Het foto hoekje.
-
hild - Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Ook in Turkije zou de enige echte saint nikolas begraven liggen ! En ook daar was er een groot museum ter ere van hem ! daar kon je zijn graf zien ,maar binnen mochten geen foto's genomen worden ! Wie de echte was????????? In Praag ligt ook de echte begraven ,en in Spanje ,en wie weet waar nog ?

meerdere mooie afbeeldingen van de sint met kinderen rondom hem en een zak met geschenken op z'n schouder !

Hier de st nikolas kerk-museum !

Vele groepen komen naar de st nikolas kerk om te bidden ,zelfs gekostumeerde groepen van bepaalde geloven !!

meerdere mooie afbeeldingen van de sint met kinderen rondom hem en een zak met geschenken op z'n schouder !

Hier de st nikolas kerk-museum !

Vele groepen komen naar de st nikolas kerk om te bidden ,zelfs gekostumeerde groepen van bepaalde geloven !!
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben
-
Onze reis naar Turkije "overwinteren in Turkije "" was een top-vakantie ! We werden daar enorm verwend door de organisatie,de begeleiders ,het personeel van het hotel ,ja ook het animatie team was enorm goed en heel gastvrij ! De bufetten waren enorm en heel lekker met enorm veel keuze ! 's midags showkooking buiten ! Het neusje van de zalm was wel 14 februari,VALENTIJN ! Nooit gezien enorm groot feest ! om 17.00 uur grote receptie in de theaterzaal ! alle stoelen waren daar weggehaald ! hoeveel ?, zeker meer dan 600 stuks er werden heel lange tafels geplaatst en nog hoge tafeltjes allemaal overtrokken met satijnen lakens en rood fluweel ! "aperitief buffet"werd het genoemd !!wat was da Onze monden vielen open van verbazing ! en ook om wat lekkers in te steken ,het personeel stond in feestkledij op een rij ons op te wachten ! ook het animatie team op z'n best ! machtig,echt waar ! hier een paar foto's ervan !
-

Een enorme lange tafel ,vol met allerlei kleine hapjes !honderd en één en nog meer verschillende dingen ! nooit gezien !!

Ik heb hier nog vele foto's van ,te veel om hier allemaal te zetten ! 'k ben blij dat ik stiekem ,samen met nog enkele 'n beetje vroeger binnen gegaan ben om fotokes te maken ,want eens de deuren open gingen ! had je de kans niet meer ,tussen het vele volk om deze foto's te maken !!
-
Ja,en dat was nog niet alles !!Een groot uur na deze reuze receptie moesten we naar het restaurant voor ons avondeten !!
Bij het binnenkomen kregen de dames allemaal een rode roos ! Maar da restaurant ..........Ge begrijpt niet hoe da personeel da allemaal klaargespeeld heeft ! Heel da restaurant was omgetovert in een groot feestgala ! Alle tafels waren met satijnen tafelkleren en bloemblaadjes bedekt ! zelfs de stoelen waren allemaal met zijde hoesen overtrokken met rode fluwelen ,glitterende strikken errond kijk maar !Ik laat jullie maar een stukje zien ,van die enorme pracht ! De werkelijkheid is vééééééél mooier !!
Bij het binnenkomen kregen de dames allemaal een rode roos ! Maar da restaurant ..........Ge begrijpt niet hoe da personeel da allemaal klaargespeeld heeft ! Heel da restaurant was omgetovert in een groot feestgala ! Alle tafels waren met satijnen tafelkleren en bloemblaadjes bedekt ! zelfs de stoelen waren allemaal met zijde hoesen overtrokken met rode fluwelen ,glitterende strikken errond kijk maar !Ik laat jullie maar een stukje zien ,van die enorme pracht ! De werkelijkheid is vééééééél mooier !!
-

koekjes in hartvorm ,schattig he !

En wat vind je van deze chocoladecake in de vorm van een inktvis !

Prachtige sierstukken werden er gemaakt van groenten en fruit ! van aubergines,courgettes,prei,rode biet ,pompoenen en radijzen !

Zo ,dat waren dan nog wat fotokes van onze Turkije reis ! nu heb ik jullie wel overtuigd dat dit een enorm goede reis is geweest ! 26 dagen ......nog nooit waren we zo lang weggeweest ! maar geen enkele minuut hebben wij ons daar verveeld , het mocht zelfs nog langer geduurd hebben !!m'n schoonzus is deze namiddag nog bij mij geweest ! we hebben er nog veel over gebabbeld ,de foto's nog eens bekeken ,en ja ,ik denk dat we hier nog veel over zullen babbelen ! Hier heb ik wel echt genoten !!alles in luxe ! Geen enkel minpuntje ...........dat maak je niet vlug mee !!
Ik laat jullie nog wel fotokes zien ! moet je weten dat ik nog een hoop foto's kwijt gespeeld ben ! een kaart stuk gegaan door dat m'n kodakske te dicht bij de tv lag ! En door het magnetisch veld van de tv ..kaart kapot ! daar stonden nog vele fotos op van Perge en Aspendos ,Alania en De rode toren ! Daar moet ik dus volgend jaar om terug !!
Laatst gewijzigd door hild op 31 mar 2009, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nee,piepje ..Het was echt kiezen ,want van alles proeven ......dat kon niet hoor !!Het was prachtig !!echt waar ! En heel plezant om meegemaakt te hebben ! weet niet of ik zoiets ooit nog tegenkom !

-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Hild heel mooie reportage. Je hebt duidelijk genoten van een prachtige vakantie !!!
Even terzijde, Sinterklaas is nergens begraven hé – elk jaar komt hij hier bij ons zijn verjaardag vieren. Nu geniet de brave man, incognito weliswaar, van een welverdiende vakantie in Spanje. Misschien gaat hij ook wel eens naar Turkije als hij jouw schitterend reisverhaal leest…
Viv

Even terzijde, Sinterklaas is nergens begraven hé – elk jaar komt hij hier bij ons zijn verjaardag vieren. Nu geniet de brave man, incognito weliswaar, van een welverdiende vakantie in Spanje. Misschien gaat hij ook wel eens naar Turkije als hij jouw schitterend reisverhaal leest…
Viv
-
Muiske - Lid geworden op: 29 mei 2005, 12:00
HILD
wat heb ik van jou reis genoten heel mooi verslag
kan geloven dat je je geen minuut verveeld heb
zeker voor herhaling vatbaar zou ik denken
bedankt dat we mochten mee kijken
Muiske
wat heb ik van jou reis genoten heel mooi verslag
kan geloven dat je je geen minuut verveeld heb
zeker voor herhaling vatbaar zou ik denken
bedankt dat we mochten mee kijken
Muiske
ZOMAAR VOOR IEMAND AARDIG ZIJN IS VOOR JE ZELF,
MAAR OOK VOOR DE ANDER FIJN
MAAR OOK VOOR DE ANDER FIJN
-

In deze plant zaten vanaf 15.30 tot 17.00 uur tientalle mussen op uitkijk !het is de periode dat er koffie en gebak en pannekoeken gegeten werd buiten op de terrassen !

Als ze dan de kans zagen ,en de persoon erbij héél stil bleef ziten !!hmmmm ,lekker !!kwamen ze de kruimels oppikken !!
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Hild, ik was even stil en in bewondering zoiets had ik al in een pps gezien maar jij was daar
Buitengewone ervaring gelukkig hebben wij een maatje die alles voor ons hier plaatste
Daar is handenarbeid blijkbaar nog betaalbaar.
Bedankt
Corry
Buitengewone ervaring gelukkig hebben wij een maatje die alles voor ons hier plaatste
Daar is handenarbeid blijkbaar nog betaalbaar.
Bedankt
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.