Katana's hoekje

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Voel mij al te oud hier

Je bent nooit te oud hier
15
25%
SeniorenNET , mijn eerste keus
6
10%
Zal steeds blijven , zoals ik gebekt ben
6
10%
Mis wat hier , de verdwenen rebels
21
36%
Viva bomma en patatten
11
19%

Totaal aantal stemmen: 59

katana

16 jul 2009, 11:35

Vandaag met eigen ogen gezien ' een trukker , die door een open raam een lege liter plastiekfles op de weg kipperde 8)
De trekkervrachtwagen was van de firma Geys nr plaat YJP-396 en gebeurde omstreeks 10.45 U op den openbare weg Mol-Balen ter hoogte van de brug over het kanaal Ham-Dessel
Merci chauffeur !!!!
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Renegade

16 jul 2009, 11:43

katana schreef:Vandaag met eigen ogen gezien ' een trukker , die door een open raam een lege liter plastiekfles op de weg kipperde 8)
De trekkervrachtwagen was van de firma Geys nr plaat YJP-396 en gebeurde omstreeks 10.45 U op den openbare weg Mol-Balen ter hoogte van de brug over het kanaal Ham-Dessel
Merci chauffeur !!!!
Katana, probeer eens een mail te sturen naar die firma met uw vaststelling. Ik heb ook ooit eens soortelijk voorval gezien, maar wel van een andere firma. Ik stuurde een mail, en kreeg prompt het antwoord dat ze de zaak ernstig namen en het zouden onderzoeken. Ik heb er echter nooit iets meer van vernomen, maar ik had men "burgerplicht" gedaan :lol: :lol: Oei, is dat nu niet "overdragen"???
Ik ga dat eens proberen als ik nen boerka zie rondlopen :twisted: :lol: :wink:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).

telloorlekker

16 jul 2009, 15:09

katana schreef:
canteclaer schreef:
telloorlekker schreef:
canteclaer schreef:gij gelooft ook alles wat in uw kraam te pas komt...
:lol: Hij is niet die "als marktkramer ben ik geboren" croont... :lol:
...hij verkooppt wat Eddy Wally twintg jaar geleden verkocht...

Wat verkoopt HIJ eigelijk canteclaer :?: :lol:
Niet aan mij gevraagt, maar ik ge proberen erop te antwoorden. Verkocht hij lege sjakosjes of zoiets; een goede politieker als je't mij vraagt, die verkopen ook meestal "lege dozen"... :lol:

katana

18 jul 2009, 09:49

Fiets perikelen ....

Katana heeft een belangrijk besluit genomen ; heeft een achteruit- spiegel geplaatst op zijne velo .
Met de wekelijkse fietstoer met Neos ( seniorengroep) is het een noodzaak , het gevaar langs achter te beloeren ' snelle fietsers courreurs , naderen zonder te bellen ' hebben geen bel ( is te zwaar voor hun fiets en eisen de baan op volledig voor hun) , je moet maar wijken op tijd , of ze rijden je de kanaal in of in een berm met steeknetels ....
Den André een ingeweken Waal '82' ( gewezenparacommando) ooit getrouwd met een meisje uit Bourg wil katana ambeteren en de achterhoede inpalmen , als seingever 'fluiten ter waarschuwing' als de snelle naderen ..
André met zijn fiets met motor aandrijving en achteruitspiegel , had iets voor " DeSPIEGEL" en katana moest maar op 'gehoor ' fluiten , wel dat gehoor is niet meer als vroeger , dus steeds wat te laat !!!!
Tussen pot en pint zegde kameraad Waal André dan tegen katana ' Ik zal wel fluit '
Nu heeft katana een achteruitspiegel ( Duitsmodel) geplaats zal hij wel fluit , zeg dat maar tegen jullie , den André zal het wel merken , de Vlaamse fluit tegen de Waalse fluit (grapje) :lol:

Ps Katana (77) rijdt nog steeds op eigen kracht (zonder accu-aandrijving ) hihihi

telloorlekker

18 jul 2009, 11:18

Katana, al eens gedacht om achteraan op je "porte bagage" een priempje te monteren ? Handig jom... die "fluiters" leren het dàn wél af en installeren een bel. Eenmaal ze erdoor aangeraakt zijn nemen ze voor jou wél degelijk afstand en hoeven ze zelfs de bel én de fluit niet meer. Daarom uittesten en, niet vergeten, het 'puntje' te slijpen... :lol:

katana

20 jul 2009, 11:02

telloorlekker schreef:Katana, al eens gedacht om achteraan op je "porte bagage" een priempje te monteren ? Handig jom... die "fluiters" leren het dàn wél af en installeren een bel. Eenmaal ze erdoor aangeraakt zijn nemen ze voor jou wél degelijk afstand en hoeven ze zelfs de bel én de fluit niet meer. Daarom uittesten en, niet vergeten, het 'puntje' te slijpen... :lol:
Misschien wel op de rugzijde een pamflet met als opschrift ' Zelfmoord terrorist , bij aanrijding , ben je sofort(Duitsgezegde) in den zevende hemel ' :lol:

Mathieu

26 jul 2009, 09:27

canteclaer schreef:
telloorlekker schreef:
canteclaer schreef:gij gelooft ook alles wat in uw kraam te pas komt...
:lol: Hij is niet die "als marktkramer ben ik geboren" croont... :lol:
...hij verkooppt wat Eddy Wally twintg jaar geleden verkocht...

Twintig jaar geleden of nog langer. :lol: :lol:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

26 jul 2009, 09:30

katana schreef:Vandaag met eigen ogen gezien ' een trukker , die door een open raam een lege liter plastiekfles op de weg kipperde 8)
Merci chauffeur !!!!

En wat onze sportmannen doen dat mag dan wel zeker, hun drinkbussen langs de weg neerkieperen of een lijntje snuiven? Of een seniorenfietser die op een niet orthodokse manier zijn neus ledigt wanneer hij op zijn fiets zit. Wat is dat dan allemaal? En onze aarde is al zover beschadigt dat die ene fles het ook niet zal maken zeker. Niet dat ik het goed keur, maar er zijn zovele van die zaken dat ik er gewoon niet meer bij stil sta.

Mathieu

26 jul 2009, 09:31

katana schreef:
telloorlekker schreef:Katana, al eens gedacht om achteraan op je "porte bagage" een priempje te monteren ? Handig jom... die "fluiters" leren het dàn wél af en installeren een bel. Eenmaal ze erdoor aangeraakt zijn nemen ze voor jou wél degelijk afstand en hoeven ze zelfs de bel én de fluit niet meer. Daarom uittesten en, niet vergeten, het 'puntje' te slijpen... :lol:
Misschien wel op de rugzijde een pamflet met als opschrift ' Zelfmoord terrorist , bij aanrijding , ben je sofort(Duitsgezegde) in den zevende hemel ' :lol:

En krijgen we dan ook " maagden " als we daar aankomen? Of zijn die " anderen " weerom voor de zoveelste keer méér getelt dan wij, want die krijgen er 69 heb ik horen zeggen ?

Mathieu

26 jul 2009, 09:36

Renegade schreef:
Merci chauffeur !!!!
Katana, probeer eens een mail te sturen naar die firma met uw vaststelling. Ik heb ook ooit eens soortelijk voorval gezien, maar wel van een andere firma. Ik stuurde een mail, en kreeg prompt het antwoord dat ze de zaak ernstig namen en het zouden onderzoeken. Ik heb er echter nooit iets meer van vernomen, maar ik had men "burgerplicht" gedaan :lol: :lol: Oei, is dat nu niet "overdragen"???
Ik ga dat eens proberen als ik nen boerka zie rondlopen :twisted: :lol: :wink:

Katana, indien je dat zou doen kan dit je misschien helpen : info@gheys.com

Deze firma is gevestigd te Mol, dus zou ze dat kunnen zijn.

telloorlekker

26 jul 2009, 10:04

Zou je niet overwegen toch geen blaamschrift aan die firma te richten; hun chauffeurs vervoeren regelmatig glazen flessen; die lege plastiek fles was dus wél verantwoord, dacht ik...

katana

01 aug 2009, 11:52

Duizende bikers showen Harley-Davidson

Van 31 tot 2 augustus gaat in Leopoldsburg het 25ste Harley-Davidson Treffen door.
Vooral op zaterdag zullen duizende bikers hun pronkstukken kunnen showen in een autovrij centrum.

Als de grote parade Leopoldsburg van Heppen Leopoldsburg in zal rijden , zal katana er zijn op de Diesterse steenweg met Vlaamse Leeuwenvlag , rustig gezeten in een zetel met zijn zonnehoed op en zonnebril ,zal weer een goed onthaal krijgen met claxon getoet en duim omhoog , van sommige :D

Mathieu

03 aug 2009, 09:14

Die zijn weer weg Katana en laten jullie met het vuil zitten.

katana

05 aug 2009, 11:11

Mathieu schreef:Die zijn weer weg Katana en laten jullie met het vuil zitten.

Et Alors , opruimen zoals het hoort moet kunnen door de gemeentlui, wij betalen er voor en zien daar geen graten in :)
Trouwens deze Bikers hebben geen windeieren gelegd in 't Kamp , maar wel geld achter gelaten , voor iets , hoort iets :)

katana

08 aug 2009, 09:39

Moet dat steeds de zondagvoormiddag regenen ,
Dat verknoeit de rommelmarkt is sabotage , regngod erbarmen , graag verandering :roll:
Er is a lhoop , het blijft droog , zal wel niet in dannk afgenomen worden in Diest :)