mijmeringen 2
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16

lieve groet schrijfster gaat het al wat beter met je?
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Lieve Gustilpe,ik kom je een fijne dag wensen met veel zon
ik lees dat u terug gaat wandelen,het zal u goed doen langzaam aan
altijd iets verder,ik moet u bewonderen u bent niet iemand dat zich laat gaan,goed zo alles komt dan in orde.

Groetjes assa
ik lees dat u terug gaat wandelen,het zal u goed doen langzaam aan
altijd iets verder,ik moet u bewonderen u bent niet iemand dat zich laat gaan,goed zo alles komt dan in orde.

Groetjes assa
Groetjes van assa
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
schrijfster,
zeer mooi hoor wat je kwam plaatsen,
zowel naar vorm en inhoud.
Ook ik leef van dag tot dag en maak
geen grote toekomstplannen meer,
we zien wel wat er op ons af komt!
Hopelijk beter met de pijn!
Assa,
wat een mooie morph, prachtig!
ik las bij bo'ke dat je pc naar het
ziekenhuis moest, hopelijk is hij
al hersteld!
Ik heb nog maar eenmaal gewandeld hoor,
maar volgend weekend probeer ik het zeker weer,
dat zal wel lukken!
BEDANKT!
zeer mooi hoor wat je kwam plaatsen,
zowel naar vorm en inhoud.
Ook ik leef van dag tot dag en maak
geen grote toekomstplannen meer,
we zien wel wat er op ons af komt!
Hopelijk beter met de pijn!
Assa,
wat een mooie morph, prachtig!
ik las bij bo'ke dat je pc naar het
ziekenhuis moest, hopelijk is hij
al hersteld!
Ik heb nog maar eenmaal gewandeld hoor,
maar volgend weekend probeer ik het zeker weer,
dat zal wel lukken!
BEDANKT!

vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Lieve Gustilpe,ik kom je een mooie zonnige dag wensen
moest ik van u zijn zou ik korte wandelingen maken,
bv de eerste dag 10minuten en gelijdelijk aan verder opbouwen,
Eindstation:zeer mooi geschreven,
vroeg of laat staat het ieder van ons te wachten(liever laat)
het is geen morfh,het is de leidraad omvallende tekst,
maar met afb een moeilijk werkje,

ps:is herselt maar is niet in orde,is daarjuist uitgevallen,
alles moeten herbeginnen hopelijk lukt het nu,
Groetjes assa,
moest ik van u zijn zou ik korte wandelingen maken,
bv de eerste dag 10minuten en gelijdelijk aan verder opbouwen,
Eindstation:zeer mooi geschreven,
vroeg of laat staat het ieder van ons te wachten(liever laat)
het is geen morfh,het is de leidraad omvallende tekst,
maar met afb een moeilijk werkje,

ps:is herselt maar is niet in orde,is daarjuist uitgevallen,
alles moeten herbeginnen hopelijk lukt het nu,
Groetjes assa,
Groetjes van assa
-
Enkele mijmeringen over zin en onzin van Plechtige Communie
Traditiegetrouw heeft op 1 mei de Plechtige Communie plaats op onze Parochie. Sinds dit jaar is de Plechtige Communie afgescheiden van het Vormsel dat op latere leeftijd plaats heeft.
Het blijft een belangrijke gebeurtenis voor de 12jarige kinderen. Doch men stelt zich terecht vragen als men ziet hoe ver zelfs het kerkgebouw van hun bed verwijderd is. Deze week gaf ik driemaal zangles aan 32 kinderen. Luidruchtig komen ze de kerk binnen, de meesten zonder respect, noch voor het kerkgebouw, noch voor de aanwezigheid van de Heer, noch voor hun catechisten, noch voor de Heer Deken.
Vaak wordt de achterliggende waarde vergeten door het grote feest en de vele pakjes waar ze al maanden van dromen.
En toch…
Tijdens de viering hernieuwen de kinderen de doopbeloften. De kinderen worden geacht zelf te kunnen kiezen voor het christelijk geloof, al is dat meer theorie dan praktijk. Ze beloven te leven als een christen: verdraagzaam, hulpvaardig, vergevingsgezind en vol vertrouwen in de Heer.
De Plechtige Communie behoort tot onze christelijke traditie. Eigenlijk is het een feest van de grote verandering, een overgangsritueel van kind naar volwassen worden.
En toch…
geloof ik in de kiemkracht van het kleinste zaadje, in de catechese ervaren kinderen een stukje kerkgemeenschap door mee in de kring te zitten, erbij betrokken te worden, ze krijgen een stukje levenshouding mee. En hopelijk worden ze gesteund door een gelovige levenshouding van hun ouders, dat komt op de eerste plaats!
Dat ze mogen geïnspireerd blijven door het levensverhaal van Jezus van Nazareth en dat als leidraad zien voor hun verdere leven!.
gustilpe
Traditiegetrouw heeft op 1 mei de Plechtige Communie plaats op onze Parochie. Sinds dit jaar is de Plechtige Communie afgescheiden van het Vormsel dat op latere leeftijd plaats heeft.
Het blijft een belangrijke gebeurtenis voor de 12jarige kinderen. Doch men stelt zich terecht vragen als men ziet hoe ver zelfs het kerkgebouw van hun bed verwijderd is. Deze week gaf ik driemaal zangles aan 32 kinderen. Luidruchtig komen ze de kerk binnen, de meesten zonder respect, noch voor het kerkgebouw, noch voor de aanwezigheid van de Heer, noch voor hun catechisten, noch voor de Heer Deken.
Vaak wordt de achterliggende waarde vergeten door het grote feest en de vele pakjes waar ze al maanden van dromen.
En toch…
Tijdens de viering hernieuwen de kinderen de doopbeloften. De kinderen worden geacht zelf te kunnen kiezen voor het christelijk geloof, al is dat meer theorie dan praktijk. Ze beloven te leven als een christen: verdraagzaam, hulpvaardig, vergevingsgezind en vol vertrouwen in de Heer.
De Plechtige Communie behoort tot onze christelijke traditie. Eigenlijk is het een feest van de grote verandering, een overgangsritueel van kind naar volwassen worden.
En toch…
geloof ik in de kiemkracht van het kleinste zaadje, in de catechese ervaren kinderen een stukje kerkgemeenschap door mee in de kring te zitten, erbij betrokken te worden, ze krijgen een stukje levenshouding mee. En hopelijk worden ze gesteund door een gelovige levenshouding van hun ouders, dat komt op de eerste plaats!
Dat ze mogen geïnspireerd blijven door het levensverhaal van Jezus van Nazareth en dat als leidraad zien voor hun verdere leven!.
gustilpe
-
elisa20 - Lid geworden op: 01 nov 2008, 18:10
Lieve Gustilpe,
Even kom ik langs en lees uw prachtig gedicht
'Eindstation': Een beschrijving van een werkelijkheid, die velen 'ondergaan', heel ontroerend gebracht
'eerste communie': is zoals u zegt: de ouders zijn het voorbeeld, de 'cathechese is de ondersteuning
Nog beterschap met het stappen gewenst,
en zonnige dagen,
elisa20
Even kom ik langs en lees uw prachtig gedicht
'Eindstation': Een beschrijving van een werkelijkheid, die velen 'ondergaan', heel ontroerend gebracht
'eerste communie': is zoals u zegt: de ouders zijn het voorbeeld, de 'cathechese is de ondersteuning
Nog beterschap met het stappen gewenst,
en zonnige dagen,
elisa20
-
Assa,
jouw prent met het meiklokje mooi hoor, en het was een mooie 1ste mei hé, wat doet het deugd dat zonnetje!
Elisa,
altijd fijn als je komt lezen hoor en bedankt voor wat je schreef, ondertussen gaat het hier beter!
bedankt!

jouw prent met het meiklokje mooi hoor, en het was een mooie 1ste mei hé, wat doet het deugd dat zonnetje!
Elisa,
altijd fijn als je komt lezen hoor en bedankt voor wat je schreef, ondertussen gaat het hier beter!
bedankt!

Laatst gewijzigd door gustilpe op 01 mei 2009, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42

Lieve Gustilpe,
Zoals gewoonlijk was hier alles interessant en pakkend om te lezen !
"Eindstation" en "Zieleroerselen" zijn zo echt en aangrijpend verwoord !
Wat ben je productief voor iemand die rust nodig heeft
Lieve lentegroetjes van Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....