Katana's hoekje
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19

Katana, het is dan wel enkele dagen te laat, maar nog steeds gemeend. Die van jou doe ik nog niet aangezien men altijd zegt dat er geen gelukkige verjaardag mag gewenst worden vooraf.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
katana schreef:Vandaag somber weer en sombere gedachten .
Katana denkt er aan op zijn verjaardag geen maaltijd te serveren aan zijn naaste familie..
Dochter en schoonzoon hebben het laten ontvallen , hun huis te willen verkopen en een appartement te willen kopen in Leuven , zij vinden Leopoldsburg ( mijn home) ,maar een boerengat![]()
De kleindochters beamen dat ook , komt hun goed uit , de oudste is op kot in Leuven en de jongste wil ook naar Leuven volgend jaar ..
Katana zal dan op zijn verjaardag geen feest met konijn op het menu geven in zijn home![]()
Katana is nu slecht gezind , Lady en hem zijn nu nog in goede conditie , maar verouderen en dan wordt het lastig , voor dochter en schoonzoon , ze moesten maar eens bijspringen als wij het niet meer zo goed kunnen .
Zal dit onthouden en de knip op ons vermogen houden , wij stoken ons geld nog liever op en als katana alleen overblijft , nooit in een oudelingtehuis , gooi mij nog liever onder een trein ( hihih)![]()
Dat was het laatste nieuws van ten huize katana .....
Waarom die sombere gedachten. Ze wonen dan wel verder van je af, maar als zij zich gelukkig voelen daar, en voor de studies komt het inderdaad beter uit. Ze sparen een hoop geld. En laat ons eerlijk zijn, gelijk hoe de verstand-houding is tussen ouders en kinderen, op veel steun van de kinderen moet je gewoon niet rekenen. Ze hebben hun eigen leven en hun eigen werk , met alle bekommernissen vandien. En wat je vermogen betreft, doe je uiteraard mee wat je wil, maar ik zou mij toch nooit uitkleden voor niemand.
ps : en laat dat menu maar rustig doorgaan in je home, indien je het niet moest opkrijgen zullen er hier wel zijn die zo edelmoedig zullen zijn om je te komen helpen, waaronder ik ook naturrlijk.
-
Choerrel - Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08
Katana's antwoord is ingegeven door zuiver egoïstische motieven: zijn kinderen moeten voor hem en zijn vrouw zorgen wanneer het minder gaat. Aan het belang van zijn kind denkt hij niet. Hoeveel alleen al gaan ze niet uitsparen door geen kot in Leuven te moeten betalen? En Leopoldsburg is inderdaad slechts een boerengat in vergelijking met Leuven.
Leuven-Leopoldsburg is tenslotte maar een klein uurke rijden.
-
Natuurlijk als ik kijk wat er destijds, voor 4 jaar, al moest betaald worden aan een kot. Ik weet dat mijn schoonbroer voor zijn dochter daar destijds 250.000 fr (6250 €) diende neer te tellen. Voor 10 maanden, met aansluiting op internet en al, dus alles erop en eraan.
Van de andere kant kan ik er ook inkomen, ze zijn niet meer van de jongsten, en dan gaat de dochter verder weg wonen. Het is nu eenmaal zo, dus zeker geen doemgedachten aan over houden en gewoon voor ogen houden dat het een verbetering is tegen te blijven wonen waar ze nu wonen. En wie wil niet dat zijn kinderen vooruit gaan in het leven, ik alleszins wel.
Van de andere kant kan ik er ook inkomen, ze zijn niet meer van de jongsten, en dan gaat de dochter verder weg wonen. Het is nu eenmaal zo, dus zeker geen doemgedachten aan over houden en gewoon voor ogen houden dat het een verbetering is tegen te blijven wonen waar ze nu wonen. En wie wil niet dat zijn kinderen vooruit gaan in het leven, ik alleszins wel.
-
Renegade - Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
En hoeveel kon hij dan aangeven aan zen belastingen ??Mathieu schreef:Natuurlijk als ik kijk wat er destijds, voor 4 jaar, al moest betaald worden aan een kot. Ik weet dat mijn schoonbroer voor zijn dochter daar destijds 250.000 fr (6250 €) diende neer te tellen. Voor 10 maanden, met aansluiting op internet en al, dus alles erop en eraan.
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
-
air - Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Katana, jij hebt last van die typische 'maandag-blues' en het regent er nog bij ook, slechter dan dat, kan niet meer voor veel mensen!
Ik sluit me volledig aan bij de commentaren van Matthieu en Choerrel.
Ouders zijn er voor de kinderen en niet omgekeerd.
Ouders hebben een kind gewild maar een kind wil niet persé geboren worden, het gebeurt zonder dat het dat wil, vergeet dat nooit.
Ouders hebben een kind gewild maar een kind wil niet persé geboren worden, het gebeurt zonder dat het dat wil, vergeet dat nooit.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
-
Juist!!! Mijn vrouwken en ikke hebben het geluk, ten eerste dat we in de stad wonen, en "alles" bij de hand hebben, EN .... dat men kinderen ons steeds zullen helpen, zelfs zonder dat wij het hun vragenair schreef:...
....
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Pardonair schreef:Katana, jij hebt last van die typische 'maandag-blues' en het regent er nog bij ook, slechter dan dat, kan niet meer voor veel mensen!
Wij Lady en katana , staan steeds stand -bije voor hun , maar het kan verkeren zei Bredero , wij worden ouder en dan iets doen voor ons , mag dan niet , in geval van nood , zal het onthouden
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
bakker
Amai Mathieu, dat was dan een kot met gouden kranen aan de lavabo en zo zeker ? 520 euro per maand ( als ze al 12 maanden moesten betalen en geen 10 of 11 ) maakt 21.000 belgische frankskes per maand.Mathieu schreef:Natuurlijk als ik kijk wat er destijds, voor 4 jaar, al moest betaald worden aan een kot. Ik weet dat mijn schoonbroer voor zijn dochter daar destijds 250.000 fr (6250 €) diende neer te tellen. Voor 10 maanden, met aansluiting op internet en al, dus alles erop en eraan.
Daar betaalde ik ook ongeveer 4 jaar geleden, een heel degelijk , ruim kot bijna 3 maand van.
-
Bedankt Choerrel met je verkeerde inschatting ...Choerrel schreef:Katana's antwoord is ingegeven door zuiver egoïstische motieven: zijn kinderen moeten voor hem en zijn vrouw zorgen wanneer het minder gaat. Aan het belang van zijn kind denkt hij niet. Hoeveel alleen al gaan ze niet uitsparen door geen kot in Leuven te moeten betalen? En Leopoldsburg is inderdaad slechts een boerengat in vergelijking met Leuven.
Niemand moet voor ons zorgen , dat doen we zelf wel , maar even inspringen in geval van nood , is dat te veel gevraagd
En wat het belang van 't kind , betreft niemand die ik ken heeft zoveel gedaan en ontbeert in moeilijke tijden als wij voor dat kind , verder gaan is te persoonlijk ..
Wat katana wel weet is , pas op voor een koele berekende ingenieur , hij is een 50er , maar een 70er heeft meer ervaring en weet en voelt alles veel beter aan , kan niet verder persoonlijk worden ..
-
hermano - Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Dat is dan weer te weinig denk ik 237,50 € per maand in Gent, Internet inbegrepen. Maar 520 € is de prijs van een appartement, dat huurden mijn oudste en haar lief vier jaar geleden in Leuven ipv elk een kot tot vorig jaar.bakker schreef:Amai Mathieu, dat was dan een kot met gouden kranen aan de lavabo en zo zeker ? 520 euro per maand ( als ze al 12 maanden moesten betalen en geen 10 of 11 ) maakt 21.000 belgische frankskes per maand.Mathieu schreef:Natuurlijk als ik kijk wat er destijds, voor 4 jaar, al moest betaald worden aan een kot. Ik weet dat mijn schoonbroer voor zijn dochter daar destijds 250.000 fr (6250 €) diende neer te tellen. Voor 10 maanden, met aansluiting op internet en al, dus alles erop en eraan ...
Daar betaalde ik ook ongeveer 4 jaar geleden, een heel degelijk , ruim kot bijna 3 maand van.
-
Kalm Katanake, u nog zo kwaad maken op uw gezegende leeftijd is nie goed jong. Eerst en vooral hoop ik ooit eens uw leeftijd te mogen halen (wat ik betwijfel, want het zit er niet in bij mijn familie
). Verder heb ik de indruk dat uw relatie met "dat" kind van 50 jaar precies niet al te best is? Mag ik u als een jongere eens een raad geven? .... Doe iets voor een ander ZONDER iets in de plaats te verwachten, want anders zal je meestal toch bedrogen uitkomen. Ik help graag mensen, maar leerde erbij dat ik nooit iets in de plaats kon verwachten, en dat heeft me reeds veel leed laten voorkomen. Zelfs van je eigen kinderen!!! Ik heb dus drie levende huizen rondlopen, mijn vrouw en ik helpen hun nog steeds, maar wij gaan ons zeker niet in de schulden of miserie steken voor hun (hoe graag we ze ook zien). Helpen is goed, maar men moet redelijk blijven.
Pft, nu stop, ik, want ik ben weer aan het zagen.
-
Renegade schreef:Kalm Katanake, u nog zo kwaad maken op uw gezegende leeftijd is nie goed jong. Eerst en vooral hoop ik ooit eens uw leeftijd te mogen halen (wat ik betwijfel, want het zit er niet in bij mijn familie). Verder heb ik de indruk dat uw relatie met "dat" kind van 50 jaar precies niet al te best is? Mag ik u als een jongere eens een raad geven? .... Doe iets voor een ander ZONDER iets in de plaats te verwachten, want anders zal je meestal toch bedrogen uitkomen. Ik help graag mensen, maar leerde erbij dat ik nooit iets in de plaats kon verwachten, en dat heeft me reeds veel leed laten voorkomen. Zelfs van je eigen kinderen!!! Ik heb dus drie levende huizen rondlopen, mijn vrouw en ik helpen hun nog steeds, maar wij gaan ons zeker niet in de schulden of miserie steken voor hun (hoe graag we ze ook zien). Helpen is goed, maar men moet redelijk blijven.
Is er iets met mijn leeftijd , bijna 77
De statestieken geven voor de man 80 jaar , dus nog drie jaar
Katana heeft al meer dan 25 jaar geen schulden meer , alles is betaald en hij betaald kontant als hij iets koopt ...
Als je iets doet , verwacht katana altijd iets terug , bvb , ben met mijn oudste kleindochter naar de bank geweest om een spaarboekje ( gespaard vanaf de geboorte) 7741 euro tye te laten overschrijven op haar rekening , verwachtte alleen maar iets terug een zoen of handdruk , kwam niet , ze vinden het normaal zekers
Laatst ladys verjaardagsfeest thuis , vroeg niemand ' mijn dochter ,of mijn 2 kleindochters of ze iets moesten opruimen of iets meer .
Slaaf Lady 76 zal dat wel doen met slaaf katana nu nog 76...
Als er een herstelling aan een kledingsstuk , of verkorting van een aangekochte broek van schoonzoon moet gebeuren , weten ze Ladt wel te vinden ..
Schoonzoon nu al wat op de sukkel met de gezondheid , heeft katana al moed ingesproken als je 50 kunt worden en je neemt den bocht daarna , wordt je ook 70 jaar ...
Katana scoort weer een punt , sch... vroeg mij of ik den 18de hem wilde volgen met mijn auto naar zijn garage , zijn VOLVO moest binnen in een naburige gemeente , daarna weer naar die garage om de volvo terug te halen , katana heeft beloofd dat te zullen doen , sch.. heeft katana na nieuwjaar ook weggebracht naar een familiefeest en gaan halen ( was om het blazen te vermijden , katana is geen waterdrinker op een feest hihih)
Stop nu even ..
Vergeet niet , katana heeft nog steeds goede banden met sch en dochter en twee kleinkinderen , zegt steeds zijn mening is geen robot
-
Hehe Katana, ik wil zeker en vast niet klagen of mekkeren op uw leeftijd, ik bedoelde juist het tegendeel
Ik zal zo kontent zijn als ik die leeftijd mag halen
En dat je nu nog altijd mensen helpt is een zeer groot pluspunt, ik doe dat ook nog altijd, maar iets in de plaast verwachten al is het nen "toes" ... niet doen ... Weet ge watte ... ik zal je Lady ne keer nen ferme KAAKtoes komen geven, en die mag ze dan in mijn naam aan u geven
En dat je nu nog altijd mensen helpt is een zeer groot pluspunt, ik doe dat ook nog altijd, maar iets in de plaast verwachten al is het nen "toes" ... niet doen ... Weet ge watte ... ik zal je Lady ne keer nen ferme KAAKtoes komen geven, en die mag ze dan in mijn naam aan u geven
-
alter - Lid geworden op: 25 mei 2005, 01:38
Wel, mijn beste Katana, ik heb al een tijdje uw belevenissen gevolgd en ik denk ook dat uwen "ingenieur" het bij het verkeerde eind heeft..Wat katana wel weet is , pas op voor een koele berekende ingenieur , hij is een 50er , maar een 70er heeft meer ervaring en weet en voelt alles veel beter aan , kan niet verder persoonlijk worden ..
Tegen zijn vijftigste moet men er juist voor zorgen, dat men iets heeft in een "boerengat"..
Vele "Ollanders" zoeken bijvoorbeeld tegen en vóór de pensioenleeftijd "iets" te kopen in mijn geliefde streek, en "Ollanders" zijn zeker geen dwazerikken
errare humanum est, perseverare diabolicum