Katana's hoekje
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Goed nieuws voor de liefhebbers
De Kolderbrigade zal op één na het het late journaal terug uitgezonden worden .
Het Gents dialect zal weer moeten optorsen tegen het Antwerps dialect
En de topacteurs Romain Deconinck Ivonne Delcour Leo Martin en Gaston Berghmans zullen weer op de partij zijn , met hun persiflage op Amerikaanse politiereeksen ...
Weet er iemand of Ivonne Delcour nog leeft ?
De Kolderbrigade zal op één na het het late journaal terug uitgezonden worden .
Het Gents dialect zal weer moeten optorsen tegen het Antwerps dialect
En de topacteurs Romain Deconinck Ivonne Delcour Leo Martin en Gaston Berghmans zullen weer op de partij zijn , met hun persiflage op Amerikaanse politiereeksen ...
Weet er iemand of Ivonne Delcour nog leeft ?
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
bakker
In december 2008 zeker nog wel Katana, volgens dit artikel uit het nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 1623VRNI_4
-
Bedankt beste Bakker ,bakker schreef:In december 2008 zeker nog wel Katana, volgens dit artikel uit het nieuwsblad
Is ook interessant om te weten dat Yvonne Delcour , de weduwe was van Romain Deconinck , wist katana niet
Dat plat Gents is als muziek in katana's oren , is zijn favoriet boven DE andere dialecten ...
In Leopoldsburg een mengelmoes van inwijkelingen allerlei destijds en nu ook , is er geen merkwaardig dialect , een allerlei van weet ik veel
Groeten katana
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
50+ een heruitzending kan ook van Elvis of Hitler; kies maar uit... 
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
katana schreef:pitteke schreef:niet pessimistisch worden he katana. gelukgewenst met je verjaardag hoor, maar wat is een jaartje erbij op onze leeftijd. dit jaar word ik 78 en denk nog niet aan die statistieken maar aan mijn grootvader die werd er 94 en was kerngezond tot op de dag dat hij van zijn bed viel en enkele dagen later rustig ingeslapen.
kop omhoog en been stijf houden en nog vele jaren.![]()
![]()
pitteke.
Bedankt Pitteke voor je vriendelijke opbeurende woorden![]()
Morgen zondag zal het toch konijn met pruimen zijn op de feesttafel , alleen voor katana en schoonzoon ...
Lady , dochter en de twee kleindochters verkiezen een ander menu
Jre zal toch nog wel iets bewaard hebben voor de maandag od dinsdag niet? Of heb je alles opgepeuzeld op zondag?
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
telloorlekker schreef:50+ een heruitzending kan ook van Elvis of Hitler; kies maar uit...
Den Bompa zijn ze ook terug aan het uitzenden.
-
katana schreef:Bedankt beste Bakker ,bakker schreef:In december 2008 zeker nog wel Katana, volgens dit artikel uit het nieuwsblad
Is ook interessant om te weten dat Yvonne Delcour , de weduwe was van Romain Deconinck , wist katana niet![]()
Dat plat Gents is als muziek in katana's oren , is zijn favoriet boven DE andere dialecten ...
In Leopoldsburg een mengelmoes van inwijkelingen allerlei destijds en nu ook , is er geen merkwaardig dialect , een allerlei van weet ik veel![]()
Groeten katana
Ik vrees dat er op dit moment in Bourg dialecten gesproken worden waar wij helemaal niets meer van verstaan. Luister maar eens naar je buurman.
-
Katana heeft eindelijk weer de knoop doorgehakt , een afspraak met de tandarts om weer een tand te laten te trekken , nu de vierde , reeds getrokken één op de benedenrij en twee op de bovenrij ...
Lady lacht daarmee , zij heeft al haar tanden al laten trekken tien jaar geleden en vervangen door een nieuw gebit
Katana ziet dat anders één tand laten trekken , is bijna een terechtstelling,een tand minder op op te bijten ( eten of een geschil uit te vechten )
Mijn afspraak ligt nu vast vrijdagavond 21.15 ...
Mijn tandarts ' Slodiak , van Poolse roets , is wel een vakman , hij is al jaren gevestigd in mijn omgeving
Is kordaat en duidelijk en ervaring , en Lady zegt mij nu beveel die tandarts niet meer , wat hij moet doen enzv..
Katana heeft daar geen luisterend oor naar , hij bijt zich vast in zijn ideeën , maar moet toch daarna het bijltje erbij neerleggen .
Hopelijk na mij 77ste , wat uitstel voor de volgende trekking ...
En nu graag mijn dank voor de reactie en gelukwensen voor mijn verjaardag , merci vrienden en fans van katana
Aanvulling onze BSD in Aken / Stolberg de jaren 1953 en meer ..
Kamp Astrid Propsteierwald en het klein Duits cafeetje iets verder dan het wachtlokaal...
Katana was toen een 20 jarige knaap en daagde een reus van Duitser uit..
De reus nam katana met stoel en al meermaals naar boven in zijn linkerarm , alsof het een pluimpje was.
De tegenprestatie van katana was 10 bierglazen binne peuzelen , zonder een wenkbrouw opzij of omhoog te fronzen ..
Denk dat het toen wel niet goed voor mijn tanden was
Lady lacht daarmee , zij heeft al haar tanden al laten trekken tien jaar geleden en vervangen door een nieuw gebit
Katana ziet dat anders één tand laten trekken , is bijna een terechtstelling,een tand minder op op te bijten ( eten of een geschil uit te vechten )
Mijn afspraak ligt nu vast vrijdagavond 21.15 ...
Mijn tandarts ' Slodiak , van Poolse roets , is wel een vakman , hij is al jaren gevestigd in mijn omgeving
Is kordaat en duidelijk en ervaring , en Lady zegt mij nu beveel die tandarts niet meer , wat hij moet doen enzv..
Katana heeft daar geen luisterend oor naar , hij bijt zich vast in zijn ideeën , maar moet toch daarna het bijltje erbij neerleggen .
Hopelijk na mij 77ste , wat uitstel voor de volgende trekking ...
En nu graag mijn dank voor de reactie en gelukwensen voor mijn verjaardag , merci vrienden en fans van katana
Aanvulling onze BSD in Aken / Stolberg de jaren 1953 en meer ..
Kamp Astrid Propsteierwald en het klein Duits cafeetje iets verder dan het wachtlokaal...
Katana was toen een 20 jarige knaap en daagde een reus van Duitser uit..
De reus nam katana met stoel en al meermaals naar boven in zijn linkerarm , alsof het een pluimpje was.
De tegenprestatie van katana was 10 bierglazen binne peuzelen , zonder een wenkbrouw opzij of omhoog te fronzen ..
Denk dat het toen wel niet goed voor mijn tanden was
Laatst gewijzigd door katana op 25 feb 2009, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Renegade - Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
BSD, ach ja, nostalgie nostalgie 
Bij mij was het eerst Euskrichen, dan een paar jaartjes in Bourg, en dan naar SOEST. Soest tot het einde van den BSD, en dan Brussel
Bij mij was het eerst Euskrichen, dan een paar jaartjes in Bourg, en dan naar SOEST. Soest tot het einde van den BSD, en dan Brussel
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
-
Tip
Senioren die af en toe gaten moeten opvullen in hun tv programma , grijp de kans , momenteel wordt meerdere malen per week op één 14.50 Maigret uitgezonden , na opname kun je er daarna rustig van genieten
Maigret geschreven door George Simenom een Belg uit Luik is er te zien als
Le commissaire Maigret
Politie judiciaire
36 Quai des Orfèvres
Parijs ...
De Hollanders beweren dat Georges Simenom Maigret in Delfzijl creëerde,nadat de Duitsers in 1929 zijn schip controleerde en zijn aantekeningen ontdekken en daarna wordt verdacht van spionage en onmiddellijk Duitsland moet verlaten en daarom naar de Nederlandse haven Delfzijl vaart .
Wie weet er meer van ....
Senioren die af en toe gaten moeten opvullen in hun tv programma , grijp de kans , momenteel wordt meerdere malen per week op één 14.50 Maigret uitgezonden , na opname kun je er daarna rustig van genieten
Maigret geschreven door George Simenom een Belg uit Luik is er te zien als
Le commissaire Maigret
Politie judiciaire
36 Quai des Orfèvres
Parijs ...
De Hollanders beweren dat Georges Simenom Maigret in Delfzijl creëerde,nadat de Duitsers in 1929 zijn schip controleerde en zijn aantekeningen ontdekken en daarna wordt verdacht van spionage en onmiddellijk Duitsland moet verlaten en daarom naar de Nederlandse haven Delfzijl vaart .
Wie weet er meer van ....
-
Zomaar help !!!!!
Katana weet niet meer wie hij is in deze politieke toestand ' is hij een belgische vlaming , is hij een vlaming ,een walen -vriend , is hij een vondeling in dit land
Nu nog een mening hebben is gevaarlijk alhoewel Filip Dewinter zijn boek uitbrengt, zou het graag lezen , maar het is waarschijnlijk te duur voor een kleine gepensioeneerde
Katana weet niet meer wie hij is in deze politieke toestand ' is hij een belgische vlaming , is hij een vlaming ,een walen -vriend , is hij een vondeling in dit land
Nu nog een mening hebben is gevaarlijk alhoewel Filip Dewinter zijn boek uitbrengt, zou het graag lezen , maar het is waarschijnlijk te duur voor een kleine gepensioeneerde
-
katana schreef:Belangrijk nieuws
Er is rakelings langs den achtertuin van katana ,een wild everwijn voorbijgesnord , te snel voor katana om het te vatten , vandaag zijn de resten van 't konijn met pruimen binnengespeeld , zou dus nu best wel een onwillig everzwijn op 't menu willen hebben voor de volgende dagen![]()
Groeten katana
En zou Lady dat willen in haar driepvriezer. Indien zo een zwijntje moest hebben en geen plaats om het op te bergen mag je het aan mij geven , ik zal wel een plats vinden en er natuurlijk ook heerlijk van smullen.
-
katana schreef:In De PANNE lopen er geen wilde everzwijnen rond , in Leopoldsburg wel , heeft in de gazet gestaanMONTE schreef:Nu al aan de drank??? of lopen der alle dagen zwijnen.
Dar kennen ze alleen maar mooie paarden en mooie schaars geklede dames op het strand. Wat er in de duinen te zien is vanop een paardenrug weet ik niet. Daar zullen anderen op moeten antwoorden.