luxe, maar een taxi bellen, boodschappen thuis aten bezorgen, dat is dan weer te duur! wel zo een redenering gaat boven mijn petje!

Weinig verschil tussen volgens mij, maar met die verstande dat je dagdagelijks nog in het verkeer zit. En ik denk dat ik dat zelfs kan bevestigen met te zeggen dat er gewoon inn de dagbladen moet gekeken worden op maandag, hoeveel doden er weer gevallen zijn in het WE verkeer en hoeveel er daar de stempel van jeugdig kunnen opgeplakt krijgen.

Mathieu

29 jan 2009, 15:44

air schreef:Renegade schreef:
Ik denk dat oudere mensen wel uit zichzelf zullen beslissen om te stoppen met autorijden wanneer het werkelijk niet meer gaa
Sommigen misschien Renegade of dat zeg je nu maar als de tijd daar is? Uitstellen dat wordt er gedaan. Ik heb het met mijn vader en schoonvader meegemaakt, glaucoom hebben en niet willen stoppen,he! Dan zijn het de jongeren niet meer die een gevaar op de weg betekenen!
Nu vinden wenigen zichzelf oud, ergens heeft men altijd het gevoel van jong te zijn (tot het moment dat je in een spiegel kijkt :? ) maar mij maak je niet wijs dat je reflexen hetzelfde zijn als toen je twintig was!
Hoe moeilijk het ook is want zowel mijn ouders of schoonouders denken of dachten dat een auto hun vrijheid was en soms is het dat ook maar een dure auto houden dat is nikske, want alles samengeteld is een auto een pure luxe, maar een taxi bellen, boodschappen thuis aten bezorgen, dat is dan weer te duur! wel zo een redenering gaat boven mijn petje!

Dat is natuurlijk niet waar als je event telt. Maar als de boodschappen dan ook al aan huis geleverd worden dan komen ze helemaal niet meer onder de mensen of buiten en dan verkommeren ze ook helemaal. Hun wagen is nog steeds een beetje hun vrijheid, maar het is een zaak dat er rekening moet gehouden worden met de gezondheidstoestand van de ouderen.

katana

30 jan 2009, 11:18

Het is nu wel 30 januari 2009 , maar langs deze weg wenst katana het Seniorenteam en de oprichters Pasc@l en co veel geluk in de toekomst .
Tevens wij genieten gratis van deelname op SenioreNet en als er wat reklame verschijnt voor mij geen bezwaar , want alles kost geld 8)
Nog iets, de tegenstaanders nu en vroeger , heb wroeging , ga op de knieën en vraag vergeving :)
Je kunt uw gal hier kwijt in fatsoen en eer , zoals het een senior betaamt :idea:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

air

30 jan 2009, 14:04

Matthieu, een auto is een duur ding.

Katana, vanwaar ineens dit 'schuldgevoel'? van mij krijg je nen dikken toes! :wink:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

katana

31 jan 2009, 10:03

air schreef:Matthieu, een auto is een duur ding.

Katana, vanwaar ineens dit 'schuldgevoel'? van mij krijg je nen dikken toes! :wink:

Beste Air,

Wat is dat 'toes' in goe Nederlands :lol:

katana

31 jan 2009, 14:19

Het heeft gesmaakt , lady had van de plaatselijk markt , bloedpens meegebracht , voor mij een delicatesse :)
Gezien op 'man bijt hond' , een scène waar een Vlaamse sluikslachter een varken slacht en demonstreerd hoe me dat moet doen aan zeer jonge kornuiten met één schot in de varkenskop , moest er wel twee zijn .
Daarna het varken op het stro branden en daarna op ladder hangen en in stukken zage en hakken , deed mij denken aan vroeger onder den oorlog , toen mijn vader noodgedwongen ook sluikslachtte ...
De Duitse bezetters mochten dat niet zien , was onderduims , daarom toen maar met het mes op de keel en de vod in de hand om geschreeuw van 't varken te dempen , was toen zo 8O
Sorry keek even terug in 't verleden van 1942 :)

telloorlekker

31 jan 2009, 17:45

Mathieu... als je het mij zou vragen, zou ik eerder voorstander zijn van een IQ- en andere tests voor diegenen die ons onnnozele verkeersvragen laten oplossen terwijl zijzelf zich laten voeren via hun chauffeur. Er zelf aan deelnemen ? How maar, regeltjes opleggen aan hen die -door ingevingen van het ogenblik- gebruik maken van hun privé- voertuig om het de regelgever moeilijk te maken.
Geloof me vrij, er zijn weinig verkeersdeskundigen die zélf de gevolgen van hun beleid ondervinden...

katana

02 feb 2009, 10:57

Actueel-
75 miljoen bezoekers in 2008

www.SeniorenNet.be kreeg in het afgelopen jaar 75.5 miljoen bezoekers over de vloer. Dat is zo,n 14% meer dan het jaar te voren en opnieuw een absoluut record. Ook het aantal hits op de web-site steeg tot een astronomisch getal ;13 miljard. Dat komt neer op 412 hits per seconde, 24/24 u, een heel jaar lang !

Proficiat SeniorenNet , dat is heel wat , dit zijn duizeldwekkende cijfers , dat kan de concurrentie niet , al hemelen ze hun prestaties ook wel op :)

Klein vraagje ,

Zijn er ook bezoekers uiit het buitenland die meegenieten :lol:
Zo ja geef eens een seintje ....

telloorlekker

02 feb 2009, 15:33

Katana, Socrates zit toch in Athene... is dat géén buitenland soms... :lol:

katana

02 feb 2009, 16:21

telloorlekker schreef:Katana, Socrates zit toch in Athene... is dat géén buitenland soms... :lol:

Graag ook wat stemmen van uit de Noordpool en de Zuidpool en alles wat er tussen ligt ( niet tussen de boterham , maar je weet wel , de rest van de wereld ) :lol:

air

02 feb 2009, 18:16

katana schreef:
air schreef:Matthieu, een auto is een duur ding.

Beste Air,

Wat is dat 'toes' in goe Nederlands :lol:
Een pakkerd, een smakkerd! :wink:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.