1963/64 Pantserschool Stockem
-
channelten - Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
ik was in de Pantserschool in Stockem van november 63 tot mei 64.
Een strenge, koude winter maar 's zondagsmorgens lekkere warme chocolade met kramiek.
Oriëntatiemarch naar La Corne du Bois des Pendus baggeren door een dikke laag sneeuw.
Lange treinreis 's zondagsavonds na verlof en late aankomst in de PsSch
Wie was er toen ook ?
Een strenge, koude winter maar 's zondagsmorgens lekkere warme chocolade met kramiek.
Oriëntatiemarch naar La Corne du Bois des Pendus baggeren door een dikke laag sneeuw.
Wie was er toen ook ?
-
wel veel bezoekers op dit bericht maar geen reacties.
Zijn er misschien gepensioneerde tankisten die ondertussen leren tokkelen hebben op een PC die ook in Stockem waren in 1963/64 ?
Een aantal kamergenoten heb ik al teruggevonden (T26 kamer 7 naast de aalmoezenier), spijtig genoeg zijn er al twee overleden.
Zijn er misschien gepensioneerde tankisten die ondertussen leren tokkelen hebben op een PC die ook in Stockem waren in 1963/64 ?
Een aantal kamergenoten heb ik al teruggevonden (T26 kamer 7 naast de aalmoezenier), spijtig genoeg zijn er al twee overleden.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia
-
willy eduard - Lid geworden op: 10 aug 2007, 12:44
Channelten,
Eind april 1963 ben ik in Stockem afgezwaaid ( zoals ze dat zo mooi zegden indertijd ) en teruggekeerd naar het burgerleven.
Op dat moment was Lt Neyrickx Comdt van het C-Esk. en de kamers lagen helemaal achterin aan het bos.
Ikzelf heb daar die niet minder strenge winter van 1962-1963 meegemaakt. Eeen beeld daarvan kan je vinden in ' Disteltuintje ' bij de blogs.
Tot een volgend keer.
Eind april 1963 ben ik in Stockem afgezwaaid ( zoals ze dat zo mooi zegden indertijd ) en teruggekeerd naar het burgerleven.
Op dat moment was Lt Neyrickx Comdt van het C-Esk. en de kamers lagen helemaal achterin aan het bos.
Ikzelf heb daar die niet minder strenge winter van 1962-1963 meegemaakt. Eeen beeld daarvan kan je vinden in ' Disteltuintje ' bij de blogs.
Tot een volgend keer.
-
Salomon - Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:02
Ik ben op 2 mei 1963 in Stockem binnen gegaan als Kroo. Ik herinner mij nog wachtmeester Van Geel (van de pelousen man) en RSM Kesteloot. En de kakkerlakken in de refter
. Als ik mij niet vergis lag ik in T17., de voorlaatste rij tegen het bos. Vanaf november in Soest bij het 4de Lanciers.
-
victorius - Lid geworden op: 06 jun 2006, 21:23
Het valt mij weer eens op dat de pantsermensen niet gemakkelijk reageren. Ik heb het ook eens geprobeerd. Meerdere malen aangedrongen en uiteindelijk opgegeven. Het ging bij mij over de periode tussen augustus 1954 tot januari 1956 . Merkelijk langer geleden dus en van Leopoldsburg over Stockem en weer Leopoldsburg. Ook geen noemenswaardige reactie gekregen.
-
Blue Star - Lid geworden op: 11 nov 2005, 20:38
Ik was in de pantserschool (Camp Generaal Bastin) van mei 66 tot ocktober. Van de beruchte Groep " N2" (eskadron C Kamer 12) (blok T27) voorlaatste rij voor het bos, dacht ik ???
Vanaf november 66 tot april 67 naar Euskirchen. (Kwartier Loncin) bij de 2 Gidsen, moest naar eskadron B, maar die zwaaide eind van de maaand af, dus ben ik in eskadron staf & diensten sectie personeel terecht gekomen.Het dienshoofd van deze dienst was kapitein De Kort, een zeer korrekte man.
Zoek ook nog steeds vruchteloos naar ieder kontakt van weleer.
Hierbij nog een foto van de kamer in Stockem, linksboven in werkkledij ben ik

Vanaf november 66 tot april 67 naar Euskirchen. (Kwartier Loncin) bij de 2 Gidsen, moest naar eskadron B, maar die zwaaide eind van de maaand af, dus ben ik in eskadron staf & diensten sectie personeel terecht gekomen.Het dienshoofd van deze dienst was kapitein De Kort, een zeer korrekte man.
Zoek ook nog steeds vruchteloos naar ieder kontakt van weleer.
Hierbij nog een foto van de kamer in Stockem, linksboven in werkkledij ben ik

Beste (muziekale) groeten:
-
Allez vooruit, er zijn er dus toch nog die in Stockem gelegen hebben en die al eens grasduinen op Seniorennet.
T26 lag in de voorlaatste rij, achter ons was de kapel, die was tegen de bosrand langs waar je ongezien kon terugkeren vanuit Arlon (niet dat we dat ooit gedaan hebben want toen was er nog min of meer discipline).
De QM was een ex Korea strijder en volgens mij was hij de man die in het Gents riep :"van maaine peloezen". Van Geel was een grote struise instrukteur samen met WM Ballegeer en de "Kabaiber"
Na Stockem met meer dan de helft van de kamer naar Lüdenscheid versast naar het vijfde Lansiers.
Hopelijk worden er nog een paar extra Pattons wakker
T26 lag in de voorlaatste rij, achter ons was de kapel, die was tegen de bosrand langs waar je ongezien kon terugkeren vanuit Arlon (niet dat we dat ooit gedaan hebben want toen was er nog min of meer discipline).
De QM was een ex Korea strijder en volgens mij was hij de man die in het Gents riep :"van maaine peloezen". Van Geel was een grote struise instrukteur samen met WM Ballegeer en de "Kabaiber"
Na Stockem met meer dan de helft van de kamer naar Lüdenscheid versast naar het vijfde Lansiers.
Hopelijk worden er nog een paar extra Pattons wakker
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Ben in mei '68 binnengegaan als radiotechnieker.
Volgens mij is er al een stockem site.
Ben later naar het 4°Lanciers gegaan en heb de rest daar op mijn bureeltje gezeten om mij te vervelen daar die les volgden voor Leopard en wij daar met onze pattons zaten voor piet snot.De soldaten en de reservisten en enkele beroeps.
Zijn mischien twee keer blokje rond gereden.
Langs zoeken vindt je nog aardig wat jaren heb ik gemerkt
Volgens mij is er al een stockem site.
Ben later naar het 4°Lanciers gegaan en heb de rest daar op mijn bureeltje gezeten om mij te vervelen daar die les volgden voor Leopard en wij daar met onze pattons zaten voor piet snot.De soldaten en de reservisten en enkele beroeps.
Zijn mischien twee keer blokje rond gereden.
Langs zoeken vindt je nog aardig wat jaren heb ik gemerkt
-
johnny14 - Lid geworden op: 23 feb 2009, 12:17
ik was in 1970 soldaat in stockem eerst in de ems en daarna naar het
c eskadron in het eerste rikki peleton dat nieuw gevormd was in die tijd was ballegeer al adjudant en chef van het c eskadron dat in de opleiding
voorzg voor kro en kroo dat was voor ons als gewone soldaat wel een hele aanpassing aan die strenge regels onder leiding van ballegeer
c eskadron in het eerste rikki peleton dat nieuw gevormd was in die tijd was ballegeer al adjudant en chef van het c eskadron dat in de opleiding
voorzg voor kro en kroo dat was voor ons als gewone soldaat wel een hele aanpassing aan die strenge regels onder leiding van ballegeer
-
citroen - Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:46
Hallo ik was ook in het leger en lag op kamer T26 K6 ook van november 63 tot februari 64.channelten schreef:ik was in de Pantserschool in Stockem van november 63 tot mei 64.
Wie was er toen ook ?
-
jbi - Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:23
Ik was er als KROO van begin april 64 t.e.m.oktober 64. Hete zomer, waterschaarste en regelmatig bos-en heidebrand moeten gaan blussen op en rond de schietpistes van Lagland (vaak veroorzaakt door de fosfor spoortrekker kogels in de band van de MI50).
Nadien vertrokken als WM naar 2eJP in Kassel.
Misschien reageren er nog uit die periode; we zien wel!

Nadien vertrokken als WM naar 2eJP in Kassel.
Misschien reageren er nog uit die periode; we zien wel!
-

Hopelijk herkent er zich nog iemand op deze foto, zo ja, stuur eens een berichtje op dit forum of met een pers. bericht
-
Blue Star - Lid geworden op: 11 nov 2005, 20:38

Stockem van mei 66 tot eind october daarna naar 2' Gidsen in Euskirchen
T27 Kamer 7 esc C groep N2
links boven, De Vreese Jose, De Smet, De Boes Albert, Dobbelaere Ronny, Bastiaensens Jean, Cammerman Noel
zittend van links naar rechts, De Nijs Dennis, De Roeck Harry, Beaupre Erik, De Jonck Pierre (ik), De Maerschalk Mattheux, Boonen Paul
hopelijk reactie
Beste (muziekale) groeten: