verandering

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Bomi

04 jul 2009, 22:29

Lieve stiefdochter,

Een plaatje en gelukwensen voor jou en welkom
op deze wereld voor de kleine ' Lise '
Hip hip hip Hoera voor Neske

Rapke nu is 't uwen toer he! ik bedoel feliciteren, een kleine moet jij niet krijgen of kopen. Wat ben je als man toch goed af!

Slukes
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

neske

04 jul 2009, 22:42

Mijn lief stiefmoederke,
Ge zit hier wel op het verkeerde adres hè, ge zit hier bij de Rap zunne :lol: :lol: 't Komt door de warmte hè maatje pffffffffffffffff..

Slaapwel iedereen, 8)

Ik hoor de Rap al snurken tot hier, jaaawatte?? :roll: :roll:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

ria

04 jul 2009, 22:46

Stiefmoeders en stiefdochters, daar weet ik niks van zenne!

NESKE, van harte proficiat met kleine LISE,
een zomerkindje, heerlijk!
Dat ze mag groeien gelijk een roos,
tot vreugde en geluk van iedereen!

Neefje, op de valreep van de zaterdagavond nog een fijne zomeravond gewenst!
Nonkeltje laat je groeten en vraagt of ge nog kouwe koffie hebt staan? :lol:

Dag allemaal, tot de volgende keer,
tanteke :wink:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

rapke

05 jul 2009, 07:09

Bomi schreef:Lieve stiefdochter,

Een plaatje en gelukwensen voor jou en welkom
op deze wereld voor de kleine ' Lise '
Hip hip hip Hoera voor Neske

Rapke nu is 't uwen toer he! ik bedoel feliciteren, een kleine moet jij niet krijgen of kopen. Wat ben je als man toch goed af!

Slukes
Wat is me dat nu weer voor een dolle-minapraat. Bomi ge zijt weer op de emancipatietoer zekers ? :roll: Weer een jointje zitten roken met de hippie-vriendinnen van weleer ? :twisted: Flower power in de pijp en nestels in de hersenen ? :?
"Een kleine moet jij niet krijgen of kopen" :roll:
Gisteren had ik drie van mijn elf kleinkinderen op bezoek :lol: Na zo'n namiddag heb je als man het gevoel dat je ze alle drie zelf hebt gekocht 8) . Eentje is er blijven slapen en de andere twee komen vandaag terug om een kruiwagen kiezels te kuisen voor in mijn vijverke :P
Ah ja, wat was dat nu weer met Neske ? 'k Ga daar sebiet eens naar kijken, eerst een tas koffie :)

rapke :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

05 jul 2009, 08:27

Allez, Neske heeft dus een kleinkindje bij. Eigenlijk zijn er veel mensen in dat geval, maar omdat het Neske is (goede vriendin :roll: ) geef ik haar graag een bloemetje :lol:
Proficiat Neske met dinkske, hoe heet het alweer ? effe scrollen aha, kleine Lise (als ze zo klein zijn nog geen boterhammen met choco geven he Neske!!!! :roll: )
Voila se, nu nog de bloemen, waar staat diene pot nu ook weer ?

Afbeelding

PROFICIAT NESKE
ps : ik heb wat javel bij 't water gedaan, dan blijven ze langer vers
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

05 jul 2009, 12:19

-
-
Lieve Rapke, ik heb mijn doel bereikt, je hebt gedaan op jouw manier wat ik vroeg nl. Neske proficiat wensen!

Een beetje gepakt van de zon,

Bomi

neske

05 jul 2009, 15:31

Ja, ik ben er ook van gepakt en van aangeslagen :roll: Maar ik had dat wel verwacht, een verslenst boeket, piepklein met meer pot dan pint euh bloem. :?
Maar omdat wij zulke dikke (gij misschien??) vrienden zijn en ik toch goedgezind ben :o :o en een breed rugje heb mag jij dat zeggen. Ik heb zelfs een boontje voor jou, en meer dan één ... suikerbonen :lol:

Afbeelding

Ge moet ze zelf wel komen halen,
adres is:
Neske (de postbode weet daarmee genoeg)
Breeeeeeeeeedelaan, nummer zesentchestig
in eh.. Zevergem :oops:

Neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Assa

05 jul 2009, 19:23

Hé Rapke

Wat lees ik daar 11 kleinkinderen :roll: ik heb er maar acht :cry: de 8 van mij dat is waar, maar de 11 van jou daar heb ik mijn twijfels over,
Sofieke kennen wij en dan heb je het dat slim ventje van het eerste leerjaarn,sorry ben zijn naam vergeten ik en namen nog een geluk dat ik de mijne niet vergeet :wink:

ik heb daar een suikerboontje gepikt,ik denk dat Neske ze al enkele maanden in huis had proef maar eens,ze smaken een beetje verdoefd,
maar wat wil je van jou krijgt ze verslodderde bloemen had ze toch een nachtje in het water gezet (wij hebben ne lekkere cognac gekregen)

Allé tot nog eens Assa,
Groetjes van assa

bo'ke

06 jul 2009, 15:42

Rapke,

eindelijk...

Ga voor bloemig en knapperig
de nieuwe aardappelen, ze zijn er :)
zeer geliefd en 't is wederkerig
halen in de polder dus niet ver

blij bo'ke
smakelijk
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

06 jul 2009, 21:22

Ik ben blij dat gij blij zijt Bo'ke, vooral ook omdat de nieuwe patatten er zijn :lol: Mijn patatten ga ik altijd halen bij boer Willy, een brave mens, en hij ziet mij altijd graag komen, want dan drink ik een dreupelke met hem :lol:
Ieder jaar in augustus verjaart hij, en dan krijgt hij van Rapke een fles dreupels (uit den aldi). Elke keer dat ik dan om patatten ga, of strooi of hooi, dan drinken wer er ene :roll: uit die fles. We komen just toe met één fles op een jaar :) Soms zegt mijn eega : "Rapke" zegt ze, " moet gij weeral om patatten" en dan zeg ik : "zwijgt vrouwe, gij hebt den oorlog niet meegemaakt he :roll:, patatten, dat hebde nooit tevele 8O "
Ik denk dat ik morgen eens om niewe patatjes ga :wink:

ook smakelijk
Rapke :wink:

Assa

06 jul 2009, 23:01

Hé Rapke

Ik weet dat u van vleermuizen houdt eentje voor u,

Afbeelding

Tot....Assa
Groetjes van assa

schrijfster

07 jul 2009, 06:41

Rapke,jullie [ patattekes 8O ] zijn veel lekkerder als in nederland hoor!
Wanneer we in de buurd zijn vertrekken we nooit zonder een puntzak lekkere dikke frieten :D
en rapke bedankt nog voor je bezoek en het mooie gedicht
heb hem goed begrepen lieve groet schrijfster. :wink:
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

rapke

07 jul 2009, 11:25

Zo, 't regent, dus ff tijd voor de post :lol: Ik begin met het laatst ontvangen berichtje en worstel me zo door de stapel heen 8O . Dat heet organisatie!!!
ps : de berichtjes die ik toevallig reeds zou beantwoord hebben wegens hoogdringendheid, die laat ik nu natuurlijk links liggen he :roll: Rapke is goed maar niet zot zunne 8) .

@Schrijfster,
Ik zal het verschil tussen friet en patat niet opnieuw gaan uitleggen, dat moet ge maar eens aan een rasechte sinjoor vragen als ge nog eens in Antwerpen zijt. Hoe ge die herkent ? Aan het bovenste hemdknoopje, 't staat altijd open, of ze dragen hun vest direct op hun onderlijveke :roll:

@Assa,
Waar haalt gij het idee vandaan dat ik van vleermuizen hou ? Ik hou helemaal niet van vleermuizen want ze plakken in je haar en zuigen het bloed op van West-Vlaamse maagden :cry:

@Bo'ke,
Post reeds beantwoord op Ma 06 Jul 2009 om 21:22 Hr :wink:

@Assa,
Amaai zeg, geweldig!!!! formidabel!!!! ik krijg veel post van Assaaatje :lol: En Assa, geloof maar (bijna) alles wat Rapke vertelt hoor :D 11 kleinkinderen, heb het nog eens nageteld (kan ook 12 zijn, maar ik wacht nog op een mailtje van mijn oudste dochter :? )
Wat die suikerbonen betreft, niet van eten!!!! Nes kweekt die zelf in haar voortuintje, en als ge weet wat voor raar volk daar in de weekendnachten passeert, manmanman :roll:

@Neske,
Het moet zijn 'aangedaan' ipv 'aangeslagen' :roll: En die bloemen, da's graag gedaan hoor, just de pot zou ik graag terug hebben als ze uitgebloeid zijn :lol:
Bedankt voor de suikerbonen, ik bewaar ze voor als ik nog een kleinkindje zou bijkrijgen :wink:

@Bomi,
Zo ziet ge maar he, Rapke luistert altijd naar Bomi, als dat geen goed gevoel geeft!!!!! (voor Bomi) 8)

Zo, de post is er door, hopelijk heb ik niemand vergeten.
Ah ja, door een ander zijn fout heb ik toevallig mijn broek in de wasmachine gestoken met in één van de zakken een pakje maaltijdchecques van de jongste zoon. En nu ?????? Da's wel voor 30 euro zunne, pffffffffffff. En iedereen zegt dat het mijn eigen domme fout is :? :roll:

Rapke op de sukkel :cry:

bo'ke

07 jul 2009, 17:11

@Bo'ke,
Post reeds beantwoord op Ma 06 Jul 2009 om 21:22 Hr

Ha ha jij bent waarschijnlijk een man die denkt : 'Ik zal bo'ke er best attent op maken want waarschijnlijk heeft ze het antwoord niet gezien.'

ze zijn zo slim mijnheer... ha ha

grtj
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

Bomi

07 jul 2009, 18:50

-

Rapke, lieve vriend van mij,

Als alleman nu eens hetzelfde wou doen dan
waren er geen problemen.

Nu ook niet, maar ik moest toch iets antwoorden
anders zijt ge op die poezelige teentjes :P :oops: van je getrapt
Voila nu heb ik die geel bollekes ook eens gebruikt,
ze zijn nog nieteens lekker!

Tot ge uw volgende gazet uitgeeft . . .

Bomi