1 ste Korps - Artillerie 1963 - Weiden-Keulen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Noriem

19 jul 2009, 16:30

1ste Korps Artillerie Weiden - Keulen 1963 .

Beste vriend ( en ) .

Heeft iemand daar nog herinneringen aan .

Ik ben daar toegekomen op 1 maart 1963 en afgezwaaid eind november 1963 .

Ik heb daar mijn dienst gedaan als radio-operateur .

Als beroepsmilitair herinner ik mij : korporaal" Piet Koster ", wachtmeesters Sels,Ongena en Dellanoy.....

Ik herinner mij namen ook van miliciens .....

Ik ben benieuwd reactie te ontvangen ????
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

14567

09 aug 2009, 18:05

Hallo Noriem,

Ik ben ook al geruime tijd op zoek naar legerkamaraden (7).
Ik lag eveneens zoals jij te Weiden 1Be corps Artillerie maar dan van 08/67 tot 03/68.
Ik meen mij chef Ongena nog te herinneren, ik geloof dat wij hem toen Vat 69 noemden omwille van zijn ontbrekende nuchterheid.
Na verscheidene jaren vruchteloos geprobeerd te hebben iemand terug te vinden heb ik het opgegeven, zelfs via de dienst in Brussel is het niet mogelijk want blijkbaar ontbreken er gegevens over die periode.
Ik wens jou alleszins meer succes toe.

Groetjes,
Pierre

Noriem

10 aug 2009, 21:10

14567 schreef:Hallo Noriem,

Ik ben ook al geruime tijd op zoek naar legerkamaraden (7).
Ik lag eveneens zoals jij te Weiden 1Be corps Artillerie maar dan van 08/67 tot 03/68.
Ik meen mij chef Ongena nog te herinneren, ik geloof dat wij hem toen Vat 69 noemden omwille van zijn ontbrekende nuchterheid.
Na verscheidene jaren vruchteloos geprobeerd te hebben iemand terug te vinden heb ik het opgegeven, zelfs via de dienst in Brussel is het niet mogelijk want blijkbaar ontbreken er gegevens over die periode.
Ik wens jou alleszins meer succes toe.

Groetjes,

Beste 14567 ,

Dank U voor Uw antwoord .

Wachtmeester Ongena was een redelijk mollig persoon , met een
normale lichaamslengte en een snor .

Toen der tijd was de wachtmeester ongeveer eind de 30 jaar , denk ik .

Groetjes,

Noriem

Noriem

awena

29 sep 2009, 00:26

Ik was in Weiden van maart 69 tot december als chauffeur.

Noriem

29 sep 2009, 07:23

awena schreef:Ik was in Weiden van maart 69 tot december als chauffeur.
Beste ,

Heb jij daar die wachtmeesters Dellanoy,Sels , Ongena en "Piet"Koster nog gekend , want U was daar 6 jaar later .

U was daar chauffeur van de permanentie ,of voor een andere job .

Daar waren ook de chauffeurs voor het verdelen van de post gekazerneerd .

Noriem

willywulle

08 okt 2009, 11:44

Beste,
Ik was in Weiden van september 62 tot eind april 63 bij het 1Be Korps Artillerie als bediende in de Sectie Personeel.Ik herinner mij de naam Bruyndonckx.Hij was daar onderofficier,de naam van de adjudant in de sectie is me ontsnapt.
Bij de miliciens herinner ik mij oa de namen Stroobants(omgeving Leuven )Quadvlieg (Limburg)Didden(?).Andere gezichten komen mij bekend voor maar de namen?
Bij de beroeps herinner mij eveneens Dellanoy.Het beeld van enkele anderen zie ik zo voor mij maar de namen ontsnappen mij.
willywulle
Pentium IV,Intel Core 2Duo, CPU E7400,2.8Ghz,2.0 GB RAM,NVIDIA Ge Force 9400 GT,Windows 7 ,IE7,Firefox3,Anti Virus NORMAN,Spyware Blaster,CCleaner,Windows Defender, Firewall Plus.

Noriem

08 okt 2009, 13:45

willywulle schreef:Beste,
Ik was in Weiden van september 62 tot eind april 63 bij het 1Be Korps Artillerie als bediende in de Sectie Personeel.Ik herinner mij de naam Bruyndonckx.Hij was daar onderofficier,de naam van de adjudant in de sectie is me ontsnapt.
Bij de miliciens herinner ik mij oa de namen Stroobants(omgeving Leuven )Quadvlieg (Limburg)Didden(?).Andere gezichten komen mij bekend voor maar de namen?
Bij de beroeps herinner mij eveneens Dellanoy.Het beeld van enkele anderen zie ik zo voor mij maar de namen ontsnappen mij.
willywulle
Beste ,

Ja , Bruyndonckx herinner ik mij ook .

Als U bent weggegaan eind april heb ik U daar nog 2 maand gekend.

Ik ben binnengekomen samen met een zekere Francois uit Merendree, een jongen die redelijk lang was van persoon en ik kwam maar tot aan zijn borst .

Dan hebt U Piert Koster ook gekend .Die was korporaal beroepsmilitair .
Piet koster was niet te groor , zwart van haar en een snorretje .

Noriem