verandering

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Bomi

07 jul 2009, 19:01

-
-

Schrijfster, ik dacht nog na over wat je schrijft over onze
nationale trots ' de friet '

Wist je dat de lekkerste frieten met de hand gesneden worden,
geen apparaatjes met ruiten de patat erdoor en gedaan.
Let er maar op de frieten die zo gesneden zijn krijgen een
apart kleurtje voor 't bakken. Dat heb je met een gewoon aardappelmesje nooit.

Moeder kok heeft gesproken!

Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

07 jul 2009, 21:43

Bomi schreef:-
-

Let er maar op de frieten die zo gesneden zijn krijgen een
apart kleurtje voor 't bakken.
Moeder kok heeft gesproken!

Bomi
Een apart kleurtje voor 't bakken!!!! Yep, dat apart kleurtje komt door de ouderdom van Bomi haar patatten. Volgens mij he, maar let op, ik heb dat van horen zeggen he 8) (N...) moet Bomi haar patatten ONGESCHILD in frieten snijden, anders lopen ze uit :roll:
Ik geloof dat allemaal niet maar als N... dat zegt, tja... 8O
Schrijfsterke, laat je niks wijs maken hoor :x

Slaapwel
Rapke, moe van het werken
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

07 jul 2009, 22:24

-
-
-

Rapke je moet me niet geloven, de beste koks zeggen hetzelfde, met de hand gesneden frieten zijn de surplus onder de frieten.

Probeer het maar eens uit . .
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

Assa

07 jul 2009, 22:43

Hé Rapke

Ik moet Bomi gelijk geven,de beste frieten zijn die dat ge met de hand snijdt,ik doe een surplus nadien spoel ik mijn frieten,en dan goed afdrogen
lekker krokant zijn ze dan :)

Slaap wel Rapke, en droom niet van de vleermuizen :wink:

Tot nog eens,Assa
Groetjes van assa

bo'ke

08 jul 2009, 06:51

Dat is zeker zo :wink:

Frietjes, de trots van ons land
in reepjes gesneden met de hand
in kwalitatief frituurvet tweemaal bakken
eerst 160°C, daarna 190°C in de mand.

krokant en goudbruin

groetjes
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

08 jul 2009, 09:06

Dank u wel :cry: Wat vroeger ooit een hoogstaand Poëzie - en Prozatopicske was verwatert langzaam in een ordinaire kookrubriek :roll:
Maar oké, de klant is koning :? maar komt dan niet zagen als Neske hier ook begint haar culinaire wetenschap te spuien :x Jullie zijn gewaarschuwd :!:
Wie herinnert zich niet haar toch wel hilarische menu van ongeveer twee jaar geleden op dit eigenste topic :lol: Ik citeer : Men neme de wagen en rijde tot aan het eerste frietkot, men stappe binnen en bestelle een grote met mayonaise en stoofvlees. Men ete dat ter plekke op om zodoende afwas thuis te vermijden - einde citaat :roll: Haar sugestie voor de begeleidende drank : men neme enen Stella
Is dat wat jullie willen :?:
Neen zekers :lol:
Allez vooruit
Ik ga nu wat eten klaarmaken voor deze middag
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

08 jul 2009, 09:33

Eh bien, c' est propre!!!!!
De zoon van Assa is deze morgen vertrokken naar Afrika, en ik moet dat vernemen in een ander topic, eh bien parbleu :x
Ik ga nog wat verder rondkijken in andere topics, wie weet wat ik nog allemaal ontdek :roll:

gustilpe

08 jul 2009, 09:34

Rapke,

en zijn het frieten dat ge gaat klaarmaken?
en snijdt ge ze met de hand?

grtjs
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke

08 jul 2009, 09:42

Gustilpe, het gebeurt al niet veel dat gij langskomt, daardoor weet gij natuurlijk niet hoe ik hier afzie met hun kokrelleteiten.
Dus ja, idd frieten :lol: Maar ik spoel die als ze reeds in frietjes gesneden zijn, en dan goed afdrogen,want anders loopt het frietvet over.
Zoals ge ziet heeft Bo'ke ook al van mij geleerd hoe ze de frietjes lekker krokant kan krijgen. Enfin, ge moet maar eens scrollen, die lieve dame legt dat nog eens haarfijn uit wat ze vandaag geleerd heeft :lol:
Allez Gustilpeke, Rapke blij met uw bezoekje. 't Is al zo lang geleden, zijde gij ook grootmoeder geworden mss
:wink: Rapke

Assa

08 jul 2009, 09:50

rapke schreef:Eh bien, c' est propre!!!!!
De zoon van Assa is deze morgen vertrokken naar Afrika, en ik moet dat vernemen in een ander topic, eh bien parbleu :x
Ik ga nog wat verder rondkijken in andere topics, wie weet wat ik nog allemaal ontdek :roll:
Hallo Rapke, het zal niet meer gebeuren :oops:
je frans is wel goed voor de westvlaming,eh bien parbleu

ik zit hier anders wel dubbel van het lachen :lol: :lol:

Grtoetjes Assa
Groetjes van assa

gustilpe

08 jul 2009, 09:55

rapke,

ja ja, ik ben ook grootmoeder geworden op 15 juni van Siebrecht, en voor de zevende keer, nog enkele keren en ik zit ook aan elf hé :D

allez, 'k zal ook maar frietjes maken, maar eerst de recepten hier even doorlopen :D benieuwd wie hier de beste frieten maakt!

grtjs
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

bo'ke

08 jul 2009, 12:50

Proficiat Rapke,

Voor de eerste keer uwer dagen
smaken de frietjes van jou krokant
zoveel uitleg gekregen zonder vragen
nu kan je bluffen tot in Brabant.

van geluk gesproken :)
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

08 jul 2009, 19:56

Ik ben terug van wandeling door sennet, manmanman ...
Maar :

@ Assa, wat zal er niet meer gebeuren ? Dat jouw zoon naar Afrika vertrekt of dat je de primeur daarover aan Bo'ke geeft ipv aan mij ??? :?
Let op, ik gun het Bo'ke wel hoor, maar 't moet niet altijd dezelfde zijn die het nieuws heet van de naald kan brengen he :roll:
ps : frans is een goede vriend van mij :lol:

@Gustilpe, PROFICIAT Gustilpeke, doe zo verder :lol: Ge moogt aan Neske die pot met wondermooie bloemen vragen die ik haar geleend had 8) ) Pffff, dat wordt moeilijk met al die kersverse oma's hier :roll:

@Bo'ke, mooi gedichtje Bo'ke, lieve woordjes zeggen toch veel meer dan het dikste kookboek :P

Tja, weet ge wat ik opgemerkt heb tijdens mijn verpozende wandeling daarstraks door sennetland ?
Dat is dat ons Nes weer overal binnen geweest is, zonder mij een goeiendag te komen wensen :evil: C'est propre :? ça alors (Fpppp = Pfffff in 't frans)

Rapke pffff :(

neske

08 jul 2009, 21:16

Potverdorie, 8O die lorejas zit weeral aan 't roddelen. :twisted: Ik kom juist van bij Bo daar heeft hem mij gequote zonder mijn toestemming. :x Mateke (nooit zeg ik nog vriend tegen ne Judas) nu doe ik je een proces aan je been en ge zult mogen (moeten) betalen zunne. Dat zal je meer kosten dan een verroeste bloempot.

Dag Rapke :wink:
Laatst gewijzigd door neske op 09 jul 2009, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

neske

08 jul 2009, 21:30

Dag Rapke

OEPS..Ik zal terug beleefder zijn

Groetjes
Neske :wink:
Laatst gewijzigd door neske op 09 jul 2009, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf