Restaurantbespreking .
-
STONE. - Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
http://www.dekoopvaardij.be/dekoopvaardij.htmlis hij nu kok in bistro De Refter, een spin-off van datzelfde De Karmeliet. Maar er is meer : in september trekt Pieterjan naar Spanje waar hij kok
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Ben een lijst aan het samenstellen van de resto's die ik bezocht voor de " sterre " viel.
Kom denk ik aan een 20-tal !! ( bron : Michelingids B&L 2009)
Kom denk ik aan een 20-tal !! ( bron : Michelingids B&L 2009)
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
't Is nochtans spijtig dat al zo veel mensen daar ziek buiten gekomen zijn ...STONE. schreef: http://www.dekoopvaardij.be/dekoopvaardij.html
-
't is dat er ook zoveel keuze is hé. Ik kan mij voorstellen dat in de stad, waar je 't ene restaurant naast het andere hebt, er daar wel eens een tussen zit waar niet veel volk zit maar meer richting 'den buiten' heb ik nog nooit ergens alleen gezeten in een restaurant. Hier in de buurt is reserveren nog steeds de boodschap als je zeker wil zijn van een tafel. Zowel in de week als in het weekend.petrol schreef:Ben verleden zondagavond op restaurant geweest en mijn echtgenote en ik waren de enige aanwezigen.
Ja de crisis grijpt duidelijk om zich heen ook in de horecawereld.
-
Ik kan u beter het telefoonnummer van mijn broer geven, die kan u daar alles over vertellen want ik was er niet bij. Heel zijn gezelschap was ziek de dag nadat ze in de Koopvaardij hadden gegeten. Kan natuurlijk toeval zijn, maar is niet echt positieve reclame voor een *-restaurant.petrol schreef: Zoveel mensen daar al ziek buiten gekomen?
Verklaar u nader.
-
Toevallig gisteren een telefoontje gehad van Heidi ( 40 j) .MyriamC schreef:'t Is nochtans spijtig dat al zo veel mensen daar ziek buiten gekomen zijn ...STONE. schreef: http://www.dekoopvaardij.be/dekoopvaardij.html
Was verleden week in de ' Koopvaardij '.
' Ontevreden, géén ster waardig ! '
Dit WE. zit zij in Haute Cookure ...
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Het is niet de eerste keer dat ik dat hoor. Het is voor die jongens ook veel te snel gegaan. Ze waren amper een half jaar bezig toen ze al een nominatie kregen voor een eerste ster. Ik denk dat ze daar gewoon niet klaar voor waren. Twee begin twintigers zijn IMO ook nog lang niet matuur genoeg om die druk aan te kunnen.STONE. schreef: Toevallig gisteren een telefoontje gehad van Heidi ( 40 j) .
Was verleden week in de ' Koopvaardij '.
' Ontevreden, géén ster waardig ! '
-
Dat durf ik sterk te betwijfelen. De druk om je ster te kunnen houden is voor iedere chef enorm hoog. Dan denk ik dat een oude rot in het vak à la Geert Van Hecke om maar een naam te noemen daar 'gemakkelijker' mee kan omgaan dan twee jonge snaken die nog alles te bewijzen hebben. Het is tenslotte nog maar het eerste jaar dat ze die ster hebben.Tillie schreef:
Twintigers kunnen soms beter tegen druk dan vijftigplussers.
-
Tillie - Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Als ze een ster hebben, hebben ze toch al wat bewezen.
En er zijn verschillen de sterrenkoks die hun ster inleverden. Zijn ze daarom minder goed. Zijn ze minder of meer bestand tegen de stress van een ster.
En er zijn verschillen de sterrenkoks die hun ster inleverden. Zijn ze daarom minder goed. Zijn ze minder of meer bestand tegen de stress van een ster.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Duse
-
Hoe kan je nu iets bewijzen op minder dan een jaar tijd? Dat moet je mij eens vertellen. Andere chefs doen daar jaren over.Tillie schreef:Als ze een ster hebben, hebben ze toch al wat bewezen.
Marc Paesbrugghe van Sir Anthony Van Dijck heeft destijds toch gezegd dat hij zijn ster inleverde omdat hij de stress die erbij komt kijken niet meer aankon. Of dat nu ook de waarheid was, dat laat ik in het midden.
En het gaat hem niet om beter of minder goed. Ik kick niet op sterren, er zijn meer dan voldoende restaurants waar je zeer goed tot uitstekend kan eten zonder *. Maar als je die ster hebt, dan moet het altijd perfect zijn. Dan kan je het je gewoon niet permitteren om eens een mindere dag te hebben, of een keer een minder product in te kopen. En al zeker niet dat mensen ziek van tafel gaan!
-
Dat is ook relatief ...Andere chefs doen daar jaren over.
Heb het geluk gehad in mijn loopbaan te mogen ' jagen ' op
jong talent... en heb ze gevonden !
Zal er zo eens 5 uit mijn mouw schudden :
Kobe : In de Wulf
Sang : L'Air du Temps
Christophe : Le Coq aux Champs
Benoit : Cuisinémoi
Johan: Hof ter Hulst etc ...
Pope John XXIII
Pope John XXIII