verandering
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Beste jure, uitgebreider commentaar mag volgen als elkeen daar iets aan heeft. Maar mag ik je er op wijzen dat de job van directiesecretaris(esse) nog steeds bezet wordt door Neske? En ik krijg die hier niet buiten met al die vakbondszwangerschapsouderverlofderdeleeftijdsregelingen. Pffffff.
Dus, als 't is om te solliciteren, graag niet te vroeg he
Nu ik er zo ff over nadenk, een firma met een secretaris, dat oogt toch mooier op de briefhoofding. Iedereen weet dat ge met secretaresses niks als last hebt, maar een secretaris ... Ja Jure, we kunnen er effe over klappen, maar flexibel zijn he!!!!
Terloops, dag tanteke
Dus, als 't is om te solliciteren, graag niet te vroeg he
Nu ik er zo ff over nadenk, een firma met een secretaris, dat oogt toch mooier op de briefhoofding. Iedereen weet dat ge met secretaresses niks als last hebt, maar een secretaris ... Ja Jure, we kunnen er effe over klappen, maar flexibel zijn he!!!!
Terloops, dag tanteke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
rapke,
ik ben hier niet meer mee hoor, is neske nu jouw secretaresse? en je bent er precies niet kontent van, nochtans het is een braaf meiske want ze is ook van Vlaams Brabant en daar zijn alle meiskes braaf!
rapke, gauw genezen en hoe zit het nu eigenlijk met homeruske?
'k zal een beetje lezen nu!
groetjes,
gustilpe
ik ben hier niet meer mee hoor, is neske nu jouw secretaresse? en je bent er precies niet kontent van, nochtans het is een braaf meiske want ze is ook van Vlaams Brabant en daar zijn alle meiskes braaf!
rapke, gauw genezen en hoe zit het nu eigenlijk met homeruske?
'k zal een beetje lezen nu!
groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
hedde gij uw secretaresses wel bloemen gegeven met secretaressendag,
rapke? Zo niet, dan moet ge nie klagen als ze hun job niet naar behoren
doen. Iedereen wordt al eens graag in de bloemekens gezet, en zeker
die mooie meisjes.
Maar vandaag zet ik u in de bloemen neefje, in de rozen nog wel,
maar pasop prik U niet, of ge vaart gelijk doornroosje.

de schoonste uit mijne hof neefje, zijn voor jou en geuren dat ze doen.
ge zult er nog van bedwelmd geraken.
slaap zacht lieve vriend en kom nog maar eens af voor ne goeie trappist
, ene van Westvleteren. Ge weet toch nog dat ik daar gewoond heb toen
da kik klein was, onder die stouten oorlog.
Waarom dat gij die meemocht? allé rapke denkt na toch eens na,
ge waart toen nog nie begoren, pardon geboren....
tanteke
rapke? Zo niet, dan moet ge nie klagen als ze hun job niet naar behoren
doen. Iedereen wordt al eens graag in de bloemekens gezet, en zeker
die mooie meisjes.
Maar vandaag zet ik u in de bloemen neefje, in de rozen nog wel,
maar pasop prik U niet, of ge vaart gelijk doornroosje.
de schoonste uit mijne hof neefje, zijn voor jou en geuren dat ze doen.
ge zult er nog van bedwelmd geraken.
slaap zacht lieve vriend en kom nog maar eens af voor ne goeie trappist
, ene van Westvleteren. Ge weet toch nog dat ik daar gewoond heb toen
da kik klein was, onder die stouten oorlog.
Waarom dat gij die meemocht? allé rapke denkt na toch eens na,
ge waart toen nog nie begoren, pardon geboren....
tanteke
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Nee Jure, ik ben nooit lid geweest van die feministenclubs.
Maar ik zie dat ge mijn job hebt ingepikt, cool yo, ik was het toch al beu voor zo een bullebak te werken.
Goh, maar ik had gedroomd dat ik een tas gloeiend hete koffie over zijn hoofd had gekieperd.
Ja hij commandeerde mij heel de dag. Oké hij was wel de baas maar dat wil niks zeggen hè.
Dus ik kom daar aan met zijn koffie, hij lag daar lui en lang uitgestrekt in zijn lederen stoel
En ik weet het zeker dat hij één been opheftigde (=omhoog doen) om mij te doen struikelen.
Daar ik nogal lenig ben, bleef ik toch overeind hoor, doch mijn schoteltje gleed naar voren en toen kreeg hij die hete koffie in zijn ...euh gezicht. Hij schreeuwde moord en brand. Ik wou hem zeggen dat het zo erg nog niet was, maar hij gilde als een wild zwijn: "Eruit!!" De volgende dag was ik het voorval al lang vergeten toen ik binnenstapte. Ik zie hem zo beduusd staan, met zijne kop ’n bitje naor beneen… (maar hij zong geen liedje, veur heur). Dus ik schrok en gilde: ”Eek grote baas…wat is er met je linkeroor aan de hand..die staat precies in brand!" Dan gleed mijn blik meer naar voren: “Oei oei.. je (wijs)neus... zo affreus.” Mijn lach inslikkend kon ik nog net stamelen: “En je kaak,ai, ai één grote blaas, nu ben je een echte blaaskaak!!
Hahahahaha zo goed gelachen.
Gelukkig voor jou Rapke was het maar een droom. Spijtig toch….
Rapke,
Verzorg je goed
Neske
Maar ik zie dat ge mijn job hebt ingepikt, cool yo, ik was het toch al beu voor zo een bullebak te werken.
Goh, maar ik had gedroomd dat ik een tas gloeiend hete koffie over zijn hoofd had gekieperd.
Ja hij commandeerde mij heel de dag. Oké hij was wel de baas maar dat wil niks zeggen hè.
Daar ik nogal lenig ben, bleef ik toch overeind hoor, doch mijn schoteltje gleed naar voren en toen kreeg hij die hete koffie in zijn ...euh gezicht. Hij schreeuwde moord en brand. Ik wou hem zeggen dat het zo erg nog niet was, maar hij gilde als een wild zwijn: "Eruit!!" De volgende dag was ik het voorval al lang vergeten toen ik binnenstapte. Ik zie hem zo beduusd staan, met zijne kop ’n bitje naor beneen… (maar hij zong geen liedje, veur heur). Dus ik schrok en gilde: ”Eek grote baas…wat is er met je linkeroor aan de hand..die staat precies in brand!" Dan gleed mijn blik meer naar voren: “Oei oei.. je (wijs)neus... zo affreus.” Mijn lach inslikkend kon ik nog net stamelen: “En je kaak,ai, ai één grote blaas, nu ben je een echte blaaskaak!!
Hahahahaha zo goed gelachen.
Gelukkig voor jou Rapke was het maar een droom. Spijtig toch….
Rapke,
Verzorg je goed
Neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
Even recapitulerend samenvatten :
Omstandigheden : Rapke is terug genezen
Plaats van de handeling : Rapke's tuinkabouterfabriek
Probleem : Neske ( ongediplomeerde directiesecretaresse, aan Rapke opgedrongen door zijn eigen tante Ria, mede-eigenares en grootste aandelenhoudster)
Daar Neske nog steeds denkt dat typ-ex dient om haar nagels te lakken, zal ik zelf maar de post beantwoorden
@Jure, dat zou heel goed kunnen van dat WLF. Op de achterruit van haar AXIAM (ze heeft zelfs nog geen rijbewijs) kleeft zo'n rode sticker van dat spel!
@ Gustilpeke, nog wat zout in de wonde, dank u
Jaja, Nes is nog steeds mijn secretaresse
en ik geraak die niet kwijt he!!! Ze wordt beschermd door tanteke he,pfffffff.
En Homeruske, diene is al lang thuis zunne
@ Tante Ria, bedankt voor de bloemen, tanteke.Hopelijk verwelken ze niet te vlug, want als mijn secretaresse die moet verzorgen
NEEN, geen bloemen of cadeau op secretaressedag!!!!! Geeft gij soms een brood aan uw bakker op bakkersdag? Of een nieuwe witte jas aan uw dokter op huisdoktersdag? Of een fietspomp aan uw vélomaker op fietsenmakersdag? Of een nieuwe gazet aan uw dagbladhandelaar op gazettendag???? Neen he, ewel dan ...
@ Assa, in mijn droevige bestaan van fabrieksmanager zijt gij welkom als een klaterende verfrissende fles spuitwater
. Bedankt voor het mooie kaartje, maar niet slim van jou he
Nu denkt iedereen dat ik jouw vader ben
@ Neske, uit heel jouw betoog citeer ik één zinssnede : "Daar ik (Neske dus)nogal lenig ben..."
En ik (Rapke dus) lach, ik lach ... ik bulderlach, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...
Groetjes
hahahahahahahaha, lenig... hahahahahahahahahaha Neske lenig, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Omstandigheden : Rapke is terug genezen
Plaats van de handeling : Rapke's tuinkabouterfabriek
Probleem : Neske ( ongediplomeerde directiesecretaresse, aan Rapke opgedrongen door zijn eigen tante Ria, mede-eigenares en grootste aandelenhoudster)
Daar Neske nog steeds denkt dat typ-ex dient om haar nagels te lakken, zal ik zelf maar de post beantwoorden
@Jure, dat zou heel goed kunnen van dat WLF. Op de achterruit van haar AXIAM (ze heeft zelfs nog geen rijbewijs) kleeft zo'n rode sticker van dat spel!
@ Gustilpeke, nog wat zout in de wonde, dank u
En Homeruske, diene is al lang thuis zunne
@ Tante Ria, bedankt voor de bloemen, tanteke.Hopelijk verwelken ze niet te vlug, want als mijn secretaresse die moet verzorgen
NEEN, geen bloemen of cadeau op secretaressedag!!!!! Geeft gij soms een brood aan uw bakker op bakkersdag? Of een nieuwe witte jas aan uw dokter op huisdoktersdag? Of een fietspomp aan uw vélomaker op fietsenmakersdag? Of een nieuwe gazet aan uw dagbladhandelaar op gazettendag???? Neen he, ewel dan ...
@ Assa, in mijn droevige bestaan van fabrieksmanager zijt gij welkom als een klaterende verfrissende fles spuitwater
@ Neske, uit heel jouw betoog citeer ik één zinssnede : "Daar ik (Neske dus)nogal lenig ben..."
En ik (Rapke dus) lach, ik lach ... ik bulderlach, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...
Groetjes
hahahahahahahaha, lenig... hahahahahahahahahaha Neske lenig, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Bedankt voor de steun beste Jure, maar moest ik in uw plaats zijn dan zou ik toch maar opletten. Voor ge het weet wordt ge vermorzeld door het NESPOTISME ( = Despotisme maar door één persoon, moet er een tekeningetje bij ?jure schreef: Dus, vrouwvolk, gij wezet gewaarschuwd.
De Maasmecheleire, de stecheleire, steunen Rapke voor 99%.
( mijn vrouw leest mee weet U )
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
Rapke ik kom alleen maar even de groetjes doen aan jou,
omdat ik bij het soort " vergevorderde ouderlingen " behoor en
hier dus niet volgen kan, kan ik geen goed of slecht woord zeggen
over alles wat hier gebeurt!
Héééééééél handig.
Fijne vaderdag!
Bomi.
- - - - - - - - -
Rapke ik kom alleen maar even de groetjes doen aan jou,
omdat ik bij het soort " vergevorderde ouderlingen " behoor en
hier dus niet volgen kan, kan ik geen goed of slecht woord zeggen
over alles wat hier gebeurt!
Héééééééél handig.
Fijne vaderdag!
Bomi.
- - - - - - - - -

Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Beste Bomi,
Groetjes terug, en hopelijk gaat het wat vooruit met de gezondheid.
Het is nieuw voor mij, dat 'vergevorderde ouderlingen' in mijn topicske niet kunnen volgen
Maar er 'gebeurt' hier eigenlijk niks zunne, er wordt wat geschreven, soms door vaste, soms door toevallige bezoekers, en het toeval wil dat die schrijfsels nu en dan voortvloeien uit vorige bijdragen, en die dan weer uit iets van de blz ervoor. Oké, het kan ingewikkeld klinken voor iemand die hier zo toevallig eens binnenvalt, maar daar kan ik persoonlijk niks aan doen hoor Bomi. Elk vogeltje ... enz, en ik ben nu toevallig nogal scheef gebekt.
Dit topic heet "verandering", en dat was niet zonder reden. Ik wou gewoon eens iets anders dan vorige topic - waar jij ook nog duchtig in hebt mee gespeeld - en in 't begin lukte dat wel. Maar wispelturig als ik ben verveelde het me, en verkoos ik toch weer direct en persoonlijk te antwoorden op de berichtjes. Sommigen zijn me daarin gevolgd, anderen weer niet, maar da's 't leven he, beste Bomi, een aaneenschakeling van keuzes. Of die keuzes goed of slecht zijn, daar oordeelt enkel de geschiedenis over, en in mijn geval zal ze daar niet veel werk aan hebben
groetjes, en bedankt voor de wensen
rapke
Groetjes terug, en hopelijk gaat het wat vooruit met de gezondheid.
Het is nieuw voor mij, dat 'vergevorderde ouderlingen' in mijn topicske niet kunnen volgen
Maar er 'gebeurt' hier eigenlijk niks zunne, er wordt wat geschreven, soms door vaste, soms door toevallige bezoekers, en het toeval wil dat die schrijfsels nu en dan voortvloeien uit vorige bijdragen, en die dan weer uit iets van de blz ervoor. Oké, het kan ingewikkeld klinken voor iemand die hier zo toevallig eens binnenvalt, maar daar kan ik persoonlijk niks aan doen hoor Bomi. Elk vogeltje ... enz, en ik ben nu toevallig nogal scheef gebekt.
Dit topic heet "verandering", en dat was niet zonder reden. Ik wou gewoon eens iets anders dan vorige topic - waar jij ook nog duchtig in hebt mee gespeeld - en in 't begin lukte dat wel. Maar wispelturig als ik ben verveelde het me, en verkoos ik toch weer direct en persoonlijk te antwoorden op de berichtjes. Sommigen zijn me daarin gevolgd, anderen weer niet, maar da's 't leven he, beste Bomi, een aaneenschakeling van keuzes. Of die keuzes goed of slecht zijn, daar oordeelt enkel de geschiedenis over, en in mijn geval zal ze daar niet veel werk aan hebben
groetjes, en bedankt voor de wensen
rapke
-
Voor de verandering eens een gedichtje.
. Allez, 't is meer een half om half verhaaltje, de helft verzonnen en de helft waarheid.
't Is ook al zo lang geleden, dat ik zelf niet meer weet welke helft er verzonnen is
Maar 't gaat in elk geval over een Deutsches Mädchen dat ik lang geleden gekend heb. Mijn duits is niet zo goed, dus 't rijmt niet al te mooi
Grätl (Ja zeg, die haar naam was zo he, wordt uitgesproken als 'Greetel'
)
Haal de druk
eens van mijn ketel
zei ik zomaar
ooit eens tegen Grätl.
Grätl was een duitse
deerne, zwaar beboesemd
zacht als schwarzwaldertaart
en vermoedelijk onbezoedeld.
Strak ga ik er van door
sprak ik verleidelijk
in haar linkeroor
maar eerst op de lotto spelen;
Waarschijnlijk werd toen
het groot lot aangeboord
want sindsdien heb ik
van Grätl nooit meer gehoord
Arm Rapke
't Is ook al zo lang geleden, dat ik zelf niet meer weet welke helft er verzonnen is
Grätl (Ja zeg, die haar naam was zo he, wordt uitgesproken als 'Greetel'
Haal de druk
eens van mijn ketel
zei ik zomaar
ooit eens tegen Grätl.
Grätl was een duitse
deerne, zwaar beboesemd
zacht als schwarzwaldertaart
en vermoedelijk onbezoedeld.
Strak ga ik er van door
sprak ik verleidelijk
in haar linkeroor
maar eerst op de lotto spelen;
Waarschijnlijk werd toen
het groot lot aangeboord
want sindsdien heb ik
van Grätl nooit meer gehoord
Arm Rapke
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Rapke,
jij arm... ik ook
Ooit gewonnen, een pak poen,
had ik verstopt in een schoen
maar een man hield me in de gaten
en begon verdacht lief te praten.
Ik werd met liefde overladen
en bofte bij al mijn kameraden.
Doch plots was hij met die schoen verdwenen
en nu moet ik bij iedereen gaan lenen.
nog armer boke
ps : een aangename vaderdag
jij arm... ik ook
Ooit gewonnen, een pak poen,
had ik verstopt in een schoen
maar een man hield me in de gaten
en begon verdacht lief te praten.
Ik werd met liefde overladen
en bofte bij al mijn kameraden.
Doch plots was hij met die schoen verdwenen
en nu moet ik bij iedereen gaan lenen.
nog armer boke
ps : een aangename vaderdag
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
Dat zijn nogal toeren he Bo'ke
't Ene moment rijk en 't ander moment weer arm. Maar dom op beide momenten
, want wie steekt er nu zijn poen in een schoen? Sommige mensen zullen het nooit leren he
Maar ik heb slechter nieuws
Ik ben just eens gaan rondneuzen en ik zag daar in het alom bekende "ons dagboek" van Meester Denook iets echt verontrustend.
Daar stond ik, niet wetende wat ik moest doen. Machteloos, want ja, ge moogt daar niet reageren he. En toch, 't is tenslotte dichte familie, en dan zo krachteloos moeten toezien, hart-ver-scheu-rend !!!!!
Dat kan ik echt niet laten escaleren!!! Er MOET iets gebeuren!!
Ik denk aan een enkelband voor mijn tanteke Ria
Wabliefteru ? Ondankbare ???
Ga zelf eens kijken he, bij "ons dagboek", blz 4, 12Jun 2009 om 10:18 Hr!
Tanteke is op den dool
Verscheurd en vertwijfelt dwaalt ze rond
. En ik zou niet ongerust mogen zijn ???
Jamaar en 't is erg zunne, ze beeldt zich zelfs in dat ik verse koffie zet als er bezoek is
Man man man, wat ga ik nog allemaal meemaken met dat menske
En dat is nog maar het puntje van de ijsberg he!! Ze wil ook nog op avontuur!!!! Maar allez zeg, op haar leeftijd!!!!!
Terugkeren met een of andere Chinese griep zekers!!? Avontuur
waar haalt ze 't he ?? Nonkeltje reclameert nu al dat ze te veel bloemen koopt voor in den hof
, en nu dit
Weet er iemand raad aub ?
Dringend
Ongerust Rapke
Maar ik heb slechter nieuws
Ik ben just eens gaan rondneuzen en ik zag daar in het alom bekende "ons dagboek" van Meester Denook iets echt verontrustend.
Daar stond ik, niet wetende wat ik moest doen. Machteloos, want ja, ge moogt daar niet reageren he. En toch, 't is tenslotte dichte familie, en dan zo krachteloos moeten toezien, hart-ver-scheu-rend !!!!!
Dat kan ik echt niet laten escaleren!!! Er MOET iets gebeuren!!
Ik denk aan een enkelband voor mijn tanteke Ria
Wabliefteru ? Ondankbare ???
Ga zelf eens kijken he, bij "ons dagboek", blz 4, 12Jun 2009 om 10:18 Hr!
Tanteke is op den dool
Jamaar en 't is erg zunne, ze beeldt zich zelfs in dat ik verse koffie zet als er bezoek is
En dat is nog maar het puntje van de ijsberg he!! Ze wil ook nog op avontuur!!!! Maar allez zeg, op haar leeftijd!!!!!
Terugkeren met een of andere Chinese griep zekers!!? Avontuur
Weet er iemand raad aub ?
Ongerust Rapke