Mijn gedachten en gevoelens.
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
-
- - - - - -
Dee3 H.B.& Plukje
Met stomme verbazing bekijk je het tafereel dat je te zien krijgt. Meterslange rijen kippen zitten op hun nesten drukdoende met eieren leggen. Gekakel en gesnater komen je tegemoet gewaaid al van bij het openen van de deur. Onverstoord gaan de kippen verder met eieren leggen. Hun koppen waggelen heen en weer, het is net of ze samen een praatje maken met hun buurvrouwen, een gezellig onderonsje.
Ze hebben nog maar één week zegt Plukje, dan moeten ze nog gekookt, afgekoeld en op de
juiste manier geschilderd worden. Zoiets moet wel op het laatste ogenblik gebeuren. Koken doet de familie Haas heel zorgzaam, schilderen doen wij natuurlijk, we kunnen gemakkelijk een penseel in de bek nemen en ons werk mag gezien worden. Wat staat er nu mooier op een ei dan gewoon een kleurenplaatje van ons. Een bloemetje samen met de kleurtjes, een mooie strik en iedereen smelt zo weg.
Nu gaat er bij jou een lichtje branden, je begrijpt nu waarom die potjes verf daar nog allemaal onaangeroerd staan. Ze staan gewoon klaar en worden weer gebruikt als de eieren klaar zijn!
Alles loopt hier gesmeerd dat is duidelijk.
Je wilt toch nog wel iets weten en vraagt hoe al die eieren overal op hun plaats terecht komen. Plukje legt uit dat ze daar de klokken voor gebruiken in hun holle buiken hebben ze plaats genoeg om die schokvrij te bewaren tijdens de vlucht. Rondom aan de binnenkant zijn ontelbaar vele vakjes gemaakt met piepkleine deurtjes, zelfs de onderkant wordt mooi dichtgemaakt met een groot stuk jutedoek. Helemaal gerust ben je nog niet en vraagt dan ook “ Hoe raken die klokken allemaal op de juiste plaats, vliegen die dan nooit verkeerd? “ Het kan toch niet dat een gewone klok zo maar weet waar ze naartoe moet vliegen.
Hij schudt het hoofd om zoveel onbegrip, vertelt dat ze daarvoor Brom hebben die een echte controlekamer gemaakt heeft in de top van zijn klok. Via radiocontact maakt hij verbinding met alle andere klokken. Elke klok heeft een ontvanger ook een microfoontje en Brom heeft ook een route – planner, hij kan zo aan iedereen de juiste weg doorgeven, missen is dus onmogelijk. Op Paasdag is het ook Brom die het startsein doorgeeft, wanneer de klokken juist mogen starten met hun lading ‘heel voorzichtig’ op de verschillende plaatsen te lossen.
“ Nog vragen?,, zegt Plukje. “ Er is nog werk te doen hoor en de tijd vliegt! “ Trippelend en piepend fluitend, of iets wat op fluiten trekt, gaat hij weer aan ’t werk! Hij laat me gewoon in gedachten verzonken achter.
Ja je hebt nog vragen maar weet ook dat je met je kleine mensenverstand het wel nooit helemaal zal begrijpen! Om dát te begrijpen moet je in Sprookjesland zijn!
Bomi,
( 2004 )
- - - - - - -
-
-
- - - - - -

Dee3 H.B.& Plukje
Met stomme verbazing bekijk je het tafereel dat je te zien krijgt. Meterslange rijen kippen zitten op hun nesten drukdoende met eieren leggen. Gekakel en gesnater komen je tegemoet gewaaid al van bij het openen van de deur. Onverstoord gaan de kippen verder met eieren leggen. Hun koppen waggelen heen en weer, het is net of ze samen een praatje maken met hun buurvrouwen, een gezellig onderonsje.
Ze hebben nog maar één week zegt Plukje, dan moeten ze nog gekookt, afgekoeld en op de
juiste manier geschilderd worden. Zoiets moet wel op het laatste ogenblik gebeuren. Koken doet de familie Haas heel zorgzaam, schilderen doen wij natuurlijk, we kunnen gemakkelijk een penseel in de bek nemen en ons werk mag gezien worden. Wat staat er nu mooier op een ei dan gewoon een kleurenplaatje van ons. Een bloemetje samen met de kleurtjes, een mooie strik en iedereen smelt zo weg.
Nu gaat er bij jou een lichtje branden, je begrijpt nu waarom die potjes verf daar nog allemaal onaangeroerd staan. Ze staan gewoon klaar en worden weer gebruikt als de eieren klaar zijn!
Alles loopt hier gesmeerd dat is duidelijk.
Je wilt toch nog wel iets weten en vraagt hoe al die eieren overal op hun plaats terecht komen. Plukje legt uit dat ze daar de klokken voor gebruiken in hun holle buiken hebben ze plaats genoeg om die schokvrij te bewaren tijdens de vlucht. Rondom aan de binnenkant zijn ontelbaar vele vakjes gemaakt met piepkleine deurtjes, zelfs de onderkant wordt mooi dichtgemaakt met een groot stuk jutedoek. Helemaal gerust ben je nog niet en vraagt dan ook “ Hoe raken die klokken allemaal op de juiste plaats, vliegen die dan nooit verkeerd? “ Het kan toch niet dat een gewone klok zo maar weet waar ze naartoe moet vliegen.
Hij schudt het hoofd om zoveel onbegrip, vertelt dat ze daarvoor Brom hebben die een echte controlekamer gemaakt heeft in de top van zijn klok. Via radiocontact maakt hij verbinding met alle andere klokken. Elke klok heeft een ontvanger ook een microfoontje en Brom heeft ook een route – planner, hij kan zo aan iedereen de juiste weg doorgeven, missen is dus onmogelijk. Op Paasdag is het ook Brom die het startsein doorgeeft, wanneer de klokken juist mogen starten met hun lading ‘heel voorzichtig’ op de verschillende plaatsen te lossen.
“ Nog vragen?,, zegt Plukje. “ Er is nog werk te doen hoor en de tijd vliegt! “ Trippelend en piepend fluitend, of iets wat op fluiten trekt, gaat hij weer aan ’t werk! Hij laat me gewoon in gedachten verzonken achter.
Ja je hebt nog vragen maar weet ook dat je met je kleine mensenverstand het wel nooit helemaal zal begrijpen! Om dát te begrijpen moet je in Sprookjesland zijn!
Bomi,
( 2004 )
- - - - - - -

Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
ninjavincent - Lid geworden op: 28 feb 2004, 13:30

ZALIG KNUFPAASLIEFS
Trouw voor het leven staat te lezen in de ogen van mijn hond, "Ninja". Wij vormen samen een echt canicross-team! overleden 21 maart 2014
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52

Bomike,
aan lezen kom ik nog niet toe maar ik schenk jou mijn rhododendron uit mijn voortuintje als dank voor het medeleven, steun en gebed tijdens mijn ziekte
lieve groetjes
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Hewel, Gustilpe hier ook geweest?
Bomi...
We zullen haar op haar bedje moeten gaan vastbinden denk ik.
Nu Bomike,
Gij die altijd zegt dat ik geen onderdak heb, dus een clochard, (wat is de vrouwelijke naam daarvoor) ??
Ik zal terug een huisje gaan huren bij de oefenaars. Dan kunnen we daar af en toe een koffieklets houden, goed????? Breng zelf maar een grote taart mee, of een ijsje maar dan moet je niet blijven praten bij jan en alleman.
Voor de koffie daar zal ik voor zorgen (je ziet het, ik wil niet profiteren hoor).
Ik moet alleen nog een mooie naam bedenken voor mijn nederig stulpje.
Nog een knusse avond
en tot in mijn nieuwe woonst
de bijna van straatgeraakte
Neske
Bomi...
We zullen haar op haar bedje moeten gaan vastbinden denk ik.
Nu Bomike,
Gij die altijd zegt dat ik geen onderdak heb, dus een clochard, (wat is de vrouwelijke naam daarvoor) ??
Ik zal terug een huisje gaan huren bij de oefenaars. Dan kunnen we daar af en toe een koffieklets houden, goed????? Breng zelf maar een grote taart mee, of een ijsje maar dan moet je niet blijven praten bij jan en alleman.
Ik moet alleen nog een mooie naam bedenken voor mijn nederig stulpje.
Nog een knusse avond
en tot in mijn nieuwe woonst
de bijna van straatgeraakte
Neske
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Alter!!
Die Duchesse,dat klinkt als muziek in mijn oren.
Zeg, maar die naam gebruik ik alleen als ik hier bij Bomi op bezoek kom hoor.
(klinkt misschien toch wat hautain voor een dakloze!)
Nu ga ik werken, Bomi zal dat weer bedelen noemen hoor.
de tristesse
Nesse(ke)
Die Duchesse,dat klinkt als muziek in mijn oren.
Zeg, maar die naam gebruik ik alleen als ik hier bij Bomi op bezoek kom hoor.
(klinkt misschien toch wat hautain voor een dakloze!)
Nu ga ik werken, Bomi zal dat weer bedelen noemen hoor.
de tristesse
Nesse(ke)
-
-
-
Mijn lieve ducheske,
Moet daar zoveel tralala niet van maken, welke naam ook
ik kom zeker op bezoek.
Het is opvallend dat die mannen er zo snel bijwaren om hulp
te bieden, bij mij doen die dat niet, hoe zou dat komen? Nu
ik neem aan jong vlees is malser dan oud.
Zeg Neske ik breng alleen mezelf mee, ben een arme
gepensioneerde vrouw he! Gij zijt de kerk, ik het kapelletje!
Ga proberen te starten, oef, ai, hatchhhhao, aaccchhhh ! 'k ben weg
Tot later . . .
-
Mijn lieve ducheske,
Moet daar zoveel tralala niet van maken, welke naam ook
ik kom zeker op bezoek.
Het is opvallend dat die mannen er zo snel bijwaren om hulp
te bieden, bij mij doen die dat niet, hoe zou dat komen? Nu
ik neem aan jong vlees is malser dan oud.
Zeg Neske ik breng alleen mezelf mee, ben een arme
gepensioneerde vrouw he! Gij zijt de kerk, ik het kapelletje!
Ga proberen te starten, oef, ai, hatchhhhao, aaccchhhh ! 'k ben weg
Tot later . . .
-
-
-
Heel mooi Bosrankje, het kind gaat niet meer weten wat te kiezen.
-------------
Een oud gedicht, ik weet niet of het al geplaatst is, niet erg.
De optimist.
Een optimist
bekijkt het leven
dag per dag
denkt ’s morgens
ik lééf, en lacht
ziet rondom hem
alleen de zonnekant
zoekt het blauwe
plekje in de lucht,
is heel tevreden
stil en zucht.
De valse noot
die stoort hem niet,
alle klanken
zijn voor hem muziek
tonen hoog of laag
komt bij hem niet in vraag.
Vele akkoorden
samen zijn levenslied,
ernstig of ludiek
bespelen zijn hart
veroveren zijn geest
‘t is altijd zo geweest.
Bomi
( 2005 )
- - - - - - - - - -
-
Heel mooi Bosrankje, het kind gaat niet meer weten wat te kiezen.
-------------
Een oud gedicht, ik weet niet of het al geplaatst is, niet erg.
De optimist.
Een optimist
bekijkt het leven
dag per dag
denkt ’s morgens
ik lééf, en lacht
ziet rondom hem
alleen de zonnekant
zoekt het blauwe
plekje in de lucht,
is heel tevreden
stil en zucht.
De valse noot
die stoort hem niet,
alle klanken
zijn voor hem muziek
tonen hoog of laag
komt bij hem niet in vraag.
Vele akkoorden
samen zijn levenslied,
ernstig of ludiek
bespelen zijn hart
veroveren zijn geest
‘t is altijd zo geweest.
Bomi
( 2005 )
- - - - - - - - - -

-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42

Lieve Bomi,
Je leuk "HB en Plukje" heel graag gelezen!!! Als men zich
in jouw verhaal laat gaan voel men zich terug kind en dat is
fantastisch !
Je "Optimist" is ook prachtig verwoord ! Spijtig dat het niet
altijd kan om zo te denken, reageren en leven maar het is
wel 't proberen waard !
Nog een prettige dag, niet zo zonnig vandaag maar....
het is toch lente zou de optimist zeggen
Lieve groetjes in vrede, vreugde, hoop en vriendschap
Alter en Rankje
Laatst gewijzigd door Bosrankje op 08 apr 2009, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....