DE ON-LINE BIKERS(topic bewaren)

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Fadre

23 jul 2009, 09:00

hey bikers,
'k ben momenteel niet meer in bezit van een motor :(
Vanaf nu zal het een passieve deelname worden op dit forum. :wink:
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

redtail

23 jul 2009, 09:52

Dat is spijtig te horen :cry: maar zal zijn gegronde reden wel hebben :idea:
:idea: Allee,da wil zeggen dat de bezieler vd OLB mee kan als duozit :idea:
Routes uitstippelen is ook steeds interessant ze :!:
gr,
RT

Bandido

23 jul 2009, 14:27

Hey Fadre,
ik lees "ben momenteel niet meer in het bezit van een motor";
ik mag daaruit toch besluiten dat dit maar tijdelijk is ?...............en zolang
moogde bij mij altijd achterop.
Den 9e augustus zal ik er nie bij kunnen zijn om reden dat ik dan in Tjechië ben, meer bepaald in Loket voor de GP MX1/MX2.
De groeten en tot .......
Bandido
Goe gaas geven.
Carpe Diem.

Louke

23 jul 2009, 16:21

Hallo Fadre
dat is tijdelijke pech maar je ervaren mede-bikers hebben er zoals verwacht geen probleem mee om je als duozitter mee te nemen zoals ik lees, en dat is toch wel relax rijden. Zoals RT zegt is het uitstippelen van leuke motorritjes ook een bezigheid, weliswaar een bezigheid die heel wat concentratie achter de PC en verkenningswerk vraagt zoals ik als beginneling heb mogen ondervinden . Mijn laatste planning voor de rit “Dijlevallei-Hageland” is momenteel een rit van 145 km die ik zowel op TomTom (verkocht) als op Garmin (nieuw aangekocht) gereden heb, maar de rit verliep toch maar 95% tot mijn voldoening en zonder problemen.

Zie hieronder mijn laatste planning:

Rit “Dijlevallei-Hageland” 145 km.
Vertrek: “Parking Bodart” Veilingweg, 3001 Heverlee.

1. Korbeek-Dijle : Nijvelsebaan – Blokkenstraat
2. Neerijse : Dorpstraat – Beekstraat
3. Loonbeek : Sint-Janbergsteenweg - Hollestraat
4. Huldenberg : Borremansstraat - Stirumlaan
5. Overijse : Dreef – Waversesteenweg
6. Maleizen : Terhulpsesteenweg - Poelweg
7. Genval : Rue De Rosières – Avenue Du Lac
8. Rosières : Rue De La Hulpe – Rue De Bièrges
9. Tombeek : Lanestraat - Vorststraat
10. Terlanen : Abstraat - Kardinaalstraat
11. Ottenburg : Terlanenstraat – Leuvensebaan
12. Sint-Agatha-Rode : Leuvensebaan – Potterstraat
13. Sint-Joris-Weert : Roodsestraat – Kauwereelstraat
14. Nethen
15. Hamme-Mille : Rue Goemans – Rue des Messes
16. Tourinnes-la-Grosse : Rue de Beauvechain – Rue de la Liberté
17. Beauvechain : Rue de l’Eglise Saint-Sulpice – Av. de Combattants
18. Meldert : Waversesteenweg – Tramstraat
19. Hoegaarden : Gasthuisstraat – Arthur Putzeystraat
20. Goetsenhoven Sint-Laurentiusstraat – Motstraat
21. Eliksem : Brouwerijstraat – Grote Steenweg
22. Orsmaal-Gussenhoven : Sint Truidensesteenweg – Helen-Bosstraat
23. Dormaal: Grote steenweg – Zoutleeuwse steenweg
24. Zoutleeuw
25. Geetbets
26. Waanrode
27. Meensel-Kiezegem : Binkomstraat – Heibosstraat
28. Glabbeek: Dries – Steenbergstraat
29. Wever : Steenbergstraat – Torenstraat
30. Lubbeek
31. Pellenberg
32. Lovenjoel
33. Bierbeek
34. Blanden
35. Vaalbeek
36. Oud-Heverlee : Maurits Noëstraat - Waversebaan
37. Heverlee : Celestijnenlaan – Willem de Groylaan

Groetjes aan iedereen en voor degenen die nog op vakantie vertrekken, een leuke en behouden reis. 8)

skydiver

23 jul 2009, 17:44

Hallo Fadre
Spijtig van de motor. Had U juist eens nodig!!
Kan ik U eventueel eens opbellen voor informatie aangaand
downloaden van ritten van de motorsite op een garmin gps.
Kunt uw nummer doorgeven via sms naar 0485201681
Grtjs luc-Nadia

Benson

24 jul 2009, 23:08

wat is er nu gebeurd fadre uwe motor weg,das straf.

en je hebt hem pas,hoe komt het ?

Afbeelding
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

redtail

25 jul 2009, 12:24

Benson schreef:wat is er nu gebeurd fadre uwe motor weg,das straf.

en je hebt hem pas,hoe komt het ?
Afgepakt door de Poowlies,ze hadde er ene te kort :twisted:

odul

25 jul 2009, 13:36

hey Fadre
we gaan je missen jong,de man die ons altijd de juiste weg aangaf weliswaar ne zeldzame keer met ne 180 bocht of gelijk de duiven eerst een toerke rond de rotonde en dan als een speer ervandoor.In ieder geval bedankt voor de mooie ritten die ge ons hebt geleid. :wink:
Fons een late misschien maar toch een gelukkige verjaardag,ik hoop dat je hebt genoten van je dag en dat je nog veel motorplezier mag beleven.
Louke ge amuseerd u schijnbaar goed met het uitstippelen van een rit.
Ge bent nog maar 95 procent tevreden zie ik,ik vind dat al heel mooi en die 5 procent hopen we voor stralend motorweer dan zal het een geslaagde dag geweest zijn,
Is bij mij ook iets minder met rijden,ben wat aan het helpen bij de zoon met de verbouwingen voor zover mijn linkse handen dat toelaten :roll:
Voor de rit van de friends zie dat wel zitten,laat in ieder geval nog wel iets weten voor het zover is.
Voor de mannen die tsjechie en italie onveilig gaan maken een goed verlof en veilig terud thuis :wink:

Groetjes en hou het veilig
Ludo :)

Louke

25 jul 2009, 15:03

Bedankt Odul, ik zal het aan Fons zeggen want hij heeft zelf geen PC bij hem thuis. Misschien zie ik hem morgen als hij goesting heeft om een ritje te doen, anders wel in de loop van de week.
Wat dat plezier in het voorbereiden van een rit betreft, ja en neen want ik heb al wel enige keren gesakkerd, maar dan meer op de GPS. Ik zal er moeten leren mee leven dat die niet onfeilbaar is :x . Zo zegt die Nederlandse fiene leukweg "maak een U bocht" terwijl op het scherm de correcte weg rechtdoor gaat en soms is zij ook wat laat om een afslag aan te kondigen. :cry:
Enfin, het houd me wel bezig. Ik zoek er nog een paar leuke km bij te doen maar eenvoudig is dat ook niet.
Groetjes,

Benson

28 jul 2009, 16:27

Hallo One line - bikers

zondag 9 augustus doen de friends hun 5de rit dit jaar

nu gaat het naar Valkenburg.

Voor wie mee wil

Samenkomst om 8u30 op de grote parking voor het fruitkraam aan het rond punt te Wommelgem.

Vertrek 8u50 naar het clublokaal van de friends in café Familia

Adolf Mortelmanstr 18 Wommelgem;

Het vertrek daar is gepland om 9u15.

Wie gaat er al mee :

Benson
Den Buldog

Wie nog ?

Laat wel een bericht hier op het forum zodat we weten wie er mee gaat.

Groetjes en voorzichtig rijden hé mannen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Benson op 28 jul 2009, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

den buldog

28 jul 2009, 17:31

Hey Benson
den buldog ga mee naar de friends ik zie u om 8 uur aan de cor als het voor u goe is en moest den Odul mee gaan tot daar dan aan den bloemist
groetjes
BURN RUBBER NOTH YOUR SOUL

redtail

28 jul 2009, 17:58

Hey Benson,
ik zou echt,echt echt wel graag mee rijden met de Friends-rit :cry: maar ...die Dollemieten toch he, dat zit dik in de weg zene,sorry he manne :wink:

Dan zittekik al lang in de dolletiete en savonds lekker in de jacknoezi met daarna een dikke pint voor mijne neus hmmmm :wink:

En PPG hoe is den "Sauerland trip" geweest :?:
groetjes ,
RT

Benson

28 jul 2009, 18:08

hey buldog

ok ik kom om 8u tot bij de Cor, tot dan

Afbeelding

PPG

29 jul 2009, 10:33

REISVERSLAG
KUIFJE ( PPG ) IN HET ZWARTE WOUD

Hey motards,

Ik ben terug in t'land .
Ben een week naar Zwarte Woud geweest , maar heb precies een wereldreis gemaakt.

1° Dag vertrek op parking Leuven met oude Guzzi .Nieuwe was in herstelling en gereed maar moest na +/- 600 TERUG BINNEN OM KULAS AAN TE TREKKEN (? ).Dus met opude vertrokken die normaal ook altijd in ( top ) form is .
Ben even gestopt op parking Rumst voor GSM gesprek .Kontakt niet afgezet en batterij plat ( dacht ik ).Aan 2 vriendelijke en behulpzame Hollanders gevraagd om een duwtje en ik was terug weg.In Leuven aangekomen , volgetankt en , ja ja , start niet .Aan de kant geduwt en met de groep kop koffie gan drinken en boke ge-eten.
Bij start duwke en de ppg was vertrokken .38Km later, grondgebied Hanuit , viel de moto gewoon stil .
Groep doorgestuurd , behalve 1, die zich opofferte om mij nog gezelschap te houden .Ondertussen flinke regenbui en niet gezien dat er , slik ,
10 meter verder een buskotje stond .Touring gebeld en een uurtje later waren zij ter plaatse. Had batterij reeds vrij gemaakt maar de technieker bewees mij dat het probleem niet in de batterij zat maar in het opladen daarvan .
OK gebeld en om repateriering gevraagd .
Ondertussen , het was wel Zondag, naar mijn moto garage gebeld en de mevrouw was thuis tot 16h00.Onderhandeld om mijn oude Guzzi bij haar te brengen en mijn nieuwe , herstelde mee te nemen .
Zo gezegd , zo gedaan .Mijn dankbare collega, reisgenoot verder gestuurd en ik met depanage wagen naar Deurne .
16h10 Motorad ( duitse vertaling van motorfiets ) omgeruild en vertrokken naar het 1° hotel voor overnachting .Op GPS naar Sauerland en volgens deze moest ik daar om 19h30 aankomen ( +/- 400Km )
Met 1 tankbeurt onderweg en een berichtje naar de groep dat ik alsnog onderweg was , kwam ik klokslag 19h30 in het hotel aan onder luid aplaus van de rest van de groep, die in blijde verwachting op het eten stonden te wachten en ondertussen in de lokale branderij van het hotel, zich te goed deden aan een uitgebreide proefbeurt van de aldaar gestookte lekkernijen

Volgende dag vertrek naar Zwarte woud .
Daar aangekomen was er een collega motard ( eigelijk 2 ) die problemen hadden met hun machine .Bij nazicht bleken zij versleten banden te hebben . een met Gold-Wing was zijn achterband onwaarschijlijk ten dele afgesleten tot reeds voorbij de canvas , en dit alleen aan de linkerzijde van het loopvlak ??? Zou komen van linkse bochten meer en beter te nemen ??? RONDE PUNTEN ???
De andere was niet zo dramatisch met een voorband die dan toch ook vervangen is , maar.......wat bleek , dat zijn remschoenen volledig versleten waren , dus ook tegelijk vervangen .
De garage was ons aanbevolen door de uitbaatster van het hotel en het was haar broer of schoonbroer die daar werkte .
Deze met zijn collega zijn ook motards ( speciale )zij bouwen en verbouwen motos met site - car en hebben heel oude exemplaren staan in de toonzaal van Honda aangrenzend aan hun eigelijk banden garage .
Zij weten waar zij mee bezig zijn .Ik vroeg ook nog of hij mijn kulas kon aantrekken maar daar kon hij niet bevestigend over zijn omdat ik de moto dan een dag moest achterlaten om af te koelen .
Rest van de week goe gebold tot Donderdag , da dag voor wij de rit richting huiswaarts aanvangen .
Van smorgens al melde ik de l(ij)der van de groep dat ik, af en toe , een vreemd geluid aan mij Guzzi hoorde maar ik kon het niet lokaliseren .
Dit werd naarmate de dag en de rit met prachtige bochten vorderde steeds erger .
In de loop van de namiddag na een fikse hagelbui met hagelbollen zo groot als duiveneieren gingen wij even schuilen op een parking van de LIDL.Daar hebben wij nogmaals aan het zoeken geweest en bvb de achtervering getest omdat het lawaai steeds erger werd.Niks gevonden en als het zonneke er terug was zijn wij verder gereden.
3 tunnels later gebeurde het .
Ik kon mijn moto bijna niet meer onder controle houden en ging van van links naar rechts over de rijbaan van de tunnel .
Na de tunnel gestopt en dan was het snel gevonden " lagers achterwiel ".
De groep doorgestuurd en dezelfde collega motard ( helper begeleider ) is bij mij gebleven om de verzekering te bellen .
Wat dacht je , juist na de tunnel geen ontvagst op GSM hetzelfde voor GPS .
Dus terug de tunnels door in de andere richting naar de parking van het voornoemde bedrijf met achter mij de begelijder met dubbele pinkers en dit tegen stapvoetse snelheid , onder luid protest van de lagers , dat zich uite onder deftig geknars en gepiep.
Eens op de parking aangekomen terug de nodige telefoons gepleegd en depanage dienst werd verwittigd .Nu is de norm in het buitenland ( verder dan juist over de grens , dat een herstelgarage gezocht wordt en indien deze niet kan herstellen binnen de 3 dagen , dat zij U dan pas terug naar huis repaterieren .
Zo werd dus de moto na 1 dik uur opgeladen en weggevoerd naar de garage van de depanage om te overnachten , daar het al te laat was om nog terecht te kunne in een herstelgarage.
Ppg mee met andere motard naar hotel waar wij vorstelijk werden ontvangen voor ons avondmaal.Ondertussen waren er in dat hotel nog wat belgen ( antwerpse ) aangekomen en ik was natuurlijk de kop van jut , daar die het vorige verhaal ook reeds gehoord hadden .
Hoeveel Guzzi's moet je hebben om een weekje verlof , al rijdend , door te brengen .
Volgende morgen ( vrijdag ondertussen )zijn de hele bende doorgereden richting naar huis met nog 1 overnachtong onderweg in Saarland.
Rond 10h00 kreeg ik bericht dat de moto hersteld ging worden en dan nog vandaag . Kort na de middag kreeg ik bericht dat hij reeds klaar was
In de loop van de namiddag is de depangedienst mij dan komen ophalen en met heel mijne bazaar naar de garage van herstelling gebracht .Wederom een Honda garage .
Nu moet ik wel vertellen dat de naam van efficientie die de duitse natie rijk is toch klopt .De mannier van organiseren en uitvoeren vind je tot mijn spijt hier niet terug ,denk ik .
Alee , hetzelfde senario : om +/- 16h00 op de moto en +/- 400Km achter de groep achteraan naar hetzelfde hotel als in de heenreis .Doordat dit op een spitsuur gebeurde en door ontbreken van grote of snelwegen door een prachtig landschap op kleine wegen gereden heb,was een klein kwartiertje later dan voorzien op de GPS ter bestemming ,waar iedereen in de tuin van het hotel op mij zat te wachten voor het laatste avondmaal ,met natuurlijk een verfrissing en zelfs op kosten van de uitbater , toch tof he .
Zo waren wij terug verenigd en zijn wij de laatste dag , na een korte nachtrust richting huiswaarts gereden en dit zonder verdere noemenswaardige problemen .
Tot zover
WAT EEN GUZZI-RIJDER LIJDEN KAN
PPG

redtail

29 jul 2009, 10:51

Ja :roll: PPG ,
geweldig verhaal al goe dat da allemaal gebeurd is ,zo had gans het gezelschap,telkens bij een stop of een avondmaal weer wat te vertellen.
Je zou eigenlijk geld moeten vragen als" ENTERTAINER" ( Story's with PPG and his two Guzzie's ) :!:
Maar verder was het toch een ontstressende trip ,veronderstel ik :?:
Je kan er wel wat mee sollen,maar aangenamer is anders denk ik zo :cry:

Groetjes,
RT :wink: