Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

ultddave

11 aug 2009, 15:43

Er staat trouwens op die vortex website:

Code: Selecteer alles

<!-- WARNING : SWF FILES THAT ARE ACCESSED BY URL WILL BE DELETED -->
Dus het zou zoiezo niet lang duren, als je ze via url linked ;).

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner

11 aug 2009, 16:08

ultddave schreef:Er staat trouwens op die vortex website:

Code: Selecteer alles

<!-- WARNING : SWF FILES THAT ARE ACCESSED BY URL WILL BE DELETED -->
Dus het zou zoiezo niet lang duren, als je ze via url linked ;).
Beste Dave,

Na het aanmaken van de knoppen kan je kiezen tussen "EASY" en "ADVANCED" installation maar er staat niets vermeld dat ze zouden verwijderd worden. Zie Should I use EASY or ADVANCED installation ?. Men raadt daar alleen aan de "ADVANCED" installatie te nemen daar men niet kan garanderen dat hun servers 24/7 online zullen zijn.
Ik vraag me dus af waarom dit dan wel in de html code van de url link die je moet gebruiken staat (alleen zichtbaar wanneer je de rechtstreekse link intypt en zo de broncode oproept van het menu) maar dus niet gezien wordt door de maker of ergens zichtbaar vermeld staat :roll:
Dit is toch wel raar.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave

11 aug 2009, 16:49

Verwijderd. Wordt via PM geregeld.

Mvg,
Dave
Laatst gewijzigd door ultddave op 11 aug 2009, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
.NET en Java Programmeur

sadira

11 aug 2009, 17:38

coderunner schreef:Beste Sadira,

Het is onmogelijk je zo verder te helpen met de hyperlinks in het javascript (swf-bestand). Ze staan op de server waar je de knoppen aangemaakt hebt nml. http://h1.flashvortex.com.

Wanneer je met de cursor op een knop gaat staan, moet die normaal onderaan rechts in de browser de hyperlink, waar die naar verwijst, weergeven, wat niet het geval is, dus veronderstel ik dat je de hyperlinks van de knoppen met de online buttonmaker niet juist hebt ingegeven.

Ik stel voor de knoppen én de hyperlinks opnieuw in de button-maker aan te maken en goed te controleren of je alles juist invult.
Aanmaak hyperlinks: zie hier

mvg,
Coderunner
idd zo heb ik het 2 keren gedaan zoals beschreven op de link daarmee dat ik er niet aanuit kan.

en ivm die mailtje deze heb ik weer niet aangekregen? ik kom toevallig weer even kijken en zie dat je geantwoord hebt maar ik heb geen medling gehad

sadira

11 aug 2009, 17:39

coderunner schreef:Beste Sadira,

Het is onmogelijk je zo verder te helpen met de hyperlinks in het javascript (swf-bestand). Ze staan op de server waar je de knoppen aangemaakt hebt nml. http://h1.flashvortex.com.

Wanneer je met de cursor op een knop gaat staan, moet die normaal onderaan rechts in de browser de hyperlink, waar die naar verwijst, weergeven, wat niet het geval is, dus veronderstel ik dat je de hyperlinks van de knoppen met de online buttonmaker niet juist hebt ingegeven.

Ik stel voor de knoppen én de hyperlinks opnieuw in de button-maker aan te maken en goed te controleren of je alles juist invult.
Aanmaak hyperlinks: zie hier

mvg,
Coderunner
idd zo heb ik het 2 keren gedaan zoals beschreven op de link daarmee dat ik er niet aanuit kan.

en ivm die mailtje deze heb ik weer niet aangekregen? ik kom toevallig weer even kijken en zie dat je geantwoord hebt maar ik heb geen medling gehad

coderunner

11 aug 2009, 19:03

Beste sadira,

Stuur de gegevens eens door naar men email adres.
Wat moet ik weten:
- de naam van de knop bv. Home
- de naam van de pagina bv. index.html
- wanneer je weer met frames werkt ook de framenaam waarin het moet geopend worden. bv. inhoud

dus:
Home - index.html - inhoud
Hobbies - hobbies.html - inhoud
enz ...

Heb deze keer zelf een email naar je gestuurd :wink:

PS I.v.m. waarschuwen via email als er gereageerd wordt op een post van jou.
Staat er een vinkje in het vakje voor "Waarschuwen als er gereageerd is"

Afbeelding

en staat het ook ingesteld in je profiel ?

Afbeelding

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner

11 aug 2009, 22:24

Beste sadira,

Het menu werkt blijkbaar wel wanneer deze naar de webhostserver wordt opgeladen (online staat) maar niet lokaal (vanop harde schijf, off-line).

Als test heb ik de pagina met het menu naar de webhostserver geupload : klik op een knop en een nieuwe pagina opent
bv.
- druk je op "Home" dan opent pagina "welkom.html",
- druk je op "Hobbies" dan opent pagina "hobbies.html",
enz ...
Heb vlug deze 2 pagina's (welkom.html , hobbies.html) aangemaakt om je het resultaat te laten zien. Bij de andere knoppen krijg je natuurlijk de page not found van telenet te zien omdat ik die niet heb aangemaakt.

Hier in werking

Dus het aangemaakte menu werkt wel, moet alleen op de webhostserver staan.

mvg,
Coderunner

sadira

12 aug 2009, 08:44

coderunner schreef:Beste sadira,

Het menu werkt blijkbaar wel wanneer deze naar de webhostserver wordt opgeladen (online staat) maar niet lokaal (vanop harde schijf, off-line).

Als test heb ik de pagina met het menu naar de webhostserver geupload : klik op een knop en een nieuwe pagina opent
bv.
- druk je op "Home" dan opent pagina "welkom.html",
- druk je op "Hobbies" dan opent pagina "hobbies.html",
enz ...
Heb vlug deze 2 pagina's (welkom.html , hobbies.html) aangemaakt om je het resultaat te laten zien. Bij de andere knoppen krijg je natuurlijk de page not found van telenet te zien omdat ik die niet heb aangemaakt.

Hier in werking

Dus het aangemaakte menu werkt wel, moet alleen op de webhostserver staan.

mvg,
Coderunner
aah dus de knoppen zullen dan wel werken als we de website online zetten, dank je dan zullen we er eens werk van gaan maken bedankt voor je hulp :D

ultddave

12 aug 2009, 11:39

De flash file gebruikt waarschijnlijk php code, vandaar dat hij niet werkt op de PC zelf.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

sadira

14 aug 2009, 19:34

ik ben mijn website nogmaals aan veranderen nu met menu vanboven en hoofding links
dus die 2 van plaats verandert nu was mijn vraag heb natuurlijk met diezelfde flashknoppen alleen nu knoppen dat naast elkaar staan.

alleen als ik dezelfe namen gebruik zoals hoier beschreven
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... 32#2543232
dan komt dit totaal niet uit ik heb dit nog niet geupload omdat het niet wilt werken zoals het moet zijn moet ik hier weer een ander code voor gaan gebruiken?

ultddave

14 aug 2009, 19:52

Als ik het goed begrijp wilt ge dat verticale flash menu (links), nu als horizontaal flash menu plaatsen. Bovenaan de site.

Ik zou dan eens goed kijken of ge de juiste frame "target" met de knoppen. ;)
Kben ni echt vertrouwd met die frames, de browser ondersteunt die broncode ook niet:
<p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>
dan komt dit totaal niet uit
Zijn de verkeerde events aan de verkeerde knoppen gelinkt?

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

sadira

15 aug 2009, 14:14

nee zijn allemaal juist gedaan beschreven op de link die ik doorgaf, ook voor frame heb ik als code inhoud ingevuld nu als ik op voorbeeld klik met die flash knoppen dan komen de page op de plaats van de knoppen zelf terecht dus op die menu pagna in plaats van de juiste scherm

sadira

15 aug 2009, 14:29

bedankt voor al de hulp het is gelukt heb het nogmaals geprobeerd en deze keer lukte het me
groetjes

ultddave

15 aug 2009, 14:40

Nja ik heb niet echt geholpen :D. Misschien ergens een schrijffout gemaakt waardoor het niet werkte ;). Anyway, het werkt, (y).

Greetz,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner

17 aug 2009, 22:23

sadira schreef:... het is gelukt heb het nogmaals geprobeerd en deze keer lukte het me
Beste sadira,

Eén klein tikfoutje (spelling, hoofd- of kleine letter, ...) is al voldoende dat het niet werkt!

mvg,
Coderunner