mijmeringen 2
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Assa,
mooi hoor, het plaatje met het gedicht van de vlinder, bedankt!
elisa,
bedankt dat je kwam lezen, en voor de lieve woorden!
bo'ke,
ik aanschouw toch liever het landschap van op de grond, denk ik toch, maar moest de gelegenheid zich voor doen en mijzelf kennende, misschien stap ik ook nog in een mandje
Bedankt!

drie paar paardenogen kijken mijn kleinzoon smekend aan
ach ventje, sla toch die vliegen van mijn kop
één paar kinderogen kijken de paarden verwonderd aan
ach paarden, ik wil wel maar kan er niet tegenop
kom maar hier wat dichterbij, ik aai jullie even
misschien vliegen er een deel en blijven er maar zeven!
aan allen een Zalige Hoogdag!
gustilpe
mooi hoor, het plaatje met het gedicht van de vlinder, bedankt!
elisa,
bedankt dat je kwam lezen, en voor de lieve woorden!
bo'ke,
ik aanschouw toch liever het landschap van op de grond, denk ik toch, maar moest de gelegenheid zich voor doen en mijzelf kennende, misschien stap ik ook nog in een mandje

drie paar paardenogen kijken mijn kleinzoon smekend aan
ach ventje, sla toch die vliegen van mijn kop
één paar kinderogen kijken de paarden verwonderd aan
ach paarden, ik wil wel maar kan er niet tegenop
kom maar hier wat dichterbij, ik aai jullie even
misschien vliegen er een deel en blijven er maar zeven!
aan allen een Zalige Hoogdag!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Gustilpe, bedankt voor je mooie Kruikenburg morph.
Zeg, dat was vorige zondag die bbq, ik had me vergist, er was veel volk. Maar wel rommelig met die werken, ze zijn aan het vernieuwen. Wij zaten in een klaslokaal bijna helemaal alleen.

Nog een prettige avond
Zeg, dat was vorige zondag die bbq, ik had me vergist, er was veel volk. Maar wel rommelig met die werken, ze zijn aan het vernieuwen. Wij zaten in een klaslokaal bijna helemaal alleen.

Nog een prettige avond
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
Neske en Assa,
zeer bedankt voor de mooie werkjes,
altijd heel fijn om zo verwend te worden.
Jullie zijn heel creatief, ditmaal met vogeltjes!
ben er heel blij mee!
ik wens jullie een fijn zonnig weekend,
gustilpe

zeer bedankt voor de mooie werkjes,
altijd heel fijn om zo verwend te worden.
Jullie zijn heel creatief, ditmaal met vogeltjes!
ben er heel blij mee!
ik wens jullie een fijn zonnig weekend,
gustilpe

-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Lieve Gustilpe,
Eindelijk heb ik een beetje tijd om bij jou even langs te komen !
Ik wil je met deze pelargonium bedanken voor je trouwe bezoeken
in ons Laar.
Heel graag hebben we jouw jongste teksten en gedichten gelezen
en ik zou je willen vertellen wat ik erbij gevoeld heb :
Hoog in de wolken
Je liefde voor kinderen is zo voelbaar in je relaas over
het schoolfeestje van je kleinzoon..... mooi hoor !
Het Vermogen
toont hoe je in het leven gelooft en, ik zou bijna zeggen, zoals Toon
"je hebt het leven lief" !
Je verhaaltje over een luchtballon is heel leuk verteld en... ik
denk hetzelfde als jij " 'k blijf maar liever op de grond" ! Je speelse
toon gebruik je verder om een ontmoeting tussen je kleinzoon en drie
paarden te beschrijven en het lijkt zo echt dat ik hoorde het gezoem
van de vliegen rond mijn hoofd
En last but not least, een prachtige ppt over de sprookjesachtige
Kruikenburgse vijver
We wensen jullie van harte een heel gezellig weekend en lieve
lentegroetjes van Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
-
rankje,
een mooi elfje van de Pelargonium kwam je hier plaatsen,
bedankt voor het mooie dat je schreef!
bo'ke,
je ging wandelen langs dichterlijke wegen, fijn om de spreuk van Karel van de Woestijne ook hier te plaatsen!
neske,
een schat van een meisje op jouw plaatje.
Ja, hier is het aftellen hé, vandaag nog vier weken voor de verwachte datum!

aan ieder van jullie een zonnige groet!
Nu ga ook ik weer genieten van het mooi weder!
gustilpe
een mooi elfje van de Pelargonium kwam je hier plaatsen,
bedankt voor het mooie dat je schreef!
bo'ke,
je ging wandelen langs dichterlijke wegen, fijn om de spreuk van Karel van de Woestijne ook hier te plaatsen!
neske,
een schat van een meisje op jouw plaatje.
Ja, hier is het aftellen hé, vandaag nog vier weken voor de verwachte datum!
aan ieder van jullie een zonnige groet!
Nu ga ook ik weer genieten van het mooi weder!
gustilpe
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Gustilpe,ik wens u nog een fijne zondag
en geniet maar van het mooie weer,
Mooie creatie en mooie tekst,de kruikenburgsevijver,
binnen vier weken terug een kleinkindje bij leuk he,
kan geen plaatje opladen,heb altijd een +,
zal deze avond nog eens proberen,
Groetjes van assa,
en geniet maar van het mooie weer,
Mooie creatie en mooie tekst,de kruikenburgsevijver,
binnen vier weken terug een kleinkindje bij leuk he,
kan geen plaatje opladen,heb altijd een +,
zal deze avond nog eens proberen,
Groetjes van assa,
Groetjes van assa
-
SCHAPENDRIJVEN
Het ganse weekend werden wedstrijden schapendrijven gehouden in de weiden achter ons huis.
Schapendrijven is voor ons land nog een jonge sport. In Groot-Brittannië daarentegen werd de eerste wedstrijd gelopen in 1893 in Bala. Sindsdien is deze tak in de hondensport steeds populairder geworden., door de uizendingen van ‘One man and his dog’ op BBC. De hond die uitermate geschikt is voor deze taak is de Border Collie. Als geen ander kan hij de schapen fixeren en dwingen. In tegenstelling tot andere rassen die de kudde bij elkaar houden en schapen bij hun herder kunnen brengen, dan de Border Collie veel verfijnder werken. Hij kan een groep schapen splitsen, wegdrijven van de herder, een echte kunstenaar in zijn job.
Wedstrijden schapendrijven zijn gebaseerd op het tonen en vergelijken van het werkvermogen van de honden in samenwerking met de handler (trainer). Voor de wedstrijden wordt een zogenaamd Engels parcours opgezet. Dit kent een aantal vaste elementen die hun herkomst hebben in het werken op de boerderij.
Wij vinden er de opdrachten terug waarvoor de schapenhouder en hond in de praktijk staan: het ophalen van de schapen uit het grasgebied, de kudde naar de herder terugdrijven en het drijven van de schapen langs allerlei obstakels zoals hekken of vennen, bepaalde schapen uit te kudde halen, de schapen in een kraal drijven enz…
In het wedstrijdparcours zijn al deze werkzaamheden vertaald in outrun en lift (ophalen van de schapen), de fetch (de hond brengt de schapen naar de herder), de drive (in elke gewenste richting drijven) door Gates (hekken als obstakels) de shedding (de groep splitsen) en de pen (schapen opsluiten in een kraal)
Deze Engelse woorden hebben we zeer veel gehoord dit weekend!
In België is men in 1992 met de eerste wedstrijden begonnen. Vanaf dat jaar werd het aantal wedstrijden ieder jaar groter. Vermits het Verenigd Koninkrijk en Ierland tot vorig jaar zeer strikte invoerregels hadden voor honden verliepen de wedstrijden op de eilanden en die op het continent gescheiden.
De internationale competitie op het Europese continent noemt men het “Continental Sheepdog Championship”.
Deze wedstrijd werd voor het eerst georganiseerd in 1985 in Zwitserland. Door de zes deelnemende landen werd in Genève besloten dit evenement elk jaar te organiseren.
In de loop van der jaren is het niveau sterk verbeterd.
De wedstrijden trokken nogal wat volk uit de omgeving!

aan iedereen nog een fijne avond,
gustilpe
Het ganse weekend werden wedstrijden schapendrijven gehouden in de weiden achter ons huis.
Schapendrijven is voor ons land nog een jonge sport. In Groot-Brittannië daarentegen werd de eerste wedstrijd gelopen in 1893 in Bala. Sindsdien is deze tak in de hondensport steeds populairder geworden., door de uizendingen van ‘One man and his dog’ op BBC. De hond die uitermate geschikt is voor deze taak is de Border Collie. Als geen ander kan hij de schapen fixeren en dwingen. In tegenstelling tot andere rassen die de kudde bij elkaar houden en schapen bij hun herder kunnen brengen, dan de Border Collie veel verfijnder werken. Hij kan een groep schapen splitsen, wegdrijven van de herder, een echte kunstenaar in zijn job.
Wedstrijden schapendrijven zijn gebaseerd op het tonen en vergelijken van het werkvermogen van de honden in samenwerking met de handler (trainer). Voor de wedstrijden wordt een zogenaamd Engels parcours opgezet. Dit kent een aantal vaste elementen die hun herkomst hebben in het werken op de boerderij.
Wij vinden er de opdrachten terug waarvoor de schapenhouder en hond in de praktijk staan: het ophalen van de schapen uit het grasgebied, de kudde naar de herder terugdrijven en het drijven van de schapen langs allerlei obstakels zoals hekken of vennen, bepaalde schapen uit te kudde halen, de schapen in een kraal drijven enz…
In het wedstrijdparcours zijn al deze werkzaamheden vertaald in outrun en lift (ophalen van de schapen), de fetch (de hond brengt de schapen naar de herder), de drive (in elke gewenste richting drijven) door Gates (hekken als obstakels) de shedding (de groep splitsen) en de pen (schapen opsluiten in een kraal)
Deze Engelse woorden hebben we zeer veel gehoord dit weekend!
In België is men in 1992 met de eerste wedstrijden begonnen. Vanaf dat jaar werd het aantal wedstrijden ieder jaar groter. Vermits het Verenigd Koninkrijk en Ierland tot vorig jaar zeer strikte invoerregels hadden voor honden verliepen de wedstrijden op de eilanden en die op het continent gescheiden.
De internationale competitie op het Europese continent noemt men het “Continental Sheepdog Championship”.
Deze wedstrijd werd voor het eerst georganiseerd in 1985 in Zwitserland. Door de zes deelnemende landen werd in Genève besloten dit evenement elk jaar te organiseren.
In de loop van der jaren is het niveau sterk verbeterd.
De wedstrijden trokken nogal wat volk uit de omgeving!

aan iedereen nog een fijne avond,
gustilpe