mijmeringen
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
bo'ke, neske, Nele,
bedankt voor het bezoekje, een bloempje om de lente aan te kondigen, zon en warmte hebben we dringend nodig!

Nele, jouw plaatje is zeer mooi hoor!
We gaan jaarlijks naar Gasthuisberg met het koor, ofwel in januari ofwel in februari.
lieve groetjes,
gusitlpe
bedankt voor het bezoekje, een bloempje om de lente aan te kondigen, zon en warmte hebben we dringend nodig!

Nele, jouw plaatje is zeer mooi hoor!
We gaan jaarlijks naar Gasthuisberg met het koor, ofwel in januari ofwel in februari.
lieve groetjes,
gusitlpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
literair niet van betekenis maar waar gebeurd!
namiddagwandeling
Ik zag een streepje zon
en dacht,
ik moet naar buiten,
de winter duurt al lang.
De overvloedige regen
al weer vergetend
begaf ik mij op weg.
Opeens stond ik daar
voor een modderplas
ik had twee keuzes,
ofwel stap ik erdoor
of keer ik om.
Ik stapte moedig door
wat dieper in mijn kraag
tot ik mijn schoen verloor.
Mijn schoen dreef verder
Ik kon niet zonder
dus op mijn kous
maar in de modder.
Toen gleed ik uit
kwam op mijn buik
ik moet mijn schoen
’t is niet om doen.
Liggend op mijn buik
stak ik mijn arm uit
kwam bij mijn schoen
hij zag er niet uit!
De natte schoen
weer aan mijn voet
ik moest terug
dat heel eind stuk.
Modderig kom ik thuis,
mijn man zit voor de buis
hij ziet mij staan
kijkt mij verwonderd aan.
Ben jij dat, zo zegt hij,
toen schoten we beiden
in een daverende lachbui!
gustilpe

namiddagwandeling
Ik zag een streepje zon
en dacht,
ik moet naar buiten,
de winter duurt al lang.
De overvloedige regen
al weer vergetend
begaf ik mij op weg.
Opeens stond ik daar
voor een modderplas
ik had twee keuzes,
ofwel stap ik erdoor
of keer ik om.
Ik stapte moedig door
wat dieper in mijn kraag
tot ik mijn schoen verloor.
Mijn schoen dreef verder
Ik kon niet zonder
dus op mijn kous
maar in de modder.
Toen gleed ik uit
kwam op mijn buik
ik moet mijn schoen
’t is niet om doen.
Liggend op mijn buik
stak ik mijn arm uit
kwam bij mijn schoen
hij zag er niet uit!
De natte schoen
weer aan mijn voet
ik moest terug
dat heel eind stuk.
Modderig kom ik thuis,
mijn man zit voor de buis
hij ziet mij staan
kijkt mij verwonderd aan.
Ben jij dat, zo zegt hij,
toen schoten we beiden
in een daverende lachbui!
gustilpe

-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
-
Geluk en een ongeluk.
Gustilpe ik heb de tijd genomen het artikel over je koor te lezen ' heel verrast ' moet ik toegeven las ik het artikel dat denook schreef. Je mag er trots op zijn, jullie en je koor want wierook krijg je niet zo snel toegezwaaid.
Zo te lezen waren er nog S.N ers bij, die ik wel eens zou willen ontmoeten.
Het verhaal van de schoen is ' geweldig ' je begrijpt dat ik er tranen mee gelachen heb. Ik weet dat je het mij niet kwalijk neemt. Zulke dingen maken het leven waard geleefd te worden. Herinner je, je nog het verhaal met mijn parkeerkaarten.
Ben schoonzoon gaan bezoeken in datzelfde ziekenhuis, ik moest wel maar één kaart dit keer, toch heb ik het ding argwanend bekeken.
Groetjes
Bomi.
- - - - - - - - - - - -
-
-
Geluk en een ongeluk.
Gustilpe ik heb de tijd genomen het artikel over je koor te lezen ' heel verrast ' moet ik toegeven las ik het artikel dat denook schreef. Je mag er trots op zijn, jullie en je koor want wierook krijg je niet zo snel toegezwaaid.
Zo te lezen waren er nog S.N ers bij, die ik wel eens zou willen ontmoeten.
Het verhaal van de schoen is ' geweldig ' je begrijpt dat ik er tranen mee gelachen heb. Ik weet dat je het mij niet kwalijk neemt. Zulke dingen maken het leven waard geleefd te worden. Herinner je, je nog het verhaal met mijn parkeerkaarten.
Ben schoonzoon gaan bezoeken in datzelfde ziekenhuis, ik moest wel maar één kaart dit keer, toch heb ik het ding argwanend bekeken.
Groetjes
Bomi.
- - - - - - - - - - - -

Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
13 februari: dikke truiendag!
Sinds enkele jaren richt de Vlaamse Overheid een campagne in rond de klimaatsverandering.
Verstandig omspringen met energie is een grote stap in de strijd tegen het verhoogde broeikaseffect en de daaraan gekoppelde klimaatsverandering.
Recente cijfers tonen aan dat van alle EU-landen het huishoudelijk energieverbruik per inwoner het hoogst is in België, en in Vlaanderen nog hoger dan het cijfer voor België.
Scholen spelen mee, het kan het begin zijn van een sensibiliseringsactie voor een groter energieproject. Het is de bedoeling om met de Dikke-Truiendag om zoveel mogelijk leerlingen, leerkrachten, directies en ander schoolpersoneel te sensibiliseren om te zorgen voor een energiezuinige school.
Voor universiteiten en hogescholen is Dikke-truiendag het uigelezen moment om aan de studenten en het personeel te tonen dat er werk wordt gemaakt van een duurzaam energiebeleid op de campus. Meteen wordt ook de boodschap meegegeven dat iedereen zijn steentje kan bijdragen voor een beter milieu.
Ook op diverse kantoren wordt werk gemaakt om de verwarming 1°C lager te zetten.
Sinds enkele jaren richt de Vlaamse Overheid een campagne in rond de klimaatsverandering.
Verstandig omspringen met energie is een grote stap in de strijd tegen het verhoogde broeikaseffect en de daaraan gekoppelde klimaatsverandering.
Recente cijfers tonen aan dat van alle EU-landen het huishoudelijk energieverbruik per inwoner het hoogst is in België, en in Vlaanderen nog hoger dan het cijfer voor België.
Scholen spelen mee, het kan het begin zijn van een sensibiliseringsactie voor een groter energieproject. Het is de bedoeling om met de Dikke-Truiendag om zoveel mogelijk leerlingen, leerkrachten, directies en ander schoolpersoneel te sensibiliseren om te zorgen voor een energiezuinige school.
Voor universiteiten en hogescholen is Dikke-truiendag het uigelezen moment om aan de studenten en het personeel te tonen dat er werk wordt gemaakt van een duurzaam energiebeleid op de campus. Meteen wordt ook de boodschap meegegeven dat iedereen zijn steentje kan bijdragen voor een beter milieu.
Ook op diverse kantoren wordt werk gemaakt om de verwarming 1°C lager te zetten.
-
Omaha - Lid geworden op: 12 dec 2005, 20:53
hey gustilpe,
het is zo aangenaam om hier eens te komen mijmeren bij jou.....
waar blijf jij je inspiratie halen ?
lieve groet
Omaha
het is zo aangenaam om hier eens te komen mijmeren bij jou.....
waar blijf jij je inspiratie halen ?
lieve groet
Omaha
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
lieve gustilpe,
smakelijk gelachen met jouw modderbad
maar eind goed, alles goed
verdoken verdriet
elke dag, komt nooit goed
een fijne dag wens ik jou toe
bo
smakelijk gelachen met jouw modderbad
verdoken verdriet
een fijne dag wens ik jou toe
bo
Laatst gewijzigd door bo'ke op 13 feb 2009, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.