Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner

17 mei 2009, 00:05

Beste Dave,

Het probleem met je <div id="copyright"> los je op door in je stylesheet een hoogte mee te geven in #around (zie rode tekst)
#around {
text-align: left;
margin: 37px auto;
width: 800px;
height: 600px;
background-color: black;
position: relative;
border-width:thin;
border-style:solid;
border-color:black;
}
en om de <div id="copyright"> onder de kader te plaatsen, voeg je in #copyright dezelfde waarde in voor de marge als in #around (zie rode tekst)
#copyright {
width: 800px;
height: 20px;
background-color: #FFF;
font: 12px Tw Cen MT, Arial;
color: black;
padding-top: 1px;
border: thin solid #000000;
margin: 37px auto;
}
De gegevens van de "border" kan je ook in één code meegeven (zie blauwe tekst) :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave

18 mei 2009, 12:07

Ok thanks. Nu blijft hij wel staan. In Safari toch alleszins. Firefox heb ik niet getest :D.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner

18 mei 2009, 13:46

ultddave schreef:Nu blijft hij wel staan. In Safari toch alleszins. Firefox heb ik niet getest :D.
Beste Dave,

Hier getest in IE én FF. :wink:

Nu heb ik ook een vraagje: In welke browsers moet de website van de student tegenwoordig aan de unief getest worden (hiermee bedoel ik, zonder fouten werken)? Ik zie dat jij steeds spreekt over IE, FF en Safari, zijn er nog andere browsers waar op de unief gecontroleerd wordt of de website van de student foutloos werkt zoals bv. Opera, e.d of wordt het beperkt tot de 3 hogervernoemde browsers?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave

18 mei 2009, 20:10

coderunner schreef:
ultddave schreef:Nu blijft hij wel staan. In Safari toch alleszins. Firefox heb ik niet getest :D.
Beste Dave,

Hier getest in IE én FF. :wink:

Nu heb ik ook een vraagje: In welke browsers moet de website van de student tegenwoordig aan de unief getest worden (hiermee bedoel ik, zonder fouten werken)? Ik zie dat jij steeds spreekt over IE, FF en Safari, zijn er nog andere browsers waar op de unief gecontroleerd wordt of de website van de student foutloos werkt zoals bv. Opera, e.d of wordt het beperkt tot de 3 hogervernoemde browsers?

mvg,
Coderunner
Ik denk dat alleen Firefox verreist is. Maar Internet Explorer en Safari zijn extra :D.
De rest van de browsers moeten niet ondersteunt worden.

Ik heb de layout >>lokaal<< wat aangepast zodat de site geen achtergrond foto meer heeft en ook aangepast wordt aan de lengte van de inhoud. Anders krijgt de gebruiker 2 scrollbars. (1 van de site, en 1 van de inhoud). En dat is niet echt leuk :D.

Het probleem dat ik momenteel heb is dat ik alles met html, CSS en php heb gemaakt. Ik heb eigenlijk geen JavaScript gebruikt, terwijl dat eigenlijk toch wel handig zou geweest zijn.
Alleen weet ik niet precies waar ik dan JavaScript zou voor moeten gebruiken.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner

18 mei 2009, 20:33

Beste Dave,
ultddave schreef:Ik denk dat alleen Firefox verreist is. Maar Internet Explorer en Safari zijn extra :D.
De rest van de browsers moeten niet ondersteunt worden.
Inderdaad FF browser is geschreven voor gebruik van de gestandariseerde codes. Microsoft IE daarentegen niet en gebruikt eigen extra niet gestandariseerde codes ... but what's new ...
Bedankt voor de info en de snelle reply :wink:
ultdave schreef:Ik heb eigenlijk geen JavaScript gebruikt, terwijl dat eigenlijk toch wel handig zou geweest zijn.
Alleen weet ik niet precies waar ik dan JavaScript zou voor moeten gebruiken.
Misschien in de header foto (header.png) ergens in het bruine gedeelte ...
- of een javascript dat aangeeft wanneer de pagina geüpdatet is
- of een javascript klokje met dag, datum en hh/mm/ss

Misschien een pagina met
- een javascript met een foto-album
- of ...

mvg,
Coderunner

ultddave

19 mei 2009, 13:49

Oke bedankt! :D

Dat met die "last updated" en de datum, moet wel lukken.

Fotoalbum is al wat moeilijker, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Heb jij hier ervaring mee? Weet je misschien een site waar dat goed staat uitgelegd? (Mag Engels zijn)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner

19 mei 2009, 14:02

ultddave schreef:Fotoalbum is al wat moeilijker, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Heb jij hier ervaring mee? Weet je misschien een site waar dat goed staat uitgelegd? (Mag Engels zijn)
Beste Dave,

Als je in je browser "javascript slideshow" ingeeft, dan zal je veel uitgewerkte voorbeelden van foto-albums javascripts vinden. Misschien kunnen die als basis dienen :wink:
Zoals bv. deze: Make a JavaScript SlideShow

mvg,
Coderunner

ultddave

22 mei 2009, 20:54

coderunner schreef:
ultddave schreef:Fotoalbum is al wat moeilijker, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Heb jij hier ervaring mee? Weet je misschien een site waar dat goed staat uitgelegd? (Mag Engels zijn)
Beste Dave,

Als je in je browser "javascript slideshow" ingeeft, dan zal je veel uitgewerkte voorbeelden van foto-albums javascripts vinden. Misschien kunnen die als basis dienen :wink:
Zoals bv. deze: Make a JavaScript SlideShow

mvg,
Coderunner
Thanks. Ziet er inderdaad wel goed uit. Alleen is er 1 probleem. De Slideshow start als je op "start" duwt. Maar als je nog eens op "start" duwt, dan verkleint hij het interval tussen de foto's. Als je nog eens duwt, verkleint het nog eens.

Met andere woorden; De foto's flitsen steeds sneller naarmate je meer op start duwt.

Als je het dan wilt pauzeren moet je misschien 3x op pauze duwen voor hem te vertragen => stoppen.

Ik ga kijken of ik het ergens in de code kan veranderen. Al zie ik niet direct de oorzaak.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

audry

05 jun 2009, 22:54

Beste coderunner

Ik heb een vraagje, deze avond klik ik op mijn website , en ik krijg van alle soorten websites te zien ! onder mijn domeinnaam weet jij hoe dit komt???

mvg

A.

coderunner

06 jun 2009, 15:24

audry schreef:alle soorten websites te zien ! onder mijn domeinnaam weet jij hoe dit komt???
Beste audry,

Ik ben zonet eens gaan kijken en ik zie toch niets abnormaals. Misschien was het een tijdelijke storing op de skynet servers en heeft men dit reeds rechtgezet.

mvg,
Coderunner

ultddave

06 jun 2009, 17:03

@mijn vorige bericht:

Kwam gewoon omdat hij bij elke klik alles terug resette.

Heb de code ge-editeerd, en nu is de start ook een stop knop.

Ziet mijn site er nu ietwat duidelijk uit? :) http://didactiek1.edm.uhasselt.be/~dnysten/

Alleen moet ik bij het fotoalbum nog snel even de kleur van de links veranderen.
Maandag wordt ik ge-evalueerd. We zullen zien hé :D.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

audry

08 jun 2009, 16:54

Beste coderunner

Bedankt om te kijken naar de website , maar het probleem is opgelost, heb een mailtje gekregen van belgacom en het was een storing.

mvg

A.

sadira

08 jun 2009, 19:29

ik heb via deze website http://www.flashvortex.com/index.php?ac ... d=2&page=3

mooie knoppen gevonden voor mijn website alleen ik kan ze niet instaleren, ik heb alles ingevuld wat ze vroegen zelfs de code voor mijn frame omdat ik met frames werk.

als ik mijn website upload en ik klik erop dan opent die in een nieuwe venster en niet waar het hoort.
nu heb ik het terug verandert en is alles normaal alleen ik vind het jammer dat ik dit niet kan gebruiken.

of doe ik iets verkeerds?

mijn muziek heb ik er ook af gedaan dit kreeg ik niet klaar maar zo is het ook goed.[/url]

ultddave

08 jun 2009, 22:01

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt.

1) Frames zijn 'ouderwets' maar makkelijk. (Tegenwoordig is het beter om <divs> te gebruiken (moeilijker maar beter).

2) Die knopjes zijn gemaakt in Flash.

Die werken gewoon als normale menu knopjes.

Als je er op duwt ga je naar 'webpagina x' waarbij site x verbonden is aan het knopje. :)

Uiteraard is dit bij websites, meestal een webpagina van hun eigen site.

Bijvoorbeeld:

knopje menu gaat naar menu.html
knopje contact gaat naar contact.html

en dergelijke.
.NET en Java Programmeur

coderunner

11 jun 2009, 03:31

sadira schreef:ik heb via deze website http://www.flashvortex.com/index.php?ac ... d=2&page=3

mooie knoppen gevonden voor mijn website alleen ik kan ze niet instaleren, ik heb alles ingevuld wat ze vroegen zelfs de code voor mijn frame omdat ik met frames werk.

als ik mijn website upload en ik klik erop dan opent die in een nieuwe venster en niet waar het hoort.
Beste sadira,

Jammer dat je alles al terug gewijzigd hebt, nu is het gissen naar wat je verkeerd gedaan hebt maar als, zoals je zelf zegt, je knoppen al werken maar pagina's zich openen in een nieuw venster, dan heb je het al bijna goed gedaan maar dan heb je in het vak "target frames names" de target verkeerd ingevuld. Bij jouw website moet je daar "inhoud" (zonder de aanhalingstekens!!!) ingeven. Zie gedeeltelijke schermafdruk van de button site en de 3 eerste knoppen uitgewerkt.

Afbeelding

Hopelijk lukt het nu.

mvg,
Coderunner