1971-72 - 43A Brakel
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10

Hallo ,
Op deze foto kun je Demonie en Verstraete goed herkennen!
Verstraete staat volledig voorraan als derde en Demonie staat er juist rechts naast!
Die entousiaste gast met zijn armen omhoog is ondergetekende !!
Als eerste in de rij ene Hendricks? en onder mijn arm met snor De Crom
uit Antwerpen -Linkeroever!
Onnodig te vertellen dat een en ander tijdens onze doop is gefotografeerd!!
GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Rhani - Lid geworden op: 12 mar 2008, 12:54
Het zal wel raar zijn om aangesproken te worden als oma, maar dat zal dan nog wel een jaartje duren als het kindje begint te praten he.
Ik hoor het wel als het zo ver is
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hallo allemaal!!
Ik zit met een vraag! Zoals jullie weten heb ik in 1978 in Brakel mijn dienstplicht vervult!! Een jaar of twee later, in 1980 dus heb ik daar nog eens langs geweest als toerist !!
Groot was mijn verbazing dat toen onze alloude D-site in Hausheide "bezet" was met Hollanders !!
Later in vermoedelijk 1981
is deze overgedragen aan de C-bij 43A!
Mogen wij dan beschouwd worden gezien de jaartallen als een van laatste
lichtingen Delta ers???
GRTZ,
EMTEEKEN
Ik zit met een vraag! Zoals jullie weten heb ik in 1978 in Brakel mijn dienstplicht vervult!! Een jaar of twee later, in 1980 dus heb ik daar nog eens langs geweest als toerist !!
is deze overgedragen aan de C-bij 43A!
Mogen wij dan beschouwd worden gezien de jaartallen als een van laatste
lichtingen Delta ers???
GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
DenisV - Lid geworden op: 10 mar 2009, 17:49
Hallo allemaal !
Ik heb vandaag deze site ontdekt en was zeer aangenaam verrast dat er een onderwerp over Brakel is. Ik heb er in 1983 mijn legerdienst doorgebracht bij 43A. Mijn job was planton S3/S2.
Ik heb er heel wat mooie herinneringen aan overgehouden (met de jaren vergeet je de slechte…). Ik heb slechts enkele schermen van het begin van het onderwerp doorgelezen, en heb reeds heel wat bekende namen gezien !
Alvorens nog wat meer te posten, wens ik eerst nog wat van de andere posts door te nemen om dupliceren van onderwerpen te vermijden. Wat ik echter wel kan zeggen, is dat de mascotte op dat moment Kim heette, et dat was een buizerd (op de foto met de chef RP op pagina 5).
Personen van wie ik zou willen horen : mijn kamergenoten miliciens Luc Brenard (planton Sec Pers), Roland Sleurs (planton BSM Himschoot), Luc Pottie (planton S3), Paul (of Pol) Thielemans (planton BSM). Van mijn dienst : Jean Steenput, Daniel (Danny) Van Damme, Michel Coryn, Astère Arens, Leslie Van Daele.
Groetjes,
Denis Vercaeren.
Ik heb vandaag deze site ontdekt en was zeer aangenaam verrast dat er een onderwerp over Brakel is. Ik heb er in 1983 mijn legerdienst doorgebracht bij 43A. Mijn job was planton S3/S2.
Ik heb er heel wat mooie herinneringen aan overgehouden (met de jaren vergeet je de slechte…). Ik heb slechts enkele schermen van het begin van het onderwerp doorgelezen, en heb reeds heel wat bekende namen gezien !
Alvorens nog wat meer te posten, wens ik eerst nog wat van de andere posts door te nemen om dupliceren van onderwerpen te vermijden. Wat ik echter wel kan zeggen, is dat de mascotte op dat moment Kim heette, et dat was een buizerd (op de foto met de chef RP op pagina 5).
Personen van wie ik zou willen horen : mijn kamergenoten miliciens Luc Brenard (planton Sec Pers), Roland Sleurs (planton BSM Himschoot), Luc Pottie (planton S3), Paul (of Pol) Thielemans (planton BSM). Van mijn dienst : Jean Steenput, Daniel (Danny) Van Damme, Michel Coryn, Astère Arens, Leslie Van Daele.
Groetjes,
Denis Vercaeren.
Laatst gewijzigd door DenisV op 24 mar 2009, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mekongsailor - Lid geworden op: 11 mar 2009, 17:01
Wel getfer....tik ik voor de leut mijn eigen naam eens in op Google en één van de eerste links die ik krijg is het seniorennet waarop mijn naam een paar keer verschijnt. Na het lezen van al de verhalen toch een beetje weemoedig teruggedacht aan de Brakel tijd. Those were the days!
Mijn verhaal heel in het kort voor hen die mij gekend hebben:
Na 6 een zesjarige loopbaan i/d infirmerie (Dr Laire / Dr Mortier / Luc Eeckhout / David Sette / Christian Scalais / Koen Termote) overgestapt naar het burgerleven. Daar in de logistiek geraakt. Verschillende werkgevers gehad tot ik in 2004 in Iraq een infectie opliep met de zogevreesde "vleesetende bacterie". Direct naar Leuven overgevlogen waar ik behandeld werd door Dr. Massagé (ook ex 43a) Na 6 weken coma, 6 maanden hospitaal en zes maanden revalidatie hing/hang ik nog met stukken en brokken aan elkaar. Veel geluk gehad want sterftecijfer/amputaties is bij deze infectie zeer hoog.
Maar ik ben niet bij de pakken blijven zitten en ben nu weer aan het werk als Logistiek Manager in een bedrijf.
Dr Laire (nu directeur Militair Hospitaal BXL) woont 1 straat verder dan mij in Mechelen. Van David Sette (Sgt, Vietnamees uiterlijk/Brugge) weet ik dat hij hij het leger heeft moeten verlaten na persoonlijke moeilijkheden. Dr Mortier zit ergens in Zaventem als oogarts bij het centrum voor luchtvaartgeneeskunde. Dr Massagé heeft het leger verlaten (maar komt misschien terug) en werkt in een burgerhospitaal.
Verder reis ik momenteel zowat heel de wereld af. Vnl Azie. Ik hoop dan ook zeer spoedig naar daar te kunnen verhuizen.
Ok, voor zij die mij kenden: Shoot! (en niet meer met ne FAL he mannen)
Mijn verhaal heel in het kort voor hen die mij gekend hebben:
Na 6 een zesjarige loopbaan i/d infirmerie (Dr Laire / Dr Mortier / Luc Eeckhout / David Sette / Christian Scalais / Koen Termote) overgestapt naar het burgerleven. Daar in de logistiek geraakt. Verschillende werkgevers gehad tot ik in 2004 in Iraq een infectie opliep met de zogevreesde "vleesetende bacterie". Direct naar Leuven overgevlogen waar ik behandeld werd door Dr. Massagé (ook ex 43a) Na 6 weken coma, 6 maanden hospitaal en zes maanden revalidatie hing/hang ik nog met stukken en brokken aan elkaar. Veel geluk gehad want sterftecijfer/amputaties is bij deze infectie zeer hoog.
Maar ik ben niet bij de pakken blijven zitten en ben nu weer aan het werk als Logistiek Manager in een bedrijf.
Dr Laire (nu directeur Militair Hospitaal BXL) woont 1 straat verder dan mij in Mechelen. Van David Sette (Sgt, Vietnamees uiterlijk/Brugge) weet ik dat hij hij het leger heeft moeten verlaten na persoonlijke moeilijkheden. Dr Mortier zit ergens in Zaventem als oogarts bij het centrum voor luchtvaartgeneeskunde. Dr Massagé heeft het leger verlaten (maar komt misschien terug) en werkt in een burgerhospitaal.
Verder reis ik momenteel zowat heel de wereld af. Vnl Azie. Ik hoop dan ook zeer spoedig naar daar te kunnen verhuizen.
Ok, voor zij die mij kenden: Shoot! (en niet meer met ne FAL he mannen)
-
launcherke - Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:07
Hey Peter,
ik ken u nog van in Brakel, ben daar geweest van 82 tot 90, de goei jaren gelijk ze zeggen.
Ben er mijn carriere begonnen bij het 1Pl TTR, dan gemuteerd naar de B batttery en daar tot 90 gezeten.
Ik heb nog met Adams van de infirmerie op de kamer geslapen en Koninckx (of hoe dat ge zijn naam ook schrijft) van de TRO
Ik weet niet of jij mij nog kent want het is al zolang geleden.
ale de groeten
Erik Vansimpsen
ik ken u nog van in Brakel, ben daar geweest van 82 tot 90, de goei jaren gelijk ze zeggen.
Ben er mijn carriere begonnen bij het 1Pl TTR, dan gemuteerd naar de B batttery en daar tot 90 gezeten.
Ik heb nog met Adams van de infirmerie op de kamer geslapen en Koninckx (of hoe dat ge zijn naam ook schrijft) van de TRO
ale de groeten
Erik Vansimpsen
-
Denk dat ik je nog wel ken. Ben ik niet eens op een snikhete dag met jou en een vriend (groot, zwart van haar) mee naar Belgie gereden in een auto waarvan de koeling het niet meer deed? Als de motortemp. te hooglauncherke schreef:Hey Peter,
ale de groeten
Erik Vansimpsen
opliep ramen openzetten en verwarming volle bak tot het weer ok was.
-
launcherke - Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:07
awel dat kan ik mij niet meer herinneren, weet jij nog welke kleur die auto had, dan kan ik misschien zeggen of ik het was?Mekongsailor schreef:Denk dat ik je nog wel ken. Ben ik niet eens op een snikhete dag met jou en een vriend (groot, zwart van haar) mee naar Belgie gereden in een auto waarvan de koeling het niet meer deed? Als de motortemp. te hooglauncherke schreef:Hey Peter,
ale de groeten
Erik Vansimpsen
opliep ramen openzetten en verwarming volle bak tot het weer ok was.
vanwaar ben je afkomstig of waar woonde je toen?
-
De Gunther zie. Ja ik herinner me je nog.R52613 schreef:Hallo Lemmens, met u heb ik nog veel uren in de bar-BV doorgebracht.
Gij waart toch de man met de Whisky-Cola met weinig cola,he?
Groeten van Gunther Nuytemans 1983 -1986 Cbat.
Haha, die bar-BV. Ik behoorde daar al bijna tot het meubilair. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat de barman eens mijn infirmerieklakske in het oventje van de croque monsieur gestoken had. En maar stinken naar de gesmolten plastiek!
-
Sorry, heb me vergist. Maar ik ken je nog wel degelijk.launcherke schreef: awel dat kan ik mij niet meer herinneren, weet jij nog welke kleur die auto had, dan kan ik misschien zeggen of ik het was?
vanwaar ben je afkomstig of waar woonde je toen?
-
lucd - Lid geworden op: 14 mar 2009, 14:19
Hey mannen, ben toevallig op deze site terechtgekomen via een kennis die ook in Brakel is geweest. Mijn naam is Luc Deleers uit Overijse. Ben in Brakel (bij den Delta) aangekomen op 24 maart 1978, na een "opleiding" van 1 maand in Peutie. Na het doorbladeren van de berichten, kwamen ook voor mij vele bekende namen naar boven : Geert Decaestecker, Marnik Demonie, Goris Michel, Verpoorten Eddy. Paar verdere namen waarvan geen (denk ik toch ni) sprake is: Guido Tilburg (uit Buggenhout), Eric Devrome, F. Bourgeois, Luc Mertens, Cornelis, Salembier, Jan Buggenhout. Heb hier nog foto's uit "de goeie ouwe tijd" maar jammergenoeg kan ik ze niet inscannen (geen toestel). Ik lag op de kamer : trap naar boven, links, 1ste rechts. Was nogal ne zware (van omvang meen ik). Is echt eens tof om opnieuw te horen dat na dertig jaar nog mensen over die tijd zoveel weten. Heb er eigenlijk (al het mindere ben ik blijkbaar vergeten) een heel goeie legerdienst gehad. De Zaman waarvan ergens sprake, was gene zware, maar nen hele lange smalle. (lag op mijn kamer). Ben nieuwsgierig op reaktie van ...
TSR-KE
-
asfaltvreter - Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
en zou sonneke al pampers aan t verangen zijn?
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Haha,nee nog niet. Het is wel voor deze week zegt mijn dochter maar ja, wachten duurt zoooooooooo lang hé!!! Maar niet paniekeren hoor. Zodra dat het kleine boeleke er is, dan horen jullie het wel.asfaltvreter schreef:en zou sonneke al pampers aan t verangen zijn?
Als alles verloopt zoals gepland, dan gaat de kleine in Brasschaat het levenslicht zien. Dus binnenkort loop ik weer eens in Brasschaat rond.
Ga er wel voor zorgen dat ik een paar foto's van de nieuwe wereldburger meeneem naar de Reunie in Brakel. Nog iets om naar uit te kijken.
groetjes van Sonneke
ex-sergeant 1 Pl TTr, Brakel
Laatst gewijzigd door sonneke44 op 17 mar 2009, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.