Katana's hoekje

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Voel mij al te oud hier

Je bent nooit te oud hier
15
25%
SeniorenNET , mijn eerste keus
6
10%
Zal steeds blijven , zoals ik gebekt ben
6
10%
Mis wat hier , de verdwenen rebels
21
36%
Viva bomma en patatten
11
19%

Totaal aantal stemmen: 59
Jempi

06 feb 2009, 18:00

Heb het gelezen, Katana. Je klein pensioentje werd op de korrel genomen. Ik heb al voor minder gevochten.... 8)

Jempi

katana

07 feb 2009, 11:42

Jempi schreef:Heb het gelezen, Katana. Je klein pensioentje werd op de korrel genomen. Ik heb al voor minder gevochten.... 8)

Jempi
Wist niet dat er op seniorennet lezers waren van HLN :lol:
Doet mij groot plezier :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana

07 feb 2009, 12:04

Vandaag is Lady verjaard (76) en op 20/02 , is katana aan de beurt (77) , hoe is het zo ver kunnen komen , deze morgen toen Lady nog te bed in de armen lag van katana , hebben wij ons afgevraagd , zijn we nu al zo oud :?: :)
Ben wel een een beetje fier , wij laten ons niet doen en Lady verzorgt zich en katana laat de verzorging aan hem voorbijgaan .
Morgen feest ( in mineur)bij ons met dochter , schoonzoon en en de twee kleindochters ...
Wij gaan afhaal Chinees bestellen en Lady maakt dan nog wat specialekens er bij ( je weet wel de jongst kleindochter let meer op lijn en lust niet alles , terwijl de schoonzoon een alles eter is ..
Als katana verjaart , is het zijn laatste wens ' konijn op grootmoeders wijze' , klaar gemaakt door Lady , dus geen limburgs-everzwijn , stop hier even , weet niet of er hier lezers zijn , die de perikelen van katana , ter harte neemt , maar in alle geval , de groeten aan alle lezers van ' Katana's hoekje , geef katana een sein als hij dit veroudert hoekje moet sluiten :)

De groeten aan alle senioren van SeniorenNet van Lady en katana
Jempi

07 feb 2009, 12:32

Februari is blijkbaar een feestmaand bij jullie. In ieder geval proficiat aan de beide jarigen en nog vele jaartjes in goede gezondheid toegewenst.

Zie je wel dat je pensioentje niet zo klein is. Hoe zou je anders al die mooie feesten kunnen bekostigen ?:wink:

Jempi

bocuse

07 feb 2009, 13:45

Katana

Profiteer ervan zolang je kan .Leef nog lang en gelukkig onder het zoete juk van Lady :cry:
Dikke proficiat aan allebei ....

katana

07 feb 2009, 16:50

Bedankt Jempi en Bocuse , voor je oprechte wensen in eenvoud en zo heerlijk in seniorentaal :D
Katana heeft nu een CDje van Luciano Pavarotti opgezet en een glaasje rode wijn ingeschonken , wat is het leven toch heerlijk :D
Lady toert rond , na het bezoek aan de kapster en op bevel van katana 'koop een mooie bos bloemen op kosten van katana' , weet het wel komt kretiek op , maar zo kiest ze zelf wat ze wil :)
Ze ( mijn chouchou) komt net binnen , is al de bos bloemen aan 't schikken , katana had al een text klaar om de zegen af te smeken van de grote Manetou , voor de toekomst in geluk en gezondheid :!:

PS klein vraagje , WAT weten jullie eigelijk over de Grote Manetou ; lady stelde wel de vraag aan katana ....

De winnaar krijgt als eerste prijs een bedevaart te voet naar Scherpenheuvel :lol:

telloorlekker

07 feb 2009, 17:54

Als ergens in de boekskes datgene stond waar één der aartsvaders een offerande bracht aan de grote Manitou ten ware "konijn met pruimen" dan volstaat het pensioentje ruim volkomen. Een konijntje stropen daarentegen levert een verblijf op in 't voorgeborgte van de hel...
Konijn moet men, op legale wijze, om zeep helpen... pruimen dienen gewassen voor de verorbering. :wink:

air

08 feb 2009, 07:41

bocuse schreef:Katana

Profiteer ervan zolang je kan .Leef nog lang en gelukkig onder het zoete juk van Lady :cry:
Dikke proficiat aan allebei ....
idem dito voor julie ook van mij Katana!
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

figaretto

08 feb 2009, 11:55

Dit is wel zeer toevallig Katana, maar bij het lezen van je "keun"-maaltijd ben ik net klaar met de bereiding van mijn konijnenbouten.
Weliswaar zonder pruimen maar met behoorlijk wat sjalotjes, een paar spekblokjes, peper, zout, laurier en thijm en daarover een flinke kwak Palm.
Zelf heb ik nog niet geproefd maar de geur hier spreekt alvast boekdelen, voor zover geuren over die capaciteit beschikken.

Van harte proficiat met beide verjaardagen Katana en Lady.

Renegade

09 feb 2009, 10:16

Idem dito voor Katana en zijn Mylady.
En euh Katana, ik doe dat ook hoor met mijn vrouwken ... bij bijna elke gelegenheid waar zij in de feestbui gaat, zeg ik haar dat ze mag kopen wat ze wil ... kan je nooit fout in doen. Vooral als je niet vergeet om af en toe, zomaar, eens een bloemeken te geven :)
Enne .... ik hou niet zo van konijn :)
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).

katana

10 feb 2009, 09:55

Renegade schreef:Idem dito voor Katana en zijn Mylady.
En euh Katana, ik doe dat ook hoor met mijn vrouwken ... bij bijna elke gelegenheid waar zij in de feestbui gaat, zeg ik haar dat ze mag kopen wat ze wil ... kan je nooit fout in doen. Vooral als je niet vergeet om af en toe, zomaar, eens een bloemeken te geven :)
Enne .... ik hou niet zo van konijn :)

Voor mij niet alle dagen konijn , want dan slinkt de Limburgse stand van konijnen te veel :lol:
Konijn met pruimen is toch een aanrader :)

katana

10 feb 2009, 12:16

Vandaag somber weer en sombere gedachten .

Katana denkt er aan op zijn verjaardag geen maaltijd te serveren aan zijn naaste familie..
Dochter en schoonzoon hebben het laten ontvallen , hun huis te willen verkopen en een appartement te willen kopen in Leuven , zij vinden Leopoldsburg ( mijn home) ,maar een boerengat :evil:
De kleindochters beamen dat ook , komt hun goed uit , de oudste is op kot in Leuven en de jongste wil ook naar Leuven volgend jaar ..
Katana zal dan op zijn verjaardag geen feest met konijn op het menu geven in zijn home 8)
Katana is nu slecht gezind , Lady en hem zijn nu nog in goede conditie , maar verouderen en dan wordt het lastig , voor dochter en schoonzoon , ze moesten maar eens bijspringen als wij het niet meer zo goed kunnen .
Zal dit onthouden en de knip op ons vermogen houden , wij stoken ons geld nog liever op en als katana alleen overblijft , nooit in een oudelingtehuis , gooi mij nog liever onder een trein ( hihih) :D
Dat was het laatste nieuws van ten huize katana .....

telloorlekker

10 feb 2009, 12:36

Waar is je zwaard Katana ? Zwaai er in je familie eens even mee rond; drijg je kleinkinderen eens af of voedt dit gebroed eens deftig op. Zij zullen zich, op onze leeftijd, misschien wel gedenken dat wij het bij het rechte eind hadden als hun mede "stads"genoten allen van allochtone komaf zullen zijn... :wink:

Mathieu

10 feb 2009, 12:40

air schreef:Matthieu, een auto is een duur ding.

Katana, vanwaar ineens dit 'schuldgevoel'? van mij krijg je nen dikken toes! :wink:

Natuurlijk is dat een super de luxe ding. Maar " de oudjes " die er steeds een gehad hebben en die dat regelmatig gebruikt hebben, dat plots afnemen omdat ze zogezegd te oud geworden zijn?? Neen zeg ik dan want dan komen ze helemaal niet meer buiten en nog eens dat is gewoon hun vrijheid.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

10 feb 2009, 12:44

Jempi schreef:Heb het gelezen, Katana. Je klein pensioentje werd op de korrel genomen. Ik heb al voor minder gevochten.... 8)

Jempi

Katana, is wat meer bezadigd geworden.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie