Air-commando

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?
Gast

31 jul 2009, 21:22

@ Ruffo

Ik krijg natte dromen van andere zaken dan van Mamet, zenne! 'k Zal eens een link plaatsen, maar ik moet eerst de webpagina terugvinden. Als die "madam" Minister van Landsverdediging moest worden dan zou er nogal "gekoppeld" worden !!!!

'k ga dat effekes opzoeken!

JP.
Gast

31 jul 2009, 21:24

Verdorie, zou dat kunnen dat Ceuppens of Kuppens kort voordien mijn chef-instructeur was in Mechelen (Dossinkazerne juli 1969). Hij had inderdaad niet het gebruikelijke barret. 40 jaar geleden!

Op en top een strak type-militair, uitgenomen na ettelijke pintjes.
Het gerucht deed de ronde dat dit een gedegradeerd officier was.
Gast

31 jul 2009, 21:54

Neen, Ruffo, Kuppens was geen gedegradeerd officier, maar is opgeklommen van Sergeant tot Adjudant-chef. En een bierdrinker, (of andere alcohol), was hij ook niet. Ik denk dat je hier een vergissing begaat. Kijk eens op mijn website, daar staat een foto van hem in de rubriek "Politie Flight".

Greetz,

JP.
Gast

01 aug 2009, 00:18

Sorry, Sgt-Maj Kuppens, dat moet van mijn kant een misverstand zijn.

Wij sliepen in de barakken langs kolenhopen linksaf niet ver van het kerkhof, aten in de grote refter in Evere, en overdag was onze job was in Melbroek in de oude Luchthaven, of deden wacht aan de ingang ricting Haren (Haachtsesteenweg) ofwel ingang Descampslaan over de snelweg en naast de NATO.
Gast

01 aug 2009, 00:33

Hé Ruffo,

De oude luchthaven? Ge bedoelt de Batavia? Ja, daar heb ik ook nog wacht gelopen, maar daarna werd dat gedeelte overgenomen door de Para's en liepen wij wacht aan de AML, (de nieuwe militaire luchthaven).

Aan de Batavia liepen we geen wacht, maar reden we wacht, met onze ouwe getrouwe "recce jeep". Dat was een leuke tijd. Allez, voor mij is alles een leuke tijd, want ik heb de gewoonte om de leuke zaken te onthouden, en de "minder" leuke te vergeten. Aan de Batavia was ook een klein gebouw waar wij mochten "slapen" tijdens onze rustperiodes, ('k Heb daar nooit "geslapen", maar wel veel plezier gemaakt). De reden daarvoor was, dat daar burgers in de omgeving woonden, en die kwamen "die arme jongens" af en toe wat pinten brengen, snap je?

Groetjes en prettig weekend, hé!

JP.
Gast

01 aug 2009, 17:11

Ja JP, het was Batavia.

Tik eens in "Batavia Melsbroek" en je krijgt o.a.:

De eerste Belgische C-130H landt op Melsbroek 35 jaar geleden.

Mooi, en dan de volgende link.

gr,
Gast

01 aug 2009, 18:07

Hallo Ruffo,

Ja, het artikel komt vanop de website van Kol Vl o.r. André Jansens, gewezen Korpscommandant van de 10 Wing in Kleine-Brogel. Het verscheen eerder in het Dakota News van het Dakota Documentatiecentrum van de 15 Wing, waarvan ik de webmaster ben.

Kol Jansens heeft een heel instructieve website, waar ik regelmatig eens ga op snuffelen. Hij houd zich ook bezig met de ontplooiïngen van de vliegende wings op het vliegveld van Weelde. Hij heeft mij ooit eens gevraagd of er niemand was die hem kon helpen bij zijn onderzoek. Als je moest informatie hebben over Weelde, laat het mij dan weten, dan stuur ik je zijn e-mail adres via een PM. Ik ga zijn email adres hier niet open en bloot op het forum gooien, kwestie van de wet op de persoonlijke levenssfeer.

Have a nice week-end,

JP.

pierre de beeste

01 aug 2009, 18:58

Beste JP & Ruffo, dit oude vliegveld ken ik alleen van onze drilloefeningen en van onze looptochten die we iedere vrijdag moesten doen. Ook onze proef voor ons UDA-brevet was ginder voorbij met één van de laatste punten de schietstand aan de Melsbroek kant. Ook de moto's van de MP, de Triumph, stonden ginder niet ver vandaan geloof ik. Ergens rechtover de de grote refter.
Wij hebben echter nergens geen wacht moeten lopen in Evere, het niet proberen uit de band te springen voor onze vriend Mammet was al meer dan genoeg miserie. In Kleine Brogel, meer bepaald in Kaulille, hebben we meer dan eens wacht moeten lopen tot vervelens toe. Ook in de vliegcontroletoren, hoe noemde dat nu weer?, was er af en toe een wacht maar dat was plezanter vond ik.
Groetjes ++
Gast

01 aug 2009, 19:10

Hallo Pierre,

Van KB weet ik enkel dat er een speciale wacht was aan de "parachute sectie", maar ik ken iemand die daar zijn legerdienst gedaan heeft bij de UDA, Erik Vandenbroecke. Ik zal u straks een PM sturen met zijn telefoonnummer, hij heeft spijtig genoeg geen internet.

Er schiet mij nu iets te binnen. In KB was Lt v/h Vlw Louis Van Den Broeck, de officier van de UDA, en van die heb ik wel een e-mail adres. De mannen noemden hem "Louis cross", omdat hij veel ging lopen. Het is een persoonlijke vriend van mij, dus schrijf maar in je e-mail, dat ik je zijn mail adres heb gegeven. Hij is op pensioen al ettelijke jaren en was op het laatst Cdt.

Greetz van den JP.
Gast

02 aug 2009, 15:30

@ Pierre en Ruffo:

Sorry jongens, maar ik vind die telefoonnummer en e-mail adres niet meer terug. Ik heb een klein agendaatje waar ik zulke belangrijke zaken inschrijf, maar onlangs heb ik een crash van mijn harde schijf gehad, en ik heb mijn bureau ondertussen van de eetplaats naar de living, en tijdens die verhuis moet ik het ergens kwijtgeraakt zijn.

'k Had jullie anders zeker graag geholpen, maar ja, als ge een verstrooide professor bent zoals ik, dan weet je niet meer waar je je belangrijke documenten hebt opgeborgen. Maar geen nood, vroeg of laat komt dat boekje wel opnieuw boven, en dan help ik jullie zeker verder!

Nog een prettige zondag van den JP.