Cursus website maken
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste sadira,sadira schreef:hoi ik heb het nog eens helemaal opnieuw gedaan in de hoop dat het zal lukken en dit keer is het zeker gelukt dank je
Goed dit te horen en bedankt om dit hier weer te melden.
Ook bedankt om me steeds weer op de hoogte te houden van de vorderingen. Trouwens ... je website wordt steeds mooier!
PS. Hier werkt de favicon wel hoor (IE en FF) op de link die ik je meegaf MAAR soms is het aan te raden om je tijdelijke internetbestanden te verwijderen daar de browser daar gaat zoeken of de bestanden er al staan en zo "oudere" bestanden gaat ophalen en tonen en niet de nieuwe, gewijzigde bestanden en zo "lijkt" het dat je aanpassing/wijziging niet werkt. (ook met een favicon)
mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 10 mar 2009, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
sadira - Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:12
dank je voor de hint en het complimentcoderunner schreef:Beste sadira,sadira schreef:hoi ik heb het nog eens helemaal opnieuw gedaan in de hoop dat het zal lukken en dit keer is het zeker gelukt dank je
Goed dit te horen en bedankt om dit hier weer te melden.
Ook bedankt om me steeds weer op de hoogte te houden van de vorderingen. Trouwens ... je website wordt steeds mooier!
PS. Soms is het aan te raden om je tijdelijke internetbestanden te verwijderen daar de browser daar gaat zoeken of de bestanden er al staan en zo "oudere" bestanden gaat ophalen en tonen en niet de nieuwe, gewijzigde bestanden en zo "lijkt" het dat je aanpassing/wijziging niet werkt. (ook met een favicon)
mvg,
Coderunner
-
audry - Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33
Beste coderunner
hier ben ik nog eens met een vraagje.
Op mijn website heb ik bij stand leden een excel bestand in geplaatst.
maar als ik daarop klik gaat er éérst een lege pagina open met in de bovenste balk , het bestand downloaden , klik je daarop dan gaat de website weeropen en dan pas kan je het excel bestand openen .heb ik iets misdaan??
mvg
A.
hier ben ik nog eens met een vraagje.
Op mijn website heb ik bij stand leden een excel bestand in geplaatst.
maar als ik daarop klik gaat er éérst een lege pagina open met in de bovenste balk , het bestand downloaden , klik je daarop dan gaat de website weeropen en dan pas kan je het excel bestand openen .heb ik iets misdaan??
mvg
A.
-
Beste audry,audry schreef:Op mijn website heb ik bij stand leden een excel bestand in geplaatst.
Dit is de normale gang van zaken daar je iets gaat downloaden en Internet Explorer laat je weten dat dit gaat gebeuren en verwittigt je daarover.
Wat ik wel zou veranderen is de url zelf nml niet naar je domeinnaam maar naar de werkelijke plaats van het bestand.
Dus zoek naar
Code: Selecteer alles
<a href="http://www.wtccentrumsportiefvzw.net/Stand1leden2009.xls">Code: Selecteer alles
<a href="http://users.skynet.be/fa602446/Stand1leden2009.xls">Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste audry,
Kijk nu eens ... ik heb gedaan wat ik je in mijn vorige post uitgelegd heb en naar de webserver opgeladen.
Ik krijg geen foutmelding en kan direkt downloaden! (zie schermafdruk)

Indien je toch nog een foutmelding krijgt, welke foutmelding krijg je dan?
mvg,
Coderunner
Dan moet je toch een foutje gemaakt hebben ...audry schreef:Ik heb dit geprobeerd maar dan krijg ik een foutmelding, dus heb ik maar weer mijn domeinnaam geplaatst.
Kijk nu eens ... ik heb gedaan wat ik je in mijn vorige post uitgelegd heb en naar de webserver opgeladen.
Ik krijg geen foutmelding en kan direkt downloaden! (zie schermafdruk)

Indien je toch nog een foutmelding krijgt, welke foutmelding krijg je dan?
mvg,
Coderunner
-
Beste audry,audry schreef:Ik heb nu nog ééns opnieuw gekopiëerd en nu werkt het wel , blijkbaar zat er een foutje in .
...hartelijk bedankt
Zoals ik hierboven reeds aanhaalde, had ik al het bestand naar je webserver verbeterd opgeladen.
Dat is graag gedaan en bedankt om dit te melden.
Tot het volgende probleem
mvg,
Coderunner
-
sadira - Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:12
soms heb je op internet als je op een foto klikt dat erop komt te staan dat het copywricht is of je kunt de foto niet opslaan als...
hoe kan ik dit met mijn eigen foto's doen als ik op mijn website kome en klik met mijn rechtermuisknop op de foto kan ik mijn foto wel opslaan hoe kan ik dit vermijden dat andere mensen met mijn foto's gaan lopen
hoe kan ik dit met mijn eigen foto's doen als ik op mijn website kome en klik met mijn rechtermuisknop op de foto kan ik mijn foto wel opslaan hoe kan ik dit vermijden dat andere mensen met mijn foto's gaan lopen
-
Beste sadira,
Zoek in google bv. naar "javascript disable right click" of "javascript no right click".
Heb je hulp nodig met het javascript, dan laat je het maar weten
mvg,
Coderunner
Dat wordt gedaan met een javascript.sadira schreef:soms heb je op internet als je op een foto klikt dat erop komt te staan dat het copywricht is of je kunt de foto niet opslaan als...
Zoek in google bv. naar "javascript disable right click" of "javascript no right click".
Echt helemaal uitschakelen gaat niet, het de bezoekers moeilijker maken wel (zie hierboven). Alles wat je bekijkt wordt ook in je map "tijdelijke internet bestanden" gedownload (anders zou je een pagina niet kunnen bekijken) en daar kan men de foto's ook terugvinden. Anderzijds kan de bezoeker nog steeds in de broncode zien hoe je foto heet en zo downloaden.sadira schreef:hoe kan ik dit met mijn eigen foto's doen als ik op mijn website kome en klik met mijn rechtermuisknop op de foto kan ik mijn foto wel opslaan hoe kan ik dit vermijden dat andere mensen met mijn foto's gaan lopen
Heb je hulp nodig met het javascript, dan laat je het maar weten
mvg,
Coderunner
-
Beste sadira,
Is het je gelukt om een javascript met "disable right mouse click" werkende te krijgen ?
mvg,
Coderunner
Is het je gelukt om een javascript met "disable right mouse click" werkende te krijgen ?
mvg,
Coderunner
-
Beste audry,audry schreef:... sedert deze middag als ik naar de website ga vind hij de pagina niet meer.
Het "kan" zijn dat men updates, e.d. aan de servers aan het doen was om deze optiomaal draaiende te houden en dan zijn de sites tijdelijk onbereikbaar.
mvg,
Coderunner