leger terug invoeren ja/ neen
-
boemer - Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Aime1955 schreef:'n beetje zielig...mud schreef:... voor velen de mooiste periode van hun leven.
Inderdaad veel mensen maken van hun leven een puinhoop,de muren van de kazerne konden dit nog tijdelijk beletten.
idd, en nu, in veel gevallen telaat, doen het de muren van de overbevolkte gevangenissen.
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"
"SIOUX BANZAï"
-
ebo - Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Natuurlijk terug invoeren van de legerdienst.
Moet voor mij ook niet meer dan een jaar zijn.
Maar.... ik voorzie wel problemen,om maar te zwijgen over de (ook) verplichte legerdienst voor vrouwen zal er ook een probleem zijn aangaande de voeding.
Ge kunt er wel eens om lachen,maar wat gaan we doen met de
Islam-Belgen?????????
Hier is een kans om te integreren,maar dan zullen de manschappen nooit een cotteletje kunnen eten.
Niet op reageren,is als grapje bedoeld
Maar.... ik voorzie wel problemen,om maar te zwijgen over de (ook) verplichte legerdienst voor vrouwen zal er ook een probleem zijn aangaande de voeding.
Islam-Belgen?????????
Hier is een kans om te integreren,maar dan zullen de manschappen nooit een cotteletje kunnen eten.
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.
-
boemer - Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Toch reageer ik wel.ebo schreef:Natuurlijk terug invoeren van de legerdienst.
Islam-Belgen?????????![]()
Wat betreft de (andere) Belgen : die zijn er nu ook in het beroepskader en over het eten hoor ik niets negatiefs. Er zijn er zelfs van het zwarte Afrika gedeelte. die volledig zijn ingeburgerd.
Het zijn enkel de fundamentalisten die in de str... roeren.
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"
"SIOUX BANZAï"
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
-
dekri - Lid geworden op: 13 mar 2009, 11:43
Best legerdienst opnieuw in te voeren om volgende redenen:
-jongeren hebben nood aan training in tucht
-zij moeten leren zich iets te ontzeggen
-het is een goede school voor het oefenen in kamaraadschap
-het is ten dienste staan van ons land in de brede zin van het woord
-men kan heel wat ervaring opdoen in het leger in alle domeinen van het leven; het geeft een breder zicht op het leven
dit alles maakt dat legerdienst geen "verloren tijd" is :D
-men kan heel wat ervaring opdoen in het leger in alle domeinen van het leven; het geeft een breder zicht op het leven
dit alles maakt dat legerdienst geen "verloren tijd" is :D
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
Tucht kan men ook thuis bijbrengen,misschien meer schoolinternaten dan promoten voor ouders die er niet in slagen hun kinderen discipline bij te brengen?dekri schreef:Best legerdienst opnieuw in te voeren om volgende redenen:
dit alles maakt dat legerdienst geen "verloren tijd" is
Kameraadschap kan men in alle sociale verenigingen leren,dan ook in die internaten.
Zich dienstbaar maken voor het land kan men ook door eerlijke belastingsaangiften,politie,burgerbescherming,brandweer etc..
Ik heb 'een legervriend' verloren in de dood die wellicht gestorven is aan levercirrose ,verslaafd aan alcohol... een discipline die menige soldaat onder de knie krijgt!
Misschien een onderwerp voor een volgend topic:Waarom zochten zoveel soldaten hun toevlucht tot alcohol ,tabak etc...
Streven naar een betere wereld begint niet in het opbouwen van een militaire sterke arm,maar het begint doordat mensen hun 'GEEST GAAN HERVORMEN',en beginnen met hunzelf!
Legerdienst bestaat nog steeds een groot percentage uit hoe men op een doeltreffende manier kan mensen verminken of doden en het omgaan met vernietigingswapen of zelfs massavernietigingswapens anno 2009!
-
dekri - Lid geworden op: 13 mar 2009, 11:43
Ik heb het willen laten bij de MOGELIJK goede zijden van het doormaken van een legerdienst op VOORWAARDE dat de dienst dan ook goed begeleid wordt.
Het spreekt vanzelf dat als we her willen hebben over "een betere wereld" deze gedachtenwisseling in een ander onderwerp uitloopt.Het gaat dan over waarden en normen en hoe deze zouden kunnen bijgebracht worden en hiervoor zijn er andere en veel betere wegen...
Het spreekt vanzelf dat als we her willen hebben over "een betere wereld" deze gedachtenwisseling in een ander onderwerp uitloopt.Het gaat dan over waarden en normen en hoe deze zouden kunnen bijgebracht worden en hiervoor zijn er andere en veel betere wegen...
-
paladijn - Lid geworden op: 08 mar 2009, 19:43
Ik heb het allemaal meegemaakt: jaar legerdienst met de nodige (en vooral onnodige) pesterijen van bullebakken en zogenaamde oversten.. en gelukkig ook kennisgemaakt met menselijke exemplaren.
Afgezwaaid... en na een tijd als vrijwilliger aan de slag... dan onderofficier geworden en na 36 dienstjaren gepensioneerd.
Ik heb het tijdstip beleefd dat de dienstplicht werd opgeschort... Ik heb het geklaag en gekanker gehoord van "kollegas" (...Wie gaat er nu de WC's kuisen.... Moet ik nu mijn bureau zélf poetsen...) Ik (als oudste in rang) heb hun van antwoord gediend en gezegd dat ze de Wc voortaan maar moesten proper houden en niet langer moesten veronderstellen dat de gratis werkkracht hun kots zou (moeten) opkuisen als ze strontzat uit de bar terugkeerden.
Ze noemden met "verrader" maar na verloop van tijd kregen de heren zelfdiscipline...
Al het gebazel van tucht, respect, discipline... die ze je "in den troep" zouden aanleren ... dat is klinkklare onzin: die dingen heb je van thuis meegekregen met uw opvoeding, zoniet heb je ze niet en daaraan zal de legerdienst niets veranderen, integendeel: de "rotzakjes" slaan er zich doorheen en laten de "zachten" voor de miserie opdraaien.
Dus: legerdienst herinvoeren??? Het mag... maar dan met gelijke rechten, plichten en wedde als de vrijwilligers en anders niet, want het is dan gewoonweg een verloren jaar.
Tot slot -om eens over na te denken- deze slogan die m'n beste vriend-kollega vaak gebruikte:
In het leger maken ze van een jongen een man... ongeveer zoals ze in een bordeel van een meisje een vrouw maken.
Afgezwaaid... en na een tijd als vrijwilliger aan de slag... dan onderofficier geworden en na 36 dienstjaren gepensioneerd.
Ik heb het tijdstip beleefd dat de dienstplicht werd opgeschort... Ik heb het geklaag en gekanker gehoord van "kollegas" (...Wie gaat er nu de WC's kuisen.... Moet ik nu mijn bureau zélf poetsen...) Ik (als oudste in rang) heb hun van antwoord gediend en gezegd dat ze de Wc voortaan maar moesten proper houden en niet langer moesten veronderstellen dat de gratis werkkracht hun kots zou (moeten) opkuisen als ze strontzat uit de bar terugkeerden.
Ze noemden met "verrader" maar na verloop van tijd kregen de heren zelfdiscipline...
Al het gebazel van tucht, respect, discipline... die ze je "in den troep" zouden aanleren ... dat is klinkklare onzin: die dingen heb je van thuis meegekregen met uw opvoeding, zoniet heb je ze niet en daaraan zal de legerdienst niets veranderen, integendeel: de "rotzakjes" slaan er zich doorheen en laten de "zachten" voor de miserie opdraaien.
Dus: legerdienst herinvoeren??? Het mag... maar dan met gelijke rechten, plichten en wedde als de vrijwilligers en anders niet, want het is dan gewoonweg een verloren jaar.
Tot slot -om eens over na te denken- deze slogan die m'n beste vriend-kollega vaak gebruikte:
In het leger maken ze van een jongen een man... ongeveer zoals ze in een bordeel van een meisje een vrouw maken.
-
herog - Lid geworden op: 11 jun 2009, 13:03
Dit was een van de schoonste tijden van mijn jeugd. Bij de 2de jagers werd ook op tijd een glaasje gedronken, maar ook niet zoveel als men steeds beweerd, vergeet niet dat wij veel op maneuvers waren, gezond in de buitenlucht. heb bij het leger nooit geen verkoudheid gehad, we hebben nochtans in een tentje in de sneeuw geslapen te Vogelzang, tussen haakjes een prachtige streek, wachten geklopt in de vrieskou. Het is waar dat men soms karwei hadden, kamers en gangen, wc enz. poetsen, maar dat hoorde er nu eenmaal bij, het eten was in Kassel ook niet zo slecht dat men altijd beweerd. Ik kan hier ook zeggen dat ik niet bij het leger heb leren drinken en roken, want dit deed ik al zoals de meeste van ons reeds in het burgerleven. Daarbij, hoeveel men drinkt hangt af van uw karakter, ik heb miliciens gekend die nooit bier dronken.
Moest ik mijn legerdienst mogen herbeginnen met dezelfde makkers, op de zelfde kamer zelfs met dezelfde oversten in dezelfde kazerne, morgen met plezier.
Dus legerdienst terug invoeren, een goed idee.
Een milicien van de 2de jagers en ik ben er fier op.
Moest ik mijn legerdienst mogen herbeginnen met dezelfde makkers, op de zelfde kamer zelfs met dezelfde oversten in dezelfde kazerne, morgen met plezier.
Dus legerdienst terug invoeren, een goed idee.
Een milicien van de 2de jagers en ik ben er fier op.
Laatst gewijzigd door herog op 17 jun 2009, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
En ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van het vreemdelingenlegioen. Probeer maar eens binnen te geraken bij elitetroepen.boter schreef:al wie zich niet gedraagt ,naar het vreemdelingen legioen voor 5 jaar
-
wieke45 - Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Volledig akkoord met herog. Was een mooie tijd en zou het ook herdoen. Maar toen was de jeugd nog niet zo losgeslagen als nu het geval is. Ik ben dan ook van mening dat na 24 maanden de helft van de hedendaagse krapulekes er toch beter zou uitkomen. De andere helft sturen ze dan maar naar Afghanistan.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
wieke45 schreef : Maar toen was de jeugd nog niet zo losgeslagen als nu het geval is
Volgens mij is er absoluut géén verschil tussen de jeugd van nu en die van vroeger.Maar het komt zo over alsof de huidige jeugd "losgeslagen" is .Hoe dat komt??
Vroeger ,in onze jonge tijd, was er veel minder communicatie dan nu .Als er destijds in de buurgemeente een jongere een crimineel feit beging ,dan kwamen wij dat zelden of nooit te weten,tenzij het om echt zéér zwaarwichtige feiten ging zoals een moord bv.Wanneer nu een jongere in pakweg Oostende een oudje van haar handtas berooft ,dan weet bij wijze van spreken aan halfuur nadien de ganse wereld het .Daardoor krijgen wij nu veel meer berichten te horen van zulke feiten en wordt inderdaad de indruk verwekt dat het nu erger is dan vroeger.
Wat ik ook spijtig vindt is dat er steeds weer gesproken wordt over "DE" losbandige jeugd.Maar als men dan ziet hoeveel jongeren aangesloten zijn bij allerhande jeugdbewegingen zoals "scouts" of die meewerken aan allerlei liefdadige doelen ,zoals vrijwiller bij het Rode Kruis ,dan moet men toch zijn mening herzien denk ik .Volgens mij is 90% van de jeugd best in orde en is de overige 10% tussen licht(af en toe een uitschuivertje) en zwaar (geregeld criminele feiten) losbandig.
Volgens mij is er absoluut géén verschil tussen de jeugd van nu en die van vroeger.Maar het komt zo over alsof de huidige jeugd "losgeslagen" is .Hoe dat komt??
Vroeger ,in onze jonge tijd, was er veel minder communicatie dan nu .Als er destijds in de buurgemeente een jongere een crimineel feit beging ,dan kwamen wij dat zelden of nooit te weten,tenzij het om echt zéér zwaarwichtige feiten ging zoals een moord bv.Wanneer nu een jongere in pakweg Oostende een oudje van haar handtas berooft ,dan weet bij wijze van spreken aan halfuur nadien de ganse wereld het .Daardoor krijgen wij nu veel meer berichten te horen van zulke feiten en wordt inderdaad de indruk verwekt dat het nu erger is dan vroeger.
Wat ik ook spijtig vindt is dat er steeds weer gesproken wordt over "DE" losbandige jeugd.Maar als men dan ziet hoeveel jongeren aangesloten zijn bij allerhande jeugdbewegingen zoals "scouts" of die meewerken aan allerlei liefdadige doelen ,zoals vrijwiller bij het Rode Kruis ,dan moet men toch zijn mening herzien denk ik .Volgens mij is 90% van de jeugd best in orde en is de overige 10% tussen licht(af en toe een uitschuivertje) en zwaar (geregeld criminele feiten) losbandig.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Voor de nieuwe Belgen met hun macho gedrag zou de slogan "hier temt men leeuwen" wel nuttig kunnen zijn. Ook de voorvechters uit onze nozemtijd zongen daar vlug een toontje lager. Zeker zij die zich geroepen voelden para-commando te worden.