1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

kapper

04 feb 2009, 20:29

Ik was kapper van 1 mei 1971 tot 28 maart 1972. Ik heb nog enkele foto's maar ken geen namen meer. Herken je iemand?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kapper op 15 feb 2009, 15:19, 3 keer totaal gewijzigd.

BCA

04 feb 2009, 20:31

Wie kan mij detailfoto's bezorgen van de "FIRE CUTOUT ASSEMBLY" van de launcher?Was in voege vanaf improved Hawk.
:D Groetjes
BCA

kd29

05 feb 2009, 16:23

Hallo BCA,

Zou het dit zijn dat je zoekt, als omschrijving bij de foto stond er ook het woord CUTOUT bij

Zie ook site waar ik dit vond>>> http://www.missilesofkeywest.com/collectibles.htm

Enig verband met wat jij zoekt?

Afbeelding

Greetz... Fco-ke Bravo 77-78

BCA

06 feb 2009, 16:31

Sorry hoor,maar dit is het niet!
De "Fire cutout assembly" was een ronde pot,welke links of rechts achteraan de Lchr bevestigd werd om alignment en het uitclipsen uit te voeren.Bij niet gebruik werd het apparaat opgeborgen in het voorste compartiment.
:D Groetjes.
BCA

lukakobe

12 feb 2009, 13:36

Die Carla waarover jullie het hebben op de foto van marscherende vrouwelijke militairen, kan dat Carla Grootenbril zijn, vroeger gehuwd met de kok Michielsen?

PS Sonneke gefeliciteerd met je grootmoederschap!

sonneke44

12 feb 2009, 20:49

Emteechauffeurke schreef:Goeiemorgen !

Deze week heb ik op www.mil.be een uitgebreid CV gevonden van Generaal Testelmans !! Even Testelmans intikken op de zoekfuntie!!
Wat die luchtfoto van Hausheide betreft hou ik het mee in de gaten hoor !!
En beste Sonneke worden het beschuitjes met muisjes of suikerbollekes ??
Verder iedereen de beste groeten en hou het warmpjes hoor !!

GRTZ, EMTEEKEN :wink:
Nee, geen beschuit met muisjes alhoewel dat wel lekker is maar ... we zijn Belgen hé dus het worden suikerbonen. Heb al een grote doos uit den Belgique meegebracht.
Ja, ik weet het. De laatste tijd heel druk gehad. 4 weken na mekaar naar Emmeloord gereden voor een opvolgcursus "verantwoord overblijven". Was best interessant. Alleen het weer viel tegen. Veel sneeuw en soms behoorlijk last van ijzel. Gelukkig heelhuids aangekomen.
Volgende week heeft de kleine een weekje vakantie en dan moet de auto naar de APK (de keuring). Doe er tevens een grote onderhoudsbeurt aan vastknopen. 25% korting op de onderhoudsbeurt is mooi meegenomen ... toch!!!

groetjes, Sonneke

sonneke44

12 feb 2009, 21:29

lukakobe schreef:Die Carla waarover jullie het hebben op de foto van marscherende vrouwelijke militairen, kan dat Carla Grootenbril zijn, vroeger gehuwd met de kok Michielsen?

PS Sonneke gefeliciteerd met je grootmoederschap!
Hoi Diederik,

Bedankt voor de felicitatie maar het is nog niet zover hoor. Nog een week of 6 wachten tot ....
Wat Carla betreft ... die familienaam komt me niet helemaal voor. Ze was indertijd wel gehuwd maar is dan gescheiden. Daarna is ze gehuwd met Raoul Smekens (sorry voor eventuele schrijffout in de naam). Heb haar nog gezien op een Reunié. Geloof dat dat in Brakel was.
By the way ... wie van de forummers gaat er naar de Reunie in Brakel dit jaar??? Als er niets tussen komt, ben ik weer van de partij.

groetjes, Sonja

brulleke

14 feb 2009, 15:39

dag allemaal,heb deze week een mail ontvangen waarop staat dat de reunie 43a niet doorgaat in de Stadtshalle maar wel in het hotel Am Kaiserbrunnen en dit wegens spijtig genoeg te weinig ingeschrevene,maar al bij al ik verheug mij erop om de mensen nog eens terug te zien Groetjes Luc

papafreddy

15 feb 2009, 17:49

Hier een beetje uitleg over het Hawk systeem, voor de Non Believers of de mensen die twijfelden aan de accuraatheid van het systeem. Voor de Thomassen onder ons.

Operational Status
The basic MIM-23A HAWK entered service in 1960 and the MIM-23B I-HAWK in 1973. I-HAWK remains in service with the following countries: Bahrain, Belgium, Denmark, Egypt, France, Germany, Greece, Iran, Israel, Italy, Japan, Jordan, South Korea, Kuwait, Netherlands, Norway, Portugal, Saudi Arabia, Singapore, Spain, Sweden, Taiwan, United Arab Emirates and USA. It is reported that ex-US Army National Guard HAWK systems will be sold to Indonesia. Belgium, Denmark, France, Germany, Greece, Italy, Netherlands and USA have implemented Phase 1 and Phase 2 improvements. Many of the other countries are following suit. The Phase 3 upgrade programme is in production for Egypt, Greece, Israel, Saudi Arabia, Spain, Sweden, Taiwan and the US Marine Corps. A study started in 1996 to upgrade Italian HAWK missiles to the Phase 3 standard. In the early 1980s Israel upgraded its HAWK systems in order to maintain their viability against an increasing threat. This system was used in August 1982 to shoot down a Syrian Air Force MiG-25R Foxbat-B photo-reconnaissance aircraft flying at M2.5 on a high level 21,000 m plus sortie near Jounié, north of Beirut. HAWK missiles defending Kuwait against the Iraqi invasion in August 1990 are reported to have shot down seven aircraft and one helicopter with 12 missiles launched. A US trial firing of two modified HAWK missiles against a short-range ballistic missile was successfully completed in June 1991, using a Patriot AN/MPQ-53 radar feeding data to the HAWK battery via a secure digital datalink. Between 1988 and 1997 there have been 13 tests made firing one or two HAWK missiles against MGM-52 Lance short-range ballistic missile targets, with nine rated as successful intercepts. A modification programme was started by the US Marine Corps in 1992 to improve the performance of AN/TPS-59 radars to enable them to acquire and track tactical ballistic missiles to act as early warning sensors for HAWK batteries transferring target data using a JTIDS link. In 1994 HAWK missiles successfully intercepted two short-range ballistic missile targets, having been cued by an AN/TPS-59 radar at White Sands Missile Range. A test was also successful against a tactical ballistic missile and two low flying cruise missile targets, with simultaneous engagements. These trials also demonstrated the remote engagement section capability, with a launcher and HPI radar located several kilometres forward of the battery command post. It is reported that the US Marine Corps has 1,000 missiles with the MIM-23K ATBM capability and 11 modified AN/TPS-59 radars.

Ik vond het systeem goed in elkaar zitten, deftig gemaakt.
Daar ik zelf technicus ben, hielp ik soms bij de reparatie.
Ik kom uit de industrie en heb in het jaar 2000 zaken gezien van machines die in de USA in elkaar waren geflensd, onze Europese automatisering stond daar tegen over zeker 15 jaar voor!!
Zijn de ruimte tuigen ook op zo'n manier gemaakt, dan is het telkens een wonder dat ze na een missie terug keren uit de ruimte

MVGr.
PapaFreddyAfbeelding

sonneke44

16 feb 2009, 08:58

brulleke schreef:dag allemaal,heb deze week een mail ontvangen waarop staat dat de reunie 43a niet doorgaat in de Stadtshalle maar wel in het hotel Am Kaiserbrunnen en dit wegens spijtig genoeg te weinig ingeschrevene,maar al bij al ik verheug mij erop om de mensen nog eens terug te zien Groetjes Luc
Ja Luc, hier is het ook zo. Heb al voor onderdak gezorgd. Wij slapen in het hotel zelf dus ik hoef niet met de auto te rijden na het feest :wink:
Ben benieuwd of ik je nog herken!!!
groetjes, Sonneke

guidosan

22 feb 2009, 16:40

Het Kwartier Lombardsijde heeft een vriendenkring opgericht. Al diegene die in het verleden ook maar iets te maken hebben gehad met dit kwartier, zij het als milicien of als actieve, alsook iedereen die in een luchtdoelartillerie eenheid hebben gediend zijn welkom in deze vriendenkring. Surf eens naar volgende website http://www.vklaql.be/
en neem een kijkje in deze uitstekend uitgewerkte site. U kunt er ook alle inlichtingen in terug vinden. Ik kreeg reeds verschillende vragen van geintresseerde personen maar verwijs iedereen hiermme naar het juist contact adres.
Groetjes en misschien tot weerzien op een van onze bijeenkomsten.
Guido
Een prettige dag gewenst

kd29

25 feb 2009, 18:48

Afbeelding Ikke op zending naar Soest

Hallo iedereen van den 43A

de verloren gewaande foto's van den troep zijn opgedoken tijdens het verhuizen
nog efkens ze met Picasa opsmukken en ze komen eraan

Greetz Fco-ke 43A Bravo 77-78 :D

Emteechauffeurke

26 feb 2009, 07:16

Hoi Kd29!

Alleszins een mooi fotooke !! :wink: Ik zelf heb met zo een Magirus ook een zending gemaakt !! Maar het was een station verder nl. naar Werl !!
Wij moesten toen oude afgedraaide motorolie wegbrengen, in vaten die meer wogen dan de olie zelf !! :P
Wat ik mij wel afvraag is wat er allemaal met die oude Magirussen is gebeurd !! Zijn die stuk voor stuk in de dump geraakt of staan die nog ergens als " militair strategische reserve" gestockeerd?? Grobbendonk??

Verder alle goeds aan de alle ex. Hawkers!! :wink:

GRTZ,
EMTEEKEN :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

lange

02 mar 2009, 10:54

hi, Emteechauffeurke
Ik ben de gezochte Decaesstecker. ik ben toevallig op seniorennet gekomen nadat ik een dorpgenoot tegenkwam die ook in Brakel zat tijdens mijn legerdienst. Hij vertelde mij dat ik "gezocht"werd.
ik heb het sommige blz. gelezen en er kwamen veel herinneringen terug.
Maar ik verschiet ervan hoeveel details jullie nog herinneren van de legerdienst van meer dan 30 jaar geleden.
Ik weet nog dat ik mij doodverveelde op den buro, dat ik iedere morgen zo'n halfuurtje werk had en dan mij probeerde bezig te houden zonder dat het veel opviel voor mijnen chef. Ik had ook een systeemtje zodat er veel miliciens voor 6 dagen op verlof konden gaan maar er werden maar 4 dagen in mindering gebracht. Ik weet niet meer hoe ik het deed maar ik moest alleen goed opletten met het bord en de verlofboek dat het niet uitkwam. Ikweet ook nog dat ik bijna elke avond de stad introk.
Enkele namen die ik mij ook nog herinner zijn Verstraete uit torhout,
Demonie uit Jabbeke, Verpoorten uit Kattenbos-Lommel, Zaman uit Lokeren, boels, iemand uit buggenhout,...

Emteechauffeurke

02 mar 2009, 12:12

Hoi Lange !!

Wat een mooie verrassing !! :wink: Ja die namen die je daar noemt klinken als muziek in mijn oren !! Die verstraete uit Torhout werkte bij ons op de MT !! Vermoedelijk werkte hij in het burgerleven bij een Volvo garage ergens in het Torhoutse !!
Demonie herrinner ik mij ook heel goed!! Die Zaman uit lokeren heb ik nog wat twijfels maar mij staat voor dat hij nogal vrij corpulent was !!
Was dikwijls samen met iemand die veel kleiner was dan hem!Mogelijk was zij bijnaam Urko??
En daarmee heb ik UNSER ZIMMER VON DAMALS volledig kunnen samenvinden!! Bij deze dank aan alle die zowel direkt als indirekt hebben meegeholpen aan deze succesvolle zoektocht !!

GRTZ,
EMTEEKEN :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!